Jump to content

Puntjes op de i jaguar s1 '69


Recommended Posts

Tommie_jag    9

Zo de pomp doet het ook weer, uit elkaar gehaald en schoongemaakt.

De contactpuntjes waren versleten. Gelukkig heb ik de andere pomp al eens gereviseerd,

en waren daar de contactpuntjes nog wel goed. (Bij de andere was het membraam lek)

post-885-0-24569600-1488226493_thumb.jpg
 

Volgende project heeft zich ook al weer aangediend, namelijk het kentekenverlichting achter.

Bakje finaal rot en fittingen ook. Dus dat wordt even knutselen.

Denk dat ik bij conrad een tweetal nieuwe fittingen koop en deze installeer.

Iemand toevallig een oplossing om de gaten te dichten, wellicht met epoxyhars?

De pakking moet ook worden vernieuwd, weet iemand toevallig waar ik pakkingmateriaal kan halen?

post-885-0-10046800-1488226537_thumb.jpg post-885-0-67524400-1488226554_thumb.jpg post-885-0-13669000-1488226566_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    502

Zo de pomp doet het ook weer, uit elkaar gehaald en schoongemaakt.

De contactpuntjes waren versleten. Gelukkig heb ik de andere pomp al eens gereviseerd,

en waren daar de contactpuntjes nog wel goed. (Bij de andere was het membraam lek)

attachicon.gifv.jpg

 

Volgende project heeft zich ook al weer aangediend, namelijk het kentekenverlichting achter.

Bakje finaal rot en fittingen ook. Dus dat wordt even knutselen.

Denk dat ik bij conrad een tweetal nieuwe fittingen koop en deze installeer.

Iemand toevallig een oplossing om de gaten te dichten, wellicht met epoxyhars?

De pakking moet ook worden vernieuwd, weet iemand toevallig waar ik pakkingmateriaal kan halen?

attachicon.gifx.jpg attachicon.gifij.jpg attachicon.gifz.jpg

Mooiste is natuurlijk vervangen, maar bij mijn stadslicht (in de richting aanwijzer bij de vroege s2) was het ook reddeloos verloren en heb ik leds van de action in epoxy in de unit gegoten.

Is een beunoplossing maar geen last van roest, vocht en kapotte gloeidraad meer.

Gebruikt ook minder electriciteit dus wat gecorrodeerde bekabeling is ook minder snel een probleem.

Je kunt later alsnog vervangen voor een goede originele unit.

post-5862-0-97332200-1488230954_thumb.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Tommie_jag    9

Eigenlijk wil ik vervangen. Maar de unit is slecht te verkrijgen of gigantisch duur of inclusief bumper. Dus waarschijnlijk komt er een matje met expoxy in de bodem van het bakje. Met daarop twee nieuwe licht fittingen. En wellicht een extra gaatje voor de afwatering.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rover114    846

Zelf zat ik ook al kneedbaar metaal te denken. Dat is wellicht een goed oplossing. Mooi strak schuren, en met metaal kleurig hammerite erover.

Mijn idee ook :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...
Tommie_jag    9

Na een korte tijd van afwezigheid door werk, weer wat kunnen doen aan de jaguar. Gelukkig is er marktplaats en heb ik een vervangend bakje kunnen vinden voor de kentekenplaat verlichting. IMG_20170803_195255116.thumb.jpg.ef8e57e1aa39e81fa96be2265efe84f5.jpg

Wat lichte roest, maar verder top. Een foto van het gemonteerde licht houden jullie mij nog tegoed. Daarnaast een een nieuwe bestuurders mat aangeschaft. De oude was vergaan en deze is weer perfect. 

IMG-20170908-WA0005.thumb.jpeg.fea6748fddbaced55b0b0edfa9955770.jpeg IMG_20170908_183252806.thumb.jpg.dd2caf7e87db0d83a59cba7935323168.jpg

Helaas ook weer minder nieuws. De radiateur lekte, deze dus uit gemonteerd en weg gebracht naar een specialist. Na het afpersen bleken en er ook wat kanaaltjes te lekken en was de enige oplossing een nieuwe core. Aangezien dit 400euro kost, eerst maar eens kijken of ik er een goedkoper via iets anders kan regelen. 

IMG_20170904_193115714_HDR.thumb.jpg.c5e758d2ae9ee7f11eb1dd803e89d71a.jpg

We gaan zien hoe het loopt, al blijkt de "hobby" wel prijziger dan gedacht.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
django    19

hoi

radiator van bmw 535 jaargang rond 1992 heeft dezelfde afmeting ,,kost nieuw 125euro op ebay

aansluitingen kan verschillen

[afmeting moet je vergelijken]

Share this post


Link to post
Share on other sites
john37    83
17 uren geleden, django zei:

hoi

radiator van bmw 535 jaargang rond 1992 heeft dezelfde afmeting ,,kost nieuw 125euro op ebay

aansluitingen kan verschillen

[afmeting moet je vergelijken]

Kijk, dat zijn nog eens nuttige tips.

KOELING MOET namelijk GOED op orde ZIJN.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
Tommie_jag    9

Hoppa, alweer is er marktplaats to the rescue. Heel voordelig een series 1 radiateur op de kop kunnen tikken, verschil met series 2 is dat de series 1 dikker is en is voorzien van een kraantje. Gelijk de radiateur op druk laten testen en deze is goed bevonden. Gisteren heerlijk met mooi weer alles aangesloten en met koelvloeistof weer gevuld. Aan het eind van de dag een goed rondje getourd. Alles bleef lekdicht en ook het niveau bleef op peil. 

Ik ben weer tevreden. 

IMG_20171015_213914306.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...
Tommie_jag    9

Gisteren was het weer fantastisch weer om te toeren, dus hier ook dankbaar gebruik van gemaakt. Uiteraard zaterdag de auto al even goed gewassen. Zondag avond nog even druk geweest met de radio antenne, maar kom er nog niet helemaal uit. De locatie van de radio antenne en motor zelf heb ik intussen wel achterhaald. Deze zit in de wielkast. Je komt er bij door het spat schildje in de wielkast te verwijderen. 

IMG_20180409_181028274.thumb.jpg.7ba91d5d1de9322bf3388fe8f83b7bf9.jpgIMG_20180409_181038195.thumb.jpg.73f9ac1892ea11459e01220c7f3159cd.jpg

Maar voordat ik hier aan begin, wil ik eerst de schakelaar controleren. Hiervoor moet de armsteun en de metalen plaat rond de schakelpook weg, maar dat lukt nog niet. In het boek staat dat je het palletje, waarmee de armsteun vastzit, moet verwijderen. Weet toevallig iemand hoe dit gaat, zonder deze te verwijderen. 

IMG_20180409_183851.thumb.jpg.17de838de83ed631939bd27c16d6ea0d.jpgIMG_20180409_181124435.thumb.jpg.52372ca4ea781967b4b7123ef6b69931.jpg

Gelukkig kan ik gewoon rijden en dus ook genieten van de auto en het weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tommie_jag    9

Stap per stap kom ik er wel, clipje kwam er uit met een beetje prutsen met een schroevendraaier. Volgende stap is de moer van de metalen plaat los te krijgen. Ingevet met wd40, niet los te krijgen. 

IMG_20180410_185946097.thumb.jpg.13ab23a55f28d608d05de5752c8d5197.jpg

 

Gelukkig geven we niet op. Morgen maar even kijken of de wd40 zijn werk heeft gedaan. 

Gelijk ook de verwarming even nakijken, deze wordt niet warm. Niet dat het nu nodig wordt met het goede weer, maar als het er op zit, moet het werken. 

Panelen liggen eruit, en binnenkort maar even alle slangen nakijken op lekken. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
Tommie_jag    9

Ondertussen al weer stukken verder. Waarschijnlijk een los contact direct bij de antenne. De radio krijgt een extra aarde wat het probleem waarschijnlijk verhelpt. 

En volgende week op tour met kameraden met ieders een oude auto en een bakje. Gaat wat worden. Gisteren al een testrit naar het strand gemaakt. Hij hield het keurig vol zonder problemen. (klopt af) 

Voor de vakantie wil ik eigenlijk alle smeerpunten nalopen. Maar geen idee welk vet ik moet gebruiken, kan dit gewoon met een willekeurig multi purpose vet of moet dit met lithium of speciaal wiel lager vet? Wie kan mij hierin helpen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
hansvh    469

Volgens de servicemanual van de S2 moet je multipurpose lithium vet gebruiken voor alle smeerpunten (NLGI consistency #2). Zal voor de S1 wel hetzelfde zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
Iksjeezesel    502
Op 4/10/2018 om 9:46 PM, Tommie_jag zei:

Stap per stap kom ik er wel, clipje kwam er uit met een beetje prutsen met een schroevendraaier. Volgende stap is de moer van de metalen plaat los te krijgen. Ingevet met wd40, niet los te krijgen. 

IMG_20180410_185946097.thumb.jpg.13ab23a55f28d608d05de5752c8d5197.jpg

 

Gelukkig geven we niet op. Morgen maar even kijken of de wd40 zijn werk heeft gedaan. 

Gelijk ook de verwarming even nakijken, deze wordt niet warm. Niet dat het nu nodig wordt met het goede weer, maar als het er op zit, moet het werken. 

Panelen liggen eruit, en binnenkort maar even alle slangen nakijken op lekken. 

 

Beter laat dan nooit:

Het is een gelaste moer, je zult de bout moeten losdraaien in plaats van de moer;-), dan hebbie geen problemen meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tommie_jag    9

Nou die bout kwam never nooit los. Dus maar netjes laten zitten. Afgelopen juni was alweer de vakantie. Ruim 1300 km gereden in Duitsland, België, Luxemburg en noord Frankrijk. Een fantastische toch, waarbij de jaguar geen kik heeft gegeven. Geen druppel olie of koelvloeistof gelekt, en om de grap voor te zijn, ik heb gecheckt of er nog wel olie inzat. 😂  Alleen het verbruik was een gortige 1 op 6,5. Maar ach als je eenmaal achter het stuur zit, denk je daar toch niet meer aan.

Omdat de radio en speakers aan vervanging toe zijn ben ik op zoek naar een nieuw setje en liefst natuurlijk zo origineel mogelijk. Is er iemand die weet welke radio er origineel in een series 1 zat. De mijne is al eens vervangen door een nieuwere. De speakers die er nu inzitten, zien er goed uit, maar kraker erg. Iemand een goede suggestie voor nette speakers met een oude uitstraling? 

Dus ondanks een beetje afwezigheid, nog steeds druk met puntjes, maar ook druk met genieten van het rijden. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...