Jump to content

Bestuurdersdeur gaat niet meer open x350

rokio2000
 Share

Recommended Posts

Mn linkervoordeur gaat niet meer open. Xj6 x350 2003. Niet met sleutel of remote of van binnen. Nu probeer ik het binnenscherm van de deur te halen, maar dat lijkt onmogelijk met de deur dicht. Heb de bovenkant alwel los, na de 2 schroeven en het klepje bij de binnenhandgreep verwijderd te hebben. Er zit nog een schroef aan de onderkant, maar daar kun je niet bij met een dichte deur...

Heb het kabeltje naar het slot toe ook los, maar kan daar ook de deur niet mee ontgrendelen...

Heeft iemand een tip hoe ik die deur open krijg? En/of het binnenscherm kan verwijderen?

• Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wat je eens zou kunnen proberen is de deurhendel aan de buitenkant open houden en tegelijkertijd de deur met de afstandsbediening een paar keer openen/sluiten. Gaat de deur dan nog niet open dan zou ik eens proberen om de beide deurhendels (binnen & buiten) tegelijk te bedienen.

Heb je de deur eenmaal open dan gaat het wat makkelijker om het binnenscherm eraf te halen. Als ik me niet vergis is daar trouwens ergens hier op het forum een topic over te vinden.

Mijn ervaring met de deuren is dat de buitenhendel toch aardig autonoom van de binnenhendel functioneert. Ik had het kabeltje eerst niet goed terug geplaatst waardoor de buitenhendel niet meer werkte maar de binnenste nog wel. Ik zou toch eens proberen of een combinatie van AB of knop op dashboard, interne vergrendelknop, binnenhendel trekken en wellicht de deur wat aanduwen of juist naar buiten trekken/duwen niet wil helpen om de deur tenminste open te krijgen.

Guus

Helaas... alle combinaties geprobeerd. Ik heb nu het binnenscherm bijna helemaal los, maar om bij de slot-motor te komen, moet een plastic, tweede scherm los, die kan er alleen maar uit als de deur open is.[emoji15] de kabel heb ik los, is niet gebroken, maar hij krijgt het slot niet geactiveerd... hellup!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik had een probleem met de sleutel van de bestuurdersdeur, draaide Niet om en ging dus Niet van het slot , wel met de afstandbediening , met de reserve sleutel diverse maken lopen klooien na een paar dagen ging de sleutel weer om, ook had ik het probleem met de achterdeur, het zelfde als jou voor deur, , Was Niet open te krijgen Niet van buiten en van binnen en ook reageerde hij Niet op de afstandbediening , kon ook Niet bij het slot komen vanwege het paneel Maar wonder boven wonder , ging hij zo maar weer gewoon open, het is altijd een elektronische storing van het slot, de boordcomputer doet soms wat hij wil erg vervelend allemaal, een probleempje bij de jaguar Gerryguus

Ik hoop dat er een lezer is die dit eerder heeft gefixt!

Het deur paneel is nu bijna helemaal los, en kan een stukje van het tweede plastic scherm loskrijgen. Daar zit een gat, afgesloten met een rubber dop. Zie foto, is er een manier om nu bij het slot te komen?
Iemand??

post-885-0-81664500-1473586769_thumb.jpg

hi Guus,

dank voor je moeite!

ja het eerste scherm heb ik  los, maar krijg hem er _NET_ niet uit, met de deur dicht blijft het voorste stukje, thv de spiegel vast zitten. en hij is er ook uit

alle torxen van het tweede plastic scherm heb ik ook verwijderd, maar dat scherm kan er echt met geen enkele mogelijkheid uit, althans, niet in 1 stuk.

bijkomende moelijkheid is dat het slot achter het raam lijkt te zitten, nu kan ik er bij door het open raam, maar als ik die dicht doe wordt het niet makkelijker.

met een endoscoop zie ik het vertikale stangetje, dat is toch die het slot bediend? zo ja, moet die omhoog of naar beneden geduwd om het slot open te krijgen?

r

Een krat bier voor de held die me nu kan vertellen hoe ik mn deur open krijg... ik ben nu met gesloten deur hier aanbeland, zie foto, hendel en sleutel stang werken prima, maarrrrr de deur gaat niet open. Is dit het probleem vd "door actuators micro switches broken"?
post-885-0-95193200-1473609408_thumb.jpg

hi Guus,

dank voor je moeite!

ja het eerste scherm heb ik  los, maar krijg hem er _NET_ niet uit, met de deur dicht blijft het voorste stukje, thv de spiegel vast zitten. en hij is er ook uit

alle torxen van het tweede plastic scherm heb ik ook verwijderd, maar dat scherm kan er echt met geen enkele mogelijkheid uit, althans, niet in 1 stuk.

bijkomende moelijkheid is dat het slot achter het raam lijkt te zitten, nu kan ik er bij door het open raam, maar als ik die dicht doe wordt het niet makkelijker.

met een endoscoop zie ik het vertikale stangetje, dat is toch die het slot bediend? zo ja, moet die omhoog of naar beneden geduwd om het slot open te krijgen?

r

Heb je de twee Torx boutjes onder de voorste dopjes van het tweede scherm er ook uit?

Guus

Het is echt een elektronische probleem de chip denkt dat hij vergrendeld moet blijven, oor zaak de automaatische vergrendeling, hopenlijk dat hij op een gegeven moment de deur weer vrij heeft, anders moet het hele slot er uit en dat is een klus!!!!!!!!!!!!!! Dat slot zit ook nog vast aan de buitenkant van de deur met een paar boutjes, en daar kun je gewoon Niet bij komen met de deur op slot mischien kan een expert met een pc de deur ontgrendelen, ik hoop het voor je Gerryguus

Heb je de twee Torx boutjes onder de voorste dopjes van het tweede scherm er ook uit?

Guus

ja, het hele 2e scherm is los, maar die krijg je met een dichte deur er niet in 1 stuk uit. heb hem nu helemaal uitgebogen, kan met hand en gereedschap bij het slot, maar ik ben er nog niet.

Misschien een hele rare gedachte, maar als het een elektrisch probleem is, heb je dan al geprobeerd de deur te openen met ontkoppelde accu?

jep, heb ik ook geprobeerd, dat zou toch moeten werken? zonder stroom, via de sleutel of met de hand die 2 stangetjes in de deur mechanisch bedienen...  helaas

Zitten die stangetjes aan de andere klant ook wel ergens aan vast, of gebeurt er gewoon niks?

In dat geval wordt het pielen met een spiegeltje en tangetjes. 

Ik heb wel eens een Mini gehad die had een vastgerot deurslot (de rechter).

Gelukkig had ik een reserve deur... 

Nog een laatste suggestie mijnerzijds. Ik heb ooit bij een Alfa de deur compleet vast gehad. Daar zat het probleem in de verbinding slot en portierstijl. Dat wist ik natuurlijk eerst niet maar aangezien de drukknop op de deurgreep buiten niets deed en de trekhendel binnen ook niets ben ik op een gegeven moment van binnen tegen de deur gaan trappen. Dat klinkt heftig en was het ook maar de deur schoot wel open. Als je alles geprobeerd hebt en de je kunt de binnenhendel in de openen positie houden dan kun je het eens proberen. Kijk eerst anders eens bij de andere deur of een dergelijke situatie zich zou kunnen voordoen.

Guus

Die chips houden de deur gewoon dicht ook zonder stroom, het is juist het antidiefstal systeem dat de deur op slot houdt dus ook zonder stroom , het is zeg Maar een palletje dat de boel blokt al met al een rot probleem, rot om erbij te komen, om je rot te ergeren, rot ,rot,rot , sterkte Gerryguus