Ga naar inhoud
Jazzy

Mijn 2000 X308 3.2 Executive (foto's en ervaringen)

Aanbevolen berichten

exlid1    3

Het tweedelige binnenwerk (links en rechts) is makkelijk te vervangen, de afzonderlijke delen zijn slechts aan de omlijsting bevestigd met twee kleine schroefjes bovenaan.

Onderaan zitten ze in een tweetal uitsparingen.

Kan best al eens gebeurd zijn, maar de omlijsting zelf kan ook gewoon vervangen of gespoten zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jazzy    14

Zo, ik zit nog even door de onderhoudshistorie van de auto te bladeren. Meneer is vorig jaar 5 keer bij de dealer geweest:

211.673 06-05-2015 APK-keuring (125 euro)

211.683 07-05-2015 Schade rechts hersteld (6948 euro)

211.683 22-06-2015 Schade rechts voor hersteld (1912 euro)

213.038 22-07-2015 Kettingspanner vervangen (1707 euro)

214.935 04-12-2015 Wintercheck (50 euro)

Nog geen jaar geleden voor 8.000 euro aan schade laten herstellen!!!! En dan te bedenken dat ik de auto nu voor 3.000 gekocht heb en hij alweer overgespoten moet worden.

:twitch:

Verder nog even mijn lijstje aangevuld:

• Grille vervangen door eentje met een chromen rand
  • Kunststof delen koeling vervangen door aluminium
  • Rammel/klapperen in wielophanging voor
  • Motorvermogen lage toeren
  • Auto spuiten
  • Grote onderhoudsbeurt
  • Met airco is koeling veel te koud
  • Antenne schuift half uit

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

Met wat geluk is de rammel één of meer van de schokbrekerrubbbers bovenin: zowel in tijd als kosten een overzichtelijke klus!

De antenne: inspuiten met kruipolie/WD40 en daarna proberen te 'helpen' bij het uitschuiven kan al voldoende zijn.

Mocht die operatie slagen daarna met grafiet- of siliconenvet smeren om 'm gangbaar te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pauluspp    288

De climatcontrol instellen op temperatuur 23 gr. geeft bij mij zomer en winter het juiste klimaat.

De airco koelt idd méér dan in de Mercedes en Volvo. Daar stel ik de temperatuur in op 21 gr.

Links bij lichtschakelaar zit de sensor. Die toevoer naar het ventilatortje kan wat verstopt zijn. Ik heb eea schoon gemaakt maar dat maakte weinig verschil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jazzy    14

Bedankt voor de tips beiden, neem ik mee!

Iemand enig idee van de kleurcode van mijn auto? Als ik zo een beetje rond kijk dan denk ik dat dit Sapphire Metallic is, de enige donkerblauwe kleur die in 2000 op de XJ8 geleverd werd.

post-4433-0-36055800-1469648224_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

De foto is nét niet duidelijk: is de 1e drielettercode op de sticker nog leesbaar?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jazzy    14

De foto is nét niet duidelijk: is de 1e drielettercode op de sticker nog leesbaar?

Die foto was meer ter illustratie om te laten zien dat ik de code niet van de sticker kon aflezen. :) Je moet het doen met de foto's van mijn auto eerder in dit topic.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

Duidelijk!

Heeft-ie niet net zoals z'n voorgangers een soortgelijke sticker in de B-stijl?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    303

De antenne: inspuiten met kruipolie/WD40 en daarna proberen te 'helpen' bij het uitschuiven kan al voldoende zijn.

Ik zou de antenne demonteren en uit elkaar halen. In de behuizing van de aandrijving zitten namelijk zowel vet als een drain. Bij mij was de drain verstopt waardoor het vet smurrie was geworden.

In elkaar zetten luistert niet zo nauw: één keer omhoog en omlaag (radio aan en uit) is genoeg om de eindstanden van de antenne te bepalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jazzy    14

Goed plan, dat ga ik zeker doen. Als het echt een puinhoop is dan kan ik hem altijd nog vervangen.

Vandaag trouwens mijn Mercedes C350e verkocht, dat geeft mooi wat budget om in de X308 te steken. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jazzy    14

Verder zou ik graag een moderne radio met BT carkit in de auto willen zetten, dat had ik in mijn X300 ook. Ik krijg de indruk dat er voor de X308 veel minder aanbod is aan inbouwsetjes voor een single DIN radio, kan dat kloppen?

Zit naar deze te kijken bijvoorbeeld: https://www.dynamicsounds.co.uk/jaguar-xj8-1998-2002-car-cd-stereo-fitting-kit-fascia-steering-control-stalk-adaptor.html

De CD-wisselaar vind ik niet belangrijk, die kan ik gewoon loskoppelen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jazzy    14

Dat zou voor muziek nog wel een optie zijn, maar ik wil ook graag kunnen bellen. Mijn eerste voorkeur zou zijn om gewoon een 'universele' radio te kunnen monteren omdat je die met BT hebt en eigenlijk in één keer klaar bent. Alternatief zou zijn om een Parrot oid. aan te sluiten op de bestaande bekabeling, heb hier en daar al wat informatie gevonden hierover.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    653

Parrot heeft ook een complete kit, met muziek-en-al.

Er zijn mensen hier die dat hebben en dat schijnt goed te bevallen.

http://www.parrot.com/nl/producten/bluetooth-hands-free-car-systeem/parrot-mki9200/

Ik ben zelf aan het klooien gegaan met een Yatour, een soort "fake CD speler". 

Maar 't past niet helemaal dus... heb het nog steeds niet voor elkaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jazzy    14

Mmm, goed om te weten want zo'n Yatour had ik ook al op het oog.

Als ik het goed begrepen heb moet je die Parrot kit dan aansluiten op de bedrading van de ingebouwde carkit om de radio te laten 'muten' en het geluid over de speakers te laten klinken. Meeste wat ik gelezen heb ging over een Motorola telefoon maar ik heb een carkit voor de Nokia. Misschien hier toch maar eens induiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    303
Ik ben zelf aan het klooien gegaan met een Yatour, een soort "fake CD speler". 

Maar 't past niet helemaal dus... heb het nog steeds niet voor elkaar.

Ja, maar jij probeert het al een eeuwigheid in je S-type. Ik heb de Yatour concurrent Anycar ingebouwd in m'n 308. Daar is het uitbouwen van de radio niet zo'n heksentoer. Alleen het buitenomhulsel van de steker van de Anycar heb ik moeten verwijderen voordat die in de radio geprikt kon worden. Die Anycar werkt feilloos als MP3 cd-wisselaar.

Er is wel een hele grote maar. Jaguar gebruikt voor de signalen van de cd-wisselaar A-net van Alpine. Ergens na '98 is het protocol ietsje aangepast waardoor de radio een device dat A-net praat niet meer wil herkennen.

Als je met bluetooth en dergelijke aan de gang wilt dan adviseer ik je Raymond (Isabella) te contacten. Hij levert verloopkabels zodat je zonder gedoe een parrot kunt gebruiken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    653

Zou bij mij ook moeten kunnen, probleem is dat ik er sinds vorig jaar zomer geen tijd voor heb gehad.

Het enige probleem is de stroomvoorziening. Ik weet al hoe het zit... nu nog effe tijd...

Kortom "een eeuwigheid', is 2 pogingen. Maar ja... duurt wel lang.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    453

Ik heb hele goede ervaringen met een cassettebandje met Bleu Tooth uit Duitsland, werkt perfect en erg mooi geluid!

Alles van je telefoon over de luidsprekers van je radio.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    3

De grille is inmiddels vervangen door een chromen exemplaar, staat een stuk beter! Al zeg ik het zelf.

Helemaal eens. Nou de spiegelkapjes en de deurgrepen nog. :wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sweetspeed    55

@Raymond....weet je nog welk merk ? Ik heb ze willen bestellen van Belkin maar die zijn niet meer leverbaar.

Overigens..hoor je dan niet het geluid van het loopwerk doorklinken of valt dat mee ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    3

Bol.com heeft ze op voorraad van ION, is in de regel ook een prima merk maar heb er geen ervaring mee.

Ik heb een Belkin met een draadje en wil geen bluetooth, mij teveel opladen en altijd op de verkeerde momenten leeg.

Ook je telefoon loopt dan sneller leeg door het bluetooth gebruik, dus dan zit je toch ook weer met allemaal draadjes al die rommel tegelijkertijd met 0,5ma op te laden.

Als je de telefoonnavigatie dan ook nog aan hebt krijg je het nauwelijks nog bijgeladen.

Met draadjescassette altijd muziek en telefoon over alle speakers, en voldoende laadcapaciteit om de navigatietelefoon bij en op te laden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    453

We zijn nu met vakantie en kom daardoor niet vaak meer in de garage, ik weet wel dat ze niet zo heel duur zijn en echt een heel goed geluid hebben, totaal geen aanmerkingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen