Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
mike123

Nieuwe oplossing audio?

Aanbevolen berichten

mike123    5

Ik heb op het forum al meerdere topics voorbij zien komen over het 'muziekprobleem' in de S type. Aangezien deze topics al gedateerd zijn vraag ik me af of er op de dag van vandaag al vorderingen zijn gemaakt voor het afspelen van muziek vanaf je Iphone (Deezer, Spotify). Omdat mijn Jag vanaf het begin al geen CD's kon afspelen heb ik een FM transmitter geprobeerd.  Twee transmitters verder en een hoop frustratie dat ding maar even aan de kant gelegd en een casette met aux aangeschaft. Wa denkte? Casettespeler werkt niet (ERROR). Medewerker van de plaatselijke geluidshop vertelde me dat ik dan maar een schermpje moet laten inbouwen met radio, aux / bluetooth. Kosten: +-400 (zonder navi). 

Mijn vraag aan jullie, kan dit goedkoper op een of andere manier? Zijn er misschien al nieuwe snufjes die wél hun werk doen?

Mijn dank is groot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    643

Nou, ik heb een "Yatour" gekocht en ben nog steeds niet klaar d'r mee (te weinig tijd).

Da's een ding dat hang je aan je radio dan denkt ie dat ie een CD speler heeft (maar stiekem is het een MP3 met een stickje).

EN die maakt ook contact met je telefoon, kan je er ofwel aan hangen of via bluetooth. Maarre... de stroomvoorziening klopt niet.

Ik weet hoe ik het moet doen maar de tijd ontbreekt. 

Wat ze je aangeboden hebben is een Parrot MKi http://www.parrot.com/nl/producten/bluetooth-hands-free-car-systeem/parrot-mki9200/

D'r zijn er ook die hun hele radio er uit gooien, dat wil ook, en dan een 2x DIN inbouwen.

Achteraf zou ik daarvoor kiezen, was simpeler geweest. Goedkoper dan een Parrot ook,

hoewel je het zo duur kan maken als je zelf wilt (inclusief DVD films spelen en navigatie).

Mijn bezwaar was dat mijn S niet zwart is aan de binnenkant.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mike123    5

Wat ze je aangeboden hebben is een Parrot MKi http://www.parrot.com/nl/producten/bluetooth-hands-free-car-systeem/parrot-mki9200/

D'r zijn er ook die hun hele radio er uit gooien, dat wil ook, en dan een 2x DIN inbouwen.

Achteraf zou ik daarvoor kiezen, was simpeler geweest. Goedkoper dan een Parrot ook,

hoewel je het zo duur kan maken als je zelf wilt (inclusief DVD films spelen en navigatie).

Mijn bezwaar was dat mijn S niet zwart is aan de binnenkant.  

Bedankt voor je reactie. Ik kan me goed voorstellen dat wanneer je lichte bekleding hebt het niet erg mooi is om zo'n zwart 'blok' in je console te hebben. Hetgeen dat mij is aangeboden is een JVC 2x din en hierbij moet dus inderdaad m'n hele radio er uit. Wel op de manier dat ik hem bij eventuele verkoop zou kunnen verwijderen en de originele radio teruggeplaatst kan worden, er wordt dus niets gesloopt. De prijs van 400,- is dan voor het JVC scherm incl. inbouw maar hierop zitten geen navigatiekaarten. Alleen radio met bluetooth en mogelijkheid om films te bekijken via USB. Mocht ik een variant met navigatie en cd speler willen dan is het al snel zo'n 200,- duurder. Ik had gehoopt dat er misschien nog een (tijdelijke) oplossing zou zijn voor een paar tientjes want ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet zo mooi om een beeldscherm in mijn console te hebben..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Odin    115

Ik heb er een Parrot MKi 9100 in zitten, bluetooth, usb, aux en iPhone aansluiting. Prima geluid, telefoon koppeling gaat probleemloos, navi op telefoon via bluetooth over de OEM speakers.

Netjes inbouwen, blijft dashboard origineel, zie je er bijna niks van en werkt prima.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mike123    5

Bedankt Odin en Pizzaman! Ik heb even geïnformeerd en voor 210,- heb ik zo'n zelfde Parrot geïnstalleerd bij mij thuis voor de deur. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    643

Ik denk dat je hetzelfde resultaat krijgt als Odin, die is al jaren tevreden.  :buba:

Ik klooi nog even aan(als ik eenmaal bezig ben zit het er zo in, maar ja...)

Laat effe horen hoe het bevalt, filmpje/foto's?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mike123    5

Ik denk dat je hetzelfde resultaat krijgt als Odin, die is al jaren tevreden.  :buba:

Ik klooi nog even aan(als ik eenmaal bezig ben zit het er zo in, maar ja...)

Laat effe horen hoe het bevalt, filmpje/foto's?

Ik zal zeker even wat foto's plaatsen zodra het allemaal klaar is. De verkoper bood mij voor 40,- extra een nieuwere variant aan, de MK9200. Dit heb ik toch maar afgeslagen want qua opties is het niet veel extra maar vooral het scherm is wat groter en kleurrijker. Dit vind ik juist niet in de Jag passen.

Linkje van de schermpjes op een dashboard;

MK9100 http://i338.photobucket.com/albums/n411/warlord0867/Volvo%20V50%20D5%20R-Design/IMG_20150718_144801_zpskkspc3iw.jpg

MK9200 http://i283.photobucket.com/albums/kk292/ds1570/Parrot9200.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mike123    5

Ik heb er een Parrot MKi 9100 in zitten, bluetooth, usb, aux en iPhone aansluiting. Prima geluid, telefoon koppeling gaat probleemloos, navi op telefoon via bluetooth over de OEM speakers.

Netjes inbouwen, blijft dashboard origineel, zie je er bijna niks van en werkt prima.

Ik krijg morgen de Parrot binnen. Ik lees net ineens een recensie waarin staat dat het geluid van de Parrot slechter is dan de originele radio, klopt dit? Ik lees dat door de Parrot alleen de twee boxen voor in de auto worden gekoppeld en degene achterin stil blijven. Wat is jouw ervaring hier mee? Ik wil graag via bluetooth (spotify) muziek kunnen luisteren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Odin    115

Ik krijg morgen de Parrot binnen. Ik lees net ineens een recensie waarin staat dat het geluid van de Parrot slechter is dan de originele radio, klopt dit? Ik lees dat door de Parrot alleen de twee boxen voor in de auto worden gekoppeld en degene achterin stil blijven. Wat is jouw ervaring hier mee? Ik wil graag via bluetooth (spotify) muziek kunnen luisteren.

In mijn geval is het geluid van de Parrot vaak beter dan het radiogeluid, dat bij hogere volumes erg gaat kraken, zeker als de ontvangst wat minder is. Vergelijkbaar met het geluid van de cd's via de originele radio. Waarbij de parrot wat meer helder is en ik de originele radio een wat warmer geluid vind geven, maar ook dit is in te stellen.

Mijn ervaringen zijn positief en ik zit nooit achterin, maar volgens mij heb ik daar ook gewoon geluid uit de speakers bij gebruik van de parrot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    643

Ik meen zelfs dat de Parrots de muziek allemaal in mono doorgeven maar wellicht is die info inmiddels achterhaald

Nou dat lijkt me inderdaad achterhaald... http://www.parrot.com/nl/producten/bluetooth-hands-free-car-systeem/parrot-mki9200/

De muziek wordt afgespeeld op alle luidsprekers van de auto zodat de bestuurder en passagiers kunnen genieten van de uitzonderlijke geluidskwaliteit

en de adembenemende effecten van de Virtual SuperBass en de Sound Spatializer.

- DSP, full-duplex, geavanceerde ruis- en echo-onderdrukking

Digitale stereoaudioversterker 20 W

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Odin    115

Net nog even gechecked op de parrot site, telefoongesprekken via de voorste speakers, audio/muziek over alle speakers.

Mensen die audio alleen over de voorste speakers krijgen, hebben het ding verkeerd aangesloten of de bluetooth koppeling is onjuist, waardoor gestreamde audio als inkomend gesprek ipv muziek wordt herkent.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bijkman    10

Onlangs een parrot mk9200i ingebouwd in een xjr uit 2004 met premium audio. De Versterker van de parrot heeft 4 kanalen. Premium audio heeft (in een xj) 8 kanalen. 2x sub, 2x achter full range, 2x voor hoog-mid en 2x voor low. Hierdoor jan je dus niet alle kanalen aansturen. Wellicht dat hier het verhaal vandaan komt dat je alleen de voorspeakers kan aansluiten? Op dit moment heb ik 2x achter full range en voor bas aangesloten. Geluid is met wat bijstellen ok, maar ben nog niet helemaal tevreden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mike123    5

Even een update:

Ik heb gisteren de Parrot in laten bouwen. Ik was vantevoren goed ingelicht over het feit dat bij Jags die voorzien zijn van de originele radio er een ISO kabel aangeschaft dient te worden. Dit is een kabel die naar de Parrot gaat en weer terug naar de radio. Mocht je een Jag hebben die al een andere enkel of dubbeldin radio heeft, dan is die ISO niet nodig. 

Inbouwen duurde +- 1 uur en het resultaat is echt fantastisch. Voor de monteur was dit de eerste keer dat hij het systeem installeerde in een Jaguar. Hij was erg verrast van de kwaliteit van de boxen, echt een heerlijk geluid met veel bass. Het klopt inderdaad dat de Parrot de telefoongesprekken voert door de voorste speakers, het geluid van de muziek gaat door alle boxen. Nog een leuke bijkomstigheid was dat bij het verwijderen van de radiounit bleek dat de antenne niet aangesloten zat. Dat was dus de reden van mijn slechte radio ontvangst, ook opgelost dus :)! Maar toen... bij het terugplaatsen van de radio vroeg de radio om een code.. en tja wat is die code? Ik heb even alle onderhoudsboekjes doorgespit en heb uiteindelijk Kimman gebeld, waar de auto in 2000 is aangeschaft. Telefoontje met de vriendelijke medewerkster leverde mijn radiocode op, echt fantastisch dat deze gegevens d.m.v. kenteken nog steeds op te vragen zijn (na 16 jaar!). 

Mocht je dus nog in dubio zitten over welk product aan te schaffen, dan raad ik de MKI9100 aan. Een subtiele display en vrij eenvoudig te installeren als je wat kennis hebt m.b.t. radio's.  Ik zal straks wat foto's toevoegen. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    643

Heeeeeee een ZWART interieur! Valt bijna niet op die Parrot.

Ik heb zo'n beige, daar zijn helemaal geen radio's in de kleur te krijgen. 

Bij jouw kleur had je ook nog "full 2xDIN" kunnen gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mike123    5

Heeeeeee een ZWART interieur! Valt bijna niet op die Parrot.

Ik heb zo'n beige, daar zijn helemaal geen radio's in de kleur te krijgen. 

Bij jouw kleur had je ook nog "full 2xDIN" kunnen gaan. 

Dat had inderdaad ook gekund, ik vind dat alleen een beetje lomp en hou er wel van dat het enigszins origineel blijft.  Achja, ieder voordeel heeft z'n nadeel. Ik vind een beige interieur wel mooier dan zwart, maar in dit geval is het inderdaad wat minder praktisch. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    643

Ik had er wel meer redenen voor:

- de verlichting dimt nu ook mee met de rest;

- zelfde kleur verlichting en zelfde soort lettertjes als op de climate control;

- de stuurwielbediening, blijft dat werken of niet;

- volume gaat ook automatisch omhoog naarmate je harder rijdt.

Ongetwijfeld is het voor elkaar te krijgen, maar een radio in beige? Niet te vinden.

Maar ja intussen heb ik het nog steeds niet voor elkaar he!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mike123    5

Maar ja intussen heb ik het nog steeds niet voor elkaar he!!

Volgens mij is het bij jou vooral een kwestie van tijdgebrek. Ik heb het laten installeren en totaal heeft het me 155,- gekost incl. aanschaf systeem. Dus mocht je toch echt voorlopig geen tijd meer hebben kun je het altijd nog laten doen :P

- 65,- parrot (via marktplaats) 

- 30,- ISO kabel

- 60,- installatie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bijkman    10

Om het interieur origineel te houden is het ook mogelijk om de bediening van de parrot in de armsteun i.p.v. de bekerhouder te plaatsen.

Is wellicht een oplossing voor een licht interieur. Ik wat foto's bijgevoegd.

@Harro en Pizzaman:

Een kanaal splitsen kan volgens mij niet zomaar, hierdoor verbind je 2 kanalen aan elkaar en ik vermoed dat de originele versterker dat niet echt heel leuk gaat vinden, als deze wordt ingeschakeld.

Een extra versterker kan, maar hoe krijg je signaal van de parrot naar de 2e versterker? Volgens mij zit er geen line out op de parrot.

post-6898-0-58146800-1471804327_thumb.jpgpost-6898-0-57090300-1471804349_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    643

Een kanaal splitsen kan ook via de boxen, als het moet.

Dan moet je (daarna dus) een versterker hebben met "hi' line-ingang.

Het is WEL beter als het gewoon via een line-out kan. 

Je kan ook 2-ohms boxen gebruiken. 

Ik heb zelf 2 boxen aan 1 uitgang hangen, maar het betreft dan een '2 kanaals lage/midden tonen' en een tweeter.

Als je 8 boxen hebt dan heb je daar meestal ook geen separaat controle over, da's wel een groot nadeel. 

Tenzij het gaat om tweeters/midden/woofers. Dan kan je er nog 4x3=12 hebben. Wordt wel een beetje overdreven dan...

Hoewel... in de Mini heb ik er 10 gehad,,, alles 4x2, op een 4 kanaals versterker (4x250W), plus hoog/laag bas(2x1000W).

Mjaaaa dat was inderdaad zo'n ding waar je de ramen uit kon laten knallen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sweetspeed    54

Je kan ook een high-low converter gebruiken en je hebt tegenwoordig zelfs dingesten waarmee je het signaal van een tweeter kun afsplitsen en via embedded software extra bas kunt toevoegen en hoge tonen kan wegfilteren. Niet normaal wat ze allemaal bedenken :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen