Ga naar inhoud
JaqqeS

Arden British Day 25 september

Aanbevolen berichten

JaqqeS    4

Geachte leden,

Als vervolg op de succesvolle meeting van vorig jaar heeft Herr Arden besloten een British Day te houden bij zijn kasteel (Burg Zelem) in Mehr. Het evenment is de op de 25e van september. Aanmelden kan via een persoonlijk bericht naar Royvanderstad (Lid van dit forum). 

Meer informatie volgt snel!

post-5532-0-12656800-1467735633_thumb.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RoyvdStad    46

Aangezien ik vrijwel heel de maand augustus weg ben met mijn boot naar Griekenland, kan opgeven voor deze meeting bij Arden direct bij Arden zelf (mail adres in de Flyer).

Uiteraard hopen we weer op een mooie opkomst zoals dat vorig jaar ook was.

Wat verder de planning is van deze meeting weet ik nu nog niet, da ligt bij Arden en krijg ik deze week voor mijn vertrek nog te horen.

Ieder geval ieder met een Britse klassieker of moderne auto is welkom ( Jaguar, Daimler, Aston Martin, Bentley, Rolls Royce, Range Rover, Lotus, Riley etc etc).

Gr Roy

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

...opgeven voor deze meeting bij Arden direct bij Arden zelf...

Dank voor het geheugensteuntje, Roy!

Afgelopen jaar is ons goed bevallen, we gaan dit jaar zeker proberen erbij te zijn. De Sovereign zal thuisblijven, in plaats daarvan komen we met de versgerestaureerde Insignia of XJ-S (mompelt iets over 'luxeprobleem').

Geniet van je vakantie en hopelijk zien we je daar...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

...dit jaar hopenlijk wel!

Zou een mooie kers op de pudding zijn, Arie...

Hoe lang is de to do list nog?

Ik hoorde dat wat Duitse kennissen (x351, Chasseur Stealth) ook van de partij zijn, 't gaat weer een leuk schoolreisje worden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    353

Jag staat nu bij de bekleder voor nieuw hemeltje + in originele kleur spuiten van het leer(erg verbleekt) en dat zou deze week klaar moeten zijn.

Dan volgende week electronische ontsteking er in en afstellen op rollerbank.

Tussendoor even een biertje in Gouda met wat Forum-boys op zaterdag de 27e en daarna als de wiedeweerga weer terug naar garage voor afronding van APK, deze is al verlopen en eerste bericht van RDW al binnen: € 130,--!

Daarna nog holle ruimtes laten tectyleren, voorscherm badges plaatsen en spatschermpjes in voorwielkasten en her en der nog wat bijtip werk.

Retro-autoradio + nieuwe boxen schuif ik door naar de winter.

Al met al nog genoeg te doen om mij iet te hoeven vervelen.

Wel nog even wat kilometers maken voor dat ik naar Arden rij op de 25ste om alles weer even beetje los te rijden, de jag heft dan toch weer ruim 1,5 jaar stil gestaan. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JaqqeS    4

130,-!? klote, mijn apk verloopt 1 september en 5 september heb ik pas een afspraak voor apk. Leuk dat je er weer bij bent arie, ben benieuwd naar je jaq.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

...mijn apk verloopt 1 september en 5 september heb ik pas een afspraak...

dan hoef je je weinig zorgen te maken...

De - geautomatiseerde - boete komt pas na een forse overschrijding (ik moet 't even uit het hoofd doen: 30 of 60 dagen) van de APK-datum.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    353

Klopt wat Pim zegt, mijn apk was 22 mei of zo,dan mag je er nog 2 maanden overheen echter niet mee rijden en na die 2 maanden ben je zoals ik de Sjaak!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RoyvdStad    46

Nog even en dan is het zo ver, inmiddels uit Duitsland zo'n 35 aanmeldingen van een RR uit 1927 tot aan de laatste XE.

Ik hoop weer op een mooie dag, wie wil komen graag even laten weten hier op het forum of bij Arden.

Gr Roy

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

Ik hoop weer op een mooie dag, wie wil komen graag even laten weten hier op het forum of bij Arden.

Roy, weet jij iets meer over de planning toevallig?

Ik heb me weken terug aangemeld, dat werd keurig bevestigd door Arden.

Echter daarna niets meer gehoord over tijden/programma/etc...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RoyvdStad    46

Heren,

A.s. zondag is de meeting bij Burg Zelem, inmiddels zijn er rond de 60 aanmeldingen en zal er zeker een groot deel komen zonder zich aan te hebben gemeld wat natuurlijk ook prima is, ben erg benieuwd naar de opkomst. De aanmeldingen tot nu toe zijn zeer divers.

Voor wie op de laatste moment nog beslist om te komen zondag dan ben je natuurlijk welkom op de Zelemerweg 15 in Mehr (Kranenburg).

10 uur verzamelen.

12 uur cricket demonstratie.

13 uur corso om Burg Zelem

15 uur Bezoek aan Burg Zelem

Verder heeft Arden nog wat andere zaken geregeld en worden er uiteraard een paar unieke Arden Jags ten toon gesteld.

Tot zondag.

Gr Roy

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

Een zéér geslaagde dag uit...
De opkomst was 'iets' groter dan vorig jaar: waar er een paar dozijn auto's waren in 2015 zou het me niet verbazen als dit jaar 't aantal deelnemers in de buurt van 150-200 lag!
Veel Britse merken waren vertegenwoordigd, naast Jag onder andere ook AC, Lola, Healey, RR, Wolseley, Riley, Lotus, enzovoorts, enzovoorts.

Het weer had niet beter kunnen zijn, in de volle zon stond het verzamelde blik er op z'n paasbest bij.
Zoals gebruikelijk heb ik weer een onbescheiden set foto's geschoten, het complete album vind je hier: https://www.flickr.com/photos/pimgmx/albums/72157673189390601

Wat highlights:

post-885-0-00334300-1474834773_thumb.jpg
Full house!

post-885-0-41920900-1474834786_thumb.jpg post-885-0-41715800-1474834806_thumb.jpg post-885-0-66881200-1474834817_thumb.jpg post-885-0-02350700-1474834832_thumb.jpg
Je moet er van houden (ik vind 'm schitterend...): de XJ-S shooting brake van Arden. Géén Lynx Eventer dus!

post-885-0-29507600-1474834851_thumb.jpg
A signature Arden mod: quadruple tailpipes...

post-885-0-93619400-1474834868_thumb.jpg
M'n vrienden van Cult Models promoten...

post-885-0-14956300-1474834888_thumb.jpg
In goed gezelschap!

post-885-0-48255600-1474834904_thumb.jpg
Arden-badge met zonne-halo

post-885-0-71361800-1474834924_thumb.jpg
Oud en nieuw...

post-885-0-10241500-1474835242_thumb.jpg
Good ole' Liz als passagier in de XK, helaas laat de foto haar bewegende handje niet zien

post-885-0-05677800-1474835257_thumb.jpg
'ge-Ardeniseerde' Series Daimler

post-885-0-77867100-1474835277_thumb.jpg
Fraai!

post-885-0-68273700-1474835298_thumb.jpg
Fraaier?

post-885-0-74448800-1474835313_thumb.jpgpost-885-0-74448800-1474835313_thumb.jpg
Niet alleen blik: wat past er nu beter op een British Day dan een potje cricket?

post-885-0-40819100-1474835330_thumb.jpg
Now we're talking business...
Motorruimte van de Lola. Een hand vol cijfertjes en je ziet dat dit geen auto voor amateurs is: 800kg schoon aan de haak, 7 liter V8, 635 PK, 860N/m.
Geen hulpjes als tractiecontrole: alleen jij, een set AP-Racingremmen en een sequentiële versnellingsbak om het monster op de weg te houden!

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
arie-jag    353

Ziet er weer fantastisch uit, dank voor de foto's Pim!

635Pk op 800 kilo.... Ik weet wat het is om maar 160PK op 750kg te hebben en dat is echt al heel leuk laat staan 635Pk....  bbrrrr, ongezond snel.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RoyvdStad    46

Beste forum leden,

Het was een super geslaagde dag gister, inderdaad zoals Pim al schreef een iets grotere opkomst dan vorig jaar, in totaal boven de 200 auto !!!! een 3 tal nieuwe F-Types en Bentley Continental kwamen zelfs nog van ver weg aan het eind van de dag toen we al aan het opruimen waren.

De volgende Britse merken waren aanwezig: Rolls Royce, Bentley Mini, Wolseley, Riley, Lola, Morgan, Land Rover, Jaguar, Lotus, Daimler, TVR, Rover, Morris, MG, Aston Martin, AC, Austin-Healey.

Niet Britse klassiekers kwamen ook, Ferrari, Porsche, JEEP, Mercedes-Benz, Renault Alpine, Goggomobil, helaas lukt het niet om deze apart te zetten dus kwamen ze tussen de Britten te staan, volgende keer maar eens kijken of er met iets meer hulp (wat ik al van meerdere heb aangeboden gekregen) deze apart kunnen zetten.

Ieder geval een top dag, gezellig, goed weer en een super opkomst aan schitterende en zeer bijzondere auto's, helaas vrijwel geen forum leden van hier gezien behalve de schitterende Insignia van Pim natuurlijk (top kleur Pim), en de Double Six van Stijn.

Mijn album: https://myalbum.com/album/X39Qa33rDyDN

De planning voor de volgende keer gaan Jochen en ik snel weer maken (ik heb al wat leuke ideeën in mijn hoofd), de datum zal dan ook eerder bekend worden.

Enkele foto's ook hier:

1k0.jpg

1k0.jpg

De rij auto's werd al snel erg groot, van Mini tot Rolls Royce.

1k0.jpg

Een Riley !!

1k0.jpg

Mijn 2 favorieten de AJ1 en AJ3 Schooting Break van Arden.

1k0.jpg

Het einde van de dag, mijn XK8 naast een schitterende Bentley Continental voor Burg Zelem.

Groeten Roy

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen