Jump to content
wimb

Wimb's X308

Recommended Posts

wimb    394

Ik snap je theorie en ik kan me goed in je theorie vinden.

Echter, ik heb een paar jaar geleden zowel links als rechts de seals vervangen. Rechts zweet/lekt niet en de linker was met een jaar of 3 alweer aan vervanging toe.

Ach, het zal wel een maandagochtend exemplaar zijn geweest. Hij ligt nu in ieder geval zijn zonde te overdenken.😄

• Like 1

LeapingXJR    257

Waarschijnlijk wel...hahaha. Om hier nog even op terug te komen, ik zie het bij mij op werk dat de motorolie die we daar gebruiken best agressief is.

Als dat te lang op gelakte werkbanken of andere gelakte delen zoals gereedschapskisten komt dan werkt het helemaal op net als afbijt

Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk

wimb    394

Goeie tip. Moderne verfafbijt is milieuvriendelijke ecologisch verantwoorde zooi die niet doet waarvoor je het koopt. Motorolie dus.😁

LeapingXJR    257
2 uren geleden, wimb zei:

Goeie tip. Moderne verfafbijt is milieuvriendelijke ecologisch verantwoorde zooi die niet doet waarvoor je het koopt. Motorolie dus.😁

Maar ik moet je bekennen...het meeste wat gebruikt wordt in de luchtvaart is rotzooi en is niet in de gewone winkel te koop.

• Like 1

wimb    394

Zo, da's alweer een tijd geleden dat ik wat in mijn eigen topic gepost heb. De reden is dan ook heel simpel: er valt niets te posten omdat de auto buitengewoon saai is.

Nu, is dat niet helemaal waar want ik heb nog steeds een to-do lijstje. Maar dit jaar heb ik het simpelweg uitermate druk gehad. Zelfs het buitenschilderwerk aan mijn huis is er bij ingeschoten.☹️

Maar... eindelijk is er weer wat gebeurd: de auto heeft nieuwe APK. Zonder opmerkingen.

Ehh….. Dat is niet helemaal waar. Toen ik de auto ophaalde kreeg ik van de keurmeester complimenten over de algehele staat van de auto. Met als kers op de pudding dat 'aan hoe de auto rijdt helemaal niet te merken is dat hij al zo oud is."😎

Dus om dat te vieren twee plaatjes die ik vorige week geschoten heb:

IMG_20191026_153409.thumb.jpg.765175480843d19b0dfe9b62a27276a4.jpg  IMG_20191026_153622.thumb.jpg.94903203be845041cb272ed8697005af.jpg

• Like 5

ruud-type    14

Een keurmeester die met de auto gaat rijden om te keuren is geheel nieuw voor mij.

Is er iets veranderd met de APK keuringseisen misschien? 

wimb    394

Ha, nee hoor. Nadat ik het had opgeschreven, bedacht ik dat het wat te kort door de bocht was. De garagist heeft de auto naar het keuringsstation gereden. Het is hun beider mening.

wimb    394

Ook ik was aan de beurt: het flexible asje van de stuurverstelling was gebroken:

IMG_20191120_155308.thumb.jpg.26eed631a8edfe9e322428d488eef3de.jpg

Hier een nieuwe besteld: https://www.jagspares.co.uk/product/category/4264/steering-adj-cable--x300--xj8/sdc1

Best wel aan de prijs voor een stukkie gevlochten staal van nog geen 10 cm, maar wat moet dat moet.

En vandaag de nieuwe er in gebeund, met dank aan o.a. dit topic:

Ik kan het verhaal uit eigen ervaring nog eens over doen, maar de beschrijving is duidelijk. En het is een sch*tklus. ☹️ Ondanks dat ik geen grote handen heb, kom je overal net niet goed bij. Daarbij kwam dat het korte afgebroken stukje net niet uitstak, dus op de tast pielen. Na een aanzienlijke hoeveelheid bijbelteksten is het toch gelukt. En wat meestal niet zo is, samenbouwen ging aanzienlijk vlotter.

keesh    1008
1 uur geleden, wimb zei:

Best wel aan de prijs voor een stukkie gevlochten staal van nog geen 10 cm,

Voor dat geld had ik er 15 stuks😂, maar wel voor €30 per stuk verkocht😊. Zo gaat dat Wim.

• Like 1

arie-jag    409
13 uren geleden, keesh zei:

Voor dat geld had ik er 15 stuks😂, maar wel voor €30 per stuk verkocht😊. Zo gaat dat Wim.

Het volgende rondje is dan dus van Kees!  :drinks:

• Haha 1