Iksjeezesel Posted October 12, 2021 Author Share Posted October 12, 2021 On 9/15/2021 at 6:57 PM, Iksjeezesel said: Eindelijk (na 5 weken niets) weer een uurtje aan roestherstel werken van de Jaguar. Gaat nog wel effe duren want het mot netjes😅.. Moraal van dit verhaal: Voor de experimenterende hobbyist een brug te ver. Bij spuitwerk is geen 10 een nul.. Het is geen 10 helaas. Voor een eerste poging ook niet dramatisch slecht... Maar van de positieve kant, er zitten geen rotte plekken meer, en als je niet kijkt zie je niets😉. Misschien ooit samen met voorbumper netjes laten doen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 14, 2021 Author Share Posted October 14, 2021 On 10/2/2021 at 5:55 PM, Leonneke said: Ik denk dat een paar rondjes Nürburgring echt prima te doen moet zijn. Wanneer gaan we ??? Nürburgring niet... maar ergens anders effe proberen staat nu wel in de agenda...😉. Als "wanneer gaan we?" betekent dat er dan 2 XKRetjes naast elkaar over het circuit gaan dan zou dat heel leuk zijn natuurlijk 😜. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted October 14, 2021 Share Posted October 14, 2021 6 uren geleden, Iksjeezesel zei: Nürburgring niet... maar ergens anders effe proberen staat nu wel in de agenda...😉. Als "wanneer gaan we?" betekent dat er dan 2 XKRetjes naast elkaar over het circuit gaan dan zou dat heel leuk zijn natuurlijk 😜. Leuk man. Waar heb je gereserveerd ? Zandvoort of Zolder ? Twee XKRetjes naast elkaar is supervet en erg gezellig ja. Maar ik ga je uit de droom helpen want het enige wat je zult zien is dit .... : 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 14, 2021 Author Share Posted October 14, 2021 2 minutes ago, Leonneke said: Leuk man. Waar heb je gereserveerd ? Zandvoort of Zolder ? Twee XKRetjes naast elkaar is supervet en erg gezellig ja. Maar ik ga je uit de droom helpen want het enige wat je zult zien is dit .... : Das net voordat ik je op een ronde zet😉..(trackday is geen race hee!) Maarre Zandvoort over 2 weken.. Met een beetje pech hagel en regen🤣. Ik geloof nooit dat jij jouw nette Jaguar op een circuit durft te zetten (met allemaal mafketels als ik op de baan) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted October 14, 2021 Share Posted October 14, 2021 5 minuten geleden, Iksjeezesel zei: Ik geloof nooit dat jij jouw nette Jaguar op een circuit durft te zetten (met allemaal mafketels als ik op de baan) Ik durf het zeker niet aan. Niet zozeer vanwege allemaal mafketels. Ik heb in de loop der jaren toch wel enige zelfkennis op mogen doen. En ik weet compleet zeker dat ik 'm niet heel ga houden. Eerste rondje braaf. Tweede rondje lekker doorrijden. Derde rondje kijken of die net ietsje harder door een bochtje kan. Vierde rondje weet ik ineens zeker dat die veel harder door een bochtje kan. Vijfde rondje bleek toch nog wat harder te kunnen als vierde rondje en dan ineens sta ik achtersteboven .............. 🤣 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 14, 2021 Author Share Posted October 14, 2021 Yep, zo zal het gaan. Ik wel eerst een paar rondjes met instructeur gepland..(niet dat het een andere uitkomst zal geven🤣) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 17, 2021 Author Share Posted October 17, 2021 Dat zou ik ook wel willen leren 🤩. https://youtu.be/fLM_7rbEsfc 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted October 17, 2021 Share Posted October 17, 2021 2 minuten geleden, Iksjeezesel zei: Dat zou ik ook wel willen leren 🤩. Niet bang zijn gewoon doen😉 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 27, 2021 Author Share Posted October 27, 2021 Nou, m,n bucketlist dingetje eindelijk afgevinkt vandaag! Zandvoort, vrijrijden. Wel eerst met instructeur want nog nooit op een circuit gereden... Was heel erg leuk, ook wel beetje spannend eigenlijk. 1e sessie: Rondje met instructeur, de juist rij lijnen demonstreren, rem punten, apex (🙃) enzo.. Commentaar op de auto was dat er wat los leek te zitten vanachter maar blijkbaar raakt de band net de kunststof wielkastrand als je wat hard over de curb stones vliegt.. Grip was prima, remmen super goed--------tot ie met die wetenschap een 2e rondje deed----toen werden de remmen gelijk te heet. Eind rechte stuk, 180km/u afremmen naar Tarzan-bocht, dat nogal veel energie. Dus daar moet echt de speciale remvloeistof in en niet standaard DOT 4. En rem remkoeling die ik eerder wilde maken is ook wel noodzaak. Daarna ikzelf de sessie uitgereden, wat rustiger. Het gaat om leren rijden niet racen ofzo, en liefst ook geen anderen van de baan knallen.. Gelukkig als de remmen afkoelen is het geschud bij aanremmen weer voorbij. Ideale lijnen rijden is veel moeilijker dan ik dacht overigens, maar na een paar rondjes gaat het steeds wat beter. Na deze sessie effe eten en auto nalopen. In die 45 minuten werden 2 (ik geloof 3 zelfs) auto's op de baan "afgeschreven" ....best flinke klappen maakte die auto's (gelukkig geen Jaguars maar BMW's).. Wel heel lullig voor de eigenaar, maar beiden waren volgens mij wel track auto's dus dan zit het ingecalculeerd denken we dan maar. Twijfelde eerlijk gezegd of ik wel zonder instructeur de baan op wilde, want 2e sessie in de sport klassen en niet in de toer klasse.. Toch maar gedaan... 2e sessie: Eerste rondje beetje wennen, beetje bang dat het een deceptie zou worden. Toch steeds beetje harder. Uiteindelijk bleken de remmen weer de begrenzing..Lijnen rijden na paar rondjes wat beter.. Een paar keer leek ie niet goed op snelheid te komen na de apex maar bleek Traction control te zijn (dat krijg je als je steeds enthousiaster word) Ook wel een paar blunders gemaakt (Eind rechte stuk eraf gevlogen...te hard, en te hete remmen. Was vanaf 170....gelukkig veel uitloop ruimte daar en geen grind) Uiteindelijk heb ik de rechte stukken rustiger aan gedaan (geen topsnelheid op rechte stuk proberen te bereiken) om de remmen een beetje te sparen. Daardoor, (en doordat ik geen race ervaring heb) kwam ik niet onder de 2:25 qua rondetijd. Ach alles is nog heel, en ik heb er erg van genoten. Auto is veel en veel beter te sturen dan verwacht. Ik heb expres alles (CATS, Veren, Remmen, Wielen Bandenmaat etc) gehouden zoals de fabriek het afleverde voordat er allerlei mod gekocht moeten worden (ik ni rijk maar wel beetje slim) Ik heb alleen achter 2 grote polybussen geinstalleerd waar de wielophanging aan de auto hangt. Misschien komt het ook een beetje door het Handling Pack dat het ding fijn sin de bochten hangt:-) En nu overpeinzen of het zonde is een X100 XKR van al het overgewicht te ontdoen... Hij is eigenlijk toch te goed daarvoor misschien. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted October 27, 2021 Share Posted October 27, 2021 21 minuten geleden, Iksjeezesel zei: Daardoor, (en doordat ik geen race ervaring heb) kwam ik niet onder de 2:25 qua rondetijd. We hebben voorlopig Max nog en als die uit de tijd is zullen je rondetijden wel onder de 2 minuten zitten🤣 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted October 27, 2021 Share Posted October 27, 2021 1 uur geleden, Iksjeezesel zei: Ook wel een paar blunders gemaakt (Eind rechte stuk eraf gevlogen...te hard, en te hete remmen. Was vanaf 170....gelukkig veel uitloop ruimte daar en geen grind) Gaaf man. Leuk verslag !!! Het einde rechte stuk ( Tarzan bocht ) zat ik tijdens de GP F1. Daar gingen regelmatig jongens rechtdoor, met name tijdens de Porsche en F2 sessies. Die uitloop is erg mooi aangelegd en volgens mij blijft daar alles ook heel als je netjes die strook volgt. Maar je bent dan toch vrij serieus komen aanvliegen ... 🤣 Leuk om te lezen. En best bizar dat zo'n remmerij zo vlug te heet wordt. Remt de auto dan helemaal niet meer of glijdt die er als het ware een beetje doorheen ? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 27, 2021 Author Share Posted October 27, 2021 40 minutes ago, Leonneke said: Maar je bent dan toch vrij serieus komen aanvliegen ... 🤣 En best bizar dat zo'n remmerij zo vlug te heet wordt. Remt de auto dan helemaal niet meer of glijdt die er als het ware een beetje doorheen ? Haha thanks! Snelheid merk je niet heel goed in deze auto denk ik. De instructeur moest me eerder ook al manen eerder te remmen.. Dat late remmen gaat best maar na 3-4 keer gaat de boel schudden tijdens het remmen, en is de vertraging gehalveerd ongeveer .. Hoeveel energie geeft 1800kg afremmen van 170km/u (200?) naar 70km/u in 3 seconden? Na afkoelen weer okee. Nu uitzoeken of remvloeistof kookte of schijven kromtrekken wanneer heet (de dustshields aan binnenzijde schijf moeten eraf denk ik, of koelslangen naar de juiste plek van de schijf) 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie-jag Posted October 28, 2021 Share Posted October 28, 2021 13 uren geleden, Iksjeezesel zei: Nou, m,n bucketlist dingetje eindelijk afgevinkt vandaag! Zandvoort, vrijrijden. Wel eerst met instructeur want nog nooit op een circuit gereden... Was heel erg leuk, ook