Ga naar inhoud
sjoerdk

De zoektocht naar een perfecte 2001/2002 X308 4.0

Aanbevolen berichten

sjoerdk    1

Inmiddels zijn we drie bezichtigingen en twee aankoopkeuringen verder, maar er schort kwalitatief een hoop aan de aangeboden X308's. De twee exemplaren welke wij hebben laten keuren, beiden van 2003 hadden een niet te missen hoeveelheid roest aan de bodem. Zodoende besloten maar weer rustig af te wachten tot er een meer interessant exemplaar voorbij komt. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Buurman    37

Ik heb een bol stukje slang, nieuw origineel HK'Zand ligt klaar. Maar heb wel de aluminum modificatie koeltoren, Vastgesteld door Mr. Isabella na volledige check-up paaf maandjes terug.

Dus je kunt wel de modificatie bebben maar dan met de oude slang weer gemonteerd.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sjoerdk    1

Iemand nog tips voor een mooie - en vooral late! - 4.0 V8? Ik probeer de 1e (!) eigenaar van een schitterende '00 4.0 Sovereign met 140.000 km nog tot verkopen te krijgen, maar dat wordt lastig is mijn vermoeden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rover114    625

Geduld is een schone zaak.

( zegt een ervaringsdeskundige waar het gaat om een Kag kopen, )

En als je een mooie hebt gevonden dan nog zal wss eea aan onderhoud / achterstallig werk moeten gebeuren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    816

Nee, alleen voor vroege V8's: X308 en XK8...

Dat is niet helemaal waar, de eerste X300 hadden ook problemen met de kettingspanner en wel de bovenste spanner. Deze zijn later ook vervangen. Zie DIT TOPIC

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

de eerste X300 hadden ook problemen met de kettingspanner

Da's waar ook...

Alleen: qua materiaalkosten en arbeidsloon niet te vergelijken met de klus voor de achtpitters!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sjoerdk    1

Na een - relatief lange - zoektocht, de aanschaf van wat bleek een miskoop te zijn en een tweetal aankoopkeuringen van andere exemplaren hebben we vanavond overeenstemming bereikt met Durivou te Rosmalen. De door Hans reeds aangehaalde - dank! - 4.0 V8 Sovereign van 2001 komt vrijdag naar de Randstad. Levering inclusief kettingspannermodificatie (thermostaathuis etc. reeds gedaan), leaper eraf en natuurlijk volledig hersteld, toevoeging van een gaasgrille, nieuwe banden en een aantal kleinigheden. Een erg goed en vertrouwd gevoel bij de verkopende partij. Een aanrader!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
hansvh    226

Gefeliciteerd met de aankoop, ik ben er van overtuigd dat je er geen spijt van gaat krijgen! Het is een prachtexemplaar en Durivou heeft een uitstekende reputatie!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jazzy    14

Leaper er af? Ik heb er net eentje besteld juist. :) Mooie aankoop, laat maar eens wat foto's zien en ervaringen horen als je hem in huis hebt. Veel plezier gewenst met je mooie bak!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sjoerdk    1

De eerste ervaringen zijn super! Een heerlijk rijdend exemplaar, deze in Emerald Green gespoten 4.0 V8 Sovereign. Na er inmiddels 10-15 +/- gereden te hebben, durf ik wel te stellen dat dit echt een goed exemplaar is. De spuiter van Joop Durivou heeft vakwerk afgeleverd met het verwijderen van de leaper en het herstelwerk hieraan. Ook het roestplekje rond de achterruit is prachtig hersteld. Weet iemand alleen een oplossing voor de - mijns inziens - foeilelijke chromen plaathouder achterop? Vervangen door een normaal exemplaar zonder rand, die hopelijk over de popnagelgaten van de huidige houder heen vallen? Sowieso komen er nog nieuwe kentekenplaten op en wordt het VDO Dayton navigatiesysteem met wortel en tak verwijderd.

post-220-0-63674400-1473003514_thumb.jpeg

post-220-0-80438600-1473003554_thumb.jpeg

post-220-0-89132700-1473003592_thumb.jpeg

post-220-0-61831700-1473003636_thumb.jpeg

post-220-0-67508600-1473003676_thumb.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jazzy    14

Schitterende auto hoor! Mooie uitstraling zo met die kleur. Nu nog een leaper er op en hij is helemaal klaar. ;)

Als je voor origineel gaat trouwens, volgens mij horen in de grille van die chromen staafjes en niet het gaas. Als je interesse hebt, die heb ik nog liggen en mogen weg voor weinig.

Als ik jou was zou ik de kentekenplaat er gewoon eens afschroeven om te zien hoe het zit. De Brezan verkoopt van dei standaard zwarte kunststof houders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sjoerdk    1

We hebben er bewust voor gekozen de grille te vervangen door het gaas afkomstig van SNG Barratt, daar dit ons inziens een veel mooiere uitstraling geeft. Toch hartelijk dank voor je aanbod! ;)

Wanneer het mooie weer aanhoud wil ik proberen de buitenkant nog even goed onder handen te nemen. Het interieur is met dank aan een stoomreiniger en een goed onderhoudsproduct voor leer al een heel stuk opgeknapt, alleen blijft de bestuurdersstoel ietwat smoezelig. Ik hoop dit met een sterk(er) reinigingsmiddel wel nog helemaal schoon te krijgen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    3

Als je voor origineel gaat trouwens, volgens mij horen in de grille van die chromen staafjes en niet het gaas. Als je interesse hebt, die heb ik nog liggen en mogen weg voor weinig.

Zijn die voor een X300 of voor een X308? Die zijn namelijk verschillend. Sjoerd heeft een X308 en jij had een X300 toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rover114    625

Zou een mooie ( simpele) strakke zowat kunststof plaatomranding doen.

Da's imo het mooist.

Gewoon zonder houder monteren vindt ik persoonlijk niet fraai.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jazzy    14

Zijn die voor een X300 of voor een X308? Die zijn namelijk verschillend. Sjoerd heeft een X308 en jij had een X300 toch?

Ik heb een X308, maar bedankt voor je oplettendheid!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    3

Ik heb een X308, maar bedankt voor je oplettendheid!

Weet ik, maar je HAD een X300 toch? Dacht misschien zijn ze daar nog van, of ben ik abuis? :wink:

Voor een paar perfecte X300 lijntjes heb ik ook nog wel interesse.  Heb er eentje met één steenslagje, en daar hou ik niet van.  :wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jazzy    14

Ik HAD inderdaad een X300, maar HEB de grille van mijn X308 pas vervangen. :) Zal thuis wel even kijken in welke staat deze zijn, help me maar even herinneren anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    3

Ik HAD inderdaad een X300, maar HEB de grille van mijn X308 pas vervangen. :) Zal thuis wel even kijken in welke staat deze zijn, help me maar even herinneren anders.

Dat bedoel ik, maar ik HAD een X308 en HEB een X300 dus dat wordt 'm niet. :wink:

Evengoed bedankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen