Jump to content

Leo

Members
  • Content Count

    364
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Leo last won the day on January 18 2016

Leo had the most liked content!

Community Reputation

9 Goed

About Leo

  • Birthday 11/16/1972
  • Age 47

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Age 47

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Lionel van www.hetglansrijk.nl
  • Age 47

Recent Profile Visitors

520 profile views
  1. Heb bij hun afgelopen jaar ook mijn ACC Module laten repareren, goede service ! groet, Leo
  2. Guus, motorisch gezien ben ik het volkomen met je eens. Heb helaas al te veel Xj's en S-type's (maar ook BMW's en Land Rovers ,ja hier zit ook dezelfde bak in) in bezit gehad en zakelijk bij mij voorbij zien komen die soortgelijke klachten met de automaatbak vertoonden vandaar mijn herkenning. En met preventief spolen of verversen is voor de zekerheid zoals jij zelf al aangeeft nooit overbodig. groet, Leo
  3. Op zich is er met de ZF6HP26 bak niks mis, het probleem zit hem erin dat het om het juiste onderhoud en de juiste olie gaat. Er staat o.a. in de boekjes en voorschriften dat deze bakken "sealed for Life" zijn met andere woorden dat je de olie nooit hoeft te verversen vandaar dat er bijvoorbeeld ook geen peilstok onder de motorkap zit ! Maar zelfs ZF geeft nu aan dat het verversen wel degelijk nodig is zie onderstaande quote : “ZF Lifeguard Fluid, a high-performance lubricant specially engineered by ZF, gives customers a perfectly matched product. The transmission fluid reduces material wear, vibrations and noise for smoother shifting, extended maintenance intervals (100,000 km/62,000 miles), and maximum fuel savings.” Ik zou zeggen Verversen elke 60.000 Km om de problemen voor te zijn is een must ! Vaak wil bij hele kleine beginnende problemen het FLUSHEN van de automaatbak deze problemen oplossen, bij alleen verversen blijft er immers nog smerige olie in de bak achter maar dat onderwerp is hier al veelvuldig besproken. Groet, Leo
  4. Zoals ik al had aangegeven zou het inderdaad heel goed in de Lock-up van de automaatbak kunnen zitten. Je gaf aan dat het niet weg ging als je hem in de 5 zette bij dezelfde snelheid(ongeveer 80 KM per uur) dat lijkt mij logisch aangezien de bak bij deze snelheid juist in zijn 5 zit de lock-up erbij gaat komen en een trilling/resonantie kan gaan geven. Bij een snelheid van rond de 90/100 km per uur schakeld hij naar de 6 en iets later komt de Lock-up erbij. Meestal ga je bij een defecte/twijfelende Lock-up het eerst merken in de 5e versnelling, wordt het slechter dan merk je het ook in de 6e versnelling en nog weer later/slechter ook in de 4e versnelling ! Je merkt dit juist in de 5 aangezien daar het toerental lager is bij het schakelen(dan in zijn 4) als je rijdt en bij het inkomen van de Lock-up nog lager wordt. In de 6e merk je dit minder snel op aangezien je minder vaak op een autoweg zit en je bij die snelheid meestal juist de snelweg opgaat en het moment dat de lock-up erin komt bij 120-130 juist al geweest is. Is het probleem op een gegeven moment groter/slechter dan ga je het ook in zijn 4 merken. Je hebt hier nu niks meer aan aangezien je van de koop af ziet maar let hier bij een andere XJ(trouwens ook bij een S-type met de ZF6 HP26 bak) goed op want dit is een veelvoorkomend probleem ! Groet, Leo
  5. Ze staat in goed gezelschap ! Nieuwe RVS uitlaat passend op het x300 uitlaatspruitstuk gemaakt. 2016 is het jaar waarin ze eindelijk de weg op kan. Ik hou jullie op de hoogte. Groet, Leo
  6. Ik hoop voor je dat de trilling daarmee verholpen is. Uit ervaring denk ik (gezien de snelheid waarbij het voorkomt) dat de trilling van de lock-up van de automaatbak komt. Tip: mocht de trilling er nog zijn let dan bij het moment dat hij gaat trillen op de toerenteller, gaat deze licht schommelen (heel licht) dan ligt het aan de lock-up. Ter controle kun je dan tijdens dat moment de automaat in zijn 5e versnelling zetten(pook naar links) en kijken of de trilling dan weg is. Groet, Leo
  7. Even weer een kleine update van mij( Leo dus). Computers geplaatst rechtsvoor, hier komt een 2e plaat weer voor onder een schuine hoek zodat je straks maar een verlies van 10 cm hebt en de looks identiek aan origineel zijn. Let ook op de x300 ventilatorbak! Versnellingsbak kabels en aansluiting gemonteerd (ook hier blijven de looks origineel maar werkt de bak zoals in de x300). Dashboard geplaatst met de tellers die een omvormer hebben en geijkt zijn. Als je goed kijkt zie je rechtsonder de km teller een check engine controlelampje maar oogt tijdsgetrouw. Verder de nodige relais welke netjes op de chassisbalk rechtsvoor zitten. Binnenkort meer.
  8. Je hebt helemaal gelijk, motorruimte is eerst aangepast en zijn steunen en gaten op de juiste plaats gemaakt(dit bedrijf doet dit soort ombouw eigenlijk aan de lopende band en weet precies waar alles moet komen) en toen is alles pas in de kleur gespoten. De "plank" is origineel en dit zijn rubber flappen die door de rijwind open gaan en dus meer koeling geven. Groet, Leo
  9. Daar ben ik weer! Ondertussen is de motorruimte verder aangepast, hoofdremcylinder vervangen door nieuw, waterpomp uitgang aangepast naar zijuitgang,nieuwe aangepaste (knik in gemaakt)oliekoeler, nieuwe radiator,nieuwe aircokoeler(x300 anders past het niet) enz enz. Het is een feestje om aan te werken en te zien hoe het gaat worden, alles wordt zo geplaatst dat het straks onder de motorkap gewoon een x300 lijkt! en elk onderdeel is nieuw of gereviseerd. Ik kan eigenlijk niet wachten tot het moment daar is om de eerste rit te gaan maken, maar dat zal toch nog wel even op zich laten wachten. Nieuw dashboard is binnen en kan erin, ondertussen toch maar weer een skai dak erop gemaakt aangezien het uiteindelijk toch wel goed zal matchen met de kleur van de lak. Let wel sommige delen zijn we aan het passen en gaan er nog weer uit om of door nieuw te vervangen of schoon te maken. Groet, Leo
  10. Als dit voornamelijk is als je gaat rijden en het eigenlijk een beetje klinkt als een verre "bob bob bob bob" dan is het bijna zeker je uitlaatsysteem die dit doet in combinatie met de extra hoeveelheid benzine die de motor krijgt bij de koudstart(choke). Mijn x350 Super v8 heeft dit ook sinds een jaar of 2 en zodra de motor op bedrijftemperatuur is hoor je niets meer. Groet, Leo
  11. Beste Han, Ik begrijp je redenatie, heb er zelf ook vaak over nagedacht maar er zijn in mijn ogen nog genoeg "originele" xj6 coupe's in omloop.(heb er zelf nog 1 staan)en de prijzen zijn nog niet exorbitant hoog voor een goeie. Een XJ12 Coupe laat staan een Daimler v12 Coupe zou gezien het productieaantal zonde zijn om motorisch/technisch om te bouwen hoewel ik ook al een Daimler coupe met een 6.0 liter v12 en bak heb gezien. Ik heb er al geen originele kleur op laten zetten en deze is puur voor eigen plezier, daarnaast heb ik hem destijds van de sloop gered want hij was echt knetter verrot(zie de foto's aan het begin van deze link)en ben er zeker van dat als ik hem niet had gerestaureerd hij uiteindelijk gesloopt zou worden en dan is het maar beter zo toch. Groet, Leo
  12. Hallo mede Jaguar-Daimler liefhebbers, Ik begrijp jullie beweegredenen om hem origineel te houden of ooit weer naar origineel terug te bouwen, maar in dit geval is er "no way back"vrees ik ! We bouwen namelijk alles over dus ook de volledige x300 kabelboom van voor naar achter met alle bijbehorende computers enz (dus geen aaangepast blok zodat het wel lopend is maar de rest nog oud). Daarnaast uiteraard het differentieel,de remmerij,aircosysteem,enz enz (pfoeh wordt al moe als ik eraan denk!) Het is wel weer zo dat de Look wel origineel is, dwz originele tellers en schakelpook enz. De tellers worden met omvormers aangepast en geijkt zodat er geen km teller afwijking is enz. Begrijp me goed, deze ombouw laat ik doen door een professioneel bedrijf(waarbij ikzelf op gezette tijden meewerk met opbouwen/afmonteren) die dit soort ombouwprojecten al jaren doet en we gaan niet over 1 nacht ijs kortom ik ben niet van plan om na ombouw iedere keer weer aanpassingen te moeten doen om het op de rit te krijgen maar gewoon in 1 keer goed en dagelijks inzetbaar. groet, Leo
  13. Nou, langere tijd later...... De XJC heeft al die tijd in de opslag gestaan en ik heb in die tijd onderdelen verzameld en zo nu en dan kleinere werkzaamheden uitgevoerd. Laatste half jaar gewikt en gewogen om hem te verkopen aangezien ik chronisch tijdgebrek heb(ik klaag niet hoor) of toch maar doorpakken met afbouwen. Heb veel gelezen en ook meerdere andere XJC's bekeken en was nogal onder de indruk van het ombouwen van de motor enz naar een x300 4.0 liter met alles erop en eraan. Welnu de kogel is door de kerk en heb ondertussen een goede x300 4.0 aangekocht(lastig te vinden maar toch gelukt) en we zijn nu de 1e aanpassingen aan het maken zoals koeler en oliekoeler enz Jullie gaan dus nu weer meer van me horen en zien. Zat in mijn map te kijken en voeg nu als 1e nog even wat extra oude vergeten te plaatsen foto's toe van de motorruimte zoals hij destijds was en zoals hij nu is. Groet, Leo
×
×
  • Create New...