Jump to content

XKR 4.0 tot leven wekken

Iksjeezesel
 Share

Recommended Posts

Op 4/3/2021 om 7:26 PM, Iksjeezesel zei:

Vandaag rechtsvoor caster shims gecheckt. Leek te weinig shims te bevatten en dat klopte.

Was maar 1x0.9mm die miste, maar toch...niet helemaal goed.

Leg me eens uit wat dit wil zeggen als je wilt ? Bepaal je met afzonderlijke shims het caster ?

10 minuten geleden, Leonneke zei:

Leg me eens uit wat dit wil zeggen als je wilt ? Bepaal je met afzonderlijke shims het caster ?

Klopt Leon.

De shims tussen de bovenste draagarm en het subframe hebben een beetje invloed op caster.

Links zit er een paar mm extra tussen het voorste oog van d bovenste draagarm, en recht juist tussen het achterste oog...

Ze zeggen dat dat is gedaan omdat de weg afloopt naar rechts (afwatering)

Ja UK afstelling is andersom..

Volgens mij helpt de ongelijke uitvulling met shims ook om rechtuit stabiliteit te verbeteren (en zenuwachtig stuurgedrag te beperken)

het scheelt maar een graadje, maar is goed voelbaar..

• Klasse 2

1 minuut geleden, Iksjeezesel zei:

Klopt Leon.

De shims tussen de bovenste draagarm en het subframe hebben een beetje invloed op caster.

Links zit er een paar mm extra tussen het voorste oog van d bovenste draagarm, en recht juist tussen het achterste oog...

Ze zeggen dat dat is gedaan omdat de weg afloopt naar rechts (afwatering)

Ja UK afstelling is andersom..

Volgens mij helpt de ongelijke uitvulling met shims ook om rechtuit stabiliteit te verbeteren (en zenuwachtig stuurgedrag te beperken)

Shims alleen aan de voorzijde van de auto te vinden ? 

10 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Kiek mar????

alignment shims.jpg

Front & Rear .........   Ik heb altijd een 'kleine' afwijking bij het uitlijnen rechtsachter ........... Daar valt in ieder geval niks handmatig aan te verstellen weet ik inmiddels. Maar wist niet dat er 'shims' zaten. Wie weet krijgen we 'm daar uiteindelijk 'recht' mee .......

13 minuten geleden, Leonneke zei:

Front & Rear .........   Ik heb altijd een 'kleine' afwijking bij het uitlijnen rechtsachter ........... Daar valt in ieder geval niks handmatig aan te verstellen weet ik inmiddels. Maar wist niet dat er 'shims' zaten. Wie weet krijgen we 'm daar uiteindelijk 'recht' mee .......

Het plaatje is alleen de bovenste draagarmen van de voorkant (voorwielophanging)

Rays weet precies wat er mogelijk is. Ze komen van heinde en verru voor zijn uitlijnbank????.

Achterwielen... kun je alleen "Toe" een klein beetje stellen. En camber met shims tussen aandrijfas en het differentieel.

Zou kunnen dat Toe achter lastig is goed te krijgen als je verlaagd hebt....

21 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Zou kunnen dat Toe achter lastig is goed te krijgen als je verlaagd hebt....

Morgen heb ik mijn H&R spacers binnen. Dan gaat die komende week of volgende week naar Heinkenszand. Hij zal sowieso uitgelijnd moeten worden na montage van de spoorverbreders. Eens kijken of de 'afwijking'  verergert of minder wordt ....

• Like 1

2 uren geleden, haddock zei:

Hé, wanneer kan ik mee naar de Nurnburgring? Als passagier dan, hè, my harddrivingdays are over.

Ik denk dat de auto daar binnen een halve ronde echt compleet aan gort is. 

• Haha 2

15 minuten geleden, haddock zei:

Het kijkt wel of ie m er gewoon afstuurd........

Natte baan? Oude banden? olie op de weg?,...of volgas...te vroeg? en niet voorbereid om vol tegen te sturen.

Het is ook lastig met een automaat. zit een elastiek aan het gaspedaal zo lijkt het..soms.

Maar gas los bij een drift is het stomste wat je kunt doen, want achterwielen krijgen onmiddellijk weer grip en duwen je zo de vangrail in...

2 uren geleden, Iksjeezesel zei:

wadun sukkel, vooraan rijden in een file van boodschappen auto's als een soort pace-car hindernis, en er dan ook nog af glijden????

Nu is die boodschappenwagen daarachter wel een Alpina (alleen de voorbumper?) dus misschien werd hij wat zenuwachtig?

• Haha 1

30 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Op Donnington blijft zo,n ding wel goed op de baan ????

Toch hééél zuur als je je XKR zo effe in de vangrail duwt ......... Bochtje van niks en je auto gehalveerd.

8 minuten geleden, Leonneke zei:

Toch hééél zuur als je je XKR zo effe in de vangrail duwt .........

En dat is niet de enig XKR die daar gesneuveld is???? XKR cabrio En dan mag je de kosten van wegslepen en schade aan vangrail ook nog betalen.

• Haha 1

18 uren geleden, Leonneke zei:

Morgen heb ik mijn H&R spacers binnen. Dan gaat die komende week of volgende week naar Heinkenszand. Hij zal sowieso uitgelijnd moeten worden na montage van de spoorverbreders. Eens kijken of de 'afwijking'  verergert of minder wordt ....

Pics?

4 uren geleden, keesh zei:

En dat is niet de enig XKR die daar gesneuveld is .....

Dan ben je toch gewoon hartstikke STUPIDO als je, nota bene in de regen, je XKR als een soort van Senna op het asfalt probeert te houden?