Tommie_jag 9 Report post Posted February 27, 2017 Zo de pomp doet het ook weer, uit elkaar gehaald en schoongemaakt. De contactpuntjes waren versleten. Gelukkig heb ik de andere pomp al eens gereviseerd, en waren daar de contactpuntjes nog wel goed. (Bij de andere was het membraam lek) Volgende project heeft zich ook al weer aangediend, namelijk het kentekenverlichting achter. Bakje finaal rot en fittingen ook. Dus dat wordt even knutselen. Denk dat ik bij conrad een tweetal nieuwe fittingen koop en deze installeer. Iemand toevallig een oplossing om de gaten te dichten, wellicht met epoxyhars? De pakking moet ook worden vernieuwd, weet iemand toevallig waar ik pakkingmateriaal kan halen? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 502 Report post Posted February 27, 2017 Zo de pomp doet het ook weer, uit elkaar gehaald en schoongemaakt. De contactpuntjes waren versleten. Gelukkig heb ik de andere pomp al eens gereviseerd, en waren daar de contactpuntjes nog wel goed. (Bij de andere was het membraam lek) v.jpg Volgende project heeft zich ook al weer aangediend, namelijk het kentekenverlichting achter. Bakje finaal rot en fittingen ook. Dus dat wordt even knutselen. Denk dat ik bij conrad een tweetal nieuwe fittingen koop en deze installeer. Iemand toevallig een oplossing om de gaten te dichten, wellicht met epoxyhars? De pakking moet ook worden vernieuwd, weet iemand toevallig waar ik pakkingmateriaal kan halen? x.jpg ij.jpg z.jpg Mooiste is natuurlijk vervangen, maar bij mijn stadslicht (in de richting aanwijzer bij de vroege s2) was het ook reddeloos verloren en heb ik leds van de action in epoxy in de unit gegoten.Is een beunoplossing maar geen last van roest, vocht en kapotte gloeidraad meer. Gebruikt ook minder electriciteit dus wat gecorrodeerde bekabeling is ook minder snel een probleem. Je kunt later alsnog vervangen voor een goede originele unit. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommie_jag 9 Report post Posted March 14, 2017 Eigenlijk wil ik vervangen. Maar de unit is slecht te verkrijgen of gigantisch duur of inclusief bumper. Dus waarschijnlijk komt er een matje met expoxy in de bodem van het bakje. Met daarop twee nieuwe licht fittingen. En wellicht een extra gaatje voor de afwatering. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rover114 846 Report post Posted March 14, 2017 Led in een series XJ? Brrrrr Mss kneedbaar metaal iets om de gaatjes te dichten? Anders epoxy . Quote Share this post Link to post Share on other sites
haddock 688 Report post Posted March 14, 2017 There is led in batteries also! Quote Share this post Link to post Share on other sites
rover114 846 Report post Posted March 14, 2017 There is led in batteries also! i drink to that Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommie_jag 9 Report post Posted March 15, 2017 Zelf zat ik ook al kneedbaar metaal te denken. Dat is wellicht een goed oplossing. Mooi strak schuren, en met metaal kleurig hammerite erover. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rover114 846 Report post Posted March 15, 2017 Zelf zat ik ook al kneedbaar metaal te denken. Dat is wellicht een goed oplossing. Mooi strak schuren, en met metaal kleurig hammerite erover. Mijn idee ook Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommie_jag 9 Report post Posted September 13, 2017 Na een korte tijd van afwezigheid door werk, weer wat kunnen doen aan de jaguar. Gelukkig is er marktplaats en heb ik een vervangend bakje kunnen vinden voor de kentekenplaat verlichting. Wat lichte roest, maar verder top. Een foto van het gemonteerde licht houden jullie mij nog tegoed. Daarnaast een een nieuwe bestuurders mat aangeschaft. De oude was vergaan en deze is weer perfect. Helaas ook weer minder nieuws. De radiateur lekte, deze dus uit gemonteerd en weg gebracht naar een specialist. Na het afpersen bleken en er ook wat kanaaltjes te lekken en was de enige oplossing een nieuwe core. Aangezien dit 400euro kost, eerst maar eens kijken of ik er een goedkoper via iets anders kan regelen. We gaan zien hoe het loopt, al blijkt de "hobby" wel prijziger dan gedacht.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
django 19 Report post Posted September 14, 2017 hoi radiator van bmw 535 jaargang rond 1992 heeft dezelfde afmeting ,,kost nieuw 125euro op ebay aansluitingen kan verschillen [afmeting moet je vergelijken] Quote Share this post Link to post Share on other sites
john37 83 Report post Posted September 15, 2017 17 uren geleden, django zei: hoi radiator van bmw 535 jaargang rond 1992 heeft dezelfde afmeting ,,kost nieuw 125euro op ebay aansluitingen kan verschillen [afmeting moet je vergelijken] Kijk, dat zijn nog eens nuttige tips. KOELING MOET namelijk GOED op orde ZIJN. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommie_jag 9 Report post Posted September 15, 2017 Dankje voor de tip, ik zal hier eens naar kijken, al wil ik proberen er weer een originele radiateur in te zetten. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommie_jag 9 Report post Posted October 16, 2017 Hoppa, alweer is er marktplaats to the rescue. Heel voordelig een series 1 radiateur op de kop kunnen tikken, verschil met series 2 is dat de series 1 dikker is en is voorzien van een kraantje. Gelijk de radiateur op druk laten testen en deze is goed bevonden. Gisteren heerlijk met mooi weer alles aangesloten en met koelvloeistof weer gevuld. Aan het eind van de dag een goed rondje getourd. Alles bleef lekdicht en ook het niveau bleef op peil. Ik ben weer tevreden. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
arie-jag 567 Report post Posted October 17, 2017 het moet ook een keertje meezitten toch? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommie_jag 9 Report post Posted October 17, 2017 Wat was het ook al weer, drie keer is scheepsrecht? Dit is de derde radiateur, dus ik zit goed. Quote Share this post Link to post Share on other sites
arie-jag 567 Report post Posted October 17, 2017 Juist, zo moet je denken! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommie_jag 9 Report post Posted April 9, 2018 Gisteren was het weer fantastisch weer om te toeren, dus hier ook dankbaar gebruik van gemaakt. Uiteraard zaterdag de auto al even goed gewassen. Zondag avond nog even druk geweest met de radio antenne, maar kom er nog niet helemaal uit. De locatie van de radio antenne en motor zelf heb ik intussen wel achterhaald. Deze zit in de wielkast. Je komt er bij door het spat schildje in de wielkast te verwijderen. Maar voordat ik hier aan begin, wil ik eerst de schakelaar controleren. Hiervoor moet de armsteun en de metalen plaat rond de schakelpook weg, maar dat lukt nog niet. In het boek staat dat je het palletje, waarmee de armsteun vastzit, moet verwijderen. Weet toevallig iemand hoe dit gaat, zonder deze te verwijderen. Gelukkig kan ik gewoon rijden en dus ook genieten van de auto en het weer. Quote Share this post Link to post Share on other sites
RMelchers 79 Report post Posted April 9, 2018 met een platte schroevendraaier Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommie_jag 9 Report post Posted April 10, 2018 Is deze er gewoon uit te wippen of zit deze met weerhaakjes vast? Het plastic van het bakje is nogal fragiel. Quote Share this post Link to post Share on other sites
RMelchers 79 Report post Posted April 10, 2018 wat ik mij kan herinneren wipt deze los. Gaat je lukken! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommie_jag 9 Report post Posted April 10, 2018 Stap per stap kom ik er wel, clipje kwam er uit met een beetje prutsen met een schroevendraaier. Volgende stap is de moer van de metalen plaat los te krijgen. Ingevet met wd40, niet los te krijgen. Gelukkig geven we niet op. Morgen maar even kijken of de wd40 zijn werk heeft gedaan. Gelijk ook de verwarming even nakijken, deze wordt niet warm. Niet dat het nu nodig wordt met het goede weer, maar als het er op zit, moet het werken. Panelen liggen eruit, en binnenkort maar even alle slangen nakijken op lekken. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommie_jag 9 Report post Posted June 18, 2018 Ondertussen al weer stukken verder. Waarschijnlijk een los contact direct bij de antenne. De radio krijgt een extra aarde wat het probleem waarschijnlijk verhelpt. En volgende week op tour met kameraden met ieders een oude auto en een bakje. Gaat wat worden. Gisteren al een testrit naar het strand gemaakt. Hij hield het keurig vol zonder problemen. (klopt af) Voor de vakantie wil ik eigenlijk alle smeerpunten nalopen. Maar geen idee welk vet ik moet gebruiken, kan dit gewoon met een willekeurig multi purpose vet of moet dit met lithium of speciaal wiel lager vet? Wie kan mij hierin helpen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansvh 469 Report post Posted June 18, 2018 Volgens de servicemanual van de S2 moet je multipurpose lithium vet gebruiken voor alle smeerpunten (NLGI consistency #2). Zal voor de S1 wel hetzelfde zijn. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Iksjeezesel 502 Report post Posted September 8, 2018 Op 4/10/2018 om 9:46 PM, Tommie_jag zei: Stap per stap kom ik er wel, clipje kwam er uit met een beetje prutsen met een schroevendraaier. Volgende stap is de moer van de metalen plaat los te krijgen. Ingevet met wd40, niet los te krijgen. Gelukkig geven we niet op. Morgen maar even kijken of de wd40 zijn werk heeft gedaan. Gelijk ook de verwarming even nakijken, deze wordt niet warm. Niet dat het nu nodig wordt met het goede weer, maar als het er op zit, moet het werken. Panelen liggen eruit, en binnenkort maar even alle slangen nakijken op lekken. Beter laat dan nooit: Het is een gelaste moer, je zult de bout moeten losdraaien in plaats van de moer;-), dan hebbie geen problemen meer. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tommie_jag 9 Report post Posted September 10, 2018 Nou die bout kwam never nooit los. Dus maar netjes laten zitten. Afgelopen juni was alweer de vakantie. Ruim 1300 km gereden in Duitsland, België, Luxemburg en noord Frankrijk. Een fantastische toch, waarbij de jaguar geen kik heeft gegeven. Geen druppel olie of koelvloeistof gelekt, en om de grap voor te zijn, ik heb gecheckt of er nog wel olie inzat. Alleen het verbruik was een gortige 1 op 6,5. Maar ach als je eenmaal achter het stuur zit, denk je daar toch niet meer aan. Omdat de radio en speakers aan vervanging toe zijn ben ik op zoek naar een nieuw setje en liefst natuurlijk zo origineel mogelijk. Is er iemand die weet welke radio er origineel in een series 1 zat. De mijne is al eens vervangen door een nieuwere. De speakers die er nu inzitten, zien er goed uit, maar kraker erg. Iemand een goede suggestie voor nette speakers met een oude uitstraling? Dus ondanks een beetje afwezigheid, nog steeds druk met puntjes, maar ook druk met genieten van het rijden. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.