Jump to content
Naga

Naga's Daimler Double Six (1995)

Recommended Posts

isabella    558

We zijn in gesprek me een bedrijf wat oplossingen zegt te bieden voor de x300/308 en S serie 2 en de XJ350 voor een Interface voor Parrot.

 

Word vervolgd!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naga    6

je wagen is klaar voor het komende decennia, goed onderhouden en goed onderhanden geweest

Haha! Ja mooi hè

 

We zijn in gesprek me een bedrijf wat oplossingen zegt te bieden voor de x300/308 en S serie 2 en de XJ350 voor een Interface voor Parrot.

 

Word vervolgd!

Ik ken Parrot alleen als handsfree oplossing? Nu bieden ze dus ook voor muziek een oplossing?

 

Ik zat eigenlijk te denken aan een nieuwe headunit van Alpine of aanverwant. En dan doorsparen voor nieuwe boxen en evt sub? iPhonehouder, zodat die kan fungeren als nav en mp3 speler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
isabella    558

Nee, nee.....het geheim ligt er in dat je stekkerverbinding van merkspecifiek terug gaat naar ISO, en daar kun je alles op aansluiten./

Share this post


Link to post
Share on other sites
IPF    25

Bedoel je zoiets als de kabels in onderstaand lijstje?  

 

Ik krijg niet zo goed hoogte van hoe makkelijk/moeilijk 't is een Parrot (als handsfree-set) in te bouwen in een XJR6 met Harman Kardon systeem.

 

Lijkt me wel een interessante mogelijkheid.

 

----------------------------------------------------------------------------

 

JAGUAR (bron: http://tippointtrading.nl/producten/image/data/Referentielijstisoparrotkabels.pdf)

 

MODEL    BOUWJAREN   ISO-KABEL  PARROT-KABEL 

S-TYPE    1998 2001         09.FO104     72086119

S-TYPE    2001                  09.JA101      72086133

XJ12         1993 1996        09.FO104      72086119

XJ6           2002                 09.JA101       72086133

XJ8           2002                 09.JA101       72086133

XJR          1994 1997         09.FO104     72086119

XJR          2002                  09.JA101      72086133

XJS          1987 1996         09.FO104      72086119

XKR          2007                                       72086191 MET STANDAARD GELUID SYSTEEM 

XKR          2007                                       72086258 MET DOLBY PRO-LOGIC SURROUND SYSTEEM

X-TYPE    2001                  09.JA101      72086133

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naga    6

Korte update:

 

Ik heb twee maanden mijn Daimler te koop gehad. Maximale bod was 3000€. Dat vond ik te weinig. Ik ben (na een kleine wennings periode) enorm fan geworden van deze auto. En voor 3000€ zet ik m bij wijze van spreken nog liever ergens in een box. Het is gewoon een hele kleine markt voor deze V12. 

 

Ik ga m nu inzetten als mijn daily driver. Het benzine verbruik neem ik maar op de koop toe. In ieder geval verplaats ik mij in stijl ;)

 

Ik heb dit weekend een begin gemaakt met het in goede staat brengen van de lak. Tussen de buien door: wassen, kleien, polijsten (met de hand), glaze, wax. Wat een verschil!! Ongelofelijk. Vooral het kleien is echt een uitvinding. Hele auto is weer super glad. Ga het geheel vandaag proberen af te krijgen. Het wassen en kleien heb ik in zn geheel gedaan. Polijsten glaze en wax doe ik nu per paneel. Dat maakt het wat beter te managen met het wisselvallige weer. Desnoods maak ik het de komende weekenden af. 

 

Komende vrijdag naar de garage om de voortrein geheel aan te pakken. Nieuwe veren en bussen over de hele ophanging. 

 

Verder een nieuwe headunit laten plaatsen van de geluidsinstallatie. bluetooth etc. 

 

Als dat klaar is, ga ik de winter rijden en in de zomer volgend jaar weer de volgende stappen. 

 

Als vervolgstappen weet ik nog niet precies wat ik wil. Ik zit te kijken naar de ECU pakketten van AJ16 tuning. Alleen moet ik dan een partij/tuner in NL vinden met ervaring met de V12 motor. Iemand suggesties?

 

Reparaties die nog moeten: koelsysteem (zelfdenker) moet vervangen en kleppendekselpakking vervangen. Die laatste natuurlijk het beste te doen in combi met evt tuning...

 

Kortom: de Daimler blijft de komende jaren, knoop is doorgehakt. Zin in :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laan    807

Heel herkenbaar verhaal. Het punt met een V12 is, het rijdt geweldig maar bijna niemand durft het aan. Tenzij je hem ongeveer weggeeft. Als vanzelf kom je dan op plan B uit. "Ik verkoop hem en als dat niet lukt neem ik het besluit hem te houden". Zo hou je in elk geval wel het heft in eigen hand :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
keesh    980

 "Ik verkoop hem en als dat niet lukt neem ik het besluit hem te houden". Zo hou je in elk geval wel het heft in eigen hand :)

... en dan lekker bij BP tanken, veel FreeBees voor mooie kadootjes voor vrouw/vriendin, is die ook tevreden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fasett    190

Reparaties die nog moeten: koelsysteem (zelfdenker) moet vervangen en kleppendekselpakking vervangen. Die laatste natuurlijk het beste te doen in combi met evt tuning...

 

Kortom: de Daimler blijft de komende jaren, knoop is doorgehakt. Zin in :)

Heb je het topic roestpreventie Wielkasten opgemerkt. Eigen DD6 staat 17 jaar droog gestald, maar is echt wel aan preventie toe. Ook in dit geval een daily driver, en zeker nodig.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
rover114    711

Heb je het topic roestpreventie Wielkasten opgemerkt. Eigen DD6 staat 17 jaar droog gestald, maar is echt wel aan preventie toe. Ook in dit geval een daily driver, en zeker nodig.

 

 

+1

Ik stond er versteld van dat zelfs een goed verzorgde wagen ( die door een fervent detailer gekoesterd wordt)

" onder de rokken" aangetast kan zijn door de roestduivel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laan    807

Heb je het topic roestpreventie Wielkasten opgemerkt. Eigen DD6 staat 17 jaar droog gestald, maar is echt wel aan preventie toe. Ook in dit geval een daily driver, en zeker nodig.

 

Als je mazzel hebt blijft het bij preventie. Met kans op interventie. Door een las apparaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fasett    190

Als je mazzel hebt blijft het bij preventie. Met kans op interventie. Door een las apparaat.

heb al vastgesteld dat dat niet helemaal zonder lassen gebeurd. Maar buitenkant nog in tact, en lasplekje 'onder de rok'. Maar maakt wel duidelijk dat elke X300 rijder er goed aan doet dit aan te pakken.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naga    6

Ja, roest en tectyleren... staat ook nog op de verlanglijst. Al dat soort acties om de auto in topstaat te krijgen en te houden is voor 2017. En hoeveel van dit soort liefde de DD6 gaat krijgen is sterk afhankelijk van hoe succesvol de eigen zaak het doet in dat jaar ;). Ik heb goede hoop...

 

De lak heeft een aantal roestplekken bij de wielkassen (en dus ongetwijfeld ook aan de binnenkant). En ook een paar krassen, uitgevreten vogelpoep en een deukje. Die wil ik allemaal gaan repareren/overspuiten. Best dat geheel in eens laten doen. 

 

Ander ding: zo'n beetje alles van rubber in de auto is langzaam aan het vergaan. Pakkingen, bussen, slangen, electrabehuizing, ... Zo lekt dus de kleppendeksel rechts, de afsluitdop van de kater onder de auto en de versnellingsbak. Allemaal maar weinig...maar inmiddels ligt er toch een mooie vlek van al die vloeistoffen op de oprit. Kan allemaal vast  niet heel veel kwaad, maar zou toch fijn zijn als dat allemaal goed gemaakt wordt. 

 

Alles op zn tijd... hoeft niet allemaal in een keer. En de auto rijdt goed en is betrouwbaar. Dus stapje voor stapje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laan    807

Wil je alles laten doen of zelf doen? Het punt met een dd6 is, dat al het geld dat je erin steekt niet of nauwelijks wordt vertaald naar een hogere waarde bij verkoop. Die wielkasten dag waar fasett op wijst is dan een leuke manier om voor weinig geld de zaak in orde te krijgen. Zelf doen, maar wel onder toezicht van een specialist. Kost een derde van de normale prijs als je het laat doen. En omdat hij dan op de brug staat kan je ook eens goed kijken naar de lekkage. Daar zou ik liever niet heel lang mee wachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
exlid1    3

Het punt met een dd6 is, dat al het geld dat je erin steekt niet of nauwelijks wordt vertaald naar een hogere waarde bij verkoop

Ha die Naga! Welkom terug!

 

Ach, dat geldt voor elke wagen, maar die Dd6 wordt in ieder geval niet minder waard.

 

Mijn vorige zelfs na 3,5 jaar nog voor een klein beetje meer verkocht dan wat ik er voor betaald had, en de huidige zal best een paar keer over de kop gaan, en dan toch nog meer waard zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laan    807

Ja die van mij is ook meer waard als hij een paar keer over de kop is gegaan. :) Allrisk verzekerd op taxatiewaarde van 11k. Maar ja, is ook weer zo'n gedoe he?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naga    6

Heren!

 

Slecht en verdrietig nieuws... mijn DD6 is overleden...  :crying:

 

Hij stond bij de garage waar hij nieuwe schokbrekers en veren zou krijgen. helaas moest er even een paar dagen gewacht worden op onderdelen. Dus hij heeft daar een dag of 5 stilstaan. Toen ze hem na 5 dagen weer startte om de brug op te rijden, grote witte wolken uit de uitlaten en een grote plas koelvloeistof onder de auto... Kennelijk lekte er koelvloeistof in de cylinders, cylinder(s) zijn vol gelopen, en toen met starten de pakkingen er uitgedrukt. 

Kortom: de auto staat nu bij de garage geschorst, te wachten op...ja wat eigenlijk?

 

Reparatie is duur... Zomaar 2500,- (en dan doe je het heel goedkoop, heb je goede connecties en kan je veel zelf).

Nieuw blok? Tja... kan. Maar ook niet onder die prijs (eerder duurder). En die investering voor een auto die op een goede dag misschien 4000,- oplevert? Nee, ik denk het niet...

 

Dus hij gaat weg. De vraag is wie hem hebben wil. Ik denk iemand die een project wil, iemand die al een motor heeft liggen of iemand die de onderdelen interessant vindt. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Hoe zouden jullie hiermee omgaan.

 

Mochten jullie iemand weten die dit interessant vindt, let me know. 

 

Uit eerbetoon nog even een foto... 

post-6622-0-09691200-1492506207_thumb.jpg

BewarenBewaren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naga    6

Thx Haddock. Ja heel slecht nieuws. Zo kan het lopen dus... 

En nu moet ik er nog vanaf. Ook een rare situatie. Zo'n object waar je toch altijd met enige affectie naar hebt gekeken, is opeens een soort blok aan je been. Letterlijk waardeloos en je moet er iets mee... 

Ik kan hem nog naar mijn moeder in Groningen takelen. Maar goed, dan staat ie daar... Kan ik hem wellicht nog b eter naar de sloop brengen... (dat laatste nog nooit gedaan.... voelt ook een beetje als zonde)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...