Jump to content

RHD Jaguar XK8 1996 ombouwen naar LHD

jaguar-jack
 Share

Recommended Posts

• Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zelf geen hands-on experience,  maar uit gesprekken over Series RHD ombouwen naar LHD  kwam naar voren dat het onderdelen (

koplampen, stuurhuis,  pedal box,  remkrachtiger etc)  + ca 40 uur werk  zou zijn.

Oftwel:  LHD kopen of lekker RHD blijven rijden.

... ca 40 uur werk  zou zijn...

En dat is voor een technisch veel minder complexe auto...

De kabelboom achter het dashboard vaan een XK8 is érg intimiderend!

Dan gaat 't ook nog om een zéér vroege XK8, met maximale kans op kinderziektes, ik zou me er niet snel aan wagen. 

Tenzij je alle tijd hebt én bijvoorbeeld - zie ook hansvh's tip - een LHD-donor (gecrashte XK8 met hoofdzakelijk achterschade?) om de onderdelen over te zetten...

En dat is voor een technisch veel minder complexe auto...

De kabelboom achter het dashboard vaan een XK8 is érg intimiderend!

Dan gaat 't ook nog om een zéér vroege XK8, met maximale kans op kinderziektes, ik zou me er niet snel aan wagen. 

Tenzij je alle tijd hebt én bijvoorbeeld - zie ook hansvh's tip - een LHD-donor (gecrashte XK8 met hoofdzakelijk achterschade?) om de onderdelen over te zetten...

Als je gaat ombouwen is zijn die kinderziektes verhelpen kinderspel.

Nadeel is wel met een zeer vroege XK8 - een aantal specifieke onderdelen. Heel veel onderdelen en systemen zijn geupgrade door de levenscyclus van de XK8 heen.

Loop daar met mijn XK8 ook wel eens tegenaan (zonder ingrijpende verbouwingen te ondergaan).

Ben je trouwens van plan er veel mee te gaan rijden?

Met niet al te veel km's/geen dagelijks gebruik, is een RHD auto ook uitstekend te rijden in NL (spreek ik uit ervaring)

Hallo, bedankt voor alle reacties!

Ik heb eerder een RHD MK II gehad en heb daar overigens zonder problemen met veel plezier mee gereden.

Het probleem is als je een RHD Jag. wilt verkopen er weinig animo is.

Met deze RHd Jag ben ik van plan om alleen in de zomer te gaan rijden.

De aankoopprijs in kwestie is van dien aard dat het ombouwen het denk niet waard is.