Jump to content

Recommended Posts

Iksjeezesel    505

Hoi Arie,

Had dit topic helemaal gemist...

Calber leek mij ook een super oplossing, maar doordat ik de jag alleen voor af en toe een ritje ga gebruiken heb ik zelf geen Bluetooth enzo nodig.

Ik heb een onverzaagd paneel in de auto, en geen radio.....

Dus als je je ouderwetse radio weg wilt doen?..hoor ik het graag van je.

Ik zou wel een onverzaagd paneel bij de auto houden als ik jou was.

Die xj van jou is echt een auto die over 100 jaar nog bestaat volgens mij.

Succes verder.

Ik heb een oude blaupunkt er in daar zijn kabeltjes voor te krijgen die je achter in de radio steekt daar zit dan een aansluiting voor je telefoon,mp3 speler of ipod. Deze stekker is origineel voor een losse cassettespeler. De radio schakeld automatisch over op het moment dat je je telefoon aansluit. Het kastje heb ik in de asbak gewerkt dus geen kabeltjes of wat dan ook zichtbaar tot je de asbak open doet en de telefoon aansluit. Ik heb het nu 3 jaar maar het werkt uitstekend. Heerlijk ouderwets geluid maar wel alle moderne muziek en zonder krakende antenne. Tevens past hij in de originele gaten van het paneeltje dus niks verzagen en verpesten.

arie-jag    567

Hey Rob(iksjeezesel), ik ga mijn XJ6 ook alleen maar voor de hobby gebruiken maar aangezien zo'n radio maar +/- €150,-- incl Blue tooth kost lijkt het mij gewoon makkelijk dat als je aan het toeren ben dat je toch kan antwoorden wanneer je gebelt word zonder een dike prent te kunnen krijgen.

Word in vrije tijd eigenlijk nooit gebeld maar toch, leek mij wel handig voor dat geld, verder wel lekker een muziekje te kunnen luisteren van stikkie/sd-card en afwisselen met gewoon radio.

Ben niet van plan de oude radio weg te doen maar in deze topic heft Rob Vermeulen een link geplaatst waar je oude radio's kan kopen.

Met dat zagen in een plaatje heb je wel een punt, toch eens de ogen open houden voor een mooi 2e plaatje zodat ik altijd 1 mooi plaatje bij de oude radio kan bewaren.

Rob(Vermeulen), heb jij een foto van jouw Blaupunkt in jouw dash en installatie van je asbak?

haddock    700

Arie, ik ga kijken in mijn bakken met onderdelen, volgens mij heb ik nog wel zo'n plaatje voor de series 2.

Thehoarder.

Beste Arie,

Hierbij de foto's

Radio

post-756-0-28801400-1452375190_thumb.jpg

Asbak gewoon dicht

post-756-0-23703900-1452375239_thumb.jpg

Asbak open met kastje er in

post-756-0-37556100-1452375315_thumb.jpg

Kastje er uit

post-756-0-30445700-1452375368_thumb.jpg

En het kabeltje voor de telefoon er in

post-756-0-41942100-1452375408_thumb.jpg

Er zijn geen aanpassingen aan dashboard of asbak gedaan paste er gewoon allemaal zonder problemen in.

Groeten,

Rob

Iksjeezesel    505

Beste Arie,

Hierbij de foto's

Radio

attachicon.gifIMG_05031.JPG

Asbak gewoon dicht

attachicon.gifIMG_05041.JPG

attachicon.gifIMG_05051.JPG

Kastje er uit

attachicon.gifIMG_05061.JPG

attachicon.gifIMG_05071.JPG

Er zijn geen aanpassingen aan dashboard of asbak gedaan paste er gewoon allemaal zonder problemen in.

Groeten,

Rob

Mooie oplossing hoor.

Als ik de auto dagelijks, of vaak zou gaan gebruiken zou ik de retro radio kiezen, maar nu op zoek naar een passende klassieker uit 1975, met wellicht zo,n zelfde feature..

arie-jag    567

Arie, ik ga kijken in mijn bakken met onderdelen, volgens mij heb ik nog wel zo'n plaatje voor de series 2.

Thehoarder.

Haddock, dat zou mooi als je er een over hebt voor mij.

Bij voorbaat dank voor de moeite van het zoeken.

Desmachtendwachtende

arie-jag    567

Beste Arie,

Hierbij de foto's

Radio

attachicon.gifIMG_05031.JPG

Asbak gewoon dicht

attachicon.gifIMG_05041.JPG

attachicon.gifIMG_05051.JPG

Kastje er uit

attachicon.gifIMG_05061.JPG

attachicon.gifIMG_05071.JPG

Groeten,

Rob

Mooi gedaan Rob!!

Ware het niet dat de asbakken bij mij nog werkelijk hun functie hebben.  :codemafia:

Misschien na het nieuwe hemeltje niet meer roken in de Jag... misschien... :drag:

arie-jag    567

Ja Julian, zou wel jammer zijn van zo'n proper hemeltje... daarin tegen gaan die dingen nu toch niet bepaald lang mee. :sarcastichand:

Nu rook ik alleen met de raampjes open want zou het zonde vinden wanneer de huidige interieur lucht(oud leer) zou verdwijnen.

Maar als alles goed blijft komt er deze zomer een extra passagier bij ons in de Jag dus roken zit er dan even niet meer in, wel in de MGcabrio natuurlijk :smoke:

Aan de andere kant, mijn ouders rookte ook stevig toen wij nog klein waren en hebben we ook niets aan over gehouden... nah, stop wel gewoon met sigaren in de Jag.

• 3 weeks later...
Iksjeezesel    505

Had ook nog een radiootje nodig voor de Series 2.

Ik stel geen hoge eisen aan het geluid, maar het gaat mij erom dat het gat in het dashboard gevuld is met iets wat niet te oude en niet te nieuw oogt.

Ik vond een nieuw radio die volgens mij wel een beetje in de tijdsperiode 1975-1980 past?

Ik hoop dat ie past, want het is wel een Din radio, maar front en knoppen kunnen eraf zodat je hem wel achter de driegats plaat past?...

post-5862-0-78374000-1454344892_thumb.jpg

post-5862-0-26872100-1454344900_thumb.jpg

Iksjeezesel    505

Leuk period radiotje Rob.

Heb je hem al of sta je op het punt deze te kopen?

Hij is onderweg.

Heeft wel wat weg van een Blaupunkt uit die tijd.

Is een goedkoop dingetje (echt wat voor mij:-))

post-5862-0-81743800-1454350071_thumb.jpg

rover114    848

Mooie van die moderne ' retro' radio's is dat deze niet 1din zijn , en dus in een kleinere opening passen.

En wel moderne features hebben.

Maar eerlijk is eerlijk als het om ' vulling' gaat is dat onnodig.

Ben zelf wel benieuwd naar het resultaat van mijn 'retro 'audio upgrade..(4X 24 Watt RMS ):-)

exlid1    3

Aan de andere kant, mijn ouders rookte ook stevig toen wij nog klein waren en hebben we ook niets aan over gehouden...

Ho...Ho even Arie, ho, even pas op de plaats...zullen wij dat even zelf beoordelen?

Iksjeezesel    505

Mooie van die moderne ' retro' radio's is dat deze niet 1din zijn , en dus in een kleinere opening passen.

En wel moderne features hebben.

Maar eerlijk is eerlijk als het om ' vulling' gaat is dat onnodig.

Ben zelf wel benieuwd naar het resultaat van mijn 'retro 'audio upgrade..(4X 24 Watt RMS ) :-)

Heb het radiootje binnen.

Is geen 1 DIN en past mooi in het XJ6 plaatje zonder te zagen:-)

Meevaller..

rover114    848

Heb het radiootje binnen.

Is geen 1 DIN en past mooi in het XJ6 plaatje zonder te zagen:-)

Meevaller..

Top toch, en voor weinig :wink:

• 2 weeks later...
exlid1    3

Arie, net alle dozen op de kop gehad (wat 'n rotzooi, nodig opruimen!), maar er zat geen radiofrontje bij.

Detrage

Ok dan, dank, mede namens Aar, maar is een muts niet handiger heden ten dage?

arie-jag    567

Is muts nu eigenlijk een netter woord voor doos of andersom?  :sarcastichand:

Bertus, jammer voor mij,moet ik gewoon even verder zoeken, dank voor de moeite.

Dat biertje krijg je trouwens toch wel when we meet.

Bier...

Krijg me daar ineens trek, ga snel naar huis, heb nog precies 1 fles Black Sheep Ale en 1 fles Hobgoblin Ale dus ik red het wel vanavond.

Gents, im off, ta  :buba:

• Like 2

• 1 year later...
arie-jag    567

Intussen een redelijke verzamelling frontjes bij elkaar, niet zo mooi tot redelijk...

Kwam er achter dat daar ook weer twee type van zijn en het verschil zit 'm in de linker knop: auto's met airco en zonder airco.

Het panel met airco heeft een rij oplopende getallen(temp aanduiding in F niet C):

post-5683-0-74625500-1491064340_thumb.jpg

De ander (standard?) panel heeft Fan-keuzes: Off-Ram(buitenlucht temp)-LO-MED-HI

post-5683-0-23324500-1491064374_thumb.jpg     

Mijn heeft wel een airco maar (niet de bekende Harrisonunit maar een Yorkpomp) toch de standard fan bediening en niet die oplopende temperaturen (F)?

Is mijn airco later ingebouwd? wie zal het zeggen?

Dit plaatje is een reserve waar al in gezaagd is, of beter gezegd gebeiteld?  ziet er erg grof en gedeukt uit.   :butcher:

post-5683-0-57136100-1491064396_thumb.jpg

Aankomende week toch maar eens aan de radio beginnen....  :beta: