Jump to content

XKR 4.0 tot leven wekken

Iksjeezesel
 Share

Recommended Posts

1 minuut geleden, Leonneke zei:

Dan ben je toch gewoon hartstikke STUPIDO als je, nota bene in de regen, je XKR als een soort van Senna op het asfalt probeert te houden?

Door schade en schande word je wijzer. Ik had mijn eerste leermomentje al na een week rijbewijs, goed weggekomen zonder schade, maar je leert er wel mee. Ook 100.000de km op Duitse snelweg veel geleerd en veel geld gekost????

9 uren geleden, keesh zei:

Door schade en schande word je wijzer. Ik had mijn eerste leermomentje al na een week rijbewijs, goed weggekomen zonder schade, maar je leert er wel mee. Ook 100.000de km op Duitse snelweg veel geleerd en veel geld gekost????

Ik ook ongeveer 29 jaar geleden samen met meisie zijwaarts van een Franse alp gerold...O ja, we zaten nog in mijn auto, da was minder leuk????.

Gelukkig alleen materiële schade, en imago was ook plat????.

Maar zeker nu je op de openbare  racebaan nog maar 100 mag is het wel eens leuk om de grens op te zoeken op een plek waar het mag en ervoor bedoeld is, en relatief veilig met toezicht enzo.

Misschien rij ik de XKR ook wel plat, maar het moet gek lopen wil je er zelf fysieke schade aan overhouden. (naast wat financiële schade want niet verzekerd op een circuit)

Een XKR X100 is best lastig strak en sportief te rijden eigenlijk, en daardoor niet snel teveel zelfvertrouwen denk ik. (eerder angst ????)

Met een auto in sublieme staat en hoge(re) waarde zou ik het zeker niet proberen...

Maar deze auto heb ik er min of meer voor gekocht (beste PK-Euro verhouding????)

Op 4/11/2021 om 11:11 PM, Leonneke zei:

Morgen heb ik mijn H&R spacers binnen. Dan gaat die komende week of volgende week naar Heinkenszand. 

Op 4/12/2021 om 5:48 PM, Iksjeezesel zei:

Pics?

Op 4/12/2021 om 9:46 PM, Leonneke zei:

Die ga ik komende vrijdag verzorgen. Montage en een BEFORE and AFTER party.

Foto's, we kunnen niet wachten tot 1 mei????

1 uur terug, keesh zei:

Foto's, we kunnen niet wachten tot 1 mei????

Ik weet dat je Leon's auto bedoeld, en ik ben ook benieuwd...

Mijn XKrrr heeft een nachtje buiten geslapen.. . Foto van zijn goede kant????...(want rechts achterscherm heeft rottigheid, en voorbumper is ooit als zodanig gebruikt????)

IMG_20210418_090728.jpg

• Like 2

Op 4/18/2021 om 9:11 AM, Iksjeezesel zei:

Ik weet dat je Leon's auto bedoeld, en ik ben ook benieuwd...

Mijn XKrrr heeft een nachtje buiten geslapen.. . Foto van zijn goede kant????...(want rechts achterscherm heeft rottigheid, en voorbumper is ooit als zodanig gebruikt????)

IMG_20210418_090728.jpg

Tweelingzus op marktplaats te koop????...

Zie het kenteken!!

Tegelijk op kenteken gezet blijkbaar.

89321204-7E4A-4A04-8603-99E304F4C15E.png

• Verward 1

1 uur terug, Iksjeezesel zei:

Tweelingzus op marktplaats te koop????... Zie het kenteken!! Tegelijk op kenteken gezet blijkbaar.

Of hier 'stinkt' iets. Dit is wel héél vreemd. Tenaamstelling op dezelfde dag?

• Haha 1

8 uren geleden, Iksjeezesel zei:

Tweelingzus op marktplaats te koop????...

Zie het kenteken!!

Tegelijk op kenteken gezet blijkbaar.

89321204-7E4A-4A04-8603-99E304F4C15E.png

Drieling zus, want 73-fs-bb is ook een xkr coupe

https://www.rdwdata.nl/kenteken/73FSBB?search=1

vierlingzus want de 75-fs-bb is ook een Jag xk en waarschijnlijk nog wel meer aansluitende nummers. 

Op zich niet raar daar een dealer/importeur de hele bestelling tegelijk aanmeld bij rdw.

Kwam pas ook het opvolgende kentekennr tegen van mijn Opel Omega bij de zelfde garage/dealer als waar beide nieuw zijn geleverd, het betrof een Opel Frontera.

• Like 1

10 uren geleden, Leonneke zei:

Dit ooit gezien trouwens ???

Hofele_Jaguar_voorbumper123.jpg

Ja ik zie weleens een reclame voorbij komen. (1700€ voor een kale bumper geloof ik)

beetje Ferrari 575 achtig?

Misschien wel leuk maar funest voor de waarde van jouw perfecte auto..vrees ik.

910c52fefefa2b25823695f2b22f75a3.jpg

43 minuten geleden, EricS-TR zei:

Zie je inderdaad wel vaker bij auto's van hetzelfde merk, maar met zelfde merk én type lijkt me bijzonder.

Nee hoor. Heb het voor de gein eens opgezocht op basis van het kenteken van mijn daily (only :-() driver. Heb vier opeenvolgende geprobeerd, allemaal zelfde merk en type.

• Like 2

7 uren geleden, Iksjeezesel zei:

Misschien wel leuk maar funest voor de waarde van jouw perfecte auto..vrees ik.

Wees gerust. Ik ga het zelf absoluut niet doen maar kwam dit toevallig tegen. Dat gooit Google allemaal op je bordje zeg maar. ????

• Haha 1

7 uren geleden, hansvh zei:

Nee hoor. Heb het voor de gein eens opgezocht op basis van het kenteken van mijn daily (only :-() driver. Heb vier opeenvolgende geprobeerd, allemaal zelfde merk en type.

Ik had het bij zo,n auto als deze niet verwacht dat er een hele rits tegelijk op kenteken ging, maar blijkbaar gingen ze als warme broodjes over de toonbank ????.

Toch maar iets van 9500 geproduceerd wereldwijd, van de X100-R in coupe gedaante ????.

Het zusje op marktplaats heeft zelfs ook het 1tje op de kenteken plaat...

De mijne hoeft geen 18500€ te kosten overigens als er iemand aanbelt...

Best een forse prijs vind ik dat,  en die op mktplts heeft toch ook al meerdere tonnetjes weg getikt.

Momenteel zijn de el-cheapo XKRs niet te koop, waardoor het lijkt of de waarde stijgt????...

19 uren geleden, Leonneke zei:

Of hier 'stinkt' iets. Dit is wel héél vreemd. Tenaamstelling op dezelfde dag?

Gebeurd zeker vaker, als de dealer /importeur een aantal auto's moet afleveren, dan doet hij dat waarschijnlijk in een keer. Ik heb bij diverse auto's die ik heb gehad omliggende kentekens gecheckt en die bleken allemaal van hetzelfde merk te zijn. Kijk maar een eens bij  www.rdw.nl.

• Like 2

2 uren geleden, WimXF zei:

Gebeurd zeker vaker, als de dealer /importeur een aantal auto's moet afleveren, dan doet hij dat waarschijnlijk in een keer. Ik heb bij diverse auto's die ik heb gehad omliggende kentekens gecheckt en die bleken allemaal van hetzelfde merk te zijn. Kijk maar een eens bij  www.rdw.nl.

En als dan één of andere gast met 200 km/u geflitst wordt? Dan krijgen alle 4 de kentekenbezitters een prent?

• Haha 1

2 uren geleden, keesh zei:

Misschien in de U.K. ? Ik heb recent de taxatie laten doen voor de verzekering en die viel 3.000 lager uit dan 2 jaar geleden. De taxateur maakt gebruik van een database waar hij de in- en verkoopbedragen ziet van de afgelopen 2 jaren.  Volgens hem zijn de waarden / marktprijzen dramatisch gezakt. De andere modellen Jaguar die onder de Young Timer regeling vallen doen het schijnbaar nog slechter. In Nederland is de markt op dit moment kennelijk 'slecht'. 

11 minuten geleden, Leonneke zei:

Misschien in de U.K. ? Ik heb recent de taxatie laten doen voor de verzekering en die viel 3.000 lager uit dan 2 jaar geleden.

Scheelt inderdaad welk land. Het is natuurlijk geen XJS die in twee jaar 3.000 meer waard word????. De XK is nog niet oud genoeg???? "more attractive with age"

12 minuten geleden, WimXF zei:

Altijd andersom investeren dan de rest van de markt: slechte prijs: kopen dus!

Dat is me gelukt in 2015 !!! Had 'm bijna verkocht maar óóóóóh zo blijf dat ik 'm gehouden heb. En als die het drievoudige waard is doe ik 'm nog steeds niet weg.

• Like 1

1 minuut geleden, keesh zei:

Scheelt inderdaad welk land. Het is natuurlijk geen XJS die in twee jaar 3.000 meer waard word????. De XK is nog niet oud genoeg???? "more attractive with age"

Ze (XK) gingen een tijdje vrij 'fors' omhoog. Bij Exco vragen ze absurde prijzen. (daarom staan ze er ook zo lang). XJS-C blijft volgens mij in waarde stijgen.