Ga naar inhoud
Iksjeezesel

XKR 4.0 tot leven wekken

Aanbevolen berichten

Iksjeezesel    228
12 uren geleden, arie-jag zei:

Zo te zien heeft de Noble wel Mondeo achterlichten en de Jaguar XJS "butresses".

Had zelf niet voor die strijkplank op de achterkant gegaan maar smaken verschillen natuurlijk..

Ha ha, strijkplank is origineel af fabriek. Is geen boodschappen auto maar trackday karretje van 1000kg:-) (echt carbon, geen folietje o.i.d)

23 uren geleden, Pizzaman zei:

Een Ford Duratec is nog lang geen AJ-V6 hoor. 

In de meest extreme versie (Mondeo ST220) kewam Ford tot 220pk.

De eerste de beste X-type scheurt 'm voorbij. De S-type heeft nog een paar PK meer.

Volgens mij mist de VVT, de 1-bobine-per-cilinder, en de variabele inlaat.

Ja klopt maar de basis en hetzelfde.

Noble heeft er ook wat anders van gemaakt net als Jaguar.

310PK uit een 2punt5je is niet zo slecht:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
HenkXKR    50
Op 23-9-2017 om 3:09 PM, Iksjeezesel zei:

Note: in mijn ogen is de 4.0 Nikasil motor (gemaakt tot 2e helft van yr 2000?) beter dan de steel liner versie,

Zou best kunnen. Ze zijn natuurlijk destijds niet voor niets met de Nikasil coating begonnen.

Mooie revisie trouwens:wub:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    228

Nou, hij draait weer:-)

Heeft wel bijna een hartverzakking gekost...

Het vullen met vacuum ging toch niet zo goed als verwacht.

Ik heb het idee dat ie de charger koelers niet goed vult. en ik kreeg de dop daar niet af:-(

Later bleek er een lekje te zitten (alleen bij vacuum, niet bij druk!) bij dat kleine slangetje bovenop het  thermostaathuis dinges, hey slangetje wat naar het reservoir loopt..

Heb het nu tijdelijk met een tyrap aangetrokken...maar moeten nieuwe o ringetjes in.

Gevolg van dit lekje was uiteindelijk dat de motor bij afkoelen geen KVS terug zuigt uit de overloop tankje, maar lucht zuigt in het thermostaathuis (daar waar je het NIET wilt hebben!)

Dat kan wel eens het begin van alle ellende geweest (eerste low level warning, net voor de zomervakantie) uiteindelijk veel lucht in het blok en ondanks steeds bijvullen destijds, en een lekke kop vorige maand als eindresultaat..

Door 1 zo,n prut slangetje :-(.

Vandaag: eerste start na het sleutelavontuur verliep goed, zonder twijfeling en in 1 keer:-)  (okee 1 sec langer tot fire-up, maar peut moest ook weer effe op gang komen, zat wat lucht in de injector rail natuurlijk)

Toen.....HEEEEEEL veel witte rook!!

Slik.

Intussen bleek dat de uitlaat nog vol KVS stond....ging uiteindelijk weer over gelukkig.

Effe heel erg schrikken. (understatement)

Motor loopt goed, geen gerommel meer na de start (waar ie ooit voor weggebracht was)

Heb nog niet ver gereden.

Ik hou het nog even goed in de gaten, vertrouwen moet nog even groeien.. 

Hoop dat ie goed is nu en niet meer ergens lekt o.i.d :-)

pls wish me luck..

IMG_20170930_141329.jpg

IMG_20170930_140750.jpg

IMG_20171001_105219.jpg

IMG_20170930_140428.jpg

IMG_20170930_135451.jpg

IMG_20171001_105517.jpg

IMG_20170930_104523.jpg

IMG_20170930_143452.jpg

• Klasse 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    204
54 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

pls wish me luck..

Waarom? Hij draait toch? Het ergste bij zo'n wereldklus als wat jij hebt gedaan, is dat de timing verkeerd staat met tot gevolg kromme, of zelfs gebroken kleppen.:blink:

Dat is niet gebeurd. Hij lekt geen koelvloeistof en olie door de koppakking, dus wat mij betreft is de operatie meer dan geslaagd. Chapeau!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    228
4 uren geleden, wimb zei:

Waarom? Hij draait toch? Het ergste bij zo'n wereldklus als wat jij hebt gedaan, is dat de timing verkeerd staat met tot gevolg kromme, of zelfs gebroken kleppen.:blink:

Dat is niet gebeurd. Hij lekt geen koelvloeistof en olie door de koppakking, dus wat mij betreft is de operatie meer dan geslaagd. Chapeau!

Dank je Wim, dat was iets waar ik geen rekening mee hield....je moet wel een beetje weten waar je mee bezig bent natuurlijk, anders NIET aan beginnen überhaupt:-).

Wereld klus was het zeker:-). Klopt, hij loopt supermooi en niets lekt gelukkig.

(Enne Raymonds advies voor het geheel was erg welkom, dus big (BIG) thank you voor Ray:-))

Net een flink stuk gereden, alles okee gelukkig. (yes!)

Ik wil nog wel even het KVS niveau in de gaten houden bij afgekoelde motor.

Op 1 of ander manier wil ik zeker weten dat ie KVS terug uit de expansie tank pakt als ie afkoelt...

Anders kan ik weer opnieuw beginnen op d,n duur.

Heb nog geen vol gas gegeven, is psycho-logisch denk ik:-).. Effe rustig aan nog. 

Zitten toch best veel andere spullen, die voor m,n gevoel eerst een paar temp cycly nodig hebben om te "zetten" (koppen/nokkenassen/kettingen /tandwielen etc. etc.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    228

De vlag kan uit;-).

Ik hield nog een slag om de arm omdat ik eerst zeker wilde weten dat de auto z,n koelvloeistof op pijl hield na meerdere malen op bedrijfstempertuur komen.

Nu, nadat ik dagelijks een flinke rit gemaakt heb, en de auto nadien heb nagelopen is mijn conclusie dat ie weer helemaal okee is.

Vanmorgen voor het eerst het kvs reservoir geopend (dit verbreekt het vacuum vanuit het expansiereservoir, dus altijd dan weer optoppen om dit te herstellen bij het opwarmen)

Enne, er was al vertrouwen door het achterwege blijven van een low level melding en ook het achterwege blijven van witte rookwolken, maar bij opendraaien van kvs reservoir kreeg ik d echte bevestiging want het niveau bleek goed (tot de nek van de vulopening)

Vandaag mee naar werk gereden, met warme motor wat vermogen aangesproken;-).

Best lang 7 weken geen G-krachten...

Volgend project: voorwielophanging? (kan beter, kraakt een beetje en auto zoekt oplage snelheid)

• Klasse 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    588

Applaus! Dat is geen simpele reparatie geweest. 

Klasse dat je het helemaal zelf hebt gefixt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    228

Zoals elders gepost:

Ik heb de gok genomen en een OBD2 Head Up Display (HUD) besteld.

Waarom:

Zoals jullie wellicht al weten: De temperatuur meter in een X100 is een stappenmotor, welke door de auto zijn slimme computer zo aangestuurd is dat de bestuurder een gevoel van hoge wagenkwaliteit krijgt.

Deze meter gaat namelijk zeer snel na de koude start naar het midden van de schaal, en die blijft daar staan, zelfs als je de 24 uur van Le Mans rijd met de auto:-).

Maar dat is dus niet de werkelijk temperatuur.....helaas. 

Die werkelijke temperatuur kan (terwijl de meter gewoon netjes in het midden blijft) al ver, heel ver, boven normaal zitten.

Dan, wanneer het eigenlijk al te laat is (water is op, want overgekookt via expansievat), als de temperatuur indicatie naar stoom temperaturen schiet, gaat die meter misschien naar het max van de schaal, met dan direct een rode lamp om aan te geven dat je 3500euro motorschade hebt.

Dan is de boel dus al stuk in veel gevallen.

Leuk geprobeerd, maar werkt averechts op het gevoel van wagen kwaliteit.

Als ik (na de motor weer tip top te hebben gemaakt) nu een partijtje gas geef (je weet wel, mag niet, maar indien geen ander verkeer wel erg leuk) vraag ik mij steeds af of de motor:

1) Wel goed warm is. (al is 20Km een goede vuistregel)

2) Wat dat rijgedrag met de motor temperatuur doet.

3) Hoever de werkelijke temp al richting de kritische grens ligt.

Ik wilde daarvoor Torque wel proberen met zo,n pingpongpang Bluetooth dongel.

Maar dat gehannes met zo,n App is niks voor mij (voor dagelijks gebruik)

Ombouw naar Real Gauge Modificatie is me te duur en ik heb een Navi dus niet drie van die metertjes...

Net kwam ik een OBD2 Head Up Display tegen.

Ja is een risico misschien want werkt ook op OBD2, (ook pingpongpang denk ik) maar wel gewoon met een draad.

Toch lijkt dit apparaatje precies te gaan doen wat ik wilde (effe afwachten nog)

1) Je ziet het bijna niet (want ligt plat op je dash net onder de voorruit)

2) Geen hak en breek werkzaamheden

3) Geen gemiep met een smartphone

4) Wel een echte temp weergave uit de OBD2, met een alarm op ingestelde max

5) En is het niks, is ie er in 30 seconden weer uit:-)

Zal ervaring t.z.t. delen59e3be42411fa_Schermafbeelding2017-10-15om21_19_32.thumb.png.049164b4a9b129ad7d3c46f6a147a181.png

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wvdl    82

Real Gauge en ook gelijk ombouwen naar 3 metertjes is inderdaad een wat kostbaarder project...

Hopelijk werkt dit goed - ben benieuwd! :-)

Kun je alleen temperatuur projecteren?

Of ook andere zaken zoals snelheid, toeren ed? Ook gelijktijdig?

Maw een volledige straaljager-cockpit maken van je voorruit?

Past je USB-dongel ook zo in je port, dat het klepje dicht kan? (klepje dat normaliter de usb-poort afdekt/verbergt)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    297

Intressant Rob, is misschien ook wel intressant voor mijn MG met modern motor: een afleesmogelijkheid direct van ecu want van die mooie chrome Smiths metertjes krijg ik het heen en weer....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    228
11 uren geleden, wvdl zei:

Real Gauge en ook gelijk ombouwen naar 3 metertjes is inderdaad een wat kostbaarder project...

Hopelijk werkt dit goed - ben benieuwd! :-)

Kun je alleen temperatuur projecteren?

Of ook andere zaken zoals snelheid, toeren ed? Ook gelijktijdig?

Maw een volledige straaljager-cockpit maken van je voorruit?

Past je USB-dongel ook zo in je port, dat het klepje dicht kan? (klepje dat normaliter de usb-poort afdekt/verbergt)

Past gewoon in de OBD en steekt amper uit. Er zit bij mij geen klepje voor de OBD aansluiting. (daar vlak bij de deur-seal)

Basis weergave is de snelheid en toerental beide met alarm. Daarnaast ook tegelijk met blokjes wat andere zaken als temp.

Maar voor mij is alleen KVS-temp weergave in cijfers van belang en dat kan schijnbaar ook i.p.v snelheid, maar wel ook dan met toerental en de "blokjes" er altijd bij) (heb het ding nog niet binnen)

Eigenlijk heb ik een aversie tegen after-market gadgets in of op auto's (sinds m,n puistjes weg zijn:-))

Maar hier dient het behoud van het geheel dus het mot maar.

Dit weekend zal het wel binnen zijn en kan ik de beste manier van positioneren bepalen. 

9 uren geleden, arie-jag zei:

Intressant Rob, is misschien ook wel intressant voor mijn MG met modern motor: een afleesmogelijkheid direct van ecu want van die mooie chrome Smiths metertjes krijg ik het heen en weer....

Wie weet:-)

Best kans dat het ding op den duur (als ik weet wat het echte temperatuur gedrag van de motor is) gewoon uit het zicht opbind onder bij de stuurkolom:-)

Als het alarm maar werkt is het doel bereikt!

Smits, Lucas allemaal mooi spul.

Handmade in England:-)

Schermafbeelding 2017-10-16 om 18.07.00.png

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    228

Het HUD ding doet het, zelfs zonder spiegelfolie op de ruit.

Gaat vanzelf uit als je de motor uitzet, en schakelt vanzelf weer in zodra je start (niet bij alleen contact aan)

Na de start geeft het eerste een paar seconden laadspanning weer, en springt dan op de weergave die je koos voordat je de motor uitzette.

So far so good.

1 minpunt:

De weergave van koelvloeistof is dan wel realtime (tussen 92 en 97 graden tot nu toe) maar een alarm instellen bij overtemperatuur is geen mogelijkheid (alleen alarm op snelheid en toerental waarde)

Kan het ding dus niet onder de stoel leggen als over-temp alarm:-( en das wel jammer.

Nu maar een goed plekkie zoeken op het dashboard (daar kom je niet onderuit) 

Nee, niet in de vuilnisbak:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
EricS-TR    58
17 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

Het HUD ding doet het, zelfs zonder spiegelfolie op de ruit.

Gaat vanzelf uit als je de motor uitzet, en schakelt vanzelf weer in zodra je start (niet bij alleen contact aan)

Na de start geeft het eerste een paar seconden laadspanning weer, en springt dan op de weergave die je koos voordat je de motor uitzette.

Klinkt interessant. Graag een hyperlink naar wat/waar je hebt besteld :DD

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    228
43 minuten geleden, EricS-TR zei:

Klinkt interessant. Graag een hyperlink naar wat/waar je hebt besteld :DD

https://www.conrad.nl/nl/headup-display-basetech-head-up-display-x5-head-up-display-x5-91-mm-x-12-mm-x-53-mm-weergave-koelvloeistof-temperatuur-1438345.html?sc.ref=Search Results

Zit een Conrad sticker op het ding, dus ik neem aan dat ze ook aansprakelijk zijn voor schade:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    228

Had vandaag na de start een laadstroom melding:-(...en stuurbekrachtiging leek zwaar te gaan)

Direct auto uitgezet, en het obd2 display losgekoppeld.

Probleem was verdwenen bij het opnieuw starten.

Pas op met Chinese troep is geen loze waarschuwing.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
HenkXKR    50
Op 15-10-2017 om 10:00 PM, Iksjeezesel zei:

Zoals jullie wellicht al weten: De temperatuur meter in een X100 is een stappenmotor, welke door de auto zijn slimme computer zo aangestuurd is dat de bestuurder een gevoel van hoge wagenkwaliteit krijgt.

.............Ombouw naar Real Gauge Modificatie is me te duur en ik heb een Navi dus niet drie van die metertjes...

Op www.thejagwrangler.com kun je kabelboompjes bestellen voor een paar typen autos met deze motor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    228
2 uren geleden, HenkXKR zei:

Op www.thejagwrangler.com kun je kabelboompjes bestellen voor een paar typen autos met deze motor.

Werkt ook op OBD2 volgens mij...

Setje plus metertjes en dashboard deel plus opnieuw fineren is al gauw 1200/1500 euro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    228

Laadstroom melding en tegelijkertijd een niet functionerende stuurbekrachtiging had niets te maken met het OBD2 dinges voor de temperature reading...

De dynamo en de stuurbekrachtigingspomp zitten op dezelfde multiriem.

Blijkbaar als de auto een hele week stil staat, geven deze "verbruikers" net wat meer weerstand, waardoor de riem gaat slippen...Waarom het nooit gebeurt als ie maar 2 dagen stilstaat weet ik niet. Maar het is wel een goede reden om vaker te rijden.. ;-).  (Squeeking is een doeltreffende naam voor een slippende riem vind ik).

Ik zal nieuwe multi riemen en spanrollen monteren binnenkort (als m,n XJ6sje weer legaal op de weg is)

Head-up display durf ik nu wel weer terug te monteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    228

M,n XKR 4.0 heeft nu 223000Km op de klok, maar heeft nog geen slijtage tekenen. (Motorisch gezien)

Nu de kinderziektes eruit zijn (spanners/geleiders etc) en ook de  klepseals vervangen zijn, vroeg ik mij af hoeveel KM's zo,n 370 PK blok aan kan...

Ik denk dat ie nog niet op de helft zit nu:-)

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jaguar/m1244532708-jaguar-xjr-4-0-v8-supercharged-supercar-364-pk.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

$_86.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    588

370 pk is nou ook weer niet zoveel voor een 4 liter. Het specifiek vermogen ligt nog beneden de 100 pk per liter.

ik draaide met een 1300 met ruim130 pk ook ruim twee ton (een Mini, en da's ouwe zooi.... maakt een hoop toeren).

Ik zou denken dat je er dus minstens een half miljoen km mee kan draaien, omdat je dat blok ook al deels hebt gereviseerd.

Aan netjes en oordeelkundig behandelen zal het niet liggen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    228
Op 15-1-2018 om 2:21 PM, Pizzaman zei:

370 pk is nou ook weer niet zoveel voor een 4 liter. Het specifiek vermogen ligt nog beneden de 100 pk per liter.

ik draaide met een 1300 met ruim130 pk ook ruim twee ton (een Mini, en da's ouwe zooi.... maakt een hoop toeren).

Ik zou denken dat je er dus minstens een half miljoen km mee kan draaien, omdat je dat blok ook al deels hebt gereviseerd.

Aan netjes en oordeelkundig behandelen zal het niet liggen. 

Ja dat is zo Mario,

Toch is 6000tpm best veel voor een V8, en 525Nm vraagt ook best wat van zo,n blokkie vrees ik.

Hij lijkt er inderdaad wel tegen bestand te zijn.

Motorinhoud is niet misschien zo relevant als het om slijtvastheid gaat, het gaat wellicht meer om de dimensionering van de krukas, lagers etc etc.

Ik heb ook nog een 1200CCtje wat af fabriek 130PK en een koppel van 220NM levert bij net boven stationair. Dat is qua krukas/lagering/constructie te vergelijken met wat we normaal als 2 liter motor zien?

Een Mini met opgefokte motor had misschien wel 130PK (op dyno?) maar het koppel heb ik wel vraagtekens bij hoor..(maar was ook niet bedoeld om 130PK te leveren, dus wel knap dat ie het zo lang vol hield!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    588
22 uren geleden, Iksjeezesel zei:

Ja dat is zo Mario,

Toch is 6000tpm best veel voor een V8, en 525Nm vraagt ook best wat van zo,n blokkie vrees ik.

Hij lijkt er inderdaad wel tegen bestand te zijn.

Motorinhoud is niet misschien zo relevant als het om slijtvastheid gaat, het gaat wellicht meer om de dimensionering van de krukas, lagers etc etc.

Ik heb ook nog een 1200CCtje wat af fabriek 130PK en een koppel van 220NM levert bij net boven stationair. Dat is qua krukas/lagering/constructie te vergelijken met wat we normaal als 2 liter motor zien?

Een Mini met opgefokte motor had misschien wel 130PK (op dyno?) maar het koppel heb ik wel vraagtekens bij hoor..(maar was ook niet bedoeld om 130PK te leveren, dus wel knap dat ie het zo lang vol hield!

Nou, 6000 toeren voor een V8, als het een dikke Yank was van 7 liter met onderliggende nokkenas en stoterstangen, dan is het inderdaad veel.

Maar in feite heb jij twee 2.0 vierpitters met een compressor, 4 kleppen per cilinder en de hele rimram. 6000 toeren en 370pk is dan heel relaxed.

De gemiddelde 2 liter Japanner doet 185pk zonder knipperen (en zonder turbo/compressor) en dat loopt ook een paar ton. 

En jawel motorfiets-blokken zijn qua lagering et cetera zeer goed, maar ook heel mooi gebalanceerd. 

Als je zoiets uitvreet met een oud automotortje moet je ook echt wel aan de slag. Blok is niet van een Mini maar van een MG metro (staal...).

Geen originele pisbakijzer krukas maar eentje gesmeed uit speciaal staal, fijngeslepen, nitraat-gehard en gebalanceerd, bijvoorbeeld.

Toleranties verkleinen, speciale lagerschalen met meer gaten (ook in het blok geboord) en opgevoerde oliepomp... heel het spul.

Eigenlijk bouw je dan een automotor om naar motorfietsblok. Qua koppel doet het niet zo ontzettend veel... maar koppel x rpm  = PK.

De beperking is dat het een stoterstangenblokje blijft (al kan je daar ook wat aan doen...), maar 10.000 rpm is haalbaar.

NB dat stel mafkezen doet ook Jaguar blokken.... 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    228
Op 22-1-2018 om 7:45 PM, Pizzaman zei:

Nou, 6000 toeren voor een V8, als het een dikke Yank was van 7 liter met onderliggende nokkenas en stoterstangen, dan is het inderdaad veel.

Maar in feite heb jij twee 2.0 vierpitters met een compressor, 4 kleppen per cilinder en de hele rimram. 6000 toeren en 370pk is dan heel relaxed.

De gemiddelde 2 liter Japanner doet 185pk zonder knipperen (en zonder turbo/compressor) en dat loopt ook een paar ton. 

En jawel motorfiets-blokken zijn qua lagering et cetera zeer goed, maar ook heel mooi gebalanceerd. 

Als je zoiets uitvreet met een oud automotortje moet je ook echt wel aan de slag. Blok is niet van een Mini maar van een MG metro (staal...).

Geen originele pisbakijzer krukas maar eentje gesmeed uit speciaal staal, fijngeslepen, nitraat-gehard en gebalanceerd, bijvoorbeeld.

Toleranties verkleinen, speciale lagerschalen met meer gaten (ook in het blok geboord) en opgevoerde oliepomp... heel het spul.

Eigenlijk bouw je dan een automotor om naar motorfietsblok. Qua koppel doet het niet zo ontzettend veel... maar koppel x rpm  = PK.

De beperking is dat het een stoterstangenblokje blijft (al kan je daar ook wat aan doen...), maar 10.000 rpm is haalbaar.

NB dat stel mafkezen doet ook Jaguar blokken.... 

370 PK en 525NM af fabriek is genoeg voor een GT denk ik.

Boven de 100KM/h is het bij een AJV8S door de Supercharger veel imponerender dan een 7 liter 550PK Yank overigens. (SAE PK i.p.v DIN PK en ook nog een koppel bij lage toeren van nul komma niks?)

Tussensprintjes op een langzame snelweg effe inhalen (100-->180), zijn van een andere dimensie (is mijn beleving dan toch)

Toch ga ik deze beauty waarschijnlijk weer in de verkoop doen (E-type's zijn echt belachelijk (te) duur......en mijn geldboom draagt onvoldoende vrucht, althans niet voldoende om het niet als schaars goed te bestempelen.) 

Disclaimer: zuipt wel een beetje.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    588
19 minuten geleden, Iksjeezesel zei:

370 PK en 525NM af fabriek is genoeg voor een GT denk ik.

Boven de 100KM/h is het bij een AJV8S door de Supercharger veel imponerender dan een 7 liter 550PK Yank overigens. (SAE PK i.p.v DIN PK en ook nog een koppel bij lage toeren van nul komma niks?)

Tussensprintjes op een langzame snelweg effe inhalen (100-->180), zijn van een andere dimensie (is mijn beleving dan toch)

Toch ga ik deze beauty waarschijnlijk weer in de verkoop doen (E-type's zijn echt belachelijk (te) duur......en mijn geldboom draagt onvoldoende vrucht, althans niet voldoende om het niet als schaars goed te bestempelen.) 

Disclaimer: zuipt wel een beetje.....

Mwaaahhh die Yank V8-en bestaan voor de helft uit hete-lucht PK's, ze wegen 2,5 ton ook nog.

Laat er eens 350 echte in zitten en dan ook nog bij 1 toerental. Meestal al het koppel alleen bij 2500-300 toeren,

daaronder inderdaad een stuk minder en daarboven nog veel minder dus vandaar valt het vaak vies tegen. 

Ik had echter een maatje die had een Dodge Charger met 600+ PK op de rollenbank, met een compressor...

Ja dat wou wel, als het tenminste grip had want net een Capri maar dan heel, heel erg dik. 

Zit je overigens nog steeds met een bagger-automaat, en ook dat is bij de Jag beter geregeld.

Ik zou echter niet te bang worden van de kilometers, moet ie makkelijk kunnen hebben. 

Zou graag zo'n ding eens meemaken lijkt me een belevenis. Ik vind mijn S-type al knap rap.

Niet onbenullig snel, maar in het dagelijks verkeer beslist in staat tot onverantwoorde manouvres.

En dat alles als vliegend tapijt vermomd, heel knap gedaan. 

Een Capri is sneller, een opgefokte Mini ook, maar dat is trainen/werken en heel anders genieten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen