Jump to content
Iksjeezesel

XKR 4.0 tot leven wekken

Recommended Posts

LeapingXJR    382

Hmmm.... Dat is balen Rob, maar de Icarsoft LR II en ik dacht dat je dat wel wist om dat@wimb dat al eens had uitgelegd op het forum, dat deze beperkt werkt voor jags van voor 2005 en hij daarom een simpele Icarsoft heeft aangeschaft.

Na 2005 kan je wel handrem, dpf, stuur nullen, luchtvering enz, enz

Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X

• Like 1

wimb    519
5 minutes ago, LeapingXJR said:

... dat deze beperkt werkt voor jags van voor 2005 en hij daarom een simpele Icarsoft heeft aangeschaft.

Maar het motormanagement MOET uitgelezen kunnen worden en ook de automaat zou geen probleem mogen zijn.

De LR wordt verkocht als opvolger van de i930 met meer opties en zou dus zonder problemen ook de oudere Jaguars moeten kunnen uitlezen.

Voor wat het waard is: Ik moet eerst kiezen of ik een LandRover of een Jaguar heb en vervolgens het bouwjaar. Mijn auto is van eind '98 en tussen 1998 en 1999 kent die Icarsoft behoorlijk wat verschillen in uit te lezen modules.

• Like 1

Iksjeezesel    380
1 uur terug, wimb zei:

Voor wat het waard is: Ik moet eerst kiezen of ik een LandRover of een Jaguar heb en vervolgens het bouwjaar. Mijn auto is van eind '98 en tussen 1998 en 1999 kent die Icarsoft behoorlijk wat verschillen in uit te lezen modules.

Dank jullie,

werkt bij mij ook zo inderdaad. jag-xkr-2000. dat gaat goed. maar bij selecteren van ecu en bak in de lijst gaat het fout.. 

krijg ook de .com site niet open.

Het exe file wat ik wel gevonden had installeert wel op windows maar stopt omdat ie het serienummer niet herkent. (verkeerde file? is toch voor v1 en v2...)

Iksjeezesel    380

Ach, no worries. Het blijft een hobby hee.

Het zal na wat crea bea wel lukken ooit.

Binnenkort de auto weer maandje op bokken zetten. 

Cardanas, uitlaat aanpassen, en misschien iets met de bak...

De auto rijd nu goed zonder storingscodes of meldingen en dat is al heel wat...maar voor trackday nog niet geschikt😀😂.

IMG_20200512_183935.jpg

• Like 1

Iksjeezesel    380

Wie o wie,..(weet het)

Voordat de XKR weer naar binnen en op bokken gaat voor de volgende verfijning:-),...eerst wat meer te weten willen komen over de bak. (want dan meteen meepakken is de gedachte)

Vandaar ook eerder de Icarsoft gekocht, in de hoop dat ie de bak-TCM (control dinges) kon analyseren. (maar auto "pakt" de icarsoft nog niet)

Maar voor alles eerst natuurlijk transmissie vloeistof peilen..

Om te kunnen peilen een peilstok voor de 722.6 (W5A580) gekocht die na een maand binnen is gekomen vandaag. (toch weer uit China, maar gelukkig geen haast)

https://www.google.com/search?q=722.6+dennisdeal&spell=1&sa=X&ved=2ahUKEwjh1ev1svXpAhVCy6QKHc9ADkwQBSgAegQIAhAm&biw=1920&bih=883

Dus nu net eerst met draaiende motor en bak in P koud gemeten en toen hetzelfde bij 70 graden carterpan temp (=~80 van de vloeistof las ik ergens)

Ik kan de peilstok echter maar 55 CM in de buis krijgen. 

Is dat normaal?

Er zit namelijk geen olie aan de peilstok!!!......(Wat doe ik fout??))

Gelukkig nog niet veel gevraagd van de auto sinds aanschaf....stel dat er echt ZO WEINIG in zit!

Dat lijkt erg me sterk.

De bak lijkt best goed te schakelen. Beetje horkerig misschien in de downshifts wanneer koud en niet heel rustig gereden.

P.s: Ik zoek wel ook nog steeds naar de oorzaak van inhouden bij flink gas geven...(warmer = erger)

Ik verdacht gasklephuis..(Icarsoft...)

Zou de automaatbak dit probleem op zijn geweten hebben?

Grtn, detobbenalshobbyhebbende:-)

IMG_20200609_210932_resized_20200609_091052080.jpg

IMG_20200609_210952_resized_20200609_091032187.jpg

Rover827Si    160

Goedenavond Rob,

Ik ga morgen de automatische transmissie bij mijn eigen auto peilen. Wij hebben dezelfde  transmissie en peilstaaf. Je hoort ervan.

MvG

Aad

• Like 1

Iksjeezesel    380
2 uren geleden, Rover827Si zei:

Goedenavond Rob,

Ik ga morgen de automatische transmissie bij mijn eigen auto peilen. Wij hebben dezelfde  transmissie en peilstaaf. Je hoort ervan.

MvG

Aad

dank je Aad jij ook fijne avond.,

Das fijn! Een referentiekader is erg welkom.

intussen met een 2,5mm2 koperdraad mezelf overtuigd dat er niets verder in die peilstok-tube gaat dan 55cm.

Er zit dus een obstructie. tube is niet geknikt zo te zien. 

Binnenkort maar de tube eraf schroeven (langs onder)..

(eerst krukas van de Panther vervangen...dan de Jaguar weer aan de beurt😂)

Rover827Si    160
19 uren geleden, Iksjeezesel zei:

Das fijn! Een referentiekader is erg welkom.

intussen met een 2,5mm2 koperdraad mezelf overtuigd dat er niets verder in die peilstok-tube gaat dan 55cm.

Er zit dus een obstructie. tube is niet geknikt zo te zien. 

Binnenkort maar de tube eraf schroeven (langs onder)..

Hallo Rob,

Ik ben vanmorgen in de garage geweest om de automatische transmissie te peilen. Ik heb eerst de peilstok gemeten en deze is 85 centimeter lang. Dit is inclusief de zwarte indicator. Om nu precies te meten wat in de peilbuis verdwijnt, heb ik aan de bovenkant een clipje bevestigd. Bij het opmeten hierna kom ik toch op een heel andere meting uit als jouw meting. Zoals je ziet op de foto’s kom ik uit op precies 70 centimeter en geen 55 centimeter. Ik hoop niet dat er iets in de peilbuis zit wat er niet in thuis hoort. Nog een tip: bij het peilen moet je NIET vaak aan de peilstok draaien aangezien je dan de zwarte indicator eruit draait en deze dan achterblijft in de transmissie. Op de 4e foto kan je al zien dat deze al iets eruit is gekomen. Ik zal ook een link meesturen hoe je precies de transmissie moet peilen.

MvG

Aad

20200611_111351.jpg       20200611_111406.jpg       20200611_111413.jpg  

20200611_111449.jpg       20200611_112125.jpg      20200611_112204.jpg  

20200611_112027.jpg       20200611_112046.jpg

download.html

• Like 1

Iksjeezesel    380
1 minuut geleden, Rover827Si zei:

Hallo Rob,

Ik ben vanmorgen in de garage geweest om de automatische transmissie te peilen. Ik heb eerst de peilstok gemeten en deze is 85 centimeter lang. Dit is inclusief de zwarte indicator. Om nu precies te meten wat in de peilbuis verdwijnt, heb ik aan de bovenkant een clipje bevestigd. Bij het opmeten hierna kom ik toch op een heel andere meting uit als jouw meting. Zoals je ziet op de foto’s kom ik uit op precies 70 centimeter en geen 55 centimeter. Ik hoop niet dat er iets in de peilbuis zit wat er niet in thuis hoort. Nog een tip: bij het peilen moet je NIET vaak aan de peilstok draaien aangezien je dan de zwarte indicator eruit draait en deze dan achterblijft in de transmissie. Op de laatste foto kan je al zien dat deze al iets eruit is gekomen. Ik zal ook een link meesturen hoe je precies de transmissie moet peilen.

MvG

Aad

download.html 71.79 kB · 0 downloads

Fantastisch Aad, super bedankt!

Er zit dus toch weldegelijk iets in de buis vrees ik. 

Ben wel door jouw onderzoek gerustgesteld want grote kans dat het oliepeil niet veel te laag is!

Volgende week zal ik de buis er proberen vanonder te krijgen...

nogmaals dank voor je gedetailleerde beschrijving!

Rover827Si    160
29 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

nogmaals dank voor je gedetailleerde beschrijving!

Graag gedaan en succes verder. Ik zal op het Forum dit zeker verder volgen.

Mvg

Aad

Iksjeezesel    380

oliepeilstokbuisdinges van automaat afgeschroefd omdat ik de peilstof er niet in kreeg...

Buis is niet verstopt. maar zit een scherpe rand in de buis waar de peilstok op blijft hangen.

Licht misschien aan vorm van de peilstok (china)

Iksjeezesel    380
21 uren geleden, Iksjeezesel zei:

oliepeilstokbuisdinges van automaat afgeschroefd omdat ik de peilstof er niet in kreeg...

Buis is niet verstopt. maar zit een scherpe rand in de buis waar de peilstok op blijft hangen.

Dit was dus een storm in een glas water. Oliepeil is prima..Peilbuis ook prima. Ali Express Peilstok niet prima want pas alleen met geweld door de buis.

Iksjeezesel    380
Op 5/7/2020 om 8:52 AM, LeapingXJR zei:

Project loopt al bijna op het einde..... wanneer is hij te koop? emoji14.png

Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X met Tapatalk

Nou, met vakantie voor de deur maar Corona ook....willen ze hier ineens een camper...😭   (😂)

Dus wie een XKR met een beetje werk (geen roest) wil kopen voor weinig, kan hier de komende week een leuk rijdend, gekeurd en OBD2storingvrij hobby project komen op halen.  

Maar zo,n storm loopt het hier niet met zoekers.

Dus zeg ik gewoon dat het niet lukt om te verkopen🤣

IMG_20200512_184023_resized_20200512_073943128.jpg

Rover827Si    160

Op 6/28/2020 om 7:19 PM, Iksjeezesel zei:

Hallo Rob,

Ik heb diverse malen de transmissieolie gecontroleerd maar ik voel absoluut geen weerstand. Vreemd. De indicator op de peilstaaf is ook flexibel dus ik zou niet weten wat dan het verschil is. Ook mijn peilstaaf komt uit China.

MvG

Aad

Poelie    17

Met een pijpbuiger de buis voorzichtig buigen. Iets minder kromming op de hoek (hij past dan niet) en bij de route omhoog juist wat extra kromming een andere richting op. De buis komt er dan wat schuiner in te liggen maar op deze wijze moet het wel netjes passen en functioneren.

• Like 1

arie-jag    487

welke bak heb je in de serie 1 Rob?

de BW 65 of de voorloper?

Van het vroege type heb ik de originele peilstok(incl bak).

Wil deze best ruilen voor de XKR, ben jij van die rommel af en heb jij de enige op de wereld te vinden vroege serie 1 peilstok!!!!!!!!! :cool:

Ben toch eigenlijk te goed voor deze wereld:buba: