Jump to content

ArjanB

Members
  • Posts

    725
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Goed

About ArjanB

  • Birthday 02/18/1987

Contact Methods

  • MSN
    arjan.blok@live.nl
  • Website URL
    http://www.highspeeddirt.nl/

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Londen / Rotterdam / Venlo
  • Hobbies
    Auto's, gitaren, muziek

Wie ben ik

  • Voorstellen
    -

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Na 5 jaar trots eigenaar te zijn van een 1975 Daimler Sovereign, heb ik afgelopen weekend in Londen een X308 op de kop getikt. Gezien mijn emigratie naar Engeland miste ik een goede weekendauto voor roadtrips. Vanwege de grote aantallen Jags hier, de lage prijzen van tweedehands auto's in het algemeen en in huidige tijden vooral de lage particuliere prijzen van 'land barges' zoals een grote XJ heb ik vorige week deze sherwood green 4.0 V8 op de kop getikt. Volgeladen met alle opties, in nette staat en met volledig onderhoud beschikbaar (ca.150.000km). In 2006 is door Jaguar de motor vervangen door een laatste exemplaar van de 4.0 V8 (met de derde generatie timing chain tensioners). Daarnaast zat er ook nog een afneembare trekhaak op, en een goede set banden. Auto rijdt heerlijk! Nadelen: wat lichte corrosie op een wielkastrond voor, en het hemeltje begint te zakken. Beiden zijn voor zo'n 400 pond in totaal op te lossen. Aanschafprijs: ongeveer 25-30% van wat deze auto's momenteel in Nederland doen (met zelfs een hogere kilometerstand). Erg blij! Komende kerst hopelijk een mooie roadtrip Engeland-Nederland voor de boeg!
  2. Dag Han! goed te horen, dan verwacht ik geen vreemde problemen i.v.m. de jaargang (vroege Series II vs latere Series II). Your series I still going strong? Besef me net dat ik zeker een jaar niet meer op het forum ben geweest (shame on me!)
  3. Hey allemaal! Momenteel ben ik bezig mijn Daimler Sovereign Series II te restaureren. Op marktplaats heb ik een (waarschijnlijk betere) linker voorportier gevonden, echter heeft mijn auto elektrische ramen, en is dit een handbediend exemplaar. Weten jullie wellicht of er een structureer verschil in beiden deuren zit? Of dat een deur met handmatig bediend raam ook gemakkelijk veranderd kan worden in elektrische raambediening? Ook is de donor-deur uit 1978 en komt mijn auto uit 1974; enig idee of hier een groot verschil in is? Het is in deze de roest en een deuk die ervoor zorgen dat ik liever een andere deur laat spuiten dan de huidige:) Alvast veel dank! Groet, Arjan
  4. Ik vind de nieuwe XJ mooier zonder leaper. Er wordt toch al radicaal met het verleden gebroken qua design; laten we de leapers lekker op onze oude Jags houden.
  5. Range Rover heeft ook (zowel vroeger als pasgeleden) gebruik gemaakt van BMW's benzine- en dieselmotoren.
  6. Heb geen olielekkages bij de bak gemerkt bij stilstand, rijdend in ieder geval geen beduidend spoor achter me aan Er zit wel idd vrij dunne rode olie in. Zal binnenkort, als ik weer ga rijden, eens wat olie erbij gieten!
  7. Na een tijdje probleemloos rijden heeft m'n Daimler weer een nieuw kwaaltje. Wanneer de auto even stil heeft gestaan (1-7 dagen), wil hij aanvankelijk niet uit de 1 schakelen. Hij blijft deze versnelling erg lang aanhouden, met ook behoorlijk hoge toerentallen. Na een tijdje (300-500 meter rijden) schakelt hij wel door naar 2-3 alsof er niks aan de hand is. Daarna werkt alles weer perfect; gewoon gelijk doorschakelen en geen rare fratsen. Net alsof er iets los moet komen ofzo. Verder maar de bak ook een stuk meer geluid in de 1; beetje gierend geluid. De bak is 1.5 jaar geleden (4000km geleden) gereviseerd wegens een versleten koppelomvormer. Wellicht heeft iemand enig idee wat er nu met de bak aan de hand is?
  8. Ze hebben hem niet compleet vernaggelt gelukkig, heel aardig! Al vind ik dat soort wielen altijd een redelijk hoog bouwmarkt-gehalte hebben.
  9. Wellicht twee aardige illustratieve filmpjes voor Audi's superdiesel: Filmpjes kan je zoeken op youtube En dan is het ding gebouwd als een koelkast, weegt dik 2.5 ton en heeft vierwielaandrijving
  10. ArjanB

    benzinelucht

    Ik heb ook regelmatig een benzinelucht. Zal eens checken waar de tankontluchting zit. Verder moet je maar denken dat er nog wat in de tank zit, als je het ruikt Kooij heb ik ook eens mee gebeld, die man is inderdaad niet te spreken over de combi LPG en Jags.
  11. Neenee, Audi is de sterkste diesel. 500pk en 1000nm:-)
  12. Ik stem ook voor een V12, minstens 6 liter. Niet van dat eco-werk, dan neem je maar een Prius:-)
  13. Het spijt me dat ik je uit je droom moet helpen, maar ga eens met een willekeurige 530d of 535d rijden en je vindt geen Audi die daar tegenop kan qua prestaties en verbruik. De sterkste motor in de A6 is de 3.0 TDI en die zal hard in het stof moeten bijten tegen een XF Diesel S of de eerdergenoemde BMW's. En het mooie is dat de XF ook nog eens veel stiller is dan de Audi of BMW en het minste als een diesel klinkt. Ik denk dat hij de Audi V12 TDI bedoeld:-) Vroeger had Volkswagen ook al zo'n beer van een diesel, die V10 van de Touareg. Die nieuwe V12 zit op bijna het dubbele vermogen van een 535:-)
  14. Wellicht allemaal onze spaarcentjes bij elkaar leggen? Kopen we zelf de naam Daimler:-)
  15. Voorkant doet me denken aan een kruising tussen een Opel Speedster en een XK. Maar verder brute bak, ziet er niet verkeerd uit en zal ook wel gaan als de bliksem!
×
×
  • Create New...