Iksjeezesel Posted December 7, 2016 Author Share Posted December 7, 2016 Lukt het wel met downloaden? Sjonge Bernhard, echt ontzettend bedankt!! Ik heb net alle PDF's naar binnen geslurpt, het lijkt wel pakjesavond;-). Zal er vanavond een induiken, want veel echt goede info volgens mij! Nogmaals bedankt! Grn Rob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shiptronic Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Ligt eraan hoe je ertegen aan kijkt, de 3.0 V6 in de Xtype is een ontwikkeling van Porche (en Cosworth + ?) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pizzaman Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Yamaha! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shiptronic Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Ik wist dat er nog een was, maar Yamaha wist ik niet , thanks for the info. (vond hem er idd nog al japans uit zien deed me denken aan de mazda V6) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sonsan Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Yamaha!Volgens mij is de V6 in de X-TYPE ooit ontworpen door Porsche en van daaruit naar Ford (Cosworth) gegaan om daarna bewerkt te worden door Jaguar (de kop en inlaat). Yamaha is hier volgens mij geen partij in geweest.Correct me if i'm wrong! The AJ-V6 that would be used in the X400 (X-Type) was a development of the same unit in the X200. If the origins of the architectures were complicated, the engine itself made their lineage seem positively straightforward. The AJ-V6 was based on Ford’s Duratec 25 and 30 V6 engines, usually used in transverse applications. The origins of the engine however were outside of the Ford family. In the early Nineties, Porsche were developing a lightweight 60° all aluminium alloy V6, but as Porsche struggled in the pre-Boxster era and plans for front engine, rear drive designs were shelved (and would be until the 2009 Panamera saloon), the engineering was sold to Ford and Cosworth. How much of this design still exists today is debateable, but it would seem to be here that the Duratec V6’s story began. Bron: http://www.aronline.co.uk/blogs/cars/jaguar/x-type-jaguar/the-cars-jaguar-x-type/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pizzaman Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 Je hebt gelijk, ik ben in de war met de Volvo V8-motor, dat had weer wat verwarring met de Jag V8. De AJ-V6 is de opvolger van de 3 liter uit de Taurus SHO, daar had Yamaha wel mee van doen. Maar ongetwijfeld hebben ze goed gekeken. Looptoverigens wel geheel als een Japans naaimachientje, zo'n V6. Mazda had wel iest met Ford... zooom zooooommmm of zoiets. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bernhardn Posted December 7, 2016 Share Posted December 7, 2016 En Porsche heeft samen met Citroen een 6 cilinder boxer ontwikkeld die bedoeld was voor in de DS maar kregen de achterste cilinders niet gekoeld en toen mocht Porsche hem houden! voor in de 365. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shiptronic Posted December 8, 2016 Share Posted December 8, 2016 De volvo V8 van Yamaha is mij bekend ( iets te goed na een accu drama En zelf was ik ook in de bonen, er waren 3 partijen , en een ervan is natuurijk jaguar De link met mazda en ford was volgens mij de probe ?? [edit] bijna goed , hier wat info nadat ik zelf ook weer nieuwsgierig werd : https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_V6_engine#Mazda_GY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted December 8, 2016 Author Share Posted December 8, 2016 Ik had een 2 meter endoscoop gekocht en na een maand eindelijk binnengekregen voor de kokerbalk inspectie. (was van plan een MP4 te te posten over XK roestvorming op dat vlak) Maar helaas werkt het ding niet op m,n Huawei telefoon:-(. Toch zal het binnenkort gaan lukken en lijkt me leuk om te laten zien dat zo,n cameraatje van 16 euro best een uitkomst kan bieden soms... Iemand ervaring mee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bernhardn Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 geen ervaring mee maar lijkt me idd reuze handig voor dit soort inspecties. in dat tijdschrift staat ook dat er een voor bodemplaat een ontwerpfout heeft en waar onder roest kan ontstaan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted December 9, 2016 Author Share Posted December 9, 2016 geen ervaring mee maar lijkt me idd reuze handig voor dit soort inspecties. in dat tijdschrift staat ook dat er een voor bodemplaat een ontwerpfout heeft en waar onder roest kan ontstaan! Klopt v.w.b bodemplaat,...en zo het geschiede idd.. Kan goed gerepareerd worden maar is wel een stomme ontwerp fout. Ze hebben het allemaal (vroeg of laat), zelfs als je het niet kunt zien. (bij de jouwe ook?) Die plaat moet er gewoon af want dient geen enkel doel. (buiten het vasthouden van vocht zodat er non-stop roestinwerking optreed op de bodemplaat die erachter zit, zonder dat je het ziet) Als de nutteloze plaat "door" is zie je pas rottigheid, en dan is de bodemplaat dus ook al weg in zekere mate. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bernhardn Posted December 9, 2016 Share Posted December 9, 2016 Vanaf 2002 is hij anders begreep ik? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted December 9, 2016 Author Share Posted December 9, 2016 Vanaf 2002 is hij anders begreep ik? O, dat wist ik niet.. Welke heb jij? Was jij bij Raymond met de 2005 versie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bernhardn Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 O, dat wist ik niet.. Welke heb jij? Was jij bij Raymond met de 2005 versie? Ik heb nog niks maar heb dat magazine door gelezen, vanaf 2001 (in NL 2002) zijn alle kwalen er fabrieks af uit gehaald, dus goede kettingspanners en waterpomp (herkenbaar aan de 2 metalen delen met zwarte pakking ertussen PDF44 pg.91) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted December 10, 2016 Author Share Posted December 10, 2016 Ik heb nog niks maar heb dat magazine door gelezen, vanaf 2001 (in NL 2002) zijn alle kwalen er fabrieks af uit gehaald, dus goede kettingspanners en waterpomp (herkenbaar aan de 2 metalen delen met zwarte pakking ertussen PDF44 pg.91) Bernhard, als je keuze tussen Jaguar en Porsche is past dan een P928 niet beter? Had ooit de eerste in echt 70's tintje:-), maar in GTS uitvoering is het wel een auto in de richting van een XKR (alleen zijn die GTSen nogal duur tegenwoordig:-)) Wel beiden dikke V8*, 2+2, en echt GrandTourers. (*met Nikasil ook , tenminste die ouwe van mij had dat al wel) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Collega van mij had er eentje, reed goed, maar echt mooi?????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted December 10, 2016 Author Share Posted December 10, 2016 Collega van mij had er eentje, reed goed, maar echt mooi?????? tja, weer eens wat anders...net een UFO:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 I beg to differ. Lijkt ontworpen bij de Blokker. Ufo's moeten weird en grillig zijn imho. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pizzaman Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Een Boxster zie ik toch als een 'wat duurdere MX5'... en dan zou ik een MX5 kopen. Of een Toyota MR2. Zou, want ik heb al een Fiat X1/9... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted December 10, 2016 Author Share Posted December 10, 2016 I beg to differ. Lijkt ontworpen bij de Blokker. Ufo's moeten weird en grillig zijn imho. smaken verschillen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Zo is 't! Desmaakvolle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bernhardn Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Daar heb ik ook naar zitten kijken en zelf ook even naar de Lotus Esprit! maar blijf toch denk ik wel bij Englands trots!!! Op dit moment is de XKR-S toch wel mijn absolute favoriet en er mag dan ook wel zo'n ordinaire vleugel op... .... Maar deze is niet te betalen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pizzaman Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Eigenlijk vind ik dat al net zoiets als die Porsche... het kan misschien wel harder gaan dan de 'standaard', maar het doet flink afbreuk aan de schoonheid van het oorspronkelijke ontwerp. Petjesgehalte, dat nog net niet, maar het hangt er wel tegenaan. Niet dat het niet ruig is, of lelijk, maar dan toch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bernhardn Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Ik snap je gedachte, dit heb ik ook veel jaren gehad met de Citroens de eerste generatie CX zoals hij bedoelt was vond ik het mooist, de schone pure lijnen. maar veel later begon ik de GTI's en Turbo's steeds meer te waarderen. Het betekend niet dat de rest me niet interesseert maar ils een model op Nr1 moet zetten dan deze en ook het idee dat er maar 100 van zijn gemaakt (50 LH en 50 RH), moet zeggen lelijke Jags zijn er niet in mijn ogen! Petjes hebben voor mij toch meer een golf gti of Opel gsitjes met opsmuk gehalte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pizzaman Posted December 10, 2016 Share Posted December 10, 2016 Lelijk is ie bepaald niet maar wel een hoog 'Fast & Furious' gehalte. Ik hou ook wel van een beetje accessoires. Een paar mooie wielen maakt of breekt de auto, bijvoorbeeld. Dat geldt zowel voor een Jag als voor een Golf Diesel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts