Jump to content
Jeffrey XJR6

Project Barrelchallenge Jaguar xjr6

Recommended Posts

Ik en mijn collega gaan in februari 2017 meedoen aan de Barrelchallenge die dit jaar door Scandinavië gaat.

Doel van de challenge is: uitrijden van de vijf daagse rit met daarbij de heel veel lol,met een auto die niet de hoofdprijs kost.

De auto is een Jaguar xjr6 x300 1995 met 350000 op de teller(echt waar 3,5T)

ik zal jullie op deze manier op de hoogte houden.

Voorlopig zorgen dat er Apk op de Jag komt,die nu nog geschorst staat.

Deze week hebben de Jag laten voorkeuren.Wat altijd spannend is!!!

Het waren vier punten/puntjes  wat ons reuzen meevalt.

Ruitenwisserblad-moet vervangen worden

Remslangen L & R voor versleten - Moet vervangen worden

Linksvoor wiellager- na stellen.

CO te hoog stationair & en belast -kan van alles zijn.

Betreft het laatste punt.heb ik drie tal scheuren ontdekt in het uitlaatspruitstuk.

post-6943-0-97654000-1475327668_thumb.jpgpost-6943-0-95828000-1475327685_thumb.jpg

Na reparatie hoop ik dat de Co waardes dan ook weer binnen de toegestaande waardes zijn.

Elke opmerking of ideeen zijn welkom ! voor nu is dit het even, ik ga mijn verjaardag vieren!!  :-D

keesh    894

Betreft het laatste punt.heb ik drie tal scheuren ontdekt in het uitlaatspruitstuk.

attachicon.gifscheur 1 jef.jpgattachicon.gifScheur xjr.jpg

Na reparatie hoop ik dat de Co waardes dan ook weer binnen de toegestaande waardes zijn.

Ik heb bij mijn X300 1995 ook zulke scheuren in mijn uitlaatspruitstukken en rij daar al 11 jaar mee zonder problemen.

post-885-0-07003300-1475328714_thumb.jpg

wvdl    113

Ik en mijn collega gaan in februari 2017 meedoen aan de Barrelchallenge die dit jaar door Scandinavië gaat.

Prachtig idee!

En ook nog eens met een auto met een hele bak stijl en klasse! (en vermogen natuurlijk :wink: )

• Like 1

Ik heb bij mijn X300 1995 ook zulke scheuren in mijn uitlaatspruitstukken en rij daar al 11 jaar mee zonder problemen

Oke!!! met andere woorden hier zal ik het dus niet mee oplossen :wink:

Wat het CO betreft ga ik voor een defecte lambda sonde.

Ik denk ook dat ik er wijs aan doe om de lambda sensors te gaan meten of ze het nog doen.

Wat leuk, ik doe mee aan de zomereditie met een Daimler 6 uit 1996.

Het leuke aan de barrel challenge is: inschrijven is meedoen.

Geen loting dus.

Dat is ook erg leuk jah de zomer editie.Ik doe zelf al vanaf het begin mee met de Winter editie's blijft leuk :-)

Gertjan1980    4

Dit wordt de eerste keer. Welke tips kun je mij geven aan zaken waar aan ik moet denken en meenemen?

Is het makkelijk om campings te vinden op de route of benader je die van te voren?

Dit wordt de eerste keer. Welke tips kun je mij geven aan zaken waar aan ik moet denken en meenemen?

Is het makkelijk om campings te vinden op de route of benader je die van te voren?

Voor zomer editie worden de Campings geregeld door de organisatie,ben je als nog vrij of je daar ook gebruik van wilt maken.

Tips

27MC bakkie inbouwen(is lache & makkelijk als je met iemand anders oprijd)

MacGyver setje (tyraps,ducktape enz)

En wat onderdelen die moeilijk verkrijgbaar zijn.is erg vervelend als je uitvalt op dat bepalende onderdeel.

en je auto technisch goed nalopen!!

ik hoop dat je er wat aan hebt.

haddock    475

Wat leuk, ik doe mee aan de zomereditie met een Daimler 6 uit 1996.

Het leuke aan de barrel challenge is: inschrijven is meedoen.

Geen loting dus.

Kan me niet heugen dat je 'm aangeschaft hebt!

Deunfortunateseller

• Like 1

pimgmx    153

En wat onderdelen die moeilijk verkrijgbaar zijn

Neem voor een AJ6/AJ16 een 'known good' krukassensor mee, of vervang die van te voren.

Loop je koelslangen voor vertrek na, sommige daarvan zijn onderweg niet even te improviseren als ze stuk gaan and they're a b*tch to replace!

Eventueel 1-2 bobines en wat relais mee, en voor de rest moet je het op McGyveriaanse wijze prima aankunnen!

• Like 1

Gertjan1980    4

Neem voor een AJ6/AJ16 een 'known good' krukassensor mee, of vervang die van te voren.

Loop je koelslangen voor vertrek na, sommige daarvan zijn onderweg niet even te improviseren als ze stuk gaan and they're a b*tch to replace!

Eventueel 1-2 bobines en wat relais mee, en voor de rest moet je het op McGyveriaanse wijze prima aankunnen!

Relais heb ik eerder problemen mee gehad idd (brandstofpomp). Krukassensor; is die makkelijk te vervangen onderweg? 

pimgmx    153

Krukassensor; is die makkelijk te vervangen onderweg? 

Als je slanke handen/armen hebt is dat zo gepiept. 

Zit aan de bovenzijde van de krukaspoelie met één inbus vast. Kan je van bovenaf losschroeven.

Als je ruimte tekort komt kan je nog het fanpack achter de radiator demonteren (paar boutjes, stekkertje, niks spannends), dat geeft een flinke portie extra knutselruimte.

Pizzaman    703

Als je slanke handen/armen hebt is dat zo gepiept. 

Zit aan de bovenzijde van de krukaspoelie met één inbus vast. Kan je van bovenaf losschroeven.

Als je ruimte tekort komt kan je nog het fanpack achter de radiator demonteren (paar boutjes, stekkertje, niks spannends), dat geeft een flinke portie extra knutselruimte.

Ik snap dat nooit, heel de zooi is tot op de gram gebalanceerd

en zoiets wordt er dan zomaar wat aangeschroefd. 

Gertjan1980    4

Auto versieren is toch niet verplicht? Ik gebruik de auto als daily driver en wil de auto niet besmeuren met verf oid.

Beetje pimpen met leuke velgen tot daar aan toe.

siepieooo    86

Auto versieren is toch niet verplicht? Ik gebruik de auto als daily driver en wil de auto niet besmeuren met verf oid.

Beetje pimpen met leuke velgen tot daar aan toe.

Niks moet en alles mag. De Barrelchallenge is allemaal relaxter, gemoedelijker en rustiger dan de garbage run.Er zijn er meer die gewoon met hun daily driver meedoen.

Gertjan1980    4

Konden jullie ook alle bagage zoals tenten, kleding, reserveband etc allemaal kwijt of hebben jullie dakdragers gebruikt?

Ik zat te denken om een koffer/kist op een fietsendrager te plaatsen om meer bagageruimte te maken.

Gertjan1980    4

Doel van de challenge is: uitrijden van de vijf daagse rit met daarbij de heel veel lol,met een auto die niet de hoofdprijs kost.

De auto is een Jaguar xjr6 x300 1995 met 350000 op de teller(echt waar 3,5T)

ik zal jullie op deze manier op de hoogte houden.

Voorlopig zorgen dat er Apk op de Jag komt,die nu nog geschorst staat.

Deze week hebben de Jag laten voorkeuren.Wat altijd spannend is!!!

Het waren vier punten/puntjes  wat ons reuzen meevalt.

Ruitenwisserblad-moet vervangen worden

Remslangen L & R voor versleten - Moet vervangen worden

Linksvoor wiellager- na stellen.

CO te hoog stationair & en belast -kan van alles zijn.

attachicon.gifscheur 1 jef.jpgattachicon.gifScheur xjr.jpg

Elke opmerking of ideeen zijn welkom ! voor nu is dit het even, ik ga mijn verjaardag vieren!!  :-D

Hoe is de barrel challenge verlopen?