Jump to content

keesh

Moderators
  • Content Count

    13812
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    141

keesh last won the day on September 14

keesh had the most liked content!

Community Reputation

946 Toppertje

3 Followers

About keesh

  • Birthday 03/21/1960
  • Age 59

Contact Methods

  • Website URL
    https://klassiekerplein.nl/
  • Age 59

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Roosendaal
  • Hobbies
    Jaguar, Computer en mijn vrouw
  • Age 59

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Kees, woon in Roosendaal(NBr.)Sinds 2005 in het bezit van een X300 4.0 sovereign in de kleur Morocco Red Pearl en sinds eind 2017 ook een XJS Convertible Celebration uit de VS in de kleur Turquoise Pearl.
    Werk in de GWW sector.
  • Age 59

Recent Profile Visitors

5022 profile views
  1. keesh

    Autotelefoon Motorola

    Bij info@jaguarforum.nl of DIT TOPIC
  2. keesh

    Samenwerking JDCH

    De secretaris van JDCH is opgestapt omdat de veranderingen bij JDCH allemaal wat te langzaam gaan.
  3. Liefhebbers van bijzondere wagens moeten zaterdag aan het Vrijetijdscentrum in Jabbeke zijn. Rond 10 uur vertrekt een bijzondere oldtimerrally met een vijftigtal wagens in stoet richting Wijnegem. Met het evenement wil de Antwerp Concours d’Elegance de 70ste verjaardag herdenken van het eerste snelheidsrecord dat een Jaguar vestigde, op de snelweg in Jabbeke. Het is misschien een minder gekend stukje geschiedenis van Jabbeke, maar de gemeente was van eind jaren 40 tot begin jaren 50 een trekpleister voor liefhebbers van klassieke sportwagens. De huidige E40 liep nog niet tot aan de kust, maar in Jabbeke werd in die periode een recht stuk autostrade van zo’n 8 kilometer aangelegd. De snelweg leende zich uitstekend tot snelheidspogingen. Voor verschillende autoconstructeurs was Jabbeke dan ook ‘the place to be’ om hun modellen te testen. Snelheidsrecords Het waren voornamelijk Britse constructeurs als Rover, Triumph en Jaguar die naar België kwamen afgezakt om het beste uit hun wagens te halen. Op 30 mei 1949 haalde Jabbeke het wereldnieuws. Ron ‘Soapy’ Sutton zette met een Jaguar XK120 een heroïsch snelheidsrecord op de tabellen: 213,01 km/uur. Vier jaar later verpulverde Norman Dewis het record met een Jaguar XK. Hij zette een gemiddelde snelheid van liefst 277,47 km/uur neer. De snelheidspogingen waren niet alleen toegankelijk voor racepiloten, maar ook voor particulieren en professionelen. Zo zette garagehouder Dolf De Ridder uit Haasdonk in 1953 bijvoorbeeld ook een mooie tijd neer met zijn gerepareerde Jaguar XK120. Internationale wedstrijd 70 jaar na het eerste snelheidsrecord van Sutton zakt de Antwerp Concours d’Elegance af naar Jabbeke: een internationale elegantiewedstrijd voor bijzondere collectiewagens uit binnen- en buitenland. Het evenement is de voorbije vijftien jaar uitgegroeid tot een van de mooiste in zijn soort in België. “Sinds 2010 verwelkomen we jaarlijks een honderdtal wagens op kasteel Belvédère in Wijnegem”, vertelt Nicolas Van Frausum. “Naar aanleiding van onze 15de verjaardag breiden we de festiviteiten dit jaar uit naar een heuse tweedaagse met op zaterdag een bijzonder oldtimerrally vanuit Jabbeke in samenwerking met de gemeente Jabbeke en Jaguar Land Rover Belgium.” Rond 8 uur verzamelt een stoet van een vijftigtal bijzondere wagens, waarvan de helft ongeveer van het merk Jaguar, aan het Vrijetijdscentrum. Om 9 uur trekt een plaatselijke regelmatigheidsproef door Snellegem en Jabbeke. Een uurtje later wordt vervolgens door schepen Frank Casteleyn (CD&V) het startschot gegeven van een 200 kilometer lange tocht richting Wijnegem. Onder de deelnemers zitten alvast verschillende Jaguar XK’s en wagens van het E-type. Jaguar Land Rover België zal ook aanwezig zijn met een recent F-type.(BRON:HLN.BE)
  4. Ja, en dat is dus voor de standaard banden. Wanneer er een ander merk of type band op zit is het weer anders. Het gaat om het gevoel wat je met je auto hebt. De ene wil meer comfort, de ander weer hard en strak. Het maakt allemaal niet zoveel uit als ze maar niet te slap of te hard staan. Zo tussen de 2.0 en 2.5 moet je zelf een beetje uitproberen wat het heerlijkst rijdt voor je. Het is geen raceauto waar het om tiendes gaat. Te zacht kost brandstof.
  5. Ook voor mijn XJS met dezelfde AJ16 motor een groot open sportfilter(GREEN) besteld wat in het grote filterhuis past. Een XJS pakt de lucht al voor op de neus, dus voor het warme blok, dus koele lucht.
  6. Het zijn iridium bougies en aan de grijzige kleur te zien van de tip zijn ze nog wel in orde. Gaan immers ook meer dan 100.000km mee.
  7. Jaguar Land Rover werkt aan hyperrealistische 3D in-car experience. Jaguar Land Rover ontwikkelt technologie voor de volgende generatie head-updisplays, waarmee realtime veiligheidsinformatie in het blikveld van de bestuurder kan worden geprojecteerd. Wanneer autonoom rijden en autodelen realiteit zijn, kunnen de inzittenden eveneens 3D-films streamen. Krachtige technologie Jaguar Ingenieurs werken aan krachtige, nieuwe technologie voor een 3D-head-updisplay die veiligheidswaarschuwingen – bijvoorbeeld bij het onbedoeld verlaten van de rijstrook, gevaren op de route en navigatieaanwijzingen – in het blikveld van de bestuurder projecteert en hem ondersteunt bij slecht zicht door weersomstandigheden en duisternis. Met zogenoemde augmented reality wordt diepte gegeven aan de weergave door berichten als het ware direct op de weg voor de auto te projecteren. Studies in Duitsland hebben aangetoond dat stereoscopische 3D-weergave van instructies de reactietijd van de bestuurder kunnen bekorten en zijn inschatting van afstanden verbeteren. 3D-films te streamen. De innovatieve technologie kan in de toekomst – als autonoom rijden en autodelen realiteit zijn – ook worden gebruikt door de passagiers om 3D-films te streamen. Systemen die de bewegingen van hoofd en ogen van de passagiers volgen, passen de 3D-weergave individueel aan, zodat afzonderlijke schermen en 3D-brillen zoals die in de bioscoop worden gebruikt, overbodig zijn. Als volledig autonoom rijden realiteit is, kan 3D-weergave de bestuurder een gepersonaliseerde gebruikservaring bieden en tegelijkertijd de passagiers de mogelijkheid bieden om onafhankelijk van elkaar hun infotainment te kiezen: media, reisinformatie, points of interest of films – voor iedere passagier optimaal weergegeven voor hun eigen zitplaats. Hyperrealistische head-updisplay Het onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma – in samenwerking met het Engelse Centre for Advanced Photonics and Electronics (CAPE) van de Cambridge University – is gericht op de ontwikkeling van een hyperrealistische head-updisplay die zeer nauw overeenkomt met de werkelijkheid, waardoor bestuurders natuurlijker en sneller reageren op gevaren en waarschuwingen. Jaguar Land Rovers toekomstvisie De ontwikkeling van head-updisplaytechnologie van de volgende generatie vindt plaats in het kader van Jaguar Land Rovers toekomstvisie Smart Cabin: de toepassing van technologieën die samen – in de toekomst van autonoom rijden en autodelen – een persoonlijke ruimte creëren voor de inzittenden van de auto en die de veiligheid verhogen en meer entertainment en comfort bieden. Alle inspanningen samen leiden naar Destination Zero, de ambitie van Jaguar Land Rover om de samenleving veiliger en gezonder te maken en het milieu schoner. Door voortdurende innovatie, om zijn producten en diensten aan te passen aan de eisen van een snel veranderende wereld, wil Jaguar Land Rover naar een toekomst zonder emissies, zonder ongevallen en zonder verkeersopstoppingen. Centre for Advanced Photonics and Electronics (CAPE) Centre for Advanced Photonics and Electronics (CAPE) Jaguar Land Rover is een toonaangevende partner van het Centre for Advanced Photonics and Electronics (CAPE) en is verantwoordelijk voor het onderzoek op het gebied van automobiliteit. CAPE maakt gebruik van de expertise van elke tak van de technische wetenschappen van Cambridge University om wereldwijd toonaangevende samenwerking te stimuleren vanuit zijn moderne R&D-faciliteiten in de Electrical Engineering Building.(BRON:BAAZ)
  8. ...... in het Nederlands😉 Jaguar Land Rover bouwt nieuw distributiecentrum. Jaguar Land Rover wil in de Engelse Midlands tussen Birmingham en Leicester een nieuw internationaal distributiecentrum bouwen. Vanuit dat logistieke centrum van 270.000 vierkante meter moeten vanaf 2022 onderdelen voor Jaguar en Land Rover naar dealers en garages over de hele wereld worden verzonden. Het project past in de bij JLR aan de gang zijnde kostenoperatie omdat het nieuwe complex tien bestaande kleinere distributiecentra moet vervangen en met flink minder arbeidsplaatsen toe kan. De dochteronderneming van Tata Motors heeft ondanks de onzekerheid rond Brexit toch voor Engeland zelf gekozen. Dat is dan een locatie aan de snelweg M42 op korte afstand van de fabrieken van JLR. De autofabrikant werkt bij het project samen met de Britse ontwikkelaar IM Properties dat net als JLR is gevestigd in Solihull. De bouwvergunning is inmiddels aangevraagd bij de regionale overheid die er binnenkort een hoorzitting over houdt. Hoeveel geld met het project is gemoeid is nog niet bekend gemaakt.
  9. Natuurlijk lukt het, simpel, bij mij is het ook gelukt voor minder dan €100,- en netjes en strak.
  10. Ik heb standaard 7J X 16" velgen. Dan is het aanbod van brede banden beperkt.😉 De Toyo 245/55/16 liggen ook op mijn XJS.
×
×
  • Create New...