Iksjeezesel Posted December 2, 2021 Author Share Posted December 2, 2021 Eindelijk de juiste achter-remblokken gevonden die tegen een stootje kunnen voor als ik nog een rondje trackday durf... Het type blokken hoort niet bij mijn auto met dit bouwjaar zeggen de webshops. Maar ja, zit un Purformaaans of Hendulinks pek op hee🤣. 10x de prijs van Ridex blokken en nog geel ook. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted December 18, 2021 Author Share Posted December 18, 2021 De centrale vergrendeling van mijn wereld springt steeds vanzelf op slot. Geen codes verder🤔. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimb Posted December 19, 2021 Share Posted December 19, 2021 In mijn wereld heet dat een lockdown en de code is Outbreak Managementteam. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted December 24, 2021 Author Share Posted December 24, 2021 Te koud in de garage 😱. Maar klaar voor de start (blokkies monteren) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted December 28, 2021 Author Share Posted December 28, 2021 Eindelijk de remmetjes achter gedaan, zoonlief (11) had tijd om te helpen🤭. Nu dus een liter Motul remvloeistof geflushed en de EBC remblokken gemonteert. De EBC remblokken zaten klemmend in de remklauwen en das ni goed natuurlijk.. Maar een schuurpapiertje en wat koperslib bracht uitkomst. Er zat toch lucht in de rechtssachter remklauw.. alleen de buitenste helft daarvan met eigen nippel.. Nu het EBC inremprocedee doorlopen 🤔. Voorlopig remt het met het geluid van een trein (piepeeend). Er zit een soort carburendum coating op de blokken die de schijven optimaal op de blokken laat "inslijpen". Dit ten bate van de uiteindelijke remvertraging natuurlijk. (2 maal zoveel) Nu heeel veel zin om een echte trackday te boeken..Maar moet eerst nog een sessie vrijrijden boeken om zeker te stellen dat de remmen circuitwaardig zijn nu. Zandvoort heeft een eigen stikstofcrisis geloof ik... maar hoop daar toch echt sub-2minuten rondjes te gaan doen in 2022. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 4 uren geleden, Iksjeezesel zei: Er zit een soort carburendum coating op de blokken die de schijven optimaal op de blokken laat "inslijpen". Die blokken moet je volgens mij letterlijk 'in remmen' toch ? Paar hele forse remacties net voor blokkeren ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted December 29, 2021 Author Share Posted December 29, 2021 14 hours ago, Leonneke said: Die blokken moet je volgens mij letterlijk 'in remmen' toch ? Paar hele forse remacties net voor blokkeren ? Klopt, maar eerst 500km proberen geen noodstops te maken... rustig aan.. Daarna paar keer vol remmen vanaf hoge snelheid. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted December 29, 2021 Share Posted December 29, 2021 1 uur terug, Iksjeezesel zei: Klopt, maar eerst 500km proberen geen noodstops te maken... rustig aan.. Twee-en-een-half uur op het gemakkie toeren. 🤣 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted January 1, 2022 Author Share Posted January 1, 2022 On 12/29/2021 at 3:06 PM, Leonneke said: Twee-en-een-half uur op het gemakkie toeren. 🤣 Mislukt helaas:-(...Was het effe vergeten.. Schijf plaatselijk te heet geworden en jawel, 1X gescheurd (haarscheurtje). Dus er moeten nieuwe schijven op. 330mm achter-remschijven zijn niet dik gezaaid voor de X100.. Webshops in NL geven allemaal X150 schijven voor mijn auto (5X108 ipv 5X120.65) Dus maar in UK besteld. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted January 2, 2022 Share Posted January 2, 2022 22 uren geleden, Iksjeezesel zei: Mislukt helaas:-(...Was het effe vergeten.. Schijf plaatselijk te heet geworden en jawel, 1X gescheurd (haarscheurtje). Oei. Wist niet dat dat zo veel gevoeliger reageert. Dit komt (vermoedelijk) door de nieuwe remblokken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted January 2, 2022 Author Share Posted January 2, 2022 2 hours ago, Leonneke said: Oei. Wist niet dat dat zo veel gevoeliger reageert. Dit komt (vermoedelijk) door de nieuwe remblokken? Zou kunnen inderdaad.. Maar misschien was het al gescheurd, en had ik daardoor "brake judder" -->alleen bij hete remmen.. Het is echt een klein scheurtje, maar zit daar wel doordat er veel spanning in het materiaal zit. Bij koude remschijf voel je dat scheurtje net met je nagel, maar ik vermoed dat bij hete rem verder naar buiten komt (en de rem dus gaat rammelen bij hard aanremmen) Ik zal de boel opnieuw nog eens goed bekijken (zuigers, geleide pinnen, naven, en de uitlijning daarvan t.o.v de klauw) om te pogen bij de nieuwe schijven niet dezelfde problemen te hebben. (dat een beetje zonde van het geld:-(..) Ben me nu een beetje beter aan het inlezen op remproblemen. OMG,.. het is een wetenschap op zich! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted January 2, 2022 Share Posted January 2, 2022 5 uren geleden, Iksjeezesel zei: Bij koude remschijf voel je dat scheurtje net met je nagel ..... Ik kan het eens proberen met een roterende polijstmachine 🤣 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted January 12, 2022 Author Share Posted January 12, 2022 Nieuwe remschijfjes dus vandaag binnengekomen. Het zijn niet de standaard XK8 maat schijven maar wel dezelfde maat die al op de auto zat. Nu heb ik nog oude (roestige) standaard XK8 remschijven buiten liggen en vond het wel leuk om het verschil te laten zien ter vergelijking.. Beiden zijn dus remschijven van de XK8/R achteras. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted January 14, 2022 Author Share Posted January 14, 2022 Over verschil in remschijven gesproken.. De originele (kleinere) remschijven ventileren vanaf de velgkant, de R-Performance schijven vanaf de naaf kant. De shields achter de schijven zijn bedoeld voor de kleine schijven want geen opening om koellucht bij het hart van de grotere schijf te krijgen. Das ni goe. Het viel me eerder niet op. Maar nu begrijp ik de oververhitting van de achterremmen wel beter😂. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted January 14, 2022 Author Share Posted January 14, 2022 Dus: Gaten erin gemaakt 😉. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted January 14, 2022 Share Posted January 14, 2022 Je hebt toch al trommels? deextraschijvert 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted January 14, 2022 Author Share Posted January 14, 2022 3 hours ago, haddock said: Je hebt toch al trommels? deextraschijvert Inderdaad! Das handig als je hem parkeert 😉. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted January 14, 2022 Share Posted January 14, 2022 Ja, hèhè. Misschien had ik ‘trommeltjes’ moeten schrijven. deremmert 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted January 14, 2022 Author Share Posted January 14, 2022 3 hours ago, haddock said: Ja, hèhè. Misschien had ik ‘trommeltjes’ moeten schrijven. deremmert Ikke ook weer remmert: 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted January 14, 2022 Share Posted January 14, 2022 2 uren geleden, Iksjeezesel zei: Vette look !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted January 14, 2022 Author Share Posted January 14, 2022 2 minutes ago, Leonneke said: Vette look !!! Tot het roest🤣! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted January 15, 2022 Share Posted January 15, 2022 Niet vergeten je remblokjes&schijven effe lekker in te vetten: piepen ze niet en gaan er langer van mee! Rest van de auto dan weer niet maar ja, keuzes.. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimb Posted January 16, 2022 Share Posted January 16, 2022 Daar moet je geen grappen over maken Arie. 😡 Remmen is voor watjes. 😅 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted January 19, 2022 Author Share Posted January 19, 2022 On 1/15/2022 at 9:46 AM, arie-jag said: Niet vergeten je remblokjes&schijven effe lekker in te vetten: piepen ze niet en gaan er langer van mee! Rest van de auto dan weer niet maar ja, keuzes.. Kijk, ik had vette remmen😂, werkt niet! On 1/16/2022 at 8:01 AM, wimb said: Daar moet je geen grappen over maken Arie. 😡 Remmen is voor watjes. 😅 Remmen is angst! (vooral als ze het effe niet doen😂) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted January 21, 2022 Author Share Posted January 21, 2022 Poging extra koeling is niet gelukt.. Is helaas niet genoeg ruimte onder de auto voor dikku koel puup. (100mm) 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts