Jump to content
Guest

Mijn oude XJ uit 1969

Recommended Posts

XJeej    219

De motor was pas gereviseerd, maar vrij snel weggezet voor 10+ jaar. Zuigers waren nog nieuw. 1 compressie veer gebroken (zat muurvast) en van een andere set in zelfde maat geleend. Geen spelingen gekeken. 

Tsjah, zou de motor weer uit elkaar moeten halen om de oorzaak te vinden. 

john37    52

Weet je zeker dat de kleppen helemaal afsluiten. Gecontroleerd met zeer dunne vloeistof voor het weer in elkaar zetten?

Compressie gemeten met beetje olie op de zuiger?

reneb    11

hoe is het met Marco zijn project is maar stil. dit beland toch niet allemaal op een hoop he.

XJeej    219

Nee hoor, maar ik onderschat zulke grote projecten gewoon heel erg. Daarbij ook nog heel druk. Maar de bruine series 1 staat droog binnen, en de rode series 1 zou eigenlijk moeten kunnen rijden. Hoop dingetjes nog en APK daarna. 

XJeej    219

Intake over 2 week, autotechniek. BBL heb ik helaas (nog) niet kunnen regelen. Had graag hbo willen doen, maar heb slecht 1 interesse. Misschien volgend leven. 

• Like 2

wimb    518

Misschien volgend leven.

Eigen schuld. Had je er bij je geboorte voor gekozen had om kat te worden dan had je nu 9 levens gehad.

Pizzaman    755

Beetje handeltje en hobby er op nahouden is nooit verkeerd. 

Wou het nog een beetje lukken met die stroboscooplamp?

Han    552

Mario, ik was een van de beste storingmonteurs in de installatietechniek en kreeg een baan aangeboden als chef service bij een rijke woningbouwvereniging. Dat heb ik niet aanvaard en een paar jaar later kreeg ik flinke mot met mijn directie omdat ik werd verzocht (en met klem) om mijn klanten op te lichten. Klanten die mij volledig vertrouwden en ik vind principes nog altijd veel belangrijker dan gewetenloosheid.

Dus dat werd een kansloze toestand en ik nam ontslag en begon een opnamestudio omdat het mijn hobby was en ik inmiddels redelijke bekendheid genoot. Ik heb wel met duizend bands en orkesten opnamen gemaakt en ook heel grote namen. Maar een hobby was het niet meer, gewoon werken tot vaak vroeg in de morgen.

Als ik het over mocht doen, nam ik die baan aan bij de woningbouw. Goed salaris, redelijk makkelijk leventje en een goed pensioen. En die studio zou een mooie hobby zijn gebleven.

• Like 1

Pizzaman    755

Mario, ik was een van de beste storingmonteurs in de installatietechniek en kreeg een baan aangeboden als chef service bij een rijke woningbouwvereniging. Dat heb ik niet aanvaard en een paar jaar later kreeg ik flinke mot met mijn directie omdat ik werd verzocht (en met klem) om mijn klanten op te lichten. Klanten die mij volledig vertrouwden en ik vind principes nog altijd veel belangrijker dan gewetenloosheid.

Dus dat werd een kansloze toestand en ik nam ontslag en begon een opnamestudio omdat het mijn hobby was en ik inmiddels redelijke bekendheid genoot. Ik heb wel met duizend bands en orkesten opnamen gemaakt en ook heel grote namen. Maar een hobby was het niet meer, gewoon werken tot vaak vroeg in de morgen.

Als ik het over mocht doen, nam ik die baan aan bij de woningbouw. Goed salaris, redelijk makkelijk leventje en een goed pensioen. En die studio zou een mooie hobby zijn gebleven.

Mja, ik zou hetzelfde gedaan hebben, maar mij bood niemand die kans. 

Echter was het eveneens een kansloze bende dus maar voor mezelf begonnen. 

Maar niet in de hobby... 

Levert ook geen fuk op anders kwam ik die Jag van jou kopen.

De werkenzuigtbeterrentenierenvindende

rover114    778

Hoop toch dat je een beetje overdrijft en het geen je in het dagelijks leven doet wel Een beetje leuk vindt Mario.

Is toch wel belangrijk aangezien we best veel tijd met ons dagelijks werk bezig zijn. :wink:

Pizzaman    755

Hoop toch dat je een beetje overdrijft en het geen je in het dagelijks leven doet wel Een beetje leuk vindt Mario.

Is toch wel belangrijk aangezien we best veel tijd met ons dagelijks werk bezig zijn. :wink:

Ja hoor het werk is best leuk. Erg leuk zelfs, anders deed ik het niet. Ik doe ook van alles en heb merendeels leuke collega's. 

Maakt me ook niet uit of ik nou in de modder sta mee te scheppen met 'de jongens' (sommigen zijn ouder dan ik)

of dat ik met een vers gepoetste Jag advies en uitleg kom geven hoe je nou enkele duizenden bespaart.

Maar al die wanbetalers daar word ik gewoon minder blij van. 

Als er iemand nog een knokploeg in de aanbieding heeft hou ik me aanbevolen... bijna.

Ik ben een (bijna) beschaafd mens, maar soms bekruipt me wel die neiging. 

Echt van die kwakbollen, eerst betalen ze binnen 30 dagen en willen dan een 'speciale prijs',

vervolgens halen ze de 60 dagen niet eens (en de 90 ook niet). Wordt ik een beetje tureluurs van.

En dat heet bij mij dan kansloos, maar ja, schijnt er tegenwoordig 'bij te horen'. 

Als het nou dikke business was dan kickte ik er een stuk of wat van die kanslozen uit. 

Maar ondanks het positief flauwekulverhaal van onze demissionaire regering 

is de crisis nog lang niet voorbij, en zeker in het noorden niet. 

En dan nog de gebruikelijke lapswanzen, die je terug zullen bellen, maar het nooit doen. 

Ja gaan we regelen, maar ben effe met vakantie, effe ziek, heb cursus... GA WERKEN!

Michel echt waar het is een grote bende, elke keer weer kan je wachten op de zooi. 

Zouden ze allemaal netjes en op tijd betalen had ik allang een XJR en daarbij ook nog een X350. No problemo.

In plaats daarvan mag ik morgen misschien enkele WEL gezellige collega's vertellen dat ze het werk stil kunnen leggen

omdat hun chef achterop dreigt te raken met de betalingen en ik het welletjes vind.

DAAR word ik niet vrolijk van, kansloos vind ik dat.

Kortom daar heeft Han gewoon groot gelijk. 

Hard voor weinig (maar soms wel sjaggerijnig). 

XJeej    219

De stroboscoop werkt goed, meerdere auto's al afgesteld. 

Lijkt me leuk om een keer om te bouwen naar injectie met het series 3 spruitstuk en ontsteking. 205pk handgeschakeld

rover114    778

Ja hoor het werk is best leuk. Erg leuk zelfs, anders deed ik het niet. Ik doe ook van alles en heb merendeels leuke collega's.

Maakt me ook niet uit of ik nou in de modder sta mee te scheppen met 'de jongens' (sommigen zijn ouder dan ik)

of dat ik met een vers gepoetste Jag advies en uitleg kom geven hoe je nou enkele duizenden bespaart.

Maar al die wanbetalers daar word ik gewoon minder blij van.

Als er iemand nog een knokploeg in de aanbieding heeft hou ik me aanbevolen... bijna.

Ik ben een (bijna) beschaafd mens, maar soms bekruipt me wel die neiging.

Echt van die kwakbollen, eerst betalen ze binnen 30 dagen en willen dan een 'speciale prijs',

vervolgens halen ze de 60 dagen niet eens (en de 90 ook niet). Wordt ik een beetje tureluurs van.

En dat heet bij mij dan kansloos, maar ja, schijnt er tegenwoordig 'bij te horen'.

Als het nou dikke business was dan kickte ik er een stuk of wat van die kanslozen uit.

Maar ondanks het positief flauwekulverhaal van onze demissionaire regering

is de crisis nog lang niet voorbij, en zeker in het noorden niet.

En dan nog de gebruikelijke lapswanzen, die je terug zullen bellen, maar het nooit doen.

Ja gaan we regelen, maar ben effe met vakantie, effe ziek, heb cursus... GA WERKEN!

Michel echt waar het is een grote bende, elke keer weer kan je wachten op de zooi.

Zouden ze allemaal netjes en op tijd betalen had ik allang een XJR en daarbij ook nog een X350. No problemo.

In plaats daarvan mag ik morgen misschien enkele WEL gezellige collega's vertellen dat ze het werk stil kunnen leggen

omdat hun chef achterop dreigt te raken met de betalingen en ik het welletjes vind.

DAAR word ik niet vrolijk van, kansloos vind ik dat.

Kortom daar heeft Han gewoon groot gelijk.

Hard voor weinig (maar soms wel sjaggerijnig).

Herken je verhaal aangaande slechte betalers helemaal Mario.

Heb regelmatig gesprekken met 'klanten' die betalingstermijnen naar eigen inzicht uitleggen.

Vind dat een van de vervelendste dingen om te doen , achter geld aan emmeren.

En gooi als het te gortig wordt de klant dicht.

Onder vermelding u kunt weer kopen als de achterstand is ingelopen. ( en dan vooruit betalen)

Ben blij dat we dat kunnen doen bij mijn werkgever.

Maar vooral wel een beetje schik houden :DD

Pizzaman    755

Schik zat, maar geld te weinig. Als ik genoeg klanten kon krijgen gingen er inderdaad een paar op die manier.

Maar 't is hier in het noorden nog steeds prut, pappen en nathouden dus (bleeeghhh!)

Jag42    149

Kun je niet een 'no cure no pay' bedrijfje inhuren met een suggestieve naam.

Incassobureau 'Den ijzeren knuppel' of zo.

Pizzaman    755

Kun je niet een 'no cure no pay' bedrijfje inhuren met een suggestieve naam.

Incassobureau 'Den ijzeren knuppel' of zo.

Ik ben d'r voor verzekerd. Maar in Nederland zanikland gaat dat als volgt:

- eerst hebben ze 30 of 60 dagen betalingstermijn;

- dan moet ik zelf 3x waarschuwen, met termijnen er tussen van minimaal 2 weken;

- vervolgens moet ik ze aangetekend 'in gebreke stellen';

- dan pas gaat de verzekering aan 't werk, startend met 'minnelijke incasso'....

Kortom, voordat ik dan resultaat' zie (als ik het al zie...) ben ik zowat een jaar verder.

Dat is dan nog wanneer het geen rechtszaak wordt he. Ben met eentje al 7 jaar bezig.

Gelukkig daar ook voor verzekerd, heeft al 37.000 gekost aan advocaatskosten en griffierecht en de hele zooi.

Ja, welkom in de rechtsstaat Nederland (fokking bananenrepubliek volgens mij). 

Maar zeker weten, als ik 'de ijzeren knuppel' stuur, ben ik zelf binnen 24 uur het bokje. 

En toch begint die verleiding steeds groter te worden, van je hobby je werk maken, heb nog een bruine band karate... 

Overigens, da's dan wel weer leuk, 'no cure no pay' is verboden met dit soort dingen (ook met advocaten en rechters).

In de USA mag dat wel. Niet dat het daar veel beter is maar een .45 is wel goedkoper. 

Han    552

Gerechtsdeurwaarder van Es in Rotterdam, ik weet niet of hij nog actief is, maar voor mij heeft hij elk dubbeltje binnengehaald. Die had als stelregel: de hoogte van het bedrag doet er niet toe en in welk land ook niet, al is het een dubbeltje, we halen het binnen op kosten van de wanbetaler.

haddock    514

Familie van Tedje?

En ruig binnenhalen niet met de Jag, heh, we need to keep up appearances. Best take a Merc, Beemer or some sort of Gerry shit.

Of natuurlijk 'n opgevoerde Mehari, oh nee, C3, undercover.

Dehetwelwetende

XJeej    219

Hij rijdt. Loopt beter dan verwacht, eigenlijk. Koppeling is totaal nieuw, nieuwe koppelingscilinders, bak heeft dik 20 jaar stil gestaan, maar werkt gewoon.

Drukleiding van de stuurpomp is kapot. Heb 'm gerepareerd met een slangetje maar dat houdt de druk niet tegen. Slangen voor de series 1 stuurbekrachtiging zijn zeldzaam... Iemand tips? (heb 'm op 't metalen stuk doorgezaagd)

post-6103-0-11298100-1496762713_thumb.jpg

Pizzaman    755

Moet je een slang hebben of een buisje/leiding?

Voor buisjes en leidingen zijn leuke dingetjes te koop. 

Kan je meteen zelf remleidingen maken.

Slangetje inderdaad naar hydrauliekbedrijf mee gaan (buisje eventueel ook).

Maar als je nog je remleidingen et cetera moet doen... . felsen, buigen en snijden.

https://www.autogereedschap.com/c-832094/fels-buig-en-snijgereedschap/

XJeej    219

Er is niet genoeg leiding over om een nieuwe paddestoel op te persen. Het stalen stuk wat op de foto te zien is moet doorverbonden worden. Zou ik bijv een rand kunnen maken op de leiding en dan nogmaals fixen met een slang en slangenklemmen, of staat er gewoon echt te veel druk op de stuurbekrachtiging hiervoor? Anders wordt het andere slang.