Ga naar inhoud
Rico45

Soms hete lucht dan weer normaal

Aanbevolen berichten

Rico45    3

Sinds 3 dagen heb ik soms momenten dat er alleen maar hete lucht uit de roosters komt, echter als ik dan de Climate Control uitzet en dan weer aan dan doet hij het vaak ook weer normaal!?

Nou zou je kunnen zeggen dat het de kachelklep is maar als die kapot zou zijn dan zou hij alleen maar hete lucht moeten blazen toch en niet na uit en aan schakelen soms weer wel doen?

Moet ik dit zoeken in connectors of toch kachelklep en zo ja waar zit die bij een 2.7D?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rico45    3

Hij heeft laatste 2 dagen alleen maar hete lucht geblazen en vanmorgen onderweg naar werk in eerste instantie ook alleen maar hete lucht en toen ineens dacht hij laat ik eens normale ingestelde temperatuur lucht blazen.

Kan je die interieur sensor controleren en zo ja hoe, buiten temperatuur geeft hij goed aan dus die sluit ik vooralsnog uit!

Graag meedenken voordat ik nieuwe kachelklep ga monteren wat natuurlijk prijzig is en liever wil vermijden als het overbodig is.

Thnx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Shiptronic    57

Controleerd dan ook of het motortje van de sensor nog draaid !

Van Jaguar heb ik het nog nooit opgezocht, maar er zijn kachel systemen die je door een toetsen combi in een service modus kan zetten.

Dan kan je vaak de temperaturen van div sensoren zijn, actuator's aansturen en evt bijbehordende feedback uitlezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    452

Ik verdenk de ECU van de clima en het kachelventiel.

Beter even uitlezen op aanwezige storingen.

Het kan een combi zijn van Aircovulling en temp. sensoren.

Op beide reageert de climacontroll.

Kachelventiel gaat vaak defect, dit kun je enigszins herkennen aan de "rose"verkleuring aan de buitenzijde van het ventiel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
paperboy62    143

Zit er wel voldoende koud middel in het systeem. Er wordt aangeraden eens per 2 jaar een aircoservice uit te voeren. Ik heb vorig jaar ook gehad dat mijn airco warme lucht uitblies toen bleek er te kort koud middel in gezeten te hebben omdat de pomp stuk was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rico45    3

Ik heb het roostertje weg gehaald en de sensor met spuitbus met lucht schoon geblazen,vooralsnog doet hij weer wat hij moet doen met heerlijke 20Gr lucht.

Ik blijf dit even monitoren en hoop dat het goed blijft functioneren.

Allemaal bedankt voor de tips ;)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rico45    3

Kachelventiel gaat vaak defect, dit kun je enigszins herkennen aan de "rose"verkleuring aan de buitenzijde van het ventiel.

Waar kan ik deze kachelklep vinden en is die te zien vanaf buiten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rico45    3

Helaas is hij sinds enige tijd toch weer hete lucht gaan blazen, ik heb nu een afspraak gemaakt met de alom geprezen Raymond ;) die mijn Jag weer gaat fixen.

Wel stukje rijden vanaf Apeldoorn maar als ik iedereen moet geloven is het de moeite waard!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
paperboy62    143

Helaas is hij sinds enige tijd toch weer hete lucht gaan blazen, ik heb nu een afspraak gemaakt met de alom geprezen Raymond ;) die mijn Jag weer gaat fixen.

Wel stukje rijden vanaf Apeldoorn maar als ik iedereen moet geloven is het de moeite waard!

Zeker de moeite waard je kijkt je ogen uit en je jaq wordt met liefde verzorgt. Ik ik heb er ruim 200 km voor gereden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    419

Ik ga over ruim twee weken weer, een dagje wellness voor mijn X.

Voor mij is het ruim 350 km v.v. maar dat heb ik er graag voor over....:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
EricS-TR    106

Voor mij is het ruim 350 km v.v. maar dat heb ik er graag voor over.... :-)

Gaan we opbieden :laugh:

..... maar ook ik heb het er graag voor over en zo vaak hoef je er niet naartoe als het goed is ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
paperboy62    143

Zeker de moeite waard je kijkt je ogen uit en je jaq wordt met liefde verzorgt. Ik ik heb er ruim 200 km voor gereden.

Voor mij is het enkele reis. Maar ik ben ook bij geert-jan geweest das hetzelfde verhaal. beide ruim 200 enkel reis dus op een dag ongeveer 440 km maar als je auto bij de mannen is geweest dan fluitend naar huis. Echter vanuit Groningen over de Afsluitdijk is verleidelijk om het gas in te trappen en van uit Heienkenzand is het link omdat er veel wegen 130 zijn maar bij ons in Noord-Holland rond Amsterdam 120 tot 100

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    650

Ik rij maar 'n kleine 200 v.v., naar Kolham met de onvolprezen Geert Jan Werkman.

Debehoedzamegasgevert

Ik zit bijna bij 'm op schoot maar die van mij mankeert nooit wat. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rico45    3

Vandaag bij Raymond geweest, samen een proefrit gemaakt waar zijn ervaring naar voren komt en dingen hoort maar vooral voelt terwijl ik er zelf niks van merk!

Hij heeft de auto na gelopen en was redelijk tevreden, alle kwaaltjes die een beetje standaard zijn bij 280K zijn al vervangen, gelukkig een auto gekocht die redelijk tot goed is onderhouden.

Ik hoef jullie niet te vertellen als hij tevreden is ik dat ook ben!

Het enige wat er waarschijnlijk op termijn aan komt is de ECU die de Climate Control aan stuurt, ik kwam natuurlijk in de basis voor het feit dat ik alleen maar hete lucht uit de roosters kreeg, maar de laatste dagen functioneerde hij prima en volgens Raymond is het kachelventiel al vervangen!

Al met al een leuke en leerzame dag waarbij ik uiteindelijk een nieuwe luchtfilter nodig had en het er voor de rest goed uit zag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rico45    3

Helaas was het van korte duur dat de Climat control het goed deed,begon weer met enige regelmaat dan wel hete dan wel normaal te functioneren.

Met een goede vriend aan het kijken geweest naar de stekker op de nieuwe CCV maar daar was niks aan te zien via internet eens rond gekeken naar meerdere oorzaken waar de Climate Control Module er 1 van was,deze zit ingebouwd onder je het dashboard je hoeft hiervoor alleen maar het handschoenen kastje uit te bouwen en je onderste boven in de auto te leggen dan kan je hem er zo uit klikken.

Nadat we hem hadden open gemaakt zagen we dat er al een paar handige Harrys waren bezig geweest met overbruggen van een doorgebrande draad hij zat nog wel vast maar deze gaf geen goed signaal meer, na een tijdje speuren op ebay 1 gebruikte gevonden met precies dezelfde artikelnummer ik ben hier niet zo huiverig voor omdat deze alleen maar kapot gaan als de CCV kapot gaat die er voor zorgt dat de Module doorbrand.

Aangezien een nieuwe rond de 500€ kost ben ik hier heel blij mee en ik vd week weer een normaal functionerende Climate control heb!

Misschien hebben andere hier ook wat aan!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen