Ga naar inhoud
xenofex

Wat is jullie motivatie om te sparen voor je droomwagen?

Aanbevolen berichten

XJeej    152

P.s: de rente gaat weer naar 7 procent (over 3-4 jaar)

Detelangvastgezethebbende:-)

Eerst zien, dan geloven. (En dan nog wantrouwen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
haddock    474

Glazen bolletje nodig?

Niemand weet het, maar er zijn wel ingevoerden, en hun prognoses.

Ik heb a bijna 9 jaar 5.5% uit behoudzucht, kon het doen.

Ben zeer geneigd het weer 10 jaar vast te zetten op 2.1, met 'n kleine boete, natuurlijk.

DeooitindeRabogeloofdhebbendestommeling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    449

Ik ben de hele dag met droomauto's bezig, maar ik kan je verzekeren dat ik ook een verhaal heb uit het verleden.

Mijn halve familie woont in Leiden, ik ben zelf in Den haag geboren.

Uiteraard ga je dan vaker die kant op voor bezoek, (we woonde in die tijd al in Zeeland.)

Dan kom je door Wassenaar.....

En daar reden geregeld de mooiste Jaguars...

Ik dacht....en zei uiteindelijk ook regelmatig...."Als ik ooit rijk word dan wil ik ook zo'n auto!!"

De rest van de 30 jaar voordat het zover was bespaar ik je....

Heden...en de laatste jaren, (zeg 10 ofzo) heb ik inmiddels een andere opvatting van "rijk" zijn....

Rijk is voor wat je zelf ervaart als rijk, ik heb eens in mijn leven veel geld gehad, echt meer als een ton...maar dat werd vergezeld door een droomleven, maar dan van het aard dat alles net niet ECHT is.

Laat verder maar.....

Ik had alles, behalve rijkdom.....maak er van wat je wilt.

Maar nu.....nu ben ik rijk.

niet in geld, maar in geluk en gezondheid, mooie vrouw, mooie kinderen, klein huisje met grote tuin.

Nu even terug naar de moraal....

Er is geen tijd, er geen beste tijd...voor je droomauto...

Waak er voor dat je niet aan het eind zegt "had ik maar"  ,doe het wanneer het kan en wanneer het je uitkomt, niet wachten.....doen in het leven!

Niet alleen auto's, alles....doen.....wat je gevoel ingeeft.

Ik heb inmiddels een leven waarin ik in meer dan 3 auto's per dag minimaal rij, allemaal droomauto's, ik heb een beter beroep dan de koningin.

Ik heb nu ook de droomauto.....een V12, een dakloze....

Nogmaals,

NU.......

Waarom?

Daarom!

Doe er mee wat je wilt.

• Like 8

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
nicolaas    28

Amen,Raymond,  Ja ik ben ook zo,n rijke man, Nu een mooie jaguar, mooi nog een stukje leven erbij gekregen van me dokter,

en zeer tevreden met het leven van nu.! Gisteren komt nooit meer terug, Vandaag beleven we.!

Mijn droom Auto is mijn levenspad tevreden zijn, en adem blijven halen.

Ik spaarde vroeger ongeveer 1 maand voor een droom auto, Een Morris Minor 1000 cc. voor 25 gulden gekocht.

Ja toen was geluk nog gewoon. En zwarte handen van het sleutelen aan die oude hokken.

En in die tijd de benzine   FL 0,90 cent de liter. Alleen was je loon 28 gulden in de week.

Nu een Aow'tje en een Jaguar X-308 wie doet je wat. toch.? En jij bent de gelukkige ondernemer die in meerdere 

Jaguars mag grasduinen op plekjes waar wij geen verstand van hebben. Mooi beroep heb je maar uitgevonden.

De Jaguar gynaecoloog.! Wat een mooi beroep, en leven heb je toch.! 

Met bewondering groet ik je,  En hoop je als onze 'Dokter nog lang te mogen blijven ontmoeten!

Nico.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
haddock    474

Amen,

En in die tijd de benzine   FL 0,90 cent de liter.

Nico.

Ha, ik weet nog dat mijn vader tankte bij de plaatselijke Ford garage, en dattie de tijden nu toch wel bar duur ging vinden: de dieselolie werd duurder dan 'n dubbeltje!

Prachtverhaal trouwens, Ray.

Destokouwe

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    272

Ik ben de hele dag met droomauto's bezig, maar ik kan je verzekeren dat ik ook een verhaal heb uit het verleden.

Mijn halve familie woont in Leiden, ik ben zelf in Den haag geboren.

Uiteraard ga je dan vaker die kant op voor bezoek, (we woonde in die tijd al in Zeeland.)

Dan kom je door Wassenaar.....

En daar reden geregeld de mooiste Jaguars...

Ik dacht....en zei uiteindelijk ook regelmatig...."Als ik ooit rijk word dan wil ik ook zo'n auto!!"

De rest van de 30 jaar voordat het zover was bespaar ik je....

Heden...en de laatste jaren, (zeg 10 ofzo) heb ik inmiddels een andere opvatting van "rijk" zijn....

Rijk is voor wat je zelf ervaart als rijk, ik heb eens in mijn leven veel geld gehad, echt meer als een ton...maar dat werd vergezeld door een droomleven, maar dan van het aard dat alles net niet ECHT is.

Laat verder maar.....

Ik had alles, behalve rijkdom.....maak er van wat je wilt.

Maar nu.....nu ben ik rijk.

niet in geld, maar in geluk en gezondheid, mooie vrouw, mooie kinderen, klein huisje met grote tuin.

Nu even terug naar de moraal....

Waak er voor dat je niet aan het eind zegt "had ik maar"  ,doe het wanneer het kan en wanneer het je uitkomt, niet wachten.....doen in het leven!

Ik heb inmiddels een leven waarin ik in meer dan 3 auto's per dag minimaal rij, allemaal droomauto's, ik heb een beter beroep dan de koningin.

Ik heb nu ook de droomauto.....een V12, een dakloze....

Nogmaals,

NU.......

Waarom?

Daarom!

Doe er mee wat je wilt.

Zo is het!

Gewoon je gevoel volgen, niet teveel in de schulden steken, en binnen je bereik blijven.

Tevreden zijn, geen afgunst voelen, en je leefregels volgen:-)

Zo, waar ging het ook al weer over?

Geld maakt niet gelukkig, dus z.s.m uitgeven (aan zaken die belangrijk voor je zijn)

www.nibud.nl  (:wink:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Odin    115

Tja wat is rijk. Gezondheid is toch een belangrijke factor, veel krapper dan gevangen in je eigen lijf kun je niet zitten.

Blijf vooral niet zitten in wat "men" van je verwacht en wat "normaal" is.

Had in Nederland al snel een goede baan en ruim salaris. Zeker voor mijn leeftijd, al vind ik dat je toch vooral beloond en betaald moet worden naar kennis, kunnen en werkzaamheden. Niet wel het werk op mogen knappen, maar niet het salaris krijgen want te jong.

Goed, keuzes maken dus. Niet naar mijn zin op het werk, dus baan opzeggen. Leuke spaarpot, geen verplichtingen. Wat dan? Niet naar mijn zin in NL, droom om te emigreren. Goed, het kan want zonder risico en zonder werk drie jaar buffer om er voor te gaan. Dan gaan we dat doen, goed plan en zien of het lukt. Ouders meenemen want die hadden die droom ook al jaren, maar nooit meer gedacht dat het zou lukken. Dan in 1 klap die droom ook waarmaken.

Geen baan, woeste plannen om te emigreren. Dan stort auto van ouders in tienen, moet je snel op zoek naar wat anders, kom je de Jag tegen bij dezelfde garage. Tja dat is wel heel gaaf, dus eigen auto inruilen en Jag gekocht. Geen baan, emigratie plannen en Jag onder je kont. Toen 28, nu 31. 2,5 jaar verder, spreek de taal vloeiend, had binnen een jaar dat ik mijn baan in NL had opgezegd een leuke baan hier. Sinds drie maanden trotse mede-eigenaar van een droomhuis, samen met mijn ouders gekocht. Basis voor de toekomst.

Is het makkelijk en zonder tegenslag, zeker niet. Is het de moeite waard? Absoluut! Droomhuis, droomland en zoef met de Jag in de rondte, nu 31 en dromen waargemaakt.

Dromen zijn leuk, maar als je geen stappen neemt om ze waar te maken blijven het dromen of wordt het "had ik maar". Tijd gaat snel, gezondheid is kwetsbaar. Maak er wat van nu en zolang het kan.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rover114    625

Tja wat is rijk. Gezondheid is toch een belangrijke factor, veel krapper dan gevangen in je eigen lijf kun je niet zitten.

Blijf vooral niet zitten in wat "men" van je verwacht en wat "normaal" is.

Had in Nederland al snel een goede baan en ruim salaris. Zeker voor mijn leeftijd, al vind ik dat je toch vooral beloond en betaald moet worden naar kennis, kunnen en werkzaamheden. Niet wel het werk op mogen knappen, maar niet het salaris krijgen want te jong.

Goed, keuzes maken dus. Niet naar mijn zin op het werk, dus baan opzeggen. Leuke spaarpot, geen verplichtingen. Wat dan? Niet naar mijn zin in NL, droom om te emigreren. Goed, het kan want zonder risico en zonder werk drie jaar buffer om er voor te gaan. Dan gaan we dat doen, goed plan en zien of het lukt. Ouders meenemen want die hadden die droom ook al jaren, maar nooit meer gedacht dat het zou lukken. Dan in 1 klap die droom ook waarmaken.

Geen baan, woeste plannen om te emigreren. Dan stort auto van ouders in tienen, moet je snel op zoek naar wat anders, kom je de Jag tegen bij dezelfde garage. Tja dat is wel heel gaaf, dus eigen auto inruilen en Jag gekocht. Geen baan, emigratie plannen en Jag onder je kont. Toen 28, nu 31. 2,5 jaar verder, spreek de taal vloeiend, had binnen een jaar dat ik mijn baan in NL had opgezegd een leuke baan hier. Sinds drie maanden trotse mede-eigenaar van een droomhuis, samen met mijn ouders gekocht. Basis voor de toekomst.

Is het makkelijk en zonder tegenslag, zeker niet. Is het de moeite waard? Absoluut! Droomhuis, droomland en zoef met de Jag in de rondte, nu 31 en dromen waargemaakt.

Dromen zijn leuk, maar als je geen stappen neemt om ze waar te maken blijven het dromen of wordt het "had ik maar". Tijd gaat snel, gezondheid is kwetsbaar. Maar er wat van nu en zolang het kan.

Vooral achteraf als het te laat is denken "had ik maar" is erg jammer.

Gelukkig zijn hier allemaal mensen die in elk geval hun Jaguar droom hebben waar gemaakt.

Wan

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Han    550

Tja, iedereen maakt fouten. Zo kon ik eind jaren 70 een E type OTS series1 kopen voor 3250 gulden en dat heb ik niet gedaan.

Verder wat Ray zegt, het is in feite allemaal onzin.

Voor geld is alles te koop, behalve wat je echt niet kunt missen: gezondheid, geluk, vrijheid en echte liefde.

Wat dat betreft ben ik een van de rijkste mannen op dit forum.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RobPt    31

Dromen zijn bedrog en daarom spaar ik er ook maar niet voor. En ach wat is mijn droomauto? O ja op dit moment een Bugatti Chiron, tenminste als er een wat sterkere versie komt, maar daar voor sparen heeft ook geen zin want er is hier in de wijde omtrek geen dealer te vinden en zelf het onderhoud doen daar heb ik geen zin meer in..........

Kortom ik red me wel met de Defender, Volvo en XK. (ja, in genoemde volgorde) Trouwens als de regenperiode hier weer voorbij is dan wordt het weer motorrijden want hoe je het ook wendt of keert, autorijden is en blijft toch maar behelpen!

Ja, inderdaad als het regent is het wel makkelijk maar verder zijn auto's alleen maar voor mensen met een slecht ontwikkeld evenwichtsgevoel .........

Rob

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    272

auto's alleen maar voor mensen met een slecht ontwikkeld evenwichtsgevoel .........

Rob

of een gezin...je weet wel zo,n deelverzameling mensen bedoeld om de mensheid niet te laten uitsterven:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    272

En wat is er dan zo positief aan dat de mensheid niet zou uitsterven???

Ligt eraan vanuit welk perspectief het bekeken is..

Voor het merk Jaguar wel ja, want geen klanten meer.

Verder inderdaad niet positief,

Ik schetste alleen het dierlijk instinct voor diegenen die verder geevolueerd zijn inmiddels;-).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    816
Op 11-2-2017 om 8:28 AM, isabella zei:

Mooie woorden als je erover nadenkt en als je wat ouder wordt gaat het je gemakkelijker af om het te doen, vandaar ook de aankoop van mijn droomauto een tijdje geleden. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    643

Probleem is dat ik altijd zo uitgebreid droom en vaak elke dag wat anders... 

Nouja eigenlijk is dat het probleem niet, maar ik koop steeds het verkeerde lot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JXF    17

ook ik heb eindelijk mijn droomauto de xf 3.0 v6 benzine. wel een schade auto maar dat komt goed.

al jaren wilde ik een XF maar zit in een uitkering en was voor mij eigelijk onmogelijk om te bereiken. ik reed altijd opel astra en daarna s-type en de R

.

maar door mijn motivatie is het me gelukt om voor de xf te sparen . bijna alles verkocht wat ik had en snel een paar goedkope schade auto,s gekocht gefix en doorverkocht.

en nu is het eindelijk zover. de xf word deze maand bij mij afgeleverd . uit 2008 .van de eerste eigenaar geweest met maar 110dkm. 

als je iets wilt moet je het doen voor het leven voorbij is

• Like 2
  • Verdrietig 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen