Jump to content

Car SOS episode over de E-type

deepee
 Share

Recommended Posts

Ik kan car SoS over het algemeen beter waarderen dan Wheeler Dealers. Daar zie je veel gerommel voorbij komen met 2de hands onderdelen die met dezelfde roestige bouten weer worden vastgezet. Die vreselijke toneelstukjes met die Mike...

Ik kan car SoS over het algemeen beter waarderen dan Wheeler Dealers. Daar zie je veel gerommel voorbij komen met 2de hands onderdelen die met dezelfde roestige bouten weer worden vastgezet. Die vreselijke toneelstukjes met die Mike...

De Wheeler Dealers moeten winst maken, die kunnen niet alles nieuw kopen want dan maken ze geen winst meer. Dat is het verschil. 

Dat ze winst moeten maken bij W D. kan niet.

Allereest kan ik geen auto zo goedkoop kopen als zij ,en als je alle uren moet rekenen hou je helemaal niets over.

Kijk maar naar de aftiteling daar zie je veel sponsors voorbijkomen.

Bij SOS. wordt ook het een en ander gesponsord het lijkt me stug dat e eigenaar zoveel uit kan geven .

Goede restauratie's zijn duur

Vind wheeler Dealers ook leuk om te zien, het is anders.

Geen restauraties maar opknappen (das meer dan oplappenen), iets op de weg houden en proberen te verkopen met winst (arbeid nooit meegerekend).

Car SoS gaat veel verder al denk ik niet dat je daar over een restauratie mag spreken, ik zie daar okk wel eens dingen die, als het je iegen auto betrof/of je een hele dikke rekening heb, anders zou doen.

Begrijpelijk want zo'n Etype resto moet ook binnen een budget blijven.

Gelukkig zijn de Engelse programma's minder gefocust op zoveel mogelijk flatscreens in een auto inbouwen. :sarcastichand:

WD en SOS vind ik beide erg leuk, maar WD lijkt mij wel wat meer realistisch.

Een auto restaureren in 1 of 2 weken kan nooit goed zijn denk ik.

Maar slim inkopen, nadelen weghalen en doorverkopen is wel echt mogelijk. (Met een beetje winst)

Alleen niet bij mijn XJ :-)

Heb dat eerder wel gedaan ( ong 20x)

Is erg leuk, begon met een panda van 200 en eindigde met een 78er 928 van 7000.

eigen geld werd er iedere keer uitgehaald.

Maar kost wel tijd,...maar als je een goedkope hobby zoekt?

De hobby is dan dus niet zozeer de auto, maar het klaarmaken voor de handel.

Zonder de boel te besodemieteren....

De Wheeler Dealers moeten winst maken, die kunnen niet alles nieuw kopen want dan maken ze geen winst meer. Dat is het verschil. 

Wheeler Dealers winst?

Dan moet je wel héél creatief rekenen. Alle uren van Ed + aanvullende hulp + werkplaats komen nooit voor in de kosten.

Daarbij, boutjes en moertjes op plekken waar je naderhand erg lastig weer bijkomt niet vervangen maar dezelfde roestige troep weer terug zetten...

Zijn wel meer keuzes die worden gemaakt in dat programma die niet in lijn zijn met wat ik zou doen, of hoe ik een budget zou uitgeven.

Ik zou nooit een auto van de heren kopen in ieder geval.

Insteek van Car SoS is anders, dat is duidelijk. Spreekt me wat meer aan. Maar beide programma´s zijn vermakelijk genoeg met een bakkie koffie erbij.

• Like 1

Wheeler Dealers winst?

Dan moet je wel héél creatief rekenen. Alle uren van Ed + aanvullende hulp + werkplaats komen nooit voor in de kosten.

Daarbij, boutjes en moertjes op plekken waar je naderhand erg lastig weer bijkomt niet vervangen maar dezelfde roestige troep weer terug zetten...

Zijn wel meer keuzes die worden gemaakt in dat programma die niet in lijn zijn met wat ik zou doen, of hoe ik een budget zou uitgeven.

Ik zou nooit een auto van de heren kopen in ieder geval.

Insteek van Car SoS is anders, dat is duidelijk. Spreekt me wat meer aan. Maar beide programma´s zijn vermakelijk genoeg met een bakkie koffie erbij.

Het winst maken dat is het idee van de show. Ed en Mike stellen een duo handelaren voor. Mike brengt dus niet de hele tijd zijn auto naar de garage, maar naar hun hobby/handel werkplaats. Die werkplaats is dan misschien erg goed gevuld met mooi gereedschap maar het is geen garage. 

Maar beide programma´s zijn vermakelijk genoeg met een bakkie koffie erbij.

Bij Car SOS wordt net zo goed de boel besodemieterd. De restauratie MOET binnen 3 weken gedaan zijn. Pas als het vehikel op de brug staat en ze de schouw doen, weten Tim en Fuzz wat ze op de hals hebben gehaald. De deadline is heilig, niet het resultaat.

Als je daar niet al te veel op let zijn zowel WD als Car SOS leuk om te zien. En heel soms komt er een zinnige tip voorbij.

Het winst maken dat is het idee van de show. Ed en Mike stellen een duo handelaren voor. Mike brengt dus niet de hele tijd zijn auto naar de garage, maar naar hun hobby/handel werkplaats. Die werkplaats is dan misschien erg goed gevuld met mooi gereedschap maar het is geen garage. 

Volgens mij heeft Mike een lading compromitterende foto's van Ed, en daarmee chanteert ie hem zodat ie gratis werkt.

Bovendien moet ie ook nog eens lachend in allerlei autootjes rondrijden waar ie nauwelijks in past. 

Volgens mij houdt Mike ook alle poen voor zichzelf. 

Mike is gewoon een gemene sadist, en  Ed is zielig slachtoffer, zo is dat.

• Like 1