HG_E-type Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Hallo, Ik heb mijn kachel schoongemaakt en weer terug geplaatst. Nu was (toen ik de auto kocht) er geen directe verbinding van de dashboardhandel naar de kachelklep. Kan iemand mij een detail plaatje/foto sturen hoe deze verbinding tot stand komt? Bijgaand een paar foto's van wat ik bedoel. Het gaat om de verbinding van de handel die aan de kabel (gemarkeerd met A) zit naar het handeltje van de klep (gemarkeerd met B). Deze kunnen nu onafhankelijk van elkaar bewegen. Ik denk dat ik wat mis. Alvast bedankt. Harrie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedCat Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Lijkt mij dat daar een 90 graden veer op hoort En een trunion om de kabel aan de bovenste handel vast te maken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mark1bn7 Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 Hallo . Ik heb er jammer genoeg geen foto van deze kant maar daartussen wat jij b noemt moet een erg korte sterke veer zitten die op de 2 nokken past . ongeveer 1 -1,5 cm die door een kabel van het dashboard omgezet wordt, zodat de klep in de kachel omslaat . In het onderdelen boek staat hij als nr 6 bij serie 1 = onderdeel nr C26094 genoemd . bij barratt kan ik hem niet vinden Aan de andere zijde buitenkant zit een trekveer ongeveer het zelfde type als aan de carburateurs nr C26075 bij barratt C15587 De andere kabel is om de kraan naar de kachel open te zetten daar heb ik een foto van. Dit is even wat ik er nog van weet ik heb de auto niet meer anders kon ik even kijken . Mocht ik nog meer info hebben laat ik het weten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mark1bn7 Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 nog een paar foto's gevonden kan je het beste downloaden en dan met paint vergroten of verkleinen kan je het beter zien 1 foto rechts in de boven hoek en andere in onderhoek daar zie je een roestig veertje zitten.Succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiebb Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Hoi Harrie, Je mist het veertje, die er voor zorgt dat de klep tuimeld. Ik zal vanavond wel even een foto maken van dat veertje en de maat opgeven. Heb al bij SNG in hun onderdelenboek zitten kijken, maar vindt dat veertje niet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HG_E-type Posted June 12, 2015 Author Share Posted June 12, 2015 Hi Henk, Alvast bedankt. Het zal dus een probleem worden om zo'n veertje te krijgen ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henkiebb Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Hier zijn de foto's (stuur ik ook per mail) en afmetingen. Lengte 25,4 mm (1 inch) Buitendiameter 11,5 mm Binnendiameter 8,6 mm Dikte- en aantal windingen 1,4 mm, 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedCat Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 FF googl'n http://etype.chrisvine.com/wp-content/uploads/heater/heater001.JPG http://xks.com/c-201413-e-type-xke-replacement-parts-heating-heater-components-series-i-ii.html Onderdelenboek zou goud waard zijn ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Onderdelenboek zou goud waard zijn ... ..of lid worden van de JF-CLUB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedCat Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Nou lekker duidelijk :-/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Nou lekker duidelijk :-/ ... onderdelen boeken en documentatie van de meeste Jag's kan je raadplegen als je lid bent van de JF-CLUB. Alle documenten gerangschikt en makkelijk terug te vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedCat Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Dat was mij wel duidelijk Kees Maar die tekening, serieus .... En er lijken nog twee typen te zijn ook Een met een veer aan de andere kant van de heaterbox Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deepee Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 bij mij lopen er veel meer kabels/slangen voorlangs, zoveel zelfs dat ik met moeite een foto kan maken van de besproken veer: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mark1bn7 Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 ..of lid worden van de JF-CLUB Naamloos.jpg dit is van en type 3 serie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 dit is van en type 3 serie De topicstarter heeft toch een type III serie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mark1bn7 Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Volgens mij een serie 2 in andere topic vraagt hij voor een snelheids meter s2 Is anders nergens te lezen . Maar affijn hij is al langs diverse kanten geholpen. succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Volgens mij een serie 2 in andere topic vraagt hij voor een snelheids meter s2 Is anders nergens te lezen . Je hebt gelijk, hij heeft een E-type 2+2 uit 1970 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts