Jump to content

XKR 4.0 tot leven wekken

Iksjeezesel
 Share

Recommended Posts

Op 2/27/2021 om 1:33 PM, Iksjeezesel zei:

Nu geen klokkie meer, maar wel een inlaat druk metertje????.

Nog wel slangetje doorvoeren naar de motorruimte 

IMG_20210227_130041.jpg   

Ut slangetje voor de boost-druk indicator. In de intercooler getapt...

IMG_20210309_125126.jpg

• Like 1

Even in dit topic buurten... En sorry Rob dat dit de laatste tijd niet zo vaak gebeurt maar heb de laatste tijd nogal veel aan mijn hoofd. Ik volg het wel hoor dat tot leven wekken alleen reageer niet zo vaak meer

• Like 1

Ach ik post ook gewoon best wat futiliteiten eigenlijk. Hoeft niet gelezen te worden door groot publiek????.

Zoals vandaag, dacht de XK weer in elkaar te hebben en plande het ding weer op de wielen te zetten....maar....

Een druppel koelvloeistof aan de carterpan van de bak....

Had ik al eerder gezien maar afgedaan als gemorst bij het reservoir verwijderen een tijdje terug..

Maar niet dus. Net een uur met de scope-cam onder de auto gelegen...

Blijkt de terugslagklep van de kachel gescheurd te zijn..

En waar zit die...juist, bovenop de bellhousing....K*K.

Weer moed verzamelen, kvs aftappen, en de boel achter de throttle body leeggraven om bij het ding te geraken..

IMG-20210314-WA0002.jpg      IMG-20210314-WA0003.jpg

Shit happens. Maar als je de drukmeter goed werkend hebt kun je mooi de wastegate dichtlassen. Hou de druk dan goed in de gaten en branden met die hap. Ploft de boel weet je de druk waarop je nieuwe wastegate na revisie open moet gaan, plofdruk min 0.0001 bar!

dereesert

• Haha 1

1 uur geleden, haddock zei:

Shit happens. Maar als je de drukmeter goed werkend hebt kun je mooi de wastegate dichtlassen. Hou de druk dan goed in de gaten en branden met die hap. Ploft de boel weet je de druk waarop je nieuwe wastegate na revisie open moet gaan, plofdruk min 0.0001 bar!

dereesert

haha niksniwastegate hoor, das denk ik meer wat voor een turbomotor????.

Wel een bypasskleppie in de chargerinlaat.

Normaal levert de Eaton M112 maar 11-12psi, en veel meer kan ie ook niet zonder veel hitte in de inlaatlucht toe te voegen. (hitte werkt averechts aan het nut van drukvulling)

Bij mijn autootje draait de charger 10% sneller en dus iets meer misschien net 1 bar overdruk. (nog niet gereden met aangesloten meter)

Maar is prima zo qua druk. Misschien voor de lol nog een drukschakelaar (10psi) erin om daarmee watermethanol (ruitenontdooier) in te spuiten onder hoge druk. Is dan bedoeld om inlaat lucht drastisch te koelen. Wel alles van Ali anders gaat het niet door ????.

• Klasse 1

Sjah, hoe kon ik me als ex Rrrretje driver toch zo vergissen!?

Niks beter dan n riemgedreven drukvulkamer zullen we maar zeggen. 
Who cares about the juice zolang het nog kan....

• Like 1

Af en toe is bij mijn XKR een goede en volle accu in 2 dagen tot op de laatste drup ontladen. Meestal doet ie ut gewoon na 2 weken stilstaan, maar soms dus niet. En dat is echt slecht voor de accu, dat helemaal leegtrekken zodat zelfs de binnenverlichting amper brand..

Ik heb effe geen zin om te zoeken naar de oorzaak. Is ook lastig omdat het maar af en toe is. Er zit niet echt een patroon in. Misschien een relatie tot regenachtig weer, zou kunnen..

Na wat online surfen gekozen om de alarm unit die voor het rechts voorwiel zit te ontkoppelen.

We gaan merken of het helpt

5 minuten geleden, haddock zei:

Jij wel, ja. Wij gaan het lezen, denk ik?

dewijsneuzerige

Ja dat is het idee idd. Zoveel van deze auto's en de X308en hebben ontladings problemen dat het misschien nuttig is om dat hier neer te zetten... mocht het alarm loskoppelen helpen...

Ik las dat het contactslot ook een oorzaak kan zijn, waardoor systemen actie blijven...Maar die oorzaak al geëlimineerd.

Heb trouwens dat nep carbon van het dash gehaald. Was toch TE sjonnie achtig...en kwam beetje los op de hoeken..

Hout is nog prima gelukkig.

Toch is een houten dash in iets wat moet gaan neigen naar een sport auto (ipv een grand Tourer) niet echt op zijn plaats vind ik..

Dus ga daar wel iets fatsoenlijks en omkeerbaars voor verzinnen.

IMG_20210321_105250.jpg

IMG_20200520_171519.jpg

1 uur geleden, LeapingXJR zei:

Maken onze Chinese vrienden het niet?

Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X

Die Folie wel ja...Maar XK8/R maatwerk heeft een te kleine afzetmarkt. En uit China zou het ook niet echt goed zijn. 

De folie was leuk om te proberen (handvaardigheid) en het beschermt het hout????..

Zoals gezegd hecht ik wel waarde aan het originele hout maar past niet bij het projectje.

Dus ga er zo,n rubberlaagje over spuiten wat je er weer kunt aftrekken als je het beu bent if weer origineel wilt maken.

Antraciet metallic ????...

Past bij de kleur van die harde achterkanten van de niet originele stoelen (Porsche 997S geloof ik ????????)

Folie koste een paar euro en een zondagje knutselen..

Leek best aardig op de echte carbon uitvoering, maar....

Na wisselende temperaturen wil de folie de "rek" ongedaan maken... (en gaat daar los)

Beetje jammerrrrr????

IMG_20200217_201211.jpg   IMG_20200218_202804.jpg   IMG_20200217_201150.jpg

Op 3/21/2021 om 10:58 AM, Iksjeezesel zei:

Heb trouwens dat nep carbon van het dash gehaald. Was toch TE sjonnie achtig...en kwam beetje los op de hoeken..

Hout is nog prima gelukkig.

Toch is een houten dash in iets wat moet gaan neigen naar een sport auto (ipv een grand Tourer) niet echt op zijn plaats vind ik..

Dus ga daar wel iets fatsoenlijks en omkeerbaars voor verzinnen.

IMG_20210321_105250.jpg

Sjongejonge,  het hele dashboard zit in een dip????.

Maar lijkt goed te komen. Voor 15 euro een dash wat past bij de schalen van de niet originele stoelen, en nog eenvoudig te verwijderen ook????. (Want het hout was nog erg mooi)

16166914919096604696403477730573.jpg

• Like 2