Ga naar inhoud

keesh

Members
  • Aantal items

    13,158
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    105

keesh won de laatste dag op 16 augustus

keesh had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

772 Toppertje

Over keesh

  • Verjaardag 03/21/1960

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.jaguarforum.nl/forum/index.php/gallery/album/137-x300-40-sovereign-1995/

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Roosendaal
  • Hobbies
    Jaguar, Computer en mijn vrouw

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Kees H. en ik woon in Roosendaal(NBr.)Sinds 2005 in het bezit van een X300 4.0 sovereign in de kleur Morocco Red Pearl.
    Werk in de GWW sector.

Recente bezoekers van dit profiel

3,213 profielweergaven
  1. black XJS cat

    Valt toch wel mee Een celebration heeft andere velgen, hout leder stuur en strepen in zitting in andere kleur. Bekleden handrem en leaper in de zetels.
  2. black XJS cat

    Geen Celebration maar mooie kleur.
  3. black XJS cat

    Deze kleur hebben ze niet in celebration('95-'96) uitvoering. Zit meer aan deze kleuren te denken
  4. black XJS cat

    Zwarte auto is niet mijn ding. Zwart is voor lijkauto's al is dat tegenwoordig ook niet meer. Ik hou van kleur, marocco red is eigenlijk al vrij donker voor mijn begrippen maar was zo mooi in de zon met aubergine kleur. Maar na het lezen van een bericht dat er weer een forumlid overleden is, op redelijk jonge leeftijd, heb ik de knop omgedraaid en wil snel genieten van een XJS Convertible. Dit houd in dat de kleur morocco red en de V12 uit mijn wensenlijst zijn verdwenen. Ook de prijs vind ik te duur worden, kan niet meer ontspannen genieten wanneer ik deze veel ga gebruiken, dagelijks in de zomer. Dus heb mijn zoektocht verlegt naar de VS, voor minder dan de helft staat hij dan op kenteken voor mijn deur. De kleuren daar spreken mij meer aan. Minder roest als deze uit een goede streek komt. Zal wel werk aan zitten maar dat is het leuke van een oude auto, lekker aan bezig zijn. Het moet wel een celebration worden. En in de toekomst zal de VS jaguar XJS convertible niet veel minder waard zijn als een Europese versie. Dus meer kleur in mijn leven en meer plezier. Ja, en die V12 morocco red, misschien later als ik oud ben
  5. Voila, F-type officieel

    Rij-impressie: Jaguar F-Type Coupé 400 Sport Hij wordt slechts één jaar geleverd, heeft twintig paardenkrachten extra en is standaard voorzien van aantrekkelijke sportieve opties. Is deze gelimiteerde 400 Sport de Jaguar F-Type die je moet hebben? Een Jaguar F-Type is een machine die al je zintuigen aanspreekt; een auto waarbij je de buitenspiegels net iets verder naar binnen afstelt, zodat je de fraaie lijn over de heupen kunt bewonderen. En een auto waarin je om de zoveel tijd compleet overbodig terugschakelt om te gniffelen bij de uitlaatplofjes. Dit is een auto die een glimlach op je gezicht tovert; dat begint een zeldzaamheid te worden in autoland. Toch bleef er bij de F-Type altijd een gevoel knagen. Dat hij niet zo scherp, alert en wendbaar was als hij had kúnnen zijn. Nu heeft Jaguar hem bij de recente facelift al iets aangescherpt, maar blijkbaar was er ruimte voor de 400 Sport. Op basis van de V6 S creëerde het Engelse merk oneerbiedig gezegd een actiemodel. Hij is alleen dit modeljaar leverbaar en biedt – naast extra logo's, stripjes en details – net wat meer dan de S. Zoals zijn naam al aangeeft, beschikt de 400 Sport over twintig extra paardenkrachten. Daarnaast gebruikt hij de remmen van de F-Type R en SVR; achter meten de schijven geen 325, maar 376 millimeter. Daarbij is het instelbare onderstel (Adaptive Dynamics) standaard en kun je de afzonderlijke karakteristiek van de 3,0-liter supercharged V6, de achttrapsautomaat en de elektronisch geregelde dempers aanpassen. Die laatste voorziening noemt Jaguar 'Configurable Dynamics'; deze opties maken de Jag wel degelijk fijner dan de standaardversie. Comfortabel Het leuke aan een F-Type is dat hij in eerste instantie een beetje teleurstelt. De coupé is bovengemiddeld comfortabel en biedt genoeg power, maar ook een wat afstandelijk weggedrag en minder scherpe reacties dan je zou verwachten. Je moet echt op zoek naar zijn dynamische kwaliteiten, maar zelfs nadat je de schakelaar op de tunnelconsole in 'Dynamic' hebt geduwd, blijven de heldere, intuïtieve reacties achterwege die je in bijvoorbeeld een Porsche 911 voelt. In snelle bochten neigt de F-Type zelfs naar onderstuur, terwijl de elektronische engelen van de tractieregeling het feestje te streng controleren. Wanneer jij op het gas wilt om de achterwielen tractie te laten zoeken, houdt de computer regelmatig het motorvermogen tegen. Jammer, want dat voorkomt een lekker potje stoeien. Maar dan ontdek je de functie TracDSC. Deze tussenstand schakelt de tractieregeling uit, waardoor de achterwielen veel vrijer kunnen spelen en je de hulp van het mechanische sperdifferentieel tussen de achterwielen veel beter kunt benutten. Nu kun je de balans van de F-Type beter inzetten om bochten goed te ronden, een extra dot gas gebruiken om de achterkant te laten omzwiepen en zelfs een subtiele drift inzetten. Nog altijd vallen de reacties van de automaat tegen en is de besturing niet zo bijtgraag als je verwacht in een coupé met 400 pk. Hij mag wat ons betreft wat gretiger insturen. Zeldzