Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
JaqqeS

Bobine 1990 v12 serie 3

Aanbevolen berichten

JaqqeS    4

Hallo allen,

Bij toeval ontdekte ik dat de bobine vonkte (Zo af en toe bij warme motor) aan de buitenkant. van rechterkant (vanaf stuur bekeken) naar de slang die leid naar de verdeler. Volgens een kennis is de bobine kapot en verklaard dit ook het dipje in rpm wat ik ervaar als ik gas geef bij optrekken (niet hinderlijk, want v12 heeft daar geen moeite mee).

Nu wil ik een nieuwe bobine aanschaffen en zelf inbouwen. Echter waar kan ik de juiste kopen? op veel forums lees ik informatie over een dual-bobine systeem, wat inhoud dat er 2 bobines zijn ingebouwd. Maar dan alleen bij v12's met lucas ontsteking ipv de marelli die ik heb.

Iemand ervaring met het aanschaffen en inbouwen van een nieuwe bobine bij een v12?

Het gaat om een DD6 serie 3 uit 1990.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
pimgmx    145

Dé bron voor de correcte onderdeelnummers bij 't juiste bouwjaar/uitvoering is Jaguar Classic Parts: http://www.jaguarclassicparts.com/uk/series-iii-xj12-parts. Zij hebben een onderdelendatabank voor de modellen vanaf Series III/XJ-S tot en met X308/XK8 (en een uitschieter richting E-Type).

Het startpunt voor de onstekingscomponenten op hun website: http://www.jaguarclassicparts.com/uk/series-iii-xj12-parts/engine-management-emission-systems/ignition-system/ignition-coils-and-amplifier

Voor een 'single coil system' is het juiste onderdeel DAC6093, dat kost 40 Pond exclusief BTW/verzendkosten.

post-885-0-21833500-1466089510_thumb.jpg

Voor een 'dual coil' ontsteking heb je die bobine óók nodig, plus een DAC2693-bobine (51 Pond), die zo te zien als 'auxiliary coil' (secundaire bobine) fungeert.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen