Ga naar inhoud
hansvh

Toch een XF Sportbrake

Aanbevolen berichten

hansvh    172

post-755-0-99101700-1475155312_thumb.jpg

Goed nieuws voor mensen die Britse stijl graag met ruimte combineren zónder in een SUV te stappen: de huidige Jaguar XF komt er tóch als Sportbrake!

De carriére van de nieuwe XF Sportbrake is al interessant voordat iemand de auto gezien heeft. Aanvankelijk ging namelijk het gerucht dat de eerste XF Sportbrake geen opvolger zou krijgen. Later werd duidelijk dat de komst van de auto toch niet was uitgesloten. Vandaag blijkt, uiteraard op de Autosalon van Parijs, dat de auto er tóch komt. In 2017 is het zover, belooft Jaguars Design Director Ian Callum.

De nieuwe XF Sportbrake wordt de derde stationwagen uit de geschiedenis van Jaguar. De eerste was de X-type Estate, die volgens velen een wat anonieme uitstraling had. Dat was bij het meest recente voorbeeld, de vorige XF, een stuk beter voor elkaar.

BRON

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Shiptronic    54

Hopen dat er dan ook weer voldoende benziene modellen zijn, de huidige verzie is bijna alleen in diesel uitvoering te vinden of je moet de R hebben

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    803

De Jaguar XF Sportbrake moet gaan strijden in het segment van de grote stationwagens waar uiterlijk en inhoud de belangrijkste zaken zijn. In tegenstelling tot zijn voorganger is de tweede generatie XF Sportbrake wel met een scala aan motoren leverbaar: vier diesels en één benzinemotor. Autovisie-testredacteur Peter Hilhorst vertelt of de Jaguar XF Sportbrake meer heeft te bieden dan alleen een knap smoeltje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Shiptronic    54

Waar is de V8 ?  vierpitters zijn het net niet voor mij. en Diesel al helemaal niet :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
harryxk8    11

sorry dat ik het zeg , maar dit is toch geen jag, mij lijkt het net een ford modeo.

En een station wagon is toch niet voor de echte jag liefhebber. Model vorm en uitstraling :) dat moet het zijn!

greetz , Harry

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jag42    36

Het is inderdaad bij de 'gewone' modellen van Jaguar al lang niet meer een lust voor het oog. Jammer.

Waarschijnlijk voor het merk nodig om te kunnen overleven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    527
4 uren geleden, Jag42 zei:

Het is inderdaad bij de 'gewone' modellen van Jaguar al lang niet meer een lust voor het oog. Jammer.

Waarschijnlijk voor het merk nodig om te kunnen overleven.

Het zal inderdaad wel, maar ik zal (na de huidige S-type, en dan wellicht een XJ X350) ook bij de concurrentie gaan kijken.

Immers, onderscheidend qua design is het niet meer en er is meer te koop voor de centen. 

Als ik dan kijk naar de prijs (vroeger had je een E-type voor half het geld van een Ferrari...) zijn er meer die in aanmerking komen.

Waar ik een X350 veel mooier vind dan een A6, BMW 7-serie of een Mercedes S-klasse, is dat bij de nieuwe echt niet zo.

De F-pace gaat het ook niet worden, dan liever een Evoque. Of een dik uitgevoerde Tiguan...

Zie ik die XF Sportbrake, ja leuk hoor, maar dan vind ik een Volvo V70 veel kenmerkender...

Dus helaas, Jaguar, wat mij betreft... was al langer zo... dat nieuwe design wordt 'm niet.

Tenzij ze natuurlijk weer keihard kelderen in waarde, dan worden ze tweedehands interessant.

Of misschien ga ik over 5-10 jaar een nieuwe aanschaffen - zal geen Jag worden vrees ik.

Aan de andere kant, over 10 jaar zal ik wel een klassieker kunnen vinden voorde dagelijkse kilometers.

En dat zou dan wel eens een Jag kunnen zijn. Of niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    177
1 uur geleden, Pizzaman zei:

Aan de andere kant, over 10 jaar zal ik wel een klassieker kunnen vinden voorde dagelijkse kilometers.

Over 10 jaar rij jij elektrisch je dagelijkse kilometers omdat je dan verplicht bent dat graag te willen. Mark my words.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    527
12 minuten geleden, wimb zei:

Over 10 jaar rij jij elektrisch je dagelijkse kilometers omdat je dan verplicht bent dat graag te willen. Mark my words.

Mocht dat zo zijn dan bouw ik mijn Fiat 500 (uit 1976) wel om naar elektro.

Zoals 't nu gaat denk ik dat ik over 10 jaar daarmee rijd en niet meer in een Jag.

Ze kunnen mij het rambam krijgen, al heb ik geen bezwaar tegen elektrisch.

Ik zou dan wel een Tesla kopen (als ik 'm kon betalen en nu een nieuwe moest kopen...),

en helaas geen elektrische XF. Ik zie d'r te weinig lol meer aan. Eenheidsworst.

Ben niet de enige....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen