Jump to content

XKR 4.0 tot leven wekken

Iksjeezesel
 Share

Recommended Posts

Ik weet het....het heurt niet..

Maar de stoelen zaten in de auto toen ik hem kocht...

De vorige eigenaar vond deze stoelen zo goed dat ie daarna een Porsche 997S kocht ????.

Nu het dash ook nog niet zoals het heurt....

IMG_20210326_171213.jpg

Op 12/1/2020 om 8:18 AM, wimb zei:

dus vermoed ik dat er spanningsdips optreden. Het doet me denken aan het gezeur dat ik heb gehad. De oorzaak bleek een gare dynamo te zijn.

Ow, toch ook Dynamo vervangen intussen (Hendrikus -2eHands Denso 80€)...

Het eerder zelf fixen van de spanningsregelaar gaf toch niet het volle vertrouwen.... onverklaarbare "issues" net als ooit bij Wim's X308..

• Like 1

22 uren geleden, Iksjeezesel zei:

22 Juni circuit Zolder...?

Is eigenlijk een Lotus trackday, maar is ook Engels dussss wie weet????

30 maart is er ook al een Lotus trackday op Assen maar ze laten zeker niet alles toe.

• Like 1

6 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Kweetut...

We zullen zien...

Connecties?????????

Connecties niet maar weet dat de TVR club wel welkom is. Een vriend met een zeer goed geprepareerde MG B V8 (en veel circuit ervaring) mag niet....

10 uren geleden, Bart XJSC zei:

Connecties niet maar weet dat de TVR club wel welkom is. Een vriend met een zeer goed geprepareerde MG B V8 (en veel circuit ervaring) mag niet....

Ik rij dan ook rond als chicane voor de superlichte Lotusjes met vaak 190 pk of meer op het circuit...mocht het mogen.

Een goede kennis van heeft een heel Lotus-dag passend wagenpark, Elise 190pk en 4 Nobles geloof ik..

Hij gaat toch een lijntje uitgooien daar..

Ik denk idd V8 is no-go.

Op 1/15/2021 om 9:20 PM, Iksjeezesel zei:

Maar naast alle dromen over een handgeschakelde XKR zonder can-bus toestanden..... voorlopig.....

De story of my (AJ-V8 bezitter) life?????:

IMG_20210115_210932.jpg

Veel (rotzooi) voor weinig.

Bevestiging van wat veel mensen al beweerde....Koop geen Chinese bobines ????.

degespiegeldebehangert????

IMG-20210329-WA0000.jpg

• Haha 1

Vandaag rechtsvoor caster shims gecheckt. Leek te weinig shims te bevatten en dat klopte.

Was maar 1x0.9mm die miste, maar toch...niet helemaal goed.

Nu weer volgens fabrieks specificatie.

Eigenlijk wilde ik caster afstelling zo klein mogelijk zetten vanwege positieve impact op dynamiek in elkaar snel opvolgende bochten.

Maar met stuurbekrachtiging maakt dat wellicht niet veel uit. Het geeft ook minder stabiliteit op hogere snelheid dus vandaar gewoon fabrieksafstelling gebruikt.

alignment shims.jpg

IMG-20210403-WA0004.jpg

Ik had bij het wisselen van de achterwielophanging de "Toe-in" afstelling voor beide wielen middenin het sleufgat voor die fulcrum bout gezet (als basis).

Zelf heb ik geen uitlijnbank natuurlijk maar met een paar aluminium profielen een een paar lege bierkratjes en een rolmaat kun je wel een beetje zien hoe het er voor staat.

De "Toe-in" van de achterwielen stond veel te ver naar binnen.(Echt meer dan een een hele graad)

Ik heb die nu wat richting neutraal gezet voor zover mogelijk zonder juiste spullen. 

Voor heb ik niet gecontroleerd.

Stukje gereden, opnieuw checken..Lijkt beter te zijn, stuur staat nog wel 20mm scheef.

Valt wel op dat de auto nu wat minder snel reageert qua bewegelijkheid, zeker nu caster (vooras) weer naar fabrieksinstelling is.

Hmm.

Ik wil de auto qua Camber en Toe-in niet naar fabrieksinstelling hebben maar voor 3" camber en 0" Toe-in, en achter 2" (2,5"?) Camber, en 0.3" Toe-in om mee te beginnen.

Camber staat al zo, alleen toe in voor en achter nog naar wens laten zetten.

Ik weet dat veel camber en toe-in het banden kost maar dan maakt me niet zoveel uit. Ik stook wel 2ehands banden op van 35-50Euro p/st. (1500KM per jaar;-))

Dus dat naar wens zetten nog laten doen.

Dan alleen nog het KVS lek oplossen (onderdeeltje is onderweg uit Jersey UK, geschenk van een gelijk gestemde;-)) is wel een heel weekend werk te wisselen voor mij want bennie zo snel.

En al laatste de remvloeistof wisselen, en dan.....

https://m.facebook.com/watch/?v=1098274733617952&_rdr

https://www.facebook.com/watch/?v=1320235334755223

Schermafbeelding 2020-01-28 om 22.46.19.png Schermafbeelding 2020-01-28 om 22.39.00.png Schermafbeelding 2020-01-28 om 22.39.18.png Schermafbeelding 2020-01-28 om 22.48.12.png

Screenshot_20210327-212005.jpg

• Like 1
  • Klasse 1

7 minuten geleden, haddock zei:

Jij bent verschrikkeluk leuk bezig eigenlijk!

Kom toch in Friesland wonen, ouwe boerderij met grote schuur, vlak bij mij.....

demeelifter

Dank je,

Ach, na 15 minuten met een stukgelopen motor aan de kant staan, of erger, een koprol over grindbak heen maakt het waarschijnlijk minder leuk????.

????

Vandaag lekje in kachelsysteem opgelost. 

Er was een plastic checkvalve gescheurd. Vermoedelijk klem gezeten bij de motorwissel in 2016.

Lekte druppels op de bak en uitlaat, dus niet echt een plasje onder de auto. Maar er raakt wel vloeistof kwijt...bij iedere rit een beetje..

Zou me niet verbazen dat dit de oorzaak was dat de toen geïnstalleerde motor ook stuk ging. (zo kocht ik hem)

Er moet best een hoop opzij om bovenop de versnellingsbak te komen net onder de voorruit.

IMG-20210410-WA0002.jpg     IMG_20210410_151530.jpg

• Like 2

Deze zomer eens een keertje op de Dynobank proberen ????.

Gewoon om een idee te krijgen of er nog wat PKtjes overgebleven zijn na 125000km (bak en auto zelf een veelvoud daarvan)

Of.....

Een dragrace met Leonneke en zijn kakelverse X100 XKR????, dat zou ook een beeld geven misschien????.