Jump to content

keesh

Moderators
  • Content Count

    13934
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    156

keesh last won the day on November 2

keesh had the most liked content!

Community Reputation

999 Toppertje

3 Followers

About keesh

Contact Methods

  • Website URL
    https://klassiekerplein.nl/
  • Age 59

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Roosendaal
  • Hobbies
    Jaguar, Computer en mijn vrouw
  • Age 59

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Kees, woon in Roosendaal(NBr.)Sinds 2005 in het bezit van een X300 4.0 sovereign in de kleur Morocco Red Pearl en sinds eind 2017 ook een XJS Convertible Celebration uit de VS in de kleur Turquoise Pearl.
    Werk in de GWW sector.
  • Age 59

Recent Profile Visitors

5319 profile views
  1. keesh

    Wimb's X308

    Voor dat geld had ik er 15 stuks😂, maar wel voor €30 per stuk verkocht😊. Zo gaat dat Wim.
  2. Goed idee, misschien niet op 22/2 ivm carnaval in het zuiden.
  3. Het is niet mijn type Jaguar maar wel interessant voor mij. Zal er zeker bij zijn. Is zeer leerzaam en zeker voor de gezelligheid.
  4. Heb je hem zelf niet gezien bij Raymond toen de kunststof beplating weg was? Ik wel en dan weet je wel waar je moet kijken, ik schrok ervan. Wat voorbeeld foto's:
  5. Wil je meer genieten van dit mooie clubblad zal je toch lid moeten worden van JDCH, dus gewin voor JDCH😉. Nu is lidmaatschap niet duur en als je interesse hebt in het mooie clubblad zeker niet.
  6. Deze bijzondere Lamborghini / Ferrari-look-a-like begon zijn leven als een echte 3,4-liter Jaguar D-Type-fabriek uit 1956 (chassis # XKD513) die twee jaar achtereen op Le Mans liep. Na een crash op Le Mans werden de restanten van deze auto verkocht aan carrosseriebouwer Michelotti in Turijn, Italië. Sommigen suggereerden dat de reden dat Michelotti deze auto bouwde, was om de aandacht te trekken van een grote Britse autofabrikant. Michelotti had hun eigen succes bij het stylen van een aantal Europese automodellen. In 1963 ontstond het ex-race D-type op de Autosalon van Genève, met deze elegante tweezitter coupé body van staal. Deze carrosserie is gebouwd rond het D-type en deelt nog steeds alle D-types afmetingen en wielspoor enz. De motor, transmissie en subframes voor en achter bleven allemaal gelijk.
  7. LISTER NEEMT JAGUAR I-PACE ONDER HANDEN. Lister is normaal gesproken vooral geïnteresseerd in het aanpakken van Jaguars met een dikke verbrandingsmotor, maar nu moet ook de elektrische I-Pace eraan geloven. De tuner houdt het niet alleen bij uiterlijke veranderingen, want hij laat meer elektrokracht op de wielen los. Lister is weer helemaal terug van weggeweest en liet eerder dit jaar al een door hen onder handen genomen Jaguar F-Type zien. Daarnaast werkt de Britse tuner aan haar eigen spartaanse sportauto, de Knobbly genaamd. Om het portfolio nog wat verder uit te breiden, strijkt Lister met de hand over het hart en neemt het ook een kijkje in Jaguars EV-keuken. Deze keer dus geen extra diepe brul uit de uitlaat dankzij Lister, maar vooral een uiterlijke behandeling. Dat zien we terug in de diepgroene 'British Racing Green' lak en de voor Lister kenmerkende gele accenten. Uiteraard is de I-Pace niet alleen langs de spuiter geweest, want eerst schroefde Lister er nog een hele rij koolstofvezel onderdelen op. Zo zijn de motorkap, voor- en achterbumper, de dakspoiler en de bumperlipjes aan de voor en achterkant van het lichte materiaal gemaakt. Daarbij heeft de SUV-E Concept bredere wielkasten, door Lister ontworpen wielen en een in rijhoogte aanpasbare ophanging. Zoals gezegd kan Lister in dit geval niet voor een extra diepe grom uit de uitlaat zorgen of de motor flink opfokken, maar dat betekent niet dat het Britse bedrijf de aandrijving van de I-Pace ongemoeid heeft gelaten. Hoewel er geen concrete vermogenscijfers worden prijsgegeven, spreekt het bedrijf van een 0-96 km/h-acceleratie die nog maar 4 seconden in beslag neemt. Dat is dus net even wat sneller dan de 4,8 seconden die de standaard I-Pace nodig heeft om vanuit stilstand de 100 km/h te bereiken. Men schrijft dit toe aan een software-update. Uiteraard helpt het lagere gewicht enigszins, maar verwacht niet dat de actieradius er veel beter op wordt. Wat moet dit moois nou allemaal kosten? Volgens Lister gaat de definitieve versie vanaf ongeveer € 145.000 naar de eerste eigenaar.
  8. JJM is de kleur Adriatic Blue Metallic. HGN is dzelfde kleur, AEGEAN BLUE METALLIC.
  9. HIER kan je veel vinden over milieuzones in Europa.
  10. Koop een geweldige retro-supercar uit onverwachte hoek. Een mislukking, waardoor zijn status alleen nog maar aangedikt wordt. Zo mooi als het klinkt, zo lelijk kan het zijn. Dat beschrijft Jaguar’s aandeel in de supercar-‘oorlog’ in de jaren ’90 wel. Ze kwamen ineens als paddenstoelen uit de grond, auto’s die volgens de ingenieurs “de snelste auto ter wereld” konden zijn. Denk aan de Ferrari F40, Porsche 959, Bugatti EB110 en natuurlijk de McLaren F1. Jaguar’s duit in het zakje was de XJ220. Zoals @willeme ooit al uitgebreid heeft uitgelegd was het concept veelbelovend. Een 6.2 liter V12 met 500 pk en vierwielaandrijving stond op de planning. Dat in een elegante futuristische verpakking, met vleugeldeuren een imposant spektakel. De topsnelheid moest 220 mijl per uur (352 km/u) worden, vandaar de naam: XJ220. Het eindresultaat was echter een 3.5 liter V6 met twee turbo’s. Voor huidige standaarden logisch, maar toen was de afweging om níet voor een V12 te kiezen niet GroenLinks of GreenPeace. Nee, voor Jaguar was het vooral praktischer: de V6 kon gebruikt worden uit een MG Metro 6R4, die nét niet mee mocht doen met Groep B. Vooral vanwege het feit dat Jaguar niet alleen de helft van de beloofde cilinders niet leverde, ook de vierwielaandrijving en zelfs de vleugeldeuren werden achterwege gelaten. Het enige wat nog overbleef van het concept was het koetswerk. Per ongeluk bouwde Jaguar daardoor één van de eerste supercars volgens het recept wat we nu voor lief nemen. Zo’n V6 is kleiner en lichter, dus met zijn 1.350 kg is de auto gebalanceerd en lichtgewicht. De auto kon binnen zeer redelijke tijden de Nordschleife klokken en ook de topsnelheid zat enorm dicht bij die 220 mijl per uur. 350 km/u was in die tijd bloedsnel. Een andere reden dat de XJ220 geen succes werd was de concurrentie. Die durfden het wél aan om ‘de juiste motor erin te lepelen’. En de McLaren F1 bijvoorbeeld, die was nog sneller ook. Nee, de Jaguar XJ220 werd verkeerd begrepen. Achteraf maakt dat hem misschien wel briljant. Een stukje bijzondere geschiedenis. Wil je nou een fysiek stukje van die geschiedenis bezitten, dan kun je wederom terecht bij een Nederlandse occasionzaak. Een denigrerende term voor Classic Youngtimers, die een XJ220 aanbiedt. Vaak associeert men een XJ220 met grijs, maar dit exemplaar is mooi Silverstone Green. Het betreft een exemplaar uit 1994 die net geen 25.000 kilometer op zijn odometer zette. Het is één van de 275 XJ220’s die Jaguar uiteindelijk bouwde en leverde. Het mooie van de dubieuze status van deze auto is zijn waardebepaling. Oké, 412.500 euro is geen schijntje. Maar al de XJ220 zijn concurrenten tikken tegenwoordig de miljoen aan (de F1 zelfs de 10 tot 20 miljoen!). Voor de helft kun je dus de tegenvaller kopen, die stiekem gewoon het snot voor alle concurrenten hun ogen wegreed. Plus, die V6 is gewoon downsizing avant la lettre. Ook op de Noordpool zul je ze dus niet zo hard horen klagen als wanneer je en hoop meer geld overmaakt voor een F1 of EB110. Ten slotte is het leuk te vermelden dat je voor onderhoud terecht kunt bij het Jaguar-walhalla van Don Low Racing. Een specialist, Britser dan Brits, die heden ten dage nog steeds vervangende onderdelen kan regelen voor XJ220’s. Onder vele anderen. De moeite waard om eens wat over te lezen.
×
×
  • Create New...