Jump to content

XKR 4.0 tot leven wekken

Iksjeezesel
 Share

Recommended Posts

1 uur terug, Iksjeezesel zei:

Heel gaaf hoor Arie????. Jij leeft in het paradijs zie ik????.

Ik kom in Maart wel effe op je brug en vertrek als de auto klaar is, goed? ????

Noem het een seizoensplek????.

Het is fantastisch, heb alleen sinds de brug/werkplek klaar is nog weinig tijd/gelegenheid om er vol van te genieten, werk zit beetje in de weg! :scratchhead:

Vandaar de beschikbaarheid ;)

1 uur terug, arie-jag zei:

Het is fantastisch, heb alleen sinds de brug/werkplek klaar is nog weinig tijd/gelegenheid om er vol van te genieten, werk zit beetje in de weg! :scratchhead:

Vandaar de beschikbaarheid ;)

Misschien moet je ook in de luchtvaart sector solliciteren?????

Ik was van plan de IRS als geheel om te wisselen om sowieso van dat gerammel enzo af te zijn..

Maar omdat de Cats schokbrekers eigenlijk nog prima zijn ga ik toch eerst proberen dat systeem weer werkend te krijgen. Ook de veren die onder de auto uit komen zijn veel dikker en meer wikkelingen dan wat ik klaar heb liggen...

De auto is voorzien van dat R-Performance pack, en dat behelst toch wat meer dan ik dacht en zonde om weg te laten...

Cats systeem werkte niet toen ik de auto kocht en ik koppelde de Cats computer los om de melding weg te krijgen (dus demping altijd op harde stand, prima toch ????)

Maar nu ik de oorzaak van de rammel gevonden heb (Top moeren op de plunjers van de Cats schokbrekers waren niet aangedraaid????) lijkt dat ook de oorzaak van de foutmelding te kunnen zijn.. De aansluitstekker raakt dan ook de pinnetjes in de demper niet geloof ik.

Morgen eens checken of ik het weer aan de praat kan krijgen.

Ik heb net gesurft om info te zoeken en zag dat de plunjer niet mag draaien anders sloop je de electrisch inwendige verbinding ????. Kijkend naar het eerdere gepruts zullen ze wel gesloopt zijn bij installatie...nieuw, in 2016.  wat een vakmanschap ????.

IMG-20120706-00146.jpg

• Like 1

Nog niet gelukt om CATS werkend te krijgen. Wel vreemd dat er geen foutmelding komt, zelfs met stekkers los van de schokbrekers..

Zal misschien pas bij waargenomen wheel speed gegeven worden ??????

Doormeten solenoids en bedrading geeft gewoon goede resultaten dus storing zat misschien aan de voorkant.

Aandrijfassen nog doorsmeren en monteren, en dan de boel weer proberen eronder te vogelen..

IMG-20210223-WA0000.jpg

• Like 1

Nou, ik ben erg van de simpele mechaniek. Dat blijf ik nog jaren snappen (hoop ik).

n U tube mano van redelijk metaal laat je niet snel in de steek.

Preciezie is niet alles, waarde vriend, indicatie kun je op reageren.

• Like 1

13 minuten geleden, haddock zei:

Nou, ik ben erg van de simpele mechaniek. Dat blijf ik nog jaren snappen (hoop ik).

n U tube mano van redelijk metaal laat je niet snel in de steek.

Preciezie is niet alles, waarde vriend, indicatie kun je op reageren.

Zo is ut Bertus.

De moderne U tube is veelal meuk (youtube) maar Evangelista Torricelli never fails????

• Like 1

Te gek voor woorden natuurlijk, wat je in deze rare tijd  allemaal voor weinig nuttige dingen gaat opzoeken voor "de hobby auto"..

Nu geen klokkie meer, maar wel een inlaat druk metertje????.

Nog wel slangetje doorvoeren naar de motorruimte 

IMG_20210226_182049.jpg  IMG_20210227_121244.jpg  IMG_20210227_130041.jpg  IMG_20210227_130049.jpg 

IMG_20210226_182027.jpg  IMG_20210227_121250.jpg

47 minuten geleden, EricS-TR zei:

Daar wil ik me ook wel voor beschikbaar stellen, dus het afronden van het project hoef je inderdaad om die reden niet uit te stellen hoor :angel:

Gaat nog wel een jaartje duren...op mijn tempo. (Wil de oliepomp en drijfstang lagers nog nakijken want bij koude motor een klopje uit het blok, bij warme motor is dat weg...????)

En dan nog zonder handbak ombouw erbij mee te nemen????.

Bijna vergeten: CATS onderstel werkt weer. Was al stuk sinds aankoop.

Nu geen melding op dashboard, terwijl het Cats computer wel gewoon aan gesloten is dus moet goed zijn nu????.

Op zich leuk, maar ben nu aan de altijd harde vering gewend geraakt.

Nu is de auto veel comfortabeler ...da moe ni????.

Ik koppel de computer wel los bij een rondje circuit.

Vandaag de achteras weer laten zakken .. Ik wil na 25mm verlagen wel de preload op de veren terug hebben want heeft een onverklaarbaar (nog) effect (te zacht "in het midden"...)

Perfectionisme kost wel eens een dagje sleutelen ????