Ga naar inhoud
keesh

Eagle Spyder GT Based on Jaguar E-Type

Aanbevolen berichten

keesh    816

Eagle has officially announced the third car in their trilogy of special edition Jaguar E-Types.
 
post-885-0-29635800-1456422956_thumb.jpg post-885-0-95467400-1456422904_thumb.jpg post-885-0-95371300-1456422925_thumb.jpg post-885-0-04678900-1456423079_thumb.jpg

The new car, dubbed the Eagle Spyder GT, will combine the style and dynamics of the Speedster will the performance capabilities of the Low Drag GT, according to Eagle.
 
post-885-0-37773300-1456422984_thumb.jpg  post-885-0-27816500-1456423048_thumb.jpg

As with all Eagle E-Types, the car will be entirely bespoke and built to each customer’s specific needs. The Spyder GT offers both the beautiful raked windscreen and folding roof that were previously only available exclusively to each the Low Drag GT and Speedster.

“Development of the Spyder GT began soon after the launch of the Speedster in 2011 and, like everything we produce, we wanted to ensure that we got as close to perfection as humanly possible,” Paul Brace, Design Director at Eagle offered in a statement.
 
post-885-0-50061700-1456423133_thumb.jpg post-885-0-75429500-1456423153_thumb.jpg post-885-0-61763000-1456423192_thumb.jpg post-885-0-31758000-1456423171_thumb.jpg

“We’re renowned for being perfectionists and our clients are too – so we took the time to develop and deliver an E-Type that stands proud alongside the Speedster and the Low Drag GT.”
 
post-885-0-57456600-1456423260_thumb.jpg post-885-0-53777400-1456423290_thumb.jpg post-885-0-39924300-1456423314_thumb.jpg post-885-0-34595600-1456423352_thumb.jpg

The first Spyder GT will be presented to the first customer this summer.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    816

De eerste volledig gebouwde Spyder GT laat zich aan de wereld zien. En het is een ongelooflijke schoonheid.
post-885-0-08656400-1486053449_thumb.jpg post-885-0-34726200-1486053463_thumb.jpg post-885-0-17041200-1486053483_thumb.jpg post-885-0-48981300-1486053495_thumb.jpg post-885-0-46991300-1486053505_thumb.jpg  

Neem even een momentje om de Eagle Spyder GT te aanschouwen. Vooruit, doe maar.
We hebben er al eerder delen van kunnen zien, maar dit is de eerste auto die compleet gebouwd is en de eerste keer dat ie op de weg gezien is. Prachtig, nietwaar? We verwachten ook niks anders van de restaurateur uit East Sussex. Zij verwennen ons al jaren met hun E-type creaties.
De 4,7-liter zes-in-lijn produceert 335 pk en 461 Nm. Dat is genoeg om de Spyder GT van 0-100 km/u te katapulteren in minder dan 5 seconden. Hij stopt pas met accelereren op 274 km/u. Dat moet in een drop-top nogal verslavend zijn. En luid. En tochtig. Zeg maar dag tegen je toupet.
Dat is slechts een deel van het verhaal. Het vakwerk van de restauratie en vooral het verbeteren – een proces dat ‘restomodding’ heet – van een bestaande E-type zorgt ervoor dat de Spyder GT hetzelfde verlangen opwekt als het origineel. Of misschien wel meer.
 
 post-885-0-75956600-1486053515_thumb.jpg post-885-0-76377500-1486053530_thumb.jpg post-885-0-43390100-1486053549_thumb.jpg post-885-0-96080700-1486053560_thumb.jpg post-885-0-82150200-1486053580_thumb.jpg
Om verdere herhaling te voorkomen, laten we dit alvast even duidelijk maken – alles, en dan ook echt alles, is op maat gemaakt. Dat houdt in: een aluminium monocoque, een aluminium versnellingsbak, een aluminium motor en magnesium onderdelen, allemaal met waanzinnig detail gemaakt. Een verstelbare stabilisator voor, volledig verstelbare Öhlins dempers en AP Racing remmen zorgen ervoor dat de 1,029 kg wegende Spyder meer is dan alleen een (heel) mooi plaatje. Geef maar toe, je zou heel graag een ritje in de Spyder willen maken.
Natuurlijk verwacht je voor ruim 815.000 euro ook niks minder dan dit niveau vakmanschap en aandacht voor detail. Maar, aangezien originele lichtgewicht Jaguars voor zes miljoen euro worden geveild, is dit toch het koopje van de eeuw.
 
post-885-0-08105500-1486053591_thumb.jpg post-885-0-64974700-1486053633_thumb.jpg post-885-0-09453900-1486053654_thumb.jpg post-885-0-11159400-1486053669_thumb.jpg

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=2hGrRkRrZgg

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Han    550

Ik ben het eens met de kapitein. Er is iets dat me tegenstaat en dat heb ik niet met de genuine E type. Het zal een geweldige en bloedsnelle auto zijn, maar het wordt nooit een Jaguar.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    279

Er is iets dat me tegenstaat en dat heb ik niet met de genuine E type.

Ik heb dat ook, wat het is kan ik niet duiden. Het is hetzelfde gevoel dat ik heb bij een gefotoshopt fotomodel: ze is bloedmooi, maar te perfect om aantrekkelijk te zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

×