Jump to content
willem hordijk

Radio xjs cabrio 1993 v 12 doet het niet meer

Recommended Posts

exlid1    3

In de Alpine radio van de X300 zit geen zekering, in de jouwe dus waarschijnlijk ook niet.

Zijn niet dezelfde radio's maar lijken wel veel op elkaar.

Ik zou even de contacten achterin nalopen.

In de Alpine radio van de X300 zit geen zekering, in de jouwe dus waarschijnlijk ook niet.

Zijn niet dezelfde radio's maar lijken wel veel op elkaar.

Ik zou even de contacten achterin nalopen.

Waar achterin op de radio of in de kofferbak hoe krijg ik de radio uit de behuizing?

exlid1    3

Achter in de radio, daar moet je de console voor uitbouwen, te beginnen bij de armsteun.

Kan in een kwartier maar de eerste keer duurt dat wat langer, vind je wel terug hier ergens op het forum, zo niet even onder X300 zoeken, zal waarschijnlijk redelijk identiek zijn.

Achter in de radio, daar moet je de console voor uitbouwen, te beginnen bij de armsteun.

Kan in een kwartier maar de eerste keer duurt dat wat langer, vind je wel terug hier ergens op het forum, zo niet even onder X300 zoeken.

Bedankt voor de info zal morgen eens observeren hoe het beste de demontage te doen

Alvorens ik de radio demonteer:

links onder het stuur zit een zekering kast met de zekering die de power van de radio aanstuurt gezien het knipperend effect van de beveiliging (rode knippering) zou de power het moeten doen van de radio.

Echter bij inschakelen naar rechts draaien van de linker knop van de radio zie ik op radio display niets gebeuren,

de radio is met een code beveiligd deze code bezit ik.

Heb de accu even los gehad om  een reset te verkrijgen. ook geen resultaat. bij mijn andere jaguar zat er onder het midden console waar de asbakken zitten een een zekering weet iemand over nog ergens anders zekeringen verstopt zitten heb dit op een Amerikaans forum gelezen.  Harro bedankt voor je link over de bewuste radio dit is de radio

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjAjOLcw8_OAhWFPRoKHWLWBJ0QjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D-quG5hXt550&psig=AFQjCNHzOEJvS55OfOXIE7X7RriyNO3DVg&ust=1471766531444406

There is a 10A blade fuse in the passenger-side fuse panel for the Radio/Cig Lighter.

There is an inline 2A (TDC 91) fuse under the centre console for the radio (although the factory service manuals call it a 1A (this may be a function of the difference between US and UK ratings standards) and place it "behind the stereo"). I found this after the new stereo popped it (requiring me to disassemble the console while following the power lead). On my LHD version, the fuse is on the driver side of the shifter assembly, and was wiretied to a bundle and taped to another (ie, you have to untape it to get a fuse in and out, AND it is tight working because there isn't a lot of play with the wire).

ben toch bang dat de radio het heeft begeven

http://www.jaguarforums.com/forum/xjs-x27-32/1993-xjs-radio-stopped-working-help-122184/

post-218-0-35389500-1471682768_thumb.jpg

post-218-0-84452700-1471682830_thumb.jpg

post-218-0-43427000-1471690975_thumb.jpg