Jump to content
hasimera

Schaal 1:18

Recommended Posts

pimgmx    153

Schitterend model van de Jaguar XJR XJ40.

Leuk! 

De laatste creatie van Cult Models begint z'n weg te vinden...

Hier staat-ie intussen ook in de collectie, en mag-ie mee naar feesten en partijen:

29886831426_136e9f9a13_c.jpg

Kan ik niks mee...ik zoek een schaalmodel van een X300 Century... :wink:

Zelfs een recht-op-en-neer X300 is al lastig...

Enige wat ik heb kunnen vinden zijn 308'en. Zoals de inwoners van het land of the free zeggen: "close, but no cigar" :-(

arie-jag    395

Heb zelfde probleem met de xj6 serie 2 LWB, wel in diverse kleine (1:43) modelletjes maar geen mooie gedetaileerde uitvoering in iets groter. 

Wel diverse serie 1 gezien

post-5683-0-15745300-1475248216_thumb.jpg

Zou het liefst 1 in zelfde kleur hebben of spuiten en dan zelf eventueel afmaken.

exlid1    3

Zelfs een recht-op-en-neer X300 is al lastig...

Enige wat ik heb kunnen vinden zijn 308'en. Zoals de inwoners van het land of the free zeggen: "close, but no cigar" :-(

Yep, 308jes voldoende, en in de regel dan nog SWB ook, slechts een heel klein segaartje (peukje)...

pimgmx    153

Cigarillo dus...

De heren van Cult Models hebben naar ik weet ambitieuze plannen, wie weet zijn ze over te halen tot produceren van een X300-lang?

rover114    705

Heb eea aan modelletjes.

Maar geen X300.

Wel 1:43 series 1, en 2.

( ook Daimler)

Ook series 3 is lastig .

Heb er een in 1:43 Gevonden verleden jaar na lang zoeken.

(Neo scale models, erg fraai overigens) maar verder niks te vinden in grotere schaal.

( gelukkig heb ik er een in 1:1 :wink: )

pimgmx    153

Zou het te doen zijn om je eigen wagen te laten 3D-printen?

Wordt een kluif...

Het printen is niet zozeer het probleem, het model in 3D digitaliseren zal het meeste werk zijn, die printer moet toch ergens z'n input vandaan krijgen.

Eventueel in componenten doen: bodemplaat, stoelen, wielen, dashboard, carrosserie als aparte onderdelen (laten) maken?

exlid1    3

Wordt een kluif...

Ja, nee, kluiven kan ik overal kopen...Kluifvat, Action...

Het printen is niet zozeer het probleem, het model in 3D digitaliseren zal het meeste werk zijn, die printer moet toch ergens z'n input vandaan krijgen.

Eventueel in componenten doen: bodemplaat, stoelen, wielen, dashboard, carrosserie als aparte onderdelen (laten) maken?

Tsja...ik zal medeforumlid Curt eens vragen, die heeft een complete tank ietsje kleiner in 3D nageprint.

Kun je in gaan zitten en schijnt te kunnen drijven, is ergens een topic over hier.

Han    551

Ik heb dat ook nooit begrepen. Er zijn wel mooie 1 op 24 of 1 op 18 modellen van de E type en MK2, maar van een van de meest succesvolle jaguars, de XJ series heb ik nog alleen maar kleintjes gezien.

Jag42    130

Ik heb onlangs van de firma Paragon een fantastisch gedetailleerde XJ6 Series 1 gekocht. Werkelijk prachtig.

Vrees alleen dat overspuiten in mijn kleur ondoenlijk is. Vandaar maar de meest geëigende XJ6 kleur gekocht.

British Racing Green. Er schijnt dit jaar nog een rode (waarschijnlijk Regency Red) uit te komen.

Jag42    130

Dat is 'm. Schaal 1:18.
Beetje onscherpe foto maar waanzinnig mooi gedetailleerd. Kost wel meer dan €100,-

post-4547-0-31721900-1475260536_thumb.jpg

arie-jag    395

Ik heb hem gevonden, 1:18 en dat is de eerste keer dat ik er een zie.

attachicon.gif89225.jpg

https://www.carmodel.com/paragon-models/98302r/1-18/jaguar/xj6-4-2l-mki-rhd-1971/89225

Han, op mijn reply van gisteren 17.11uur staat ie al op de foto, heb je gewoon over mijn post heen gelezen?.. ben nu zo droevig.   :sarcastichand:

Hij is er ook in wit en ik dacht ook al rood of was het bruin?

Serie 3 oo gezien in rood maar wel metallic, is niet helemaal jouw kleur Michel.

arie-jag    395
arie-jag    395