wel beetje spannend eigenlijk. En nu overpeinzen of het zonde is een X100 XKR van al het overgewicht te ontdoen... Hij is eigenlijk toch te goed daarvoor misschien. Ik ben trots op je ouwe peer!!! Gewoon doen waar je altijd al van droomde en heel verstandig om met instructeur te beginnen en beheerst rijden. Jag leeg strippen is nu niet nodig, eerst leren goed te rijden door regelmatig rondjes te rijden dan win je meer tijd dan nu een paar kilo te dumpen. Kan beter die kilo's besparen bij de bestuurder... geen vlaai meer voor Rob!! Dat remmen vind ik wel een dingetje... betere vloeistof, remblokken, schijven, banden/rubber en koeling? Daar zit nog wel wat huiswerk en veel testen... 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 28, 2021 Author Share Posted October 28, 2021 Dank je Arie, er is bewijs materiaal ook🤣. https://snailmedia.nl/?_sft_organisator=rsz-vrij-rijden&_sft_circuit=zandvoort&_sf_s=27-10 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bart XJSC Posted October 28, 2021 Share Posted October 28, 2021 Goed gedaan Rob. Die remmen was wel te verwachten. De fat cat moet op dieet (ik heb het over de auto!) maar een automaat helpt natuurlijk ook niet mee. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 28, 2021 Author Share Posted October 28, 2021 41 minutes ago, Bart XJSC said: Goed gedaan Rob. Die remmen was wel te verwachten. De fat cat moet op dieet (ik heb het over de auto!) maar een automaat helpt natuurlijk ook niet mee. haha dank je, beiden op dieet.. Lag ook nog 30kg in de kofferbak, en instructeur remde eerste rondjes niet op motor (J-gate) dan is het idd zo heet allemaal. Maar inderdaad, motorremmen is met de automaat zowieso beperkt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted October 28, 2021 Share Posted October 28, 2021 4 uren geleden, Iksjeezesel zei: er is bewijs materiaal ook🤣. Kiek um goan ... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 28, 2021 Author Share Posted October 28, 2021 Oeps.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted October 28, 2021 Share Posted October 28, 2021 4 uren geleden, Iksjeezesel zei: Zijn dat de gereden snelheden in die vakjes? 183 - 23 - 55 - 40 - 91 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 28, 2021 Author Share Posted October 28, 2021 49 minutes ago, Leonneke said: Zijn dat de gereden snelheden in die vakjes? 183 - 23 - 55 - 40 - 91 snelheid op die plek idd. 183 op finishlijn halverwege rechte stuk...toen deraf geschotu...en met slakkengangetje over de marshal-baan achterlangs de grindbak🤣 ipv over circuit... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted October 28, 2021 Share Posted October 28, 2021 2 uren geleden, Iksjeezesel zei: snelheid op die plek idd. 183 op finishlijn halverwege rechte stuk... Als ik het goed heb reed Max daar 308.7 km/u en Lewis 314.5 km/u. Ziek hard als je dan bedenkt dat je met 183 al 'over the hills and far away' kunt schieten. 😮 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 29, 2021 Author Share Posted October 29, 2021 9 hours ago, Leonneke said: Als ik het goed heb reed Max daar 308.7 km/u en Lewis 314.5 km/u. Ziek hard als je dan bedenkt dat je met 183 al 'over the hills and far away' kunt schieten. 😮 Tja, geen remmen meer dan is 183 al best hard kan ik je vertellen 😵. nog tegen 150 toen de baan op hield volgens de data... (een heel kort, endatwashetdan momentje😂) Nu op zoek naar EBC yellowstuf remblokken voor de achterkant en Motul 660 remvloeistof.. Dat zal helpen. Ook net Michelin Supersport achterbanden gekocht in de goede maat (niet nieuw maar ook niet oud..) want de Michelin Sport 4S nu is een maatje te hoog en loopt beetje aan..(en 5% minder koppel/vermogen/acceleratie door te hoge band) Kan nog makkelijk 20 seconden af😂 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted October 29, 2021 Share Posted October 29, 2021 Gedurfd hoor, die Beemer buitenom inhalen! 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted October 29, 2021 Author Share Posted October 29, 2021 2 hours ago, haddock said: Gedurfd hoor, die Beemer buitenom inhalen! Of ging ik opzij...?🤫 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leonneke Posted October 29, 2021 Share Posted October 29, 2021 4 uren geleden, Iksjeezesel zei: (een heel kort, endatwashetdan momentje😂) Kan nog makkelijk 20 seconden af😂 👆👆👆👆👆👆👆 Dat is een korte samenvatting van het beeld wat ik laatst van mezelf schetste 🤣 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts