Jump to content

Recommended Posts

Mkickert    21
21 uren geleden, Rob Vermeulen zei:

Zijn die remslangen wel lang genoeg? Lijkt op de foto al redelijk strak te staan en dat word er niet beter op als je aan het stuur draait.

Goede observatie, maar het is optisch bedrog door de fotohoek. Heb hem de volledige stuuruitslag laten maken en niks geks met de remslangen. Hier een andere foto die het beter laat zien:

IMG_20190309_140431.thumb.jpg.3ae50dc6a5ab71a4b313019adde4f7ba.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mkickert    21

Kleine tegenslag: na een hybride remleiding te hebben gemaakt (serie 3 aan 1 kant, serie 1 aan de ander) blijkt de rechterklauw toch vast te zitten.

In het kader van in 1 keer goed heb ik nu gereviseerde klauwen, nieuwe schijven (hadden een diepe lip er in gesleten) en blokken gekocht.

 

Hopelijk volgende week er op en dan uitlijnen en eindelijk weer lekker rijden!.

(door de nieuwe uprights staan de achterkant van de voorwielen nu 4 cm verder uit elkaar dan de voorkant)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mkickert    21
14 uren geleden, Iksjeezesel zei:

Door de nieuwe uprights?

kun je dat toelichten?

 

grtn Rob

 

Ik heb een complete setup van een serie 3 (XJS) inclusief uprights en remmen gebruikt, hiervan staan de stuurarmen iets anders dan bij een serie 1, waarschijnlijk omdat ze om een iets grotere remklauw heen moeten. Dus met de spoorstangen nog in de originele lengte heeft de Jag te veel toespoor. Kwestie van bijstellen gelukkig.

  • Like 1
  • Klasse 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    299
7 uren geleden, Mkickert zei:

 

Ik heb een complete setup van een serie 3 (XJS) inclusief uprights en remmen gebruikt, hiervan staan de stuurarmen iets anders dan bij een serie 1, waarschijnlijk omdat ze om een iets grotere remklauw heen moeten. Dus met de spoorstangen nog in de originele lengte heeft de Jag te veel toespoor. Kwestie van bijstellen gelukkig.

ah so! dank je,

ja dan zeker uitlijnen! Toch kun je het zelf al 95 procent goed zetten hoor (als je genoeg stelruimte hebt..)

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mkickert    21

Alles zit er op! Nieuwe schijven, klauwen, en remblokken (EBC). Heb gelijk de lagers opnieuw gevet. Vandaag uitgelijnd en het remt zeer goed en rijdt geweldig.

 

IMG_20190416_171524.thumb.jpg.a1ae24d0f4ee20ebd19d220dd6681f8b.jpg

 

Al met al zeker de moeite waard!

  • Klasse 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mkickert    21
8 uren geleden, django zei:

hoi

heb je ook de onderste trieangel verwisseld ?

Hey! Ik heb ze wel liggen maar nog niet gemonteerd. Dat doe ik als ik de onderste draagarmbussen en de bumpstops vervang, in een andere keer kan ik dan de XJS voor- en achterstabilisatorstangen monteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
django    19

hoi

ik hoor het graag van je ,als je de onderste triangel [s3] gewisseld hebt, of het beter stuurt

er zou verschil in gedrag moeten zitten

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mkickert    21

Vandaag heb ik eindelijk de moed gehad om de ruiten (waarlangs regen binnenlekte) te verwijderen en te kijken wat er voor gruwels onder lagen.

IMG-20190610-WA0001.thumb.jpg.1e9a092410e89ef228cc8f3ba4143bfa.jpg

 

IMG-20190610-WA0005.thumb.jpg.212b483ebc81a3c3ae89579e8b4e5f4d.jpg

 

Rechtsvoor dus kleine gaatjes, die heb ik gevuld met las:

IMG-20190610-WA0009.thumb.jpg.5c5048e18518ed4ff1abce74a04479ca.jpg

 

En daarna in de zinkspray.

IMG-20190610-WA0011.thumb.jpg.1b8c5d169ae8274400aa25097cf76534.jpg

 

Linksvoor was wat erger zoals je ziet:

IMG-20190610-WA0003.thumb.jpg.7f26d818e6e578990bb9aa0975920dcd.jpg

 

Gelukkig heb ik hiervoor harde delen uit een S2 kunnen slijpen (via Timon uit Vinkeveen, bedankt), evenals de raamranden achter.

IMG-20190610-WA0007.thumb.jpeg.f0879aec8c05d87fd6679404cb881d06.jpeg

 

Linksachter is eigenlijk nog goed. Geen gaten, maar wel aangetast, dus heb het voorlopig in de Bilt Hamber gezet. Ik twijfel of ik dit gewoon weer lak of toch wegslijp en vervang.

IMG-20190610-WA0015.thumb.jpg.6d82fa959b784b341c5a9a2136cf5054.jpg

 

Vooral rechtsachter is minder. Als je goed kijkt zie je een klein gaatje 😁

IMG-20190610-WA0017.thumb.jpg.4f2ef10a8cfd332d93c9f3e72be3bc0c.jpg

 

Dit was voornamelijk plamuur, en is een lastige plek om te doen. Ik verwijder het liefst de tanks als ik dit aanpak, waarvoor dus ook gelijk de bumper en de onderspatborden achter verwijderd moeten worden. Wordt vervolgd dus!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lana    0
On 4/26/2019 at 1:06 PM, django said:

hoi

ik hoor het graag van je ,als je de onderste triangel [s3] gewisseld hebt, of het beter stuurt

er zou verschil in gedrag moeten zitten

groet

 

In theorie wel. in de praktijk merk je er niets van. niet in het normale verkeer. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
django    19

hoi

ik heb de serie 1 trieangel er ook nog onderzitten ,,deze schijnt anders te zijn [recht] dan de serie 3 [naar voor gebogen]

ik denk dat de wagen met de serie3 trieangel beter rechtuit wil,[minder vaag]

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites
django    19

oei veel werk aan de winkel ,,,maar als het water naar binnen komt moet je wel

je kunt het ook goed blank slijpen indeuken en dan met gootzink en met s39 en tin dicht solderen,,,daarna strak plamuren ,,

scheelt veel gelas op een moeilijk plek

Share this post


Link to post
Share on other sites
XJeej    161

Ik heb nog een carrosserie staan in goeie staat (niet mijn bruine) daar wil ik wel stukken van verkopen, mocht je daar interesse in hebben.

Het is jammer maar opbouwen is niet economisch. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mkickert    21

Bedankt voor de reacties! @XJeej ik heb gelukkig al de benodigde delen (raam randen voor en achter en tankdeksels) uit een vroege serie 2 XJ12 kunnen slijpen, ik ben daarin voorzien dus. Bedankt voor het aanbod! De XJ12 (met carburateurs) had trouwens het dak er al afgeslepen dus ik heb geen bedreigde diersoort vermoord :)

 

@django lassen wordt vervelend inderdaad maar wel de beste oplossing; op de lange termijn zal vertinnen ook niet eeuwig houden rond roestgaten vrees ik. Gelijk goed doen dus!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
XJeej    161
9 uren geleden, Mkickert zei:

Bedankt voor de reacties! @XJeej ik heb gelukkig al de benodigde delen (raam randen voor en achter en tankdeksels) uit een vroege serie 2 XJ12 kunnen slijpen, ik ben daarin voorzien dus. Bedankt voor het aanbod! De XJ12 (met carburateurs) had trouwens het dak er al afgeslepen dus ik heb geen bedreigde diersoort vermoord :)

 

 

 

Waar staat die XJ12... issie te koop...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mkickert    21
12 uren geleden, XJeej zei:

 

Waar staat die XJ12... issie te koop...?

Hij staat bij Timon in Vinkeveen (adverteert veel op Marktplaats), maar het zou me erg verbazen als hij er nog staat, heb de delen al een paar maanden geleden gehaald. Hij prepareert XJ's voor de cross en eentje zonder dak (had de vorige eigenaar er af geslepen) heeft hij denk ik niet veel aan. Zonde want het leek een aardig harde auto. Timon is overigens een heel sympathieke verkoper met hart voor Jaguars!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mkickert    21

Vandaag weer wat verder gekomen met het laswerk!

 

Van veel kleine gaatjes:

IMG-20190610-WA0003.thumb.jpg.b828a9eea3b81b3465f5e75f57974ec4.jpg

 

Ruim uitgeslepen naar een groot gat:

IMG_20190616_133008.thumb.jpg.9674f3ee955e24ac3420963a96175440.jpg

 

Heb roestomzetter in de holte gedaan, en gelijk het buisje voor de zonnedakafwatering goed gelegd, daarna alles in de doorlasbare zinkprimer.

 

Uit het plaatdeel wat ik had heb ik het vervangstukje geslepen, op maat gemaakt en de binnenkant beschermd tegen roest:

IMG_20190616_151742.thumb.jpg.516d613416e6f33a6a43c50d6de6d667.jpg

 

Er in lassen:

286940331_IMG-20190616-WA0001(crop).thumb.jpg.fb6ba529afe5a9a1d0b637b47f58b869.jpg

 

Lassen grof bijgeslepen en voorlopig in de zinkprimer gezet:

IMG_20190616_164458.thumb.jpg.4095d01dd114ab4cc1e685983a931007.jpg

 

En dat was het voor vandaag. Een andere keer kan ik een en ander netjes afwerken, en vet in de holle ruimtes spuiten. Daarna worden de andere plekken aangepakt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...