Jump to content
wavn

Achterhoek Tour 2015

Recommended Posts

wavn    49

Beste JF leden,

Evenals vorig jaar wil ik graag weer een "Achterhoektour" organiseren en deze zal worden gereden op een van de volgende data: 20/21 juni - 4/  5 juli en hiermee nodig ik jullie uit voor deelname.

Het programma is globaal als volgt::
- ca. 10.30 - 13.30: ontvangst bij ons in de tuin in de Achterhoek: stoeltjes + tafeltjes alsmede broodjes meenemen; koffie en iets erbij van het huis,
- ca. 13.30 - 15.00: tourrit door de Achterhoek,
- ca. 15.00 - 16.30: versnapering bij een leuke locatie (b.v. pannenkoekenhuis in Buurse),
- ca. 16.30 - 17.30: tourrit door de Achterhoek,

- ca. 17.30 - 20.30: diner bij Mallumse Molen in Eibergen,

deelnemers kunnen vanzelfsprekend ook eerder de tour beëindigen.

De bovengenoemde data is vastgelegd.

Tot nu hebben vrijwel alle deelnemers van vorig jaar toegezegd weer mee te rijden (er is 1 afzegging; echter is er ook 1 deelnemer die met 2 auto's zal meerijden) en dat betekent dat er intussen ca. 15 deelnemers zijn.

Teneinde het geheel beheersbaar te houden (i.v.m. parkeermogelijkheden enz.) wil ik het aantal auto's beperken tot ca. 25.

De rit wordt verder onder auspiciën van JF gereden: Kees (keesh) zal, net zoals vorig jaar, vanaf begin mei de deelnemerslijst publiceren; vanzelfsprekend is deelname voor eigen verantwoordelijkheid en risico.

Pauluspp    288

Zoals al doorgegeven ben ik er weer bij mits de happening plaatsvindt in juli.

Het weekend in juni kom ik net terug van vakantie.

Leuk initiatief weer Willem!

wavn    49

Een paar actuele foto's van vandaag, genomen bij de Mallumse Molen (Muldershuis):

post-3293-0-71027600-1423150072_thumb.jpg  post-3293-0-21354900-1423150103_thumb.jpg  post-3293-0-94770600-1423150119_thumb.jpg

Ik geef de garantie dat het tijdens de tour minder koud zal zijn!

• Like 1

exlid1    3

Mooi initiatief weer Willem! En mooie foto's ook!

Ik moet rond die tijd weer een (dit keer klein) rondje Europa maken, nu met mijn Mexicaanse zwager met vrouw, en daarna komt zuslief ook nog ff over waarschijnlijk, dus weer ff genoeg tourkilometers dan.

Maar het lijkt me een hele mooie rit. Veel plezier allemaal alvast!

julian    96

Zet mij en mijn vriendin (zus zoals raymond bijnaam gaf)ook maar in de planning.Zou wel fijn zijn een vaste datum komt(5 juli staat vast),ivm zaterdags vrij vragen van werk.Kijken er naar uit.zijn er evt kosten ook bekend voor eten en zo?

wavn    49

Zet mij en mijn vriendin (zus zoals raymond bijnaam gaf)ook maar in de planning.Zou wel fijn zijn een vaste datum komt,ivm zaterdags vrij vragen van werk.Kijken er naar uit.zijn er evt kosten ook bekend voor eten en zo?

Bij ons koffie en iets erbij "van het huis"; gelieve zelf af te rekenen bij de versnaperingsstopplaats en de dinerstopplaats (als je daar gebruik van maakt). 

wavn    49

Een ding is verder zeker, begrijp ik, Julian: in jouw Jaguar zitten in ieder geval geen verkeerd gemonteerde lampjes!!

julian    96

Een ding is verder zeker, begrijp ik, Julian: in jouw Jaguar zitten in ieder geval geen verkeerd gemonteerde lampjes!!

Deze begrijp ik niet helemaal?Laatst bij raymond hele toer gehad vanwege remlichtje haha.

Qlincy    1

Hallo Willem,

Ik wil mij graag aanmelden voor deze tourrit, met een voorkeur voor juli.

Dan kan mijn vrouw en hoop ik dat ze mee wil.

groet Johan

wavn    49

Leuk dat je erbij bent Johan!

We kunnen de data iets meer preciseren tot 4/  5 juli:

- nadeel: iets minder flexibel m.b.t. het weer;

- voordeel: makkelijker voor jullie in te plannen en ook van diverse deelnemers teruggekoppeld: voorkeur: 4/  5 juli; bovendien ........................ we willen zeker Paul er toch ook bij hebben :yes:

Wat vinden jullie?

rover114    795

Leuk dat je erbij bent Johan!

We kunnen de data iets meer preciseren tot 4/5 juli:

- nadeel: iets minder flexibel m.b.t. het weer;

- voordeel: makkelijker voor jullie in te plannen en ook van diverse deelnemers teruggekoppeld: voorkeur: 4/5 juli; bovendien ........................ we willen zeker Paul er toch ook bij hebben :yes:

Wat vinden jullie?

+1

Zou mooi zijn

• Like 1

Daimler 4 ever    103

4/  5 juli...heb ik toch zojuist vernomen dat het stralend zonnig en matig warm weer is, zo rond 22 graadjes.

Aangezien mijn AC blijkt te werken,....meld ik mij hierbij definitief aan !!! :gaming:

Dus..er is een Double six, die bovendien Mean and Green is, aanwezig. :imsohappy:

Zijn er trouwens leuke overnachtings-tips daar?

Ivm de afstand vanaf mijn armetierig kasteeltje wil ik in de buurt slapen, de nacht vóór de tour. Per pm kan ook hoor.

En anders is er booking.com, toch? Of zoiets.

De Dame en ik kijken er naar uit. :yes:

PS: mensen zonder auto die dag, maar wel liefhebbers,  op die route -van Zeeland naar de Achterhoek- kunnen gerust met mij meerijden.

Max, de eerdere leerling-monteur van Isabella/Raymond, is er misschien ook bij. Hij heeft gisteren trouwens als eerste forumlid een ritje in de MGM kunnen maken op de zoninnge zeeuwse dreven. Net 18, dus...rijbewijs !! Joepie. Hij had tijdens het rijden als mede-kenner maar één opmerking...´´wat een koppel´´

Tja.... :thankyou:

• Like 1

wavn    49

Welkom Arend: pas echter wel op: Achterhoek is zeer aantrekkelijk: wij zijn een jaar of 10 geleden ook vanuit Zeeland naar de Achterhoek verhuisd :yes:

Leuke hotels in de buurt zijn o.a.:

- Haaksbergen: Erve Bruggert: http://www.ervebruggert.nl/

- Eibergen: De Greune Weide: http://www.degreuneweide.nl/

Vooral bij hotelreserveringen is het wel erg handzaam om een vaste datum aan te gaan houden:

vraag aan de deelnemers: doen we dat en zo ja: wordt het dan 4 of 5 juli?

keesh    1214

vraag aan de deelnemers: doen we dat en zo ja: wordt het dan 4 of 5 juli?

Het weer is moeilijk te voorspellen. Vorig jaar gezien. Stel je het uit naar het volgend weekend of volgende dag kan het net zo slecht zijn.

Een datum is een idee maar is het dan van het gaat door of cancelen?

Ik denk 5 juli 

wavn    49

GAAT DOOR!!!

Als ik het wel heb, hadden we vorig jaar met al het "geplan" uiteindelijk de slechtste dag uitgekozen...............