Jump to content

Puntjes op de i jaguar s1 '69

Recommended Posts

De orriginele mechanische zit er gewoon op. Dus de elektrische zijn gewoon extra. Dan kun je ze ook gewoon op een hogere temperatuur zetten. Als je de mechanische weg haalt kun je daar 1 heel grote zetten of als je de kap van de radiateur er af haalt 2 grote. Maar dat ziet er niet orrigineel uit en deze zie je bijna niet.

Als je een airco uitvoering hebt en je wil ze aan de voorkant hebben moet je wel heel dunne nemen en goed meten.

De mechanische zou er nu wel compleet af kunnen die elektrische verzetten meer lucht als ik verwacht had

Ik had overigens alleen die grote die op de motor zit en geen extra. Bij de meeste zit er een thermostaat in de radiateur alleen is hij dan niet instelbaar en dat wou ik wel graag

Tommie_jag    9

Zelf zit ik ook te kijken naar een elektrische fan. Ook omdat de vorige keer de ventilator in de radiateur is geslagen.

Kosten toch weer een dikke €400. De poelie waa van de as van de waterpomp afgebroken,

Dus een nieuwe waterpomp was ook nodig.

XJeej    276

Ik ben ook van plan om elektrisch te gaan. Laat de mechanische fan weg, en zet een elektrische achter de radiator. Heb er 1 gekocht van een Ford bij de sloper, maar Kenlowe werd aangeraden en dat lijkt mij een beter idee. Ben er nog niet aan toe gekomen, maar laat het wel weten wanneer het zo ver is. (Wordt dit jaar niet meer denk ik)

Tommie_jag    9

Kenlowe heb ik ook gezien en van gehoord dat het goed is, maar ruim €200 voor een fan kit als een sloper ook prima functioneerd vind ik wat teveel van het goede

• 1 month later...
Tommie_jag    9

Vrijdag apk dag, we gaan het zien.

Al heb ik goede hoop.

En omdat de koers van de pond lekker in ons voordeel is een revisie setje gekocht voor de dynamo. Een nieuwe dynamo kost €80, een revisiesetje kost €35. Maar het heeft wel wat om dingen te reviseren.

Om dingen te begrijpen en te leren.

Tommie_jag    9

Een update van de Apk.

Net niet door de apk. De voorbanden en voorremschijven moeten worden vervangen.

En ook de remvloeistof heeft zijn langste tijd gehad. Dus dat moet ook maar gebeuren.

Iemand een adres voor de remschijven?

Zijn er ook universele schijven toepasbaar?

Han    555

De S1 heeft origineel ongeventileerde schijven en ik raad je aan om gewoon nieuwe te bestellen. Je zult ook nieuwe remblokken monteren en daarvoor moeten de remzuigers naar binnen. Kijk eerst of die beschadigd zijn door roest, want als je die roestige plekjes naar binnen drukt krijg je waarschijnlijk lekkage. In dat geval kun je beter nieuwe remzuigers monteren.

De remolie ga je sowieso verversen, dus dat is dan mooi meegenomen. Alles nieuw is het mooiste want je remmen zijn van levensbelang, ook voor een ander.

Tommie_jag    9

De remblokken zijn nog goed.

Dus alleen de remschijven laat ik vervangen. Zelf doen kan ook,

maar de Remolie wordt dan gelijk ververst en de apk wordt geregeld. Dus dit is makkelijker en sneller.

haddock    700

Blokken zijn waarschijnlijk ook oud, ik zou ze lekker ook vervangen.

En dan zoals Han al zei eventueel de zuigers.

Degraaggasgevenderemmert

Han    555

Ik zou geen oudere blokken loslaten op nieuwe schijven. Voor de kosten hoef je het niet te laten. Maar als ze nog bijna nieuw zijn en helemaal vlak, dan is het wat anders.

• 4 weeks later...
Tommie_jag    9

Hoppa, de auto is apk gekeurd.

Voorbandjes vernieuwd, nieuwe remschijven en toch maar een setje remblokken laten monteren. Voor een setje van €20, kan je het niet laten. Ik dacht dat ze veel duurder waren. Aankomende weken de dynamo reviseren, nieuwe accu monteren en de linker brandstofpomp nakijken.

MennoXj6    30

Gefeliciteerd met de Apk,

klein vraagje ik ben ook bijna klaar met de restauratie van mijn serie I

nu heb ik net een compleet nieuwe tapijt set erin laten maken 

het enige wat nog moet zijn alle deur afdichtingen vervangen, ik heb een complete set gekocht maar ben vergeten welke waar moeten

je hebt een dikkere uit 2 delen lijkt het bijna en een dunnere variant,

hoe zit dat bij jouw serie I 

Iksjeezesel    505

Je kan toch 1 voor 1 de oude eruithalen , en dan zie je toch welke nieuwe er voor in de plaats komt ?

Ik lees dat dat ie een restauratie gedaan heeft, en weet dat ie al lang bezig is dus ik gok dat ie dus helemaal uit elkaar geweest is en wat hulp nodig heeft op dit detail (verder heeft Menno de klus zonder veel poespas geklaard.)...(Fotoos?

MennoXj6    30

het gaat over de Furflex set met idd die klemgootjes,

maar ze hebben in een ander onderwerp op dit forum al netjes gereageerd,

idd de auto is bijna klaar auto gespoten alles weer in elkaar

nieuwe hemel en tapijtset van Lakewell gemonteerd nieuw bovenkant van dashbord en hoedenplank gemaakt,

nu alleen nog die furflex set sier stripjes bij de instap en de stoelen en achterbank terug plaatsen dan kan die naar de apk.

fotos komen nog 

• 3 weeks later...
Tommie_jag    9

Zo de dynamo is weer gemaakt,

en zit weer gemonteerd aan het blok.

Even de laadwaarde gemeten en een mooie constante 14 tot 14,2 volt.

Morgen de nieuwe accu plaatsten en even kijken naar de linker brandstofpomp, waarom deze niet tikt. Stroom heeft hij wel. En omdat we toch vrij zijn morgen, de nummerbord verlichting achter herstellen.

post-6415-0-26700900-1482958527_thumb.jpeg

Iksjeezesel    505

Zo de dynamo is weer gemaakt,

en zit weer gemonteerd aan het blok.

Even de laadwaarde gemeten en een mooie constante 14 tot 14,2 volt.

Morgen de nieuwe accu plaatsten en even kijken naar de linker brandstofpomp, waarom deze niet tikt. Stroom heeft hij wel. En omdat we toch vrij zijn morgen, de nummerbord verlichting achter herstellen.

Als je pomp toevoer verstopt zit tikt de pomp ook niet. Kan even duren voordat je daar achter komt dus vandaar dit berichtje

Succes.

Tommie_jag    9

Ik zal er eens een zacht klapje aan wagen.

Even kijken of hij genoeg stroom krijgt en daarna de slang vanaf de tank loshalen. Een kijken of daar wel benzine vanaf komt. De andere pomp doet het wel, dus aan de afvoer ligt het niet.

Accu zojuist vervangen.

En de nummerplaat verlichting gedemonteerd. Van de bodem van het bakje is niet veel meer over helaas. En ook de fittingen zijn goed verroest.

Hmm maar even goed schoon schuren en kijken of ik het te repareren is.

Han    555

Ik neem aan dat je membraanpompen hebt met de contactpuntjes. Die willen wel eens geen contact maken als het lang stil staat. Een hengst met de rubber hamer op het pomphuis kan helpen, maar anders even schoonmaken.