Mkickert 66 Report post Posted September 6, 2016 Weet iemand eigenlijk of een contactslot hetzelfde is tussen RHD en LHD? De mijne is niet de juiste waardoor het afdekkapje er niet overheen past. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MennoXj6 30 Report post Posted December 8, 2016 Heb een nieuwe furflex set van SNG gemonteerd zou je me kunnen helpen met de locatie van de verschillende delen van de Furflex set, ik heb ook deze set gekocht en moet hem nog monteren maar omdat de auto naar de spuiter is geweest weet ik niet meer welke waar moet... alvast bedankt Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted December 8, 2016 Geen probleem! Je hebt twee verschillende profielen: een U, en een U met een lusje er aan. De U moet aan twee zijden verticaal tegen de B-stijl aan, de U met lusje is een doorgaand stuk wat vanaf de A-stijl langs de bovenkant van je deuren gaat en dan langs je C-stijl naar beneden.Is een leuk klusje maar wel gefriemel, vooral een kwestie van goed vastklemmen en zorgen dat alles strak staat. Succes! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MennoXj6 30 Report post Posted December 9, 2016 De U moet aan twee zijden verticaal tegen de B-stijl aan, de U met lusje is een doorgaand stuk wat vanaf de A-stijl langs de bovenkant van je deuren gaat en dan langs je C-stijl naar beneden. Is een leuk klusje maar wel gefriemel, vooral een kwestie van goed vastklemmen en zorgen dat alles strak staat. Succes! Bedankt voor de info, momenteel zit ik op zee maar begin januari ga ik aan de gang, ik zal het resulaat tegen die tijd laten zien, Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted July 22, 2017 Laatst bij een inspectie er achter gekomen dat de stabilisatiestang ongeveer een centimeter speling had op de (waarschijnlijk originele) rubbers. Die heb ik dus maar vervangen voor polyurethaan bussen van Hurxkens. Was nog een klusje om ze er in te krijgen maar zitten prima. Scheelt gelijk een stuk in het weggedrag, het vage bij hoge snelheden is nu voor een groot stuk weg. Aanrader! Afgelopen tijd nog wat kleinere klusjes gedaan. De baksteun en veer zijn nu vervangen en hangen weer goed, uitlaatspruitstukpakking gedaan. Over een paar laklagen kan ook het dashboard wat ik opnieuw gefineerd heb er in! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
JeeWee 34 Report post Posted July 22, 2017 Laatst bij een inspectie er achter gekomen dat de stabilisatiestang ongeveer een centimeter speling had op de (waarschijnlijk originele) rubbers. IMG_20170722_120140.jpg Die heb ik dus maar vervangen voor polyurethaan bussen van Hurxkens. Was nog een klusje om ze er in te krijgen maar zitten prima. IMG_20170722_132851.jpg Scheelt gelijk een stuk in het weggedrag, het vage bij hoge snelheden is nu voor een groot stuk weg. Aanrader! Afgelopen tijd nog wat kleinere klusjes gedaan. De baksteun en veer zijn nu vervangen en hangen weer goed, uitlaatspruitstukpakking gedaan. Over een paar laklagen kan ook het dashboard wat ik opnieuw gefineerd heb er in! Daar ga ik ook even naar kijken, had ik nog niet gecontroleerd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted July 23, 2017 De auto komt oorspronkelijk uit Californie, de meeste rubbers hebben het zwaar te verduren gehad. De oude rubbers waren zo plat en hard als een dubbeltje, en de anti roll bar link lag compleet los. Als de auto op de brug hangt veren de wielen uit waardoor de speling verdwijnt, pas als hij op zijn wielen staat kun je het goed inschatten. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted October 20, 2017 Heb een aantal weken geleden de achteras vervangen. De oude as was goed maar er was vrij groot remverschil. Daarom besloten alles goed aan te pakken; 3.31 met LSD eronder ipv de originele open 3.54; Nieuwe schijven, blokken, gevlochten remslang, en gereviseerde klauwen; nieuwe reactiestangen; en natuurlijk nieuwe diffolie. Was een immense onderneming maar alles zit er onder en werkt naar behoren! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
john37 83 Report post Posted October 20, 2017 prima setje gereedschap zie ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted October 23, 2017 Dank je! Gelukkig is mijn broer ook autogek en heeft hij een fantastische sleutelruimte. Met zijn tweeen is knutselen veel leuker! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted December 16, 2017 schopje omhoog (in de hoop er een update komt) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted December 18, 2017 Op 16-12-2017 om 10:13 PM, Iksjeezesel zei: schopje omhoog (in de hoop er een update komt) Ben er zeker nog mee bezig, van het weekend wat geknutseld aan de uitlaat en de warmeluchtvoorziening van de carburateurs. Het weer helpt natuurlijk ook niet echt mee. Ben nu eigenlijk in de opmaat om de roest aan te pakken en hem van een nieuwe laklaag te laten voorzien. Hopelijk is alles dan weer waterdicht en kan het er weer een paar jaar tegenaan. Daarbij heb ik er ook een net rood interieur voor opgehaald laatst dus dat zal een mooie transformatie worden! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted January 20, 2018 Van de week weer geknutseld voor de komende APK. Wat klein laswerk, gangbaar maken van de lichtschakelaar, nieuwe kentekenplaat achter, leuk kleine klusjes die een goed verschil maken. Daar wordt een mens blij van! Dit in schril contrast wat een rotwerk het was om de reactiearmen te vervangen. Soms zit het leven mee. Nog even kijken waarom plotsklaps de elektrische ramen het niet meer doen en dan is het op naar de keuring! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 20, 2018 Hee MKickert, is mij niet gelukt destijds om de bout (maat 16) van de reactiearm aan de bodem van de auto te lossen... Mooi dat het jou wel gelukt is! Ramen: als er meerde ramen tegelijk niet meer werken ineens, zal er een zekering uit zijn denk ik. Mijn S2 (en vele anderen) ha dlast van teveel weerstand over de schakelcontacten in de schakelaar. Dit kwam op zijn beurt weer door te hoog vermogen over de schakelaar (werd niet via relais geschakeld, maar direct...) Lucas has been said to be the prince of darkness....(en ventilationesless? :-)) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted January 21, 2018 12 uren geleden, Iksjeezesel zei: Hee MKickert, is mij niet gelukt destijds om de bout (maat 16) van de reactiearm aan de bodem van de auto te lossen... Mooi dat het jou wel gelukt is! Ramen: als er meerde ramen tegelijk niet meer werken ineens, zal er een zekering uit zijn denk ik. Mijn S2 (en vele anderen) ha dlast van teveel weerstand over de schakelcontacten in de schakelaar. Dit kwam op zijn beurt weer door te hoog vermogen over de schakelaar (werd niet via relais geschakeld, maar direct...) Lucas has been said to be the prince of darkness....(en ventilationesless? :-)) De bouten uit de reactiearm krijgen was het makkelijke gedeelte, daarentegen het loskrijgen van de arm van de body was een verschrikkelijke rotklus! Ik heb uiteindelijk de oude draagarm moeten stukslijpen en erg voorzichtig de rubberen bus stukslijpen om hem los te krijgen. Ik was erg blij dat ik nieuwe draagarmen had gekocht waar de bussen al inzaten, zeker omdat die uiteindelijk niet veel duurder waren dan losse bussen. Vwb de ramen: ik ben even door het bedradingsschema gegaan, en heb daar het circuit voor de ramen geisoleerd. Het gekke is dat er volgens het bedradingsschema geen zekering tussen zit, alleen een relais. Ik heb alleen geen idee waar dat relais zich bevindt in de auto, dus dat wordt op zoek gaan! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 505 Report post Posted January 21, 2018 2 uren geleden, Mkickert zei: het loskrijgen van de arm van de body was een verschrikkelijke rotklus! Ik heb uiteindelijk de oude draagarm moeten stukslijpen en erg voorzichtig de rubberen bus stukslijpen om hem los te krijgen Het gekke is dat er volgens het bedradingsschema geen zekering tussen zit, alleen een relais. Ik heb alleen geen idee waar dat relais zich bevindt in de auto, dus dat wordt op zoek gaan! Ja die bout bedoelde ik inderdaad, zat bij mijn S2 zo vast dat de dop stuk ging.. Vast iemand hier die weet hoe en wat v.w.b de ramen. Feit blijft dat de schakelaars het volle vermogen van de raammotoren krijgen. (Relais zal er waarschijnlijk alleen voor zorgen dat met contact uit de ramen niet werken Quote Share this post Link to post Share on other sites
JWT67 48 Report post Posted January 21, 2018 Bij een series 2 v12 zit het relais onder de selector of te wel in de buurt van de schakelaars.. ..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
JWT67 48 Report post Posted January 21, 2018 Hieronder de beschrijving van de werking van de elektrische ramen uit de manual. Misschien dat het je helpt de ramen weer werkend te krijgen....... Quote Share this post Link to post Share on other sites
robjag 1 Report post Posted January 22, 2018 Zit links in de beenruimte ter hoogte van die chokeknop. Ik heb een zelfde Amerikaanse S1 en ben ook veel met die elektrische ramen in de weer geweest. Heb 2 gebruikte schakelaars in de UK gekocht, want mijn linksvoor wil niet meer. Er zitten 2 relais daar links in de beenruimte. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted January 28, 2019 Vandaag weer wat kleine klusjes aan de Jag gedaan: Ik heb de reboundrubbers vervangen (waren absent), en de bovenste draagarmbussen vervangen voor Superpro PU bussen. Was ook wel nodig, de oude waren echt verrot. Het was een vrij simpel klusje, en nu stuurt hij weer strak en zonder geluiden uit de ophanging. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
wimb 640 Report post Posted January 29, 2019 Zo zeg! Die rubbers waren echt hard aan vervanging toe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted February 3, 2019 Vandaag weer een klusje gedaan: de voorste remslangen vervangen. Ik heb de RVS slangen van SNG Barratt gebruikt: https://www.sngbarratt.com/nl/#!/Nederlands/parts/6f7f6c63-1f60-4bb8-b393-bb443ce52c1c Simpel klusje om te vervangen, hoewel ik bij montage zag dat de (voor de rest goede kwaliteit) SNG slangen net 15mm korter zijn dan de originele. Ze staan ietwat onder spanning bij volledige stuuruitslag, wat niet de bedoeling moet zijn. Ik zal maandag even contact opnemen met SNG en kijken wat zij er van kunnen maken. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted March 10, 2019 Vandaag weer wat dingen aan de Jag gedaan. De pakking van het achterste uitlaatspruitstuk vervangen, wat overigens een lastige klus was. De warmeluchttoevoer van de AED zit achterop het spruitstuk waardoor het zeer lastig is de onderste moertjes los te draaien. Met veel pijn en moeite toch gelukt. Ook wat klein electra werk. Ik zag in de zekeringkast dat de achterlichten een 4000 ampère zekering hadden (oftewel een boutje M6). Aardepunten schoongemaakt en de juiste zekering er in, en alles werkt weer zoals het hoort en een stuk brandveiliger. Hoewel ik recent de remslangen voor had vervangen merkte ik nog steeds remverschil, waarvan ik vermoedde dat het in de remklauwen zat. Ik wilde sowieso ooit upgraden naar geventileerde schijven, dus ik heb dat gelijk gedaan met een setup van een XJS, compleet met uprights. Het zit er allemaal op, hoewel de aansluiting van de remslangen anders is tussen Serie 1 en Serie 3. Als ik die heb overgezet kunnen we weer lekker rijden! Ik vermoed trouwens wel dat de sporing door de ombouw aardig uit het lood zal zijn. Quote Share this post Link to post Share on other sites
JWT67 48 Report post Posted March 10, 2019 Lekker bezig! Linke soep zo'n alternatieve zekering........... Zijn de de remklauwen ook "nieuw" en heb je gecontroleerd of die zuigers gangbaar zijn anders blijf je bezig Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mkickert 66 Report post Posted March 10, 2019 1 uur terug, JWT67 zei: Lekker bezig! Linke soep zo'n alternatieve zekering........... Zijn de de remklauwen ook "nieuw" en heb je gecontroleerd of die zuigers gangbaar zijn anders blijf je bezig De klauwen zijn van een rijdende auto afgehaald, maar ik heb ze wel al een tijdje op de plank. Ze leken goed gangbaar maar de echte test is op de weg! Eventueel reviseren is ook niet een gigantisch probleem. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.