Jump to content
pimgmx

Last but not least: 5.3 XJS Coupé...

Recommended Posts

pimgmx    222

Met de winter bijna voorbij nog snel onderdelen hamsteren voor een rondje klussen dit voorjaar...

De NOS badge plus rubber onderlegger liggen schijnbaar thuis op me te wachten.

 

En als 't goed is ben ik de allereerste niet-Noorse afnemer van dit fraais:

 

2020-02-09-12.34-600x488.thumb.jpg.776394f334fb2859c36341c153668b82.jpg   83100459_2803784076346654_2257954750928519168_n.thumb.jpg.822c23db0514dd71c0a28b4c129e6e07.jpg   82295377_2803784173013311_5656945899947950080_n.thumb.jpg.f33222c3854f8847734452cde32863d9.jpg

      

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222

... en een dikke week later zijn de nieuwe speeltjes binnen!

 

De filterhuizen van AJ6 Engineering worden schoongemaakt en ontroest, en voordat de nieuwe kelken erop komen nog opnieuw gespoten.

 

49569573637_77e8a2429b_z.thumb.jpg.7de5b76b8283ad5519319c5a792c8ecd.jpg  49569573702_d64c1564f9_c.thumb.jpg.30bb90bcafebf37d130abd2289f45815.jpg   49569348591_d9959bb315.thumb.jpg.8203ccc7a3f7cc8ecc10c45a38ca2ef3.jpg    49569573547_db42b2f3cb.thumb.jpg.8d7e032f451ccd8efff1d3de772543ed.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222

Weer een stapje verder: ik heb wat sensoren en de beide gasklephuizen ultrasoon gereinigd, de schroefdraad van de nylon inlaatkelk schoongemaakt en een van de inlaatluchtsensoren gemonteerd.

Die laatste zag er overigens verrassend goed uit na een paar minuutjes ultrasoon badderen!

 

De voorlopig allerlaatste inlaatmodificatie komt deze weekend binnen: een XJR-S radiatorbeugel. 

Behalve dat-ie de bovenkant van de radiator op z'n plek houdt heeft deze beugel twee extra luchtkanalen om koude lucht naar de beide luchtfilters te geleiden...

Er zijn maar iets van 8-900 XJR-S'en gebouwd, het is een kleine speurtocht geweest om dát onderdeel te bemachtigen!

 

Ter lering en vermaak weer wat plaatjes:

 

49574124191_4cbc3b82ee_z.thumb.jpg.99a7cffb9bdcfbf52145d96eee2dd9e9.jpg  49573615573_de3c3bb47a.thumb.jpg.cb532699b5a3dff9e00ebae2975af9fe.jpg  49574351892_47a0437f1f.thumb.jpg.2d39f5f9e251ae52c4e213a8b24fc12b.jpg  49573615443_05bb5a1fd8.thumb.jpg.871dfeeabdc6d29b60277ad2e8950207.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222
Op 2/26/2020 om 10:29 AM, pimgmx zei:

De voorlopig allerlaatste inlaatmodificatie komt deze weekend binnen: een XJR-S radiatorbeugel.

En die is intussen dus ook binnen...

Verpakt in kattenvoerdozen, dus onze harige pakketinspecteurs konden hun geluk niet op!

 

49609719961_1f15a99bc6_z.thumb.jpg.6638427ea36ee6e30fd5117cd3051fa4.jpg  49609976507_0b0dd35374.thumb.jpg.8cc2549eef24ee07eeadd5cd461f57c8.jpg  49609203158_6b7a7c5263.thumb.jpg.a8f66c0781f00d1801d12d37912b15c9.jpg

 

Wat close-ups van de reden waarom ik deze beugel op de kop heb getikt: de extra luchtkanalen:

49609720046_5c5cc11fff_z.thumb.jpg.163e95dc54adc5fe098033281e9a3562.jpg  49609719611_81ee212b48.thumb.jpg.23c7942fd1201f962608120cfe4dd2a9.jpg  49609719531_31337473bb_c.thumb.jpg.cb453d2fde8995aebb8e676e7d9e0ca3.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222
Op 12/7/2019 om 3:04 PM, hansvh zei:

...maarre, ga je nog voor de Europese bumpers?

Het antwoord heeft even op zich laten wachten, maar is bevestigend...

Ik heb weer een stuk spaarvarken naar Simply Performance gebracht, en in ruil daarvoor een opgewaardeerde achteras-stabi + bevestigingsmateriaal én een 'Eurospec' bumperombouwkit gekregen. De beugels en binnenbumpers worden schoongemaakt/gestraald en gecoat, de rubber buitenbumpers zullen er na schoonmaken bijna net zo goed uitzien als de huidige US-spec bumpers.

 

49693402372_74a6420afe_z.thumb.jpg.9e286cb52c761b3ef66afb944948a6d7.jpg 49693402257_6435e2dd42_c.thumb.jpg.4283ca60b219cbdf3a8796b08c7fe467.jpg 49693100231_d1e25d98a0.thumb.jpg.25e7ceb278ed89bab0d23785467e2f72.jpg 49693402552_f3cec5951a_z.thumb.jpg.0a9437d67408b3020c691f0c17f75ca3.jpg 49693402442_8af6692a5e.thumb.jpg.05501179977f68cae1c6bfc08bacbe86.jpg 49693100051_912ba2a611_z.thumb.jpg.6ecbb9f1c5e69b33824f00650c50bf6a.jpg

 

Onder het verzwaarde corona-regime kan het geen kwaad om een goeie knutselvoorraad bij de hand te hebben...

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222

Eindelijk heb ik eens wat meer te melden dan een uitbreiding van de onderdelenvoorraad...

 

Al gebiedt eerlijkheid me te vertellen dat er wéér nieuwe spullen zijn binnengekomen: Polybushes voor de radius arms aan de achteras.

Die worden 90 graden verdraaid ten opzichte van origineel, zodat "axle tramp" (ik houd me aanbevolen voor de Nederlandse term 😉) geminimaliseerd wordt.
Een trucje afgekeken van de Aston Martin DB7, waarvan het onderstel grotendeels gelijk is aan de XJS... 

 

49752755281_cfa0d99c72_z.thumb.jpg.70e8a449a19f6f88d0397175592ecda5.jpg

 

Ook nog een setje bankschroefverfraaiïng, eveneens van Polybush:
49753085702_01184cb19c.thumb.jpg.50f35bc5c42b9ae8fd5bdb9cfc485774.jpg


Die laatste kwamen net op tijd voor een leuke klus: aanpassen van de luchtfilterhuizen aan de Mobeck Tekniske inlaatkelken, maatje XXL: 

 

49753085642_8fd573cb7f.thumb.jpg.e99bb417b057e7f39a4f00efed9221d8.jpg  49752218713_996367bb5d_z.thumb.jpg.8710313926237fb84977cc7e375dcc48.jpg 49752218568_140802633e.thumb.jpg.fde4518f451c3d610e9a448f4d8d80cb.jpg 49752755056_02ce560e63.thumb.jpg.ffba40329993427b26f188c8dda7ef30.jpg 49753085492_df4eb23a06_c.thumb.jpg.d118d498fa57fd44e81dec74c898a9bb.jpg 

 

Volgende stappen: zandstralen en coaten, kelken in de luchtfilterhuizen kitten en 't hele gedoe inbouwen...

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222

Weer wat kleine stapjes vooruit...

Ik heb de originele antenne uit elkaar gehaald, waarna ik de diagnose 'kaputt' kon stellen:

49872978578_05445eaa27_z.thumb.jpg.b3c87f11038aa8f29d87260cde9f3a27.jpg  49872978698_a9272b70cc.thumb.jpg.42e1d8efa5bdb0bb79be46cddcf11306.jpg

 

Gelukkig bestaat de fabrikant (Hirschmann) nog, en heb ik een nieuwe antenne kunnen bemachtigen.

Voor de ultieme OEM-look ga ik proberen de nieuwe hardware in de oude kunststof behuizing te knutselen, een leuk klusje voor aan de keukentafel!

 

Daarna heb ik m'n aandacht verlegd naar het interieur.

Om te beginnen de radio eruit: ik had het serienummer nodig om een veiligheidscode te kunnen bemachtigen...

Dat leverde goed nieuws op: alle bedrading achter de radio is origineel én onverprutst, dat heb ik helaas wel eens anders meegemaakt!

49873822097_5ec1c73f7b_z.thumb.jpg.b6fabce683623e043b1dea6f48d7a104.jpg

 

Het wordt puzzelen om aan een radiocode te komen; de bekende 'unlock'-websites ondersteunen alleen maar hardware uit de late jaren '90, niet dit soort antiquiteiten...

Tijdens een reis naar US van een paar jaar terug heb ik een identiek exemplaar kunnen vinden, mét code. Die kon dus mooi even aan de kabelboom, en wist zelfs zonder antenne een soort-van-OK geluid te produceren!

 

Met het verwijderen van de radio begon ik lekker op stoom te raken, daarna heb ik al het slechte fineer en de voorstoel gedemonteerd.

Voor het fineer is een setje uit UK onderweg, de linkerbies van de voorstoel was gesprongen en wordt door een lokale bekleder opgeknapt.

49873820997_af816264a0.thumb.jpg.49d6af47f49df1feed57fd5ac0513ef8.jpg  49873821437_9e151bdac3_z.thumb.jpg.824b472512f064ba04bc7496a7b294e8.jpg  49873510531_980aab78b9.thumb.jpg.f8cf6b6775596e40df66edecedfd0a22.jpg

 

De bestuurdersstoel had nog een inwendige verrassing: de luchtslangen voor de 'lumbar support' waren vergaan en op meerdere plekken gebroken.

Een bezoekje aan de lokale hydrauliek-/pneumatiekgroothandel loste dat snel op, met een meterprijs van EUR 1,50 eindelijk weer eens een betaalbare reparatie! 

 

    49873819617_f9c2abb75e.thumb.jpg.6da43bc31ab754ab626e6c324cb420ec.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222

Er zijn weer wat kleine dingen van de lijst af...

 

De bekleder belde: de stoel, pookknop en pookhoes waren klaar!

Gelukkig is de daily zó onbeschoft ruim dat er makkelijk twéé XJ-S-voorstoelen op de achterbank passen.

49934112178_765d115e9f.thumb.jpg.cc6b1524b6d04a2d91989029aec59da9.jpg

 

De gesprongen bies is zó netjes gemaakt dat m'n wederhelft niet kon zien wat er aan de stoel gebeurd was! 😂

49934625776_1e06a18683.thumb.jpg.c1a0755c0ee6c7b5229446e5234af0f8.jpg  49934625541_e86e1d82e0.thumb.jpg.82d6223a22a891333906c1ccb01c80c9.jpg

 

De pook-spulletjes zien er even goed uit:

49934930817_6eae786b86.thumb.jpg.882d7b349bb9f5be00b0dcd0ac14e59e.jpg  49934625166_96e21252e9.thumb.jpg.7ff2d4199e16c66e81c91d6694250b5d.jpg

 

Nu valt pas op dat 't plasticje met het schakelpatroon niet meer je-dat is, maar eens zien of ik de krasjes eruit gepolijst krijg...

 

Ook het wachten op het houtwerk was de moeite waard, dit zat in een pakketje uit UK:

49934973792_757001b69a_c.thumb.jpg.a8f2832e8ccc48485bdc701121b24f48.jpg

 

Ik hoefde alleen de veerclips van de oude paneeltjes op de nieuwe over te zetten, waarna wat nameten bevestigde mijn vermoeden dat LHD en RHD onderling uitwisselbaar zijn, mits je het aandurft om een en ander pas te maken...

49934973702_9ebd50f2c5_z.thumb.jpg.e29249c8d1769a10e80f8a2ec5e853ac.jpg

 

Omlijsting linker ventilatierooster:

49934678131_45279d232a.thumb.jpg.d77c90c411af6a729bfb2207527f6e37.jpg

 

Het meest prominente paneel, midden op het dashboard:

49934678026_41f32c345f_c.thumb.jpg.9f8175a7f4fa297828596d59646da14a.jpg

 

En nóg een andere kleinigheid zat me dwars: een verticale barst midden over de linker buitenspiegel... 

Eerst maar het juiste onderdeel bestellen:

49934677301_b8d06d95fb_z.thumb.jpg.a5a556b77cfdf925074b3bc7745cde2b.jpg

 

... dan het oude glas met haakjes eruit halen:

49934983192_f9d562e6a8.thumb.jpg.a3876b030212799ed5da828ca71c9311.jpg

 

... daarna het binnenwerk schoonmaken en de verwarmingsdraadjes omleiden naar de rechterkant van het spiegelhuis:

49934983282_34b056ef6b_z.thumb.jpg.51c8b9eed901076e868252da11896644.jpg

 

... de drie nokjes waarin het glas hoort te klikken oplijnen was even puzzelen:

49934983027_5d7e03a3da.thumb.jpg.a689620121b79a3adf600b348e0b6b85.jpg

 

... maar na een paar minuten prutsen was ook dát leed geleden:

49934982922_4130b3792c_z.thumb.jpg.c835d58738f230b73a839c929de9d10f.jpg

 

Het laatste afgeronde klusje is de originele radio. Na LANG zoeken kon ik eindelijk aan een werkende veiligheidscode komen om het ding weer tot leven te brengen.

49937331961_c02e71e659_z.thumb.jpg.ba02cb991a040270a273579eb96c4115.jpg

 

Dat moest gevierd worden!

Met het originele cassettebandje, natuurlijk...

49937637047_4c50af447d_z.thumb.jpg.a0be723c872ef8d134c4b73b3f84ea52.jpg

 

Kort filmpje daarvan hier.

 

De volgende klus ligt al klaar: het verherbeslangen van de 'lumbar support'...

49937636032_ee70bd8fa4.thumb.jpg.f7ba56757b894d83c9d6770eff786f97.jpg

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    381

Mooi hoor.

Laat je het leder nog opnieuw (bij) kleuren ook?

Het biesje is beetje anders van kleur en het patina daar ook een beetje kalend..

Met een behandeling kan dat weer helemaal in orde komen.

Of je moet het bewust zo houden natuurlijk, kan ook.

Patina mis je namelijk pas als het weg is...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222
1 uur terug, Iksjeezesel zei:

Laat je het leder nog opnieuw (bij) kleuren ook?

Eerst maar eens voeden...

Het is goed droog door het lange stilstaan in Japan, als het soepeler is kan ik het altijd nog - licht - bijkleuren.

Net wat je zegt: de auto is ruim 30 jaar oud, en ik wil dat-ie er straks GOED uitziet, maar niet kapotgerestaureerd...

De interieurbekleding is op de voormatten na 100% origineel, dat wil ik graag zo houden.

 

Intussen is de verherbeslanging van de bestuurdersstoel klaar, zo even een 12V-bron opscharrelen om het ding te testen voor het achterpaneel weer op de stoel gaat.

49938209526_9b1aa002f3.thumb.jpg.48ceb11cf7531fae621953a81e8732a0.jpg    49937695648_c043d1dbe2.thumb.jpg.36e41ca35bf5bb6d1d144d9ec2adb422.jpg   49937695573_ef94d95451.thumb.jpg.8b1223d40179d5f0c60b4bbf55b1bab1.jpg

 

En daarna aan de slag met leercrème...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
arie-jag    491

Pim, hoe en met welke haakjes heb jij die spiegel losgehaald?

mijn passagiers spiegel is ooit een keer geplakt en uitgezakt tot op de zwarte onderrand van de behuizing.

Wil deze eigenlijk wel eens vervangen

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222
3 minuten geleden, arie-jag zei:

...hoe en met welke haakjes heb jij die spiegel losgehaald?

Als ik het moet omschrijven is het een gereedschapsversie van die enge tandartshaakjes.

Hebben een schroevendraaierhandvat en een puntige haak aan het uiteinde, die dun genoeg is om tussen spiegelhuis en spiegel te krijgen...

 

Iets wat er een beetje op lijkt en vrijwel te geef is, is dit: https://www.hbm-machines.com/producten/gereedschap-en-toebehoren/overige/hbm-250-mm-kraspen-met-haakse-en-rechte-punt

Share this post


Link to post
Share on other sites
arie-jag    491

Dank Pim voor de link, heb zojuist weer voor ruim € 50,- geselecteerd bij HBM... ben bij pagina 30 van de aanbiedingen maar gestopt.

Wat voor vrouwen schoenen shoppen is is HBM voor mij....:lolu:

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222
Op 5/26/2020 om 4:17 PM, Iksjeezesel zei:

Laat je het leder nog opnieuw (bij) kleuren ook?

 

Op 5/26/2020 om 4:37 PM, pimgmx zei:

Eerst maar eens voeden...

Ik bleek nog een weeshuisvoorraad aan spullen van Gliptone in m'n stash te hebben.

Al het leer (stoelen, middenconsole, armleuningen) is volgens het Gliptone-boekje behandeld: eerst hun Gentle Cleaner, dan uitwrijven, uurtje wachten, Leather Conditioner aanbrengen, uitwrijven, uurtje wachten, ...

Na drie rondjes conditioner vind ik het voor nu méér dan goed genoeg: de kale plekken zijn vrijwel onzichtbaar, het leer is voelbaar soepeler en het leer glimt nu in donkerblauw, in plaats van het doffe blauwgrijs van vóór de behandeling.

 

Stap 0: stoelen eruit!

49969985468_1972fdf4a0_z.thumb.jpg.c6dfbf4539c862f23b2196ca2ac04189.jpg

 

Stap 1: cleaner

49966879917_2c69930b12.thumb.jpg.d1159d5d8a9b2d575af15ba0acd87367.jpg

 

Stap 2: conditioner

49966603506_eda5bfc88a.thumb.jpg.a38fc15fb01c57a531523858923b0c07.jpg

 

Stap X: laatste laag conditioner aangebracht...

49970767907_69425c4cbb.thumb.jpg.aa010682e86a9387a0d7daacbe6f6f14.jpg

 

49970499126_2b2502361d.thumb.jpg.f7b96495b1336f182102889831ce3abb.jpg

 

Ook bij de passagiersstoel zijn alle luchtleidingen vervangen

49970768042_4937b1e61a.thumb.jpg.45444bcaea27b624004f17d52fec1ffb.jpg

 

Er waren genoeg kleine klusjes op de lijst om me niet te vervelen...

Nieuwe badges voor het kofferdeksel, bijvoorbeeld.

49969985083_10840ac2fa_z.thumb.jpg.75dcd5d556c44feaae18fc6cae737c8d.jpg  49970498701_e1ef79a431_z.thumb.jpg.425ac15bed8d1365fa620a6fcdfb48d9.jpg  49970498701_e1ef79a431_z.thumb.jpg.425ac15bed8d1365fa620a6fcdfb48d9.jpg

 

En natúúrlijk worden sommige kleine klusjes een stuk groter als je ze in de harde werkelijkheid uitvoert...

Zoals het monteren van de pookhoes.

Daarvoor moest 'even' een plaatje uit staal gemaakt worden, om de hoes op de middenconsole te fixeren.

'n Beetje knippen, plakken, zagen, boren, vijlen, schuren én een paar passessies later kon de ski slope met pookhoes eindelijk het interieur in: wat een verbetering!

 

49969984848_64daa2e3ab.thumb.jpg.475e8b5e2b4cd80a8efad7252cbb7a47.jpg  49969984688_e8ac0c0cef.thumb.jpg.cc4c5100df0e26b2c4b1f9aab8bf215a.jpg  49970498221_cf1b95a390.thumb.jpg.9d7efa80a55fe21369c46c5c661bcf98.jpg  49970766417_5d76d7eef2.thumb.jpg.4194ffe075147a5b838b31dd159701cc.jpg  49970498021_ddcb3d13c1.thumb.jpg.8883adbf36e1f23dc1846e6465e3857e.jpg  49970766252_3c66d37662_z.thumb.jpg.8ef48822641ea3e4c6c05c6a945e776f.jpg

 

Volgende halte: de rest van het interieur terugbouwen...

49970767222_721200845a_z.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222

Het interieur begint op te schieten!

 

De ski slope & middenconsole zijn afgebouwd en zitten op hun plek. De schroefdraad op de schakelpook was wat beschadigd, die heb ik met een M8x1.25 snijplaat onderhanden genomen. Om het zo veel mogelijk OEM te houden wordt de pookknop op z'n plek gehouden door de locknut van de pook uit m'n X300-sloper. 😉

 

Ik ben méér dan tevreden met het resultaat: de pookknop- en -hoes-op-maat passen uitstekend bij het Isis Blue interieur, en door het al eerder gemonteerde Momo/JaguarSport stuurwiel is al het leer in het interieur nu in dezelfde kleur.

 

49986709623_6fbccd069d_z.thumb.jpg.48de51f4e4483d144b069d5a7935bdc7.jpg   49986709523_93333531eb.thumb.jpg.122c8d3fdf6303236b0607d7abbd6cf6.jpg   49987473262_169511d85b.thumb.jpg.0fd21d45c28bbae1c8c145dddb42f61d.jpg

 

De achterbank moet nog 1 of 2 keer in de leerconditioner, dan kunnen de voorstoelen weer op hun plek!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222
13 uren geleden, rover114 zei:

Wat een gaaf project Pim. 

Dank je!

 

En ik moet opschieten, het volgende project rolt binnenkort de boot op... 😇

Share this post


Link to post
Share on other sites
john37    52
2 minuten geleden, pimgmx zei:

Dank je!

 

En ik moet opschieten, het volgende project rolt binnenkort de boot op... 😇

Nog meer van dit geweldige soort verwennerij.  

Kan bijna niet wachten om ook dat verhaal te volgen.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222
Zojuist, john37 zei:

Kan bijna niet wachten...

Het is geen Jaguar, dus misschien té off-topic voor hier?

 

1 minuut geleden, Bart XJSC zei:

Vertel...

OK, OK, een tweetal teasertjes dan... 😉

 

teaser1.thumb.jpg.b487906f72a7d04ab5bfc52a94970d88.jpg

 

teaser2.thumb.jpg.d4101becad3615460ceec223e09788a4.jpg

 

Het is héél wat anders dan m'n XJ-S of Insignia: luxe, rijcomfort en originaliteit zijn evident GÉÉN sleutelwoorden hier. 😂

 

Ik ben de auto twee jaar geleden toevallig tegengekomen, toen ik eigenlijk naar heel wat anders op zoek was.

Z'n overall conditie en configuratie maakten indruk, en lieten me niet los: nadat-ie na twee jaar nog steeds bij dezelfde handelaar te koop stond én ik net een auto verkocht had heb ik de knoop doorgehakt en een bod uitgebracht. The rest is history, as they say...

 

Oer-Brits DNA in body en chassis, een hairy-chested Amerikaanse aandrijflijn en volbloed Italiaanse inductie: een Frankensteins monster aan auto-onderdelen!

 

Zoals je zelfs al aan de teasers kan zien was dit andermans project: er is al veel tijd en moeite in geïnvesteerd om iets bijzonders de weg op te krijgen.

Mijn uitdaging wordt het om dit project naar het volgende niveau te brengen: de motorruimte ook optisch aangenaam maken, met wat upgrades de ophanging en remmen naar 21e-eeuws niveau brengen en er dan vooral mee gaan rijden!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    381
1 uur terug, pimgmx zei:

Het is geen Jaguar, dus misschien té off-topic voor hier?

 

OK, OK, een tweetal teasertjes dan... 😉

 

teaser1.thumb.jpg.b487906f72a7d04ab5bfc52a94970d88.jpg

Oer-Brits DNA in body en chassis, een hairy-chested Amerikaanse aandrijflijn en volbloed Italiaanse inductie: een Frankensteins monster aan auto-onderdelen!

Triumph TR?

http://www.dailyturismo.com/2017/06/hipo-v8-powered-1973-triumph-tr6.html

 

(Sorry ;-))

 

Heel erg gaaf hoor!

Beroemde auto!

https://www.etsy.com/nl/listing/680278801/triumph-tr6-group-44-raceauto-8x10-in

https://www.conceptcarz.com/vehicle/z7358/triumph-tr6.aspx

  • Klasse 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
pimgmx    222

Back on topic...

 

Wat Japanse souvenirs verwijderd... 😇

 

49992176236_c6b05415be_z.thumb.jpg.01a8ade9e031c512684bc1956e368804.jpg   49992176136_1a530e2b59.thumb.jpg.934bee042bf5e01462e7c8eeab44115a.jpg

 

De achterbank eruit voor een rondje Gliptone...

Een van de weinige écht makkelijke klusjes: 2 moertjes en twee kruiskoppen en zitting en rugleuning kunnen eruit!

 

49992176461_5293b0a50a_z.thumb.jpg.fdf293b1aa9afeb85a79587e3cbebae6.jpg

 

Achterbank weer op z'n plek:

 

49992420642_cc09435041_z.thumb.jpg.e21f02dfb06913405b917f94975f00fe.jpg

 

De bestuurdersstoel zit er ook weer in.

En dat was nog even worstelen met authentieke British Engineering...

De voorste stoelrailbouten schroef je niet zo maar vast: de 'torentjes' waar de rails op rusten hebben geen schroefdraad, in plaats daarvan liggen er losse plaatjes met een boutgat in het midden onderin die dingen. Zó diep dat je ze omhoog moet houden om de bout te laten 'pakken'.

 Had Jaguar zó weinig vertrouwen in de eigen maatvoering dat ze die speling nodig hadden? 🤬🤬🤬

 

49991653373_98601c41ed_z.thumb.jpg.0eea85f95f2f4a89135d4488818f14a2.jpg   49992420467_b2a702b8c6.thumb.jpg.ec37eccd97cbd9e00fd1cb11f299bafb.jpg

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...