Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
petervanwijk

MP advertentie X300 Century org NL.

Aanbevolen berichten

petervanwijk    22

Ik eigenlijk ook...... overigens viel mij ook op dat de prijzen van de x300 momenteel fors aan het fluctueren waren. Kan er even geen vinger opleggen . Er staat ook een XJ12 met een zeer lage kmstand maar volgens mij ook een jaartje buiten gestaan echter een zeer lage prijs.....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    3

Nou, hier moet ik toch even ingrijpen, heren kenners.

Is absoluut geen Century!

En bij nader bekijken van de foto's zie ik zelfs dat het gewoon mijn vorige D6 is!!

Dezelfde als degene die hier links nog in mijn avatar staat!

Tips voor degenen die interesse hebben:

-In oktober 2013, toen ik hem verkocht, stond er al ruim 264.000 op de teller, dus de opgegeven stand klopt ook al niet.

-Wil je een proefrit maken, zorg dan dat je dat met koude motor doet, want de versnellingsbak werkte, na een totale revisie bij AVS in Purmerend, perfect met warme motor, maar niet met koude motor, dan ging hij direct in noodloop bij overschakelen van 3 naar 4.

Volgens Raymond was de revisie niet goed gedaan en moest dat opnieuw, kan zijn dat dat inmiddels opgelost is natuurlijk, maar wel even opletten dus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    3

En ook dat allemaal niet eens, Peet....:wink:

Van een knappe gozer geweest en onder een heel groot meestal blauw dak gestaan...veel heen en weer gereden tussen Rotterdam en Rotterdam.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    649

En ook dat allemaal niet eens, Peet.... :wink:

Van een knappe gozer geweest en onder een heel groot meestal blauw dak gestaan...veel heen en weer gereden tussen Rotterdam en Rotterdam.

...achterbank versleten en kofferbak heeft rare planten-geurtjes?  :sarcastichand:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    3

...achterbank versleten en kofferbak heeft rare planten-geurtjes?  :sarcastichand:

Zou kunnen...alle zittingen opnieuw gespoten, inclusief de biezen, meedogenloos, kijk maar eens goed, al voor ik hem kocht. :wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Fasett    87

Nou, hier moet ik toch even ingrijpen, heren kenners.

Is absoluut geen Century!

Het komt wel vaker voor dat verkopers van de X300 'extra aandacht' willen door 'Century' in de advertentie te plaatsen terwijl het geen jubileum model is. 

Misschien wel handig om de onderscheidende kenmerken even op te sommen: 

• Century staat vermeld op het dashboard (waar in dit geval V12 staat) 
  • Overigens ook RA op het kofferdeksel. Nu moeilijk te zien) 
  • De hoofdsteunen zijn voorzien van de letter D (en hier dus niet) 
  • Indien aanwezig, de Century heeft speciale vloermatten waarom het eerste model staat afgebeeld en de letter C 
  • De Century heeft speciaal afgewerkte velgen 
  • En voor de passagiers achter zijn in het plafond spiegeltjes aangebracht (voor wie zichzelf mooier vindt dan de auto) 
  • En niet te vergeten het jaartal, dat moet dus 1996 zijn, maar ik heb ook wel oneigenlijke Century advertenties gezien met bijvoorbeeld 1995. :twitch: Dat is toch knap .... 

Dus kijk altijd even goed op de foto's bij een advertentie, meestal valt het wel op zoals ook in dit geval. 

Harro, nog meer onderscheidende kenmerken, want jij hebt hem  :gaming:

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    3

Zo is dat, Erik!

Hier voor de volledigheid nog even het hele lijstje van bijzonderheden gekopieerd uit het volgende topic:

Daimler Double Six Century   :

Wat is er dan zo speciaal aan? Nou, van dittum:

Full options, dus inclusief Harman Kardon geluidsinstallatie met meer boxen en watt, koplampsproeiers, schuif-/kanteldak en longwheelbase (X330/Majestic),

+:

Lichtmetalen chromen turbinevelgen, ook de 5de, in de kofferbak;

Chromen sidestrips;

2 uitklapbare verlichte vintage opmaakspiegels halverwege het dak, voor de achterpassagiers (kan je hemeltje ook niet meer echt gaan hangen);

Afbeelding van de eerste Daimlerkoets uit 1896 op alle drempels, en de tekst "Century" e.d. ingegraveerd;

Sidebadges met grote C en daarin diezelfde koets afgebeeld;

Ook die afbeelding op alle vloermatten voor en achter, verder hoogpolig;

Gestikte D op alle hoofdsteunen voor en achter;

"Century" badge achter op de kofferbak i.p.v. "Six" of "Double Six";

"Century" aanduiding op hout boven het dashboardkastje;

Metalen gepopnageld Centuryplaatje in het dashboardkastje;

Contrastbiezen op de zetels en de hoofdsteunen;

Autolux leer van Connolly in plaats van het "gewone" Connolly leer, in horizontale banen;

Ditzelfde autolux leer ook aan de binnenkant van de deuren in plaats van de gebruikelijke skai deurbekleding;

Speciale lak (weet nog niet wat of waarom, maar het is iets aparts, een andere lak dan gebruikelijk...)

Memory voor stoelen en hoofdsteunen links en rechts, dus ook voor de bijrijder een eigen paneel;

Stoelverwarming voor en achter en ingeval van stoelen ook stoelverstelling achterin;

Getint glas rondom.

Verder zijn ze gelimiteerd geleverd en hebben dus per definitie verzamelwaarde.

Zijn ook apart genummerd van 1 tot 200.

Staan geregistreerd bij de Heritage.

Zijn toentertijd alleen verkocht aan speciaal uitgezochte en benaderde klanten.

De 6 cilinder kom je nog wel eens tegen, de 12 cilinder des te minder. Ik denk dat die laatsten merendeels al in diverse verzamelingen zijn ondergebracht, sowieso 1 in het Jaguar museum en minimaal 1 bij het Britse koningshuis (ik heb me zelfs laten vertellen van 4, maar daar geloof ik niet zo in).

De "gewone" X300 Double Six LWB (X330) is al niet in groten getale gemaakt en verkocht, 1230 stuks, maar deze dus nog veel minder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daimler 4 ever    103

Haha, en de mijne, de Daimler double six (DD6) SWB,...daar zijn er net 1000 van gemaakt, nog zeldzamer dus..Maar Harro spant ook in dit ´´draadje´´ de kroon. Ere wie ere toekomt. :buba:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    817

X308 Super v8 Short wheel base, zijn er ook maar heel weinig van.....

Ik dacht zo'n 76 stuks. Hoeveel LHD ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen