Ga naar inhoud
John-Boy

Stuurhuis en injectors spoelen

Aanbevolen berichten

John-Boy    28

Gisteren maar weer eens naar autoservice in Heinkenszand geweest, moest nog een nieuwe baksteun onder de auto en deze was binnen gekomen.

Bleek wel nodig want de oude baksteun was niet veel meer waard waardoor de versnellingsbak vrolijk op en neer hobbelde onder de auto.

Nadat de nieuwe baksteun er weer onder zat wilde ik nog even een afspraak maken om mijn injectors en stuurhuis te laten spoelen. Vorige maand de automaat bak laten spoelen en dat heeft echt heel positief uitgewerkt, bak gaat weer zijde zacht. Omdat er vocht in het reservoir van de stuurbekrachtiging zat en het niet zo druk was meteen aan het apparaat en spoelen maar en ja als je er dan toch staat meteen de injectors ook maar laten doen .......

Wel ook dit is een aanrader, als je zag wat voor smurrie olie er uit het reservoir en leidingen van de stuurpomp e.d. kwam was dat niet voor zijn tijd. Netjes gespoeld en nieuwe olie er in en als nieuw, stuurt heerlijk en je voelt gewoon dat alles weer netjes soepel en strak werkt. En dan de injectoren spoelen, wel ik heb spijt dat ik dat niet eerder heb laten doen. Scheelt echt alles, motor loopt zo mooi en pakt zo netjes op, gewoon fantastisch. Dus ook dit zou ik iedereen aanraden. En echt een stuk goedkoper dan een dure reparatie of vervanging van de injectors.

Al met al weer een hele mooie middag bij autoservice met wederom lekkere koffie en koeken. Raymond jullie weer bedankt voor de gezelligheid en de geweldige service. Mijn auto weer een stukje dichter bij de perfectie zoals hij ooit geweest is. Volgende maand nog even nieuwe V-snaren en nieuwe voorremmen laten doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Carel Jag    7

Ik ben vorige week ook weer bij Raymond in Heinkenszand geweest. Ook stuurhuis laten spoelen en injectiesysteem laten spoelen naast de andere onderhoudsklusjes. Resultaat inderdaad echt geweldig! Auto stuurt weer messcherp en motor pakt supersnel op en loopt volgens mij zo'n 10% goedkoper.

Was een gezellig dagje en de moeite waard om de auto in conditie te houden.

De service en het vakmanschap is elke keer weer een verademing om mee te maken als je het vergelijkt met de meeste garages.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    623

Gisteren ook een spoeldagje gehad. Kost me uit en thuis dertien uur en een tank competition 102. Maar oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo wat is dit de moeite waard!! Het effect staat hier al beschreven dus zal ik niet herhalen. Wel bevestigen dus. Al deze lofzang klinkt wat kleverig en ik weet dat Raymond het soms wat gênant vindt. Alsof hij mensen omkoopt om mooie verhalen te schrijven. Denk er het jouwe van, maar wat ben ik weer blij :-)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Leonneke    170

Gisteren ook een spoeldagje gehad. Kost me uit en thuis dertien uur en een tank competition 102. 

Die spoeling is fantastisch ja. Ik kon helaas het verschil niet ontdekken want onze dokter had zijn operatie al volbracht voordat ik de auto aanschafte.

Maar die Competition 102, waar tover jij die vandaan ? Deutschland oder was ? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    623

Die spoeling is fantastisch ja. Ik kon helaas het verschil niet ontdekken want onze dokter had zijn operatie al volbracht voordat ik de auto aanschafte.

Maar die Competition 102, waar tover jij die vandaan ? Deutschland oder was ?

Ik heb de pomp hier vlakbij. Maar hij krijgt het alleen bij uitzondering. Gisteren was een verwendag dus vandaar. Spul kost nog steeds 1,80..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    649

Vraagje. Mijn S-type 3.0 V6 heeft 60k op de klok, maar toch 15 jaar oud.

Overigens loopt ie als een zonnetje... kan dat nog mooier?

Zou spoelen dus nut hebben? Uhh en dan bedoel ik ALLEEN het stuurhuis en de injectoren.

Want ik heb een handbak...  :jester:

NB Werkman schijnt hetzelfde spul te hebben.

Voor mij nogal wat dichterbij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    419

Niet veel kilometers maar toch 15 jaar. De olie in het stuurhuis dus waarschijnlijk ook al 15 jaar. Ik zou het doen,al is het maar prefentief. Mijn X heeft meer dan het dubbele gereden en heb wel de injectoren laten reinigen. Een wereld van verschil. Ik zeg: doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    623

Vraagje. Mijn S-type 3.0 V6 heeft 60k op de klok, maar toch 15 jaar oud.

Overigens loopt ie als een zonnetje... kan dat nog mooier?

Zou spoelen dus nut hebben? Uhh en dan bedoel ik ALLEEN het stuurhuis en de injectoren.

Want ik heb een handbak...  :jester:

NB Werkman schijnt hetzelfde spul te hebben.

Voor mij nogal wat dichterbij.

Het injectorreiniging heeft gjw nog niet. Het gaat ongeveer zo:

image.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    817

Je kan ook de injectors extern reinigen, zo deet Raymond het eerst ook. Ook testen van opbrengst en o-ringetjes en zeefjes vernieuwen. Kan je ook mooi zien de opbrengst voor en na reinigen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    623

Reinigen met dat groene ding schijnt net zo effectief te zijn als extern. Alleen veel minder bewerkelijk en geen gedoe met ringetjes/rubbertjes die dan ook nieuw moeten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    649

Kortom, het is goedkoper... Kijk - ben je Nederlander of niet!

Maar da's nog geen antwoord op de vraag. Zou het na 70.000km nodig zijn/helpen?

En het stuurhuis, hoe zit het daarmee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    817

Reinigen met dat groene ding schijnt net zo effectief te zijn als extern. Alleen veel minder bewerkelijk en geen gedoe met ringetjes/rubbertjes die dan ook nieuw moeten.

O-ringetjes hebben ook niet het eeuwige leven, dus zul je ook moeten vervangen na 15 jaar :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    649

Ik hou het in overweging. Eerste onderhoudsbeurt zal ik eens kijken of het kan.

Staat ie er weer piekfijn bij voor de lente/zomer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    623

O-ringetjes hebben ook niet het eeuwige leven, dus zul je ook moeten vervangen na 15 jaar :)

Dat heb jij dus al in 2010 gedaan zeker :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen