Ga naar inhoud
xenofex

Wat is jullie motivatie om te sparen voor je droomwagen?

Aanbevolen berichten

xenofex    8

Ik zit nu inmiddels een tijdje zonder een eigen wagen (Wel de beschikking tot een wagen). En ieder keer ben ik geneigd om een auto te kopen. Maar iets zegt me dat ik gewoon door moet sparen om mijn droomwagen te halen ( X150 Convertible ). Echter vraag ik me af... Wat is jullie motivatie om door te gaan en niet te beginnen om een eigen wagen al aan te schaffen.

Ik heb uitgerekend en als ik zo doorspaar dan heb ik over 24/25 maanden een X150 convertible. Maar wat zouden jullie motiveren om zolang te sparen voor je droom wagen? Want het zal altijd jeuken om een auto te kopen. En een keer in een  x150 rijden zit er ook niet in, huren al helemaal niet, want ik kan geen enkel bedrijf vinden die het verhuurd. En van plaatjes kijken of naar een schaalmodel kijken is ook wel leuk, maar om nou gemotiveerd van te raken op een lange termijn....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Odin    115

Solide financiële planning. Ik moet gewoon een auto hebben, zonder gaat hier niet. Dus zo lang zonder zou voor mij niet werken. Vergeet niet de kosten van eigendom en onderhoud mee te nemen. Als dat krap is, zou ik er niet aan beginnen. Mooi om naar te kijken maar als er iets stuk gaat en je staat gelijk stil vanwege de kosten, zit zorgeloos instappen, rijden en genieten er niet in.

Als het een droom is die je waar wilt maken, de eerste stap zetten en blijven toewerken naar realisatie. Anders blijft het altijd een droom en wordt het nooit werkelijkheid.

Zo heb ik jaren toegewerkt naar bepaalde doelen, emigratie 14 jaar (school, studie & werk hierop afgestemd), zwarte band vechtsport 10 jaar training. Uiteindelijk kwestie van beginnen, doorzetten en voor jezelf bepalen hoeveel je over hebt en wat je op wil geven om je dromen te realiseren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
haddock    474

Sjonge, net de specs van het 5 liter RRRRetje opgezocht, 500+ peekaatjes, very desirable indeed..........

Goed doorsparen, Vyeyendra!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
xenofex    8

Hier ben ik inderdaad al mee bezig geweest. Kopen is inderdaad 1 ding, maar het gebruiken is wat anders. Ik droom nu iets van 9 - 10 jaar over deze auto? En ik had nooit gedacht dat hij "betaalbaar" zou worden. Zeker gezien zijn looks. Ach ja, het is gewoon echt tijd om mijn droom waar te maken, ondanks dat er zoveel mooie wagens te koop staan (Waarvan de verleiding dan weer zo groot is)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rover114    625

Als het je droom is gewoon er voor gaan.

Let wel op. Wat wil je met de wagen doen?

Daily driver? Of hobby wagen?

Als dagelijks vervoer zijn de kosten uiteraard hoger dan bij hobby gebruik. ( en hoger dan bij een "doorsnee" wagen)

Neem dat dan ook zeker mee in je afweging.

Zelf heb ik vele jaren de aanschaf van mijn eigen XJ voor me uit geschoven.

(Dus ik kan me goed indenken dat je op enig moment denkt, potdorie nu ga ik er voor)

En uiteindelijk de keuze voor een hobby matig in te zetten XJ gekozen.

Reden hiervoor is dat ik een auto van de zaak tot mijn beschikking heb voor de dagelijkse ritten.

Suc6 met je besluitvorming...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
xenofex    8

Bij voorkeur een daily driver. Maar ik heb gekeken en ik rijd niet meer dan 5.000 per jaar. Sommige jaren ietjes meer en sommige jaren iets minder. Als ik echt veel kilometers ga maken dan neem ik nog een daihatsu sirion 2 als erbij. Lekker goedkoop :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
HenkXKR    58

Een droomwagen wordt meestal niet gebruikt voor woonwerk verkeer.

Mijn motivatie om te sparen voor mijn droomwagen is om indruk te maken op mijn bloedmooie buurvrouw. 

Zonder deze auto lukt het blijkbaar niet (tot nu toe althans) :superman:

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
xenofex    8

Een droomwagen wordt meestal niet gebruikt voor woonwerk verkeer.

Mijn motivatie om te sparen voor mijn droomwagen is om indruk te maken op mijn bloedmooie buurvrouw.

Zonder deze auto lukt het blijkbaar niet (tot nu toe althans) :superman:

Jaaaa..... Dat gaat hier niet werken.. Of je moet 80 jaar met kunstgebit mooi vinden... Ieder zijn smaak en motivatie drive natuurlijk haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jag42    65

Ik heb mijn droomwagens (want dat zijn er uiteraard meer) altijd afgestemd op een voor mij realistisch budget in combinatie met mijn technische kennis/kunde. Werkt prima en ik heb al meerdere van mijn persoonlijke 'Bucket List' kunnen afstrepen.

Mijn ervaring hierbij was wel dat een 'droomwagen' gebruikt als 'daily driver' binnen een half jaar zo normaal was dat het droomwagen gevoel te snel verdween. Misschien klinkt dit raar maar zodra ik de radio ging gebruiken het eind van het vermaak in zicht was.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rover114    625

Ik heb mijn droomwagens (want dat zijn er uiteraard meer) altijd afgestemd op een voor mij realistisch budget in combinatie met mijn technische kennis/kunde. Werkt prima en ik heb al meerdere van mijn persoonlijke 'Bucket List' kunnen afstrepen.

Mijn ervaring hierbij was wel dat een 'droomwagen' gebruikt als 'daily driver' binnen een half jaar zo normaal was dat het droomwagen gevoel te snel verdween. Misschien klinkt dit raar maar zodra ik de radio ging gebruiken het eind van het vermaak in zicht was.

Goed verhaal :thumbup:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rivolta    11

Ik zou liever mijn droom bijstellen en iets kopen wat meteen bereikbaar is.

Je leeft maar 1 keer en het kan zo afgelopen zijn.... straks loop je een leuke juf tegen het lijf en komen er 5 kinderen... zit je in je Espace.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    259

En die leuke juf hengel je omdat je showt met je droomwagen.

Dus: wil je niet je levensjaren slijten in een Espace (of nog erger: een Zafira) dan moet je droomwagen een droom blijven. :blum:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rover114    625

Ik zou liever mijn droom bijstellen en iets kopen wat meteen bereikbaar is.

Je leeft maar 1 keer en het kan zo afgelopen zijn.... straks loop je een leuke juf tegen het lijf en komen er 5 kinderen... zit je in je Espace.

Is wel iets wat ik zelf altijd heb gedaan .

Tot op heden heb ik mijn eigen mobiliteits wensen altijd nog kunnen vervullen.

Maar zoals jij het zegt, waren dat realistische doelen.

Waarbij de eigen Jaguar voor de hobby een doel was waarvoor wel Ff iets langer is gespaard.

En waarbij ik al nuchtere Groninger heb gewikt en gewogen want je wilt immers die hobby ook kunnen blijven uitoefenen, en niet na een jaar weer verkopen vanwege geldgebrek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rover114    625

Wikken en wegen bij de aanschaf van een Jag? Da's nieuw voor mij :wink:

Nou niet over het willen kopen, ( dat er een Jaguar zou komen was wat mij betreft al vanaf jonge leeftijd zeker)

Maar ik ben wel van het willen weten dat iets doenlijk is op de langere duur. ( beter Ff goed oriënteren eerst)

En niet van doe maar en we zien wel...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    272

Tja, wat is wijsheid..

Iedereen is anders (gelukkig)

Bij mij staat (stond) de XK 8/R (eerste type) al heeel lang op het lijstje. (ook sinds nieuw zo in 1998 ofzo)

Maar sinds een jaar of 10 staat daar de XKE (e-type) bovenaan het lijstje. (is de leeftijd, geen sigaren, maar wel neig ik wat meer naar oudere karretjes)

Nu kun je als een blinde gaan "Sparen" voor je droom, maar dat staat niet in mijn woordenboek helaas. (of gelukkig, want altijd blij en tevreden met wat ik heb)

Dus de eerste stap was de aankoop van een scrap-heap XJ6 S2 uit 1975 met veel dezelfde techniek als een e-Type zodat ik kon proeven en kijken of ik dat technisch aan zou kunnen (en qua doorzettingsvermogen ook trouwens)

Dat was op zich al een verrijking van de ervaring met Jaguar.

Nu met beperkt budget Jaguars ondergewaardeerd vlaggenschip uit de early 90's gekocht ( die XKR die initieel op m,n lijstje had staan) dus die bucket vink kan gezet worden nu.

Die e Type is nog niet aan mij gegund, maar kan er geen helaas achtertypen...(want ik spaar er ook niet voor)

Ik wil een e-type op het moment dat ik op de rekening kijk, en ik zie dat ik hem kan betalen. (lees: zonder andere doelen te moeten missen)

Wellicht nooit dus in mijn geval.

Of misschien als de XK8/Retjes over 5 jaar wel ineens op waarde geschat worden, en ik met een volgende wheelers dealers deal in de buurt van de juiste budget kom..

Conclusie: Sparen is zoooo 60's (je-weet-wel 1960:-)), beter slim kopen binnen budget met wat risico en stap voor stap op werken naar de droom auto.

(mooi is dat die droom auto in die tijd soms wel 20000 euro per jaar minder waard kan worden, tot ie op een bepaald bedrag de bodem bereikt....en weer gaat stijgen.)

grtn en succes rob.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
XJeej    152

Je kunt een aankoop goedpraten met het excuus dat geld niet in waarde zal stijgen, een auto heeft altijd een kans om dat wel te doen. Moet je niet al te nieuw kopen natuurlijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    643

Wikken en wegen bij de aanschaf van een Jag? Da's nieuw voor mij :wink:

Natuurlijk wel. Hoewel.... 

Ik moest een privé-wagen hebben of ander bijtelling betalen voor m'n busje.

En het moest duidelijk zijn dat ik er liever in reed dan in het busje. 

Wikken en wegen gebeurde wel, maar... de Jag won het.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Iksjeezesel    272

Je kunt een aankoop goedpraten met het excuus dat geld niet in waarde zal stijgen, een auto heeft altijd een kans om dat wel te doen. Moet je niet al te nieuw kopen natuurlijk. 

Een eerste bouwjaar X150 waar de topic mee begon zal nog wel 15 mille kelderen...

Ik vind het een mooie auto maar begrijp ook de mensen die er een Hyundai (s(coupe in zien..

De X100 zal dus binnen nu en een paar jaar meer waard zijn dan enig X150.

(maar dat maakt het plezier van het X150 bezit niet minder, en van een X100 niet (nog) meer.)

P.s: de rente gaat weer naar 7 procent (over 3-4 jaar)

Detelangvastgezethebbende:-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen