Jump to content
keesh

Eagle Spyder GT Based on Jaguar E-Type

Recommended Posts

keesh    1169

Eagle has officially announced the third car in their trilogy of special edition Jaguar E-Types.
 
post-885-0-29635800-1456422956_thumb.jpg post-885-0-95467400-1456422904_thumb.jpg post-885-0-95371300-1456422925_thumb.jpg post-885-0-04678900-1456423079_thumb.jpg

The new car, dubbed the Eagle Spyder GT, will combine the style and dynamics of the Speedster will the performance capabilities of the Low Drag GT, according to Eagle.
 
post-885-0-37773300-1456422984_thumb.jpg  post-885-0-27816500-1456423048_thumb.jpg

As with all Eagle E-Types, the car will be entirely bespoke and built to each customer’s specific needs. The Spyder GT offers both the beautiful raked windscreen and folding roof that were previously only available exclusively to each the Low Drag GT and Speedster.

“Development of the Spyder GT began soon after the launch of the Speedster in 2011 and, like everything we produce, we wanted to ensure that we got as close to perfection as humanly possible,” Paul Brace, Design Director at Eagle offered in a statement.
 
post-885-0-50061700-1456423133_thumb.jpg post-885-0-75429500-1456423153_thumb.jpg post-885-0-61763000-1456423192_thumb.jpg post-885-0-31758000-1456423171_thumb.jpg

“We’re renowned for being perfectionists and our clients are too – so we took the time to develop and deliver an E-Type that stands proud alongside the Speedster and the Low Drag GT.”
 
post-885-0-57456600-1456423260_thumb.jpg post-885-0-53777400-1456423290_thumb.jpg post-885-0-39924300-1456423314_thumb.jpg post-885-0-34595600-1456423352_thumb.jpg

The first Spyder GT will be presented to the first customer this summer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
keesh    1169

De eerste volledig gebouwde Spyder GT laat zich aan de wereld zien. En het is een ongelooflijke schoonheid.
post-885-0-08656400-1486053449_thumb.jpg post-885-0-34726200-1486053463_thumb.jpg post-885-0-17041200-1486053483_thumb.jpg post-885-0-48981300-1486053495_thumb.jpg post-885-0-46991300-1486053505_thumb.jpg  

Neem even een momentje om de Eagle Spyder GT te aanschouwen. Vooruit, doe maar.
We hebben er al eerder delen van kunnen zien, maar dit is de eerste auto die compleet gebouwd is en de eerste keer dat ie op de weg gezien is. Prachtig, nietwaar? We verwachten ook niks anders van de restaurateur uit East Sussex. Zij verwennen ons al jaren met hun E-type creaties.
De 4,7-liter zes-in-lijn produceert 335 pk en 461 Nm. Dat is genoeg om de Spyder GT van 0-100 km/u te katapulteren in minder dan 5 seconden. Hij stopt pas met accelereren op 274 km/u. Dat moet in een drop-top nogal verslavend zijn. En luid. En tochtig. Zeg maar dag tegen je toupet.
Dat is slechts een deel van het verhaal. Het vakwerk van de restauratie en vooral het verbeteren – een proces dat ‘restomodding’ heet – van een bestaande E-type zorgt ervoor dat de Spyder GT hetzelfde verlangen opwekt als het origineel. Of misschien wel meer.
 
 post-885-0-75956600-1486053515_thumb.jpg post-885-0-76377500-1486053530_thumb.jpg post-885-0-43390100-1486053549_thumb.jpg post-885-0-96080700-1486053560_thumb.jpg post-885-0-82150200-1486053580_thumb.jpg
Om verdere herhaling te voorkomen, laten we dit alvast even duidelijk maken – alles, en dan ook echt alles, is op maat gemaakt. Dat houdt in: een aluminium monocoque, een aluminium versnellingsbak, een aluminium motor en magnesium onderdelen, allemaal met waanzinnig detail gemaakt. Een verstelbare stabilisator voor, volledig verstelbare Öhlins dempers en AP Racing remmen zorgen ervoor dat de 1,029 kg wegende Spyder meer is dan alleen een (heel) mooi plaatje. Geef maar toe, je zou heel graag een ritje in de Spyder willen maken.
Natuurlijk verwacht je voor ruim 815.000 euro ook niks minder dan dit niveau vakmanschap en aandacht voor detail. Maar, aangezien originele lichtgewicht Jaguars voor zes miljoen euro worden geveild, is dit toch het koopje van de eeuw.
 
post-885-0-08105500-1486053591_thumb.jpg post-885-0-64974700-1486053633_thumb.jpg post-885-0-09453900-1486053654_thumb.jpg post-885-0-11159400-1486053669_thumb.jpg

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=2hGrRkRrZgg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Han    552

Ik ben het eens met de kapitein. Er is iets dat me tegenstaat en dat heb ik niet met de genuine E type. Het zal een geweldige en bloedsnelle auto zijn, maar het wordt nooit een Jaguar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wimb    520

Er is iets dat me tegenstaat en dat heb ik niet met de genuine E type.

Ik heb dat ook, wat het is kan ik niet duiden. Het is hetzelfde gevoel dat ik heb bij een gefotoshopt fotomodel: ze is bloedmooi, maar te perfect om aantrekkelijk te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
keesh    1169

EAGLE LIGHTWEIGHT GT IS DE ULTIEME JAGUAR E-TYPE

 

eagle-lightweight-gt-66-854d7b.thumb.jpg.e3d9c8025aa8296550aa8364697607e2.jpg   eagle-lightweight-gt-613f4d.thumb.jpg.921bea436929ccb61bda07b25246144c.jpg   eagle-lightweight-gt-7-87a757.thumb.jpg.a9ba7b11c00a65a36c16b460a5f54dca.jpg

 

Speciaal voor de racerij bouwde Jaguar in 1963 twaalf exemplaren van de E-Type Lightweight. Drie jaar geleden werd er eentje geveild voor 7,2 miljoen euro. Dus eigenlijk is deze meer dan 1 miljoen euro kostende Eagle Lightweight GT een koopje. 

 

Eagle is een Engels bedrijf dat zich specialiseert in het restaureren van klassieke Jaguar E-Type's. Maar het doet inmiddels meer dan dat. Eagle ontwikkelt ook verbeterde versies van de E-Type; een beetje zoals het Amerikaanse bedrijf Singer doet met Porsche 911's. Door de jaren heen bracht Eagle onder meer de Speedster op de markt, de Low Drag GT en de Spyder GT.

 

LICHTGEWICHT CARROSSERIE VAN ALUMINIUM

De Low Drag GT is een recreatie van een E-Type-racewagen, waarvan Jaguar in 1962 slechts één exemplaar bouwde. De nieuwe Eagle Lightweight GT is losjes gebaseerd op zijn opvolger: de eerder genoemde Jaguar E-Type Lightweight. In de basis was dat een E-Type Convertible, maar dan met een lichtgewicht carrosserie van aluminium, een hardtop en een gestript interieur.

 

MET DE HAND GEVORMDE BODYPANELEN

Eagle baseert zijn Lightweight GT op een volledig gestript chassis van een Jaguar E-Type Series I. De koets wordt vervolgens opgetrokken uit nieuwe, met de hand gevormde aluminium panelen, waaraan specialisten meer dan 2500 uur werken. De vorm van de carrosserie is subtiel gewijzigd ten opzichte van de originele Lightweight. Dit om de aerodynamica te verbeteren.

 

IN MINDER DAN 5 SECONDEN NAAR 100 KM/H

Voor de aandrijving zorgt een door Eagle ontwikkelde 4,7-liter zes-in-lijn, die 380 pk en 508 Nm produceert. Hij is gekoppeld aan een originele, maar verbeterde handgeschakelde vijfbak van Jaguar. Volgens Eagle moet de Lightweight GT in minder dan 5 seconden naar 100 km/h kunnen sprinten. De topsnelheid van de auto ligt op 273 km/h.

eagle-lightweight-gt-46-e43746.thumb.jpg.cc191ce4e98c62277a98691e3124d6a8.jpg   eagle-lightweight-gt-2-472dd5.thumb.jpg.3dd191a66497e5504b99a6844b433b33.jpg   

 

 

EAGLE LIGHTWEIGHT GT IS BIJZONDER LUXUEUS

De originele E-Type Lightweight was een gestripte racewagen. Eagle heeft de Lightweight GT echter voorzien van een prachtig en luxueus interieur, met daarin onder meer airconditioning. En toch weegt de bijzondere sportwagen niet meer dan 1017 kilo (droog). Eagle heeft gewicht bespaard door onder meer gebruik te maken van titanium, magnesium en Inconel.

 

eagle-lightweight-gt-3-5819f2.thumb.jpg.0b6c6e10c3a30d9a3cc766601d194b49.jpg    eagle-lightweight-gt-5-5c4104.thumb.jpg.ed35962a38a8d85119779682bc54b13b.jpg

 

PRIJSKAARTJE MET ZES NULLEN EROP

Een prijs geeft Eagle niet op voor de Lightweight GT. Maar gezien het feit dat het zo'n 8000 manuren kost om er een te bouwen, zal op het prijskaartje vast een bedrag met zes nullen staan. De Eagle Low Drag GT zit zo rond de miljoen euro, dus moet je ook voor de Lightweight GT ongetwijfeld diep in de buidel tasten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...