Jump to content

Hoe veel .... zijn er nog?

XJeej
 Share

Recommended Posts

Een precies antwoord kan ik niet geven, maar als je naar www.flickr.com gaat en daar bijv intypt ''Jaguar XJ6'' krijg je 10.000 resultaten. 1 op de 10/15 foto's is van een Nederlandse XJ6. 

Veel auto's staan in Amsterdam/Utrecht langs de weg, op een parkeerplaats met gras. Er zijn in Nederland ook nog een paar XJC's die op betere tijden wachten.

Allemaal dankzij oldtimerliefhebbers die hun foto's uploaden, in alle soorten en maten:

https://www.flickr.com/photos/70303189@N02/9556639767/

https://www.flickr.com/photos/73194761@N06/16330557901/

• Replies 44
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dat zijn er weinig denk ik. De mijne is een 2.8 waar nu een 4.2 motor in hangt, maar ik ga binnenkort de 2.8 motor weer helemaal uit elkaar halen, in orde maken en die gaat er weer in omdat het mooier loopt en omdat hij een stuk zuiniger is.

• 3 weeks later...
  • 4 months later...

De V12 Serie 3 schijnt nu toch echt uit te sterven. Op een facebookpagina (Jaguar XJ Series 1/2/3) las ik van iemand die een DD6 uit Japan heeft laten (terug)komen. Zegt niet wat hij betaald heeft, maar kennelijk was hij het transport + kosten waard.

• 2 months later...

Ik heb gisteren een origineel Nederlandse 1976 Serie II XJ6 3.4 gekocht.

De auto is helemaal hard, APK gekeurd en WAM verzekerd. Toch geweldig om die voor de deur te hebben staan :wink:

De komende tijd hem maar eens helemaal nazien. Eerst de techniek op orde, dan interieur en wellicht aan de buitenkant nog wat doen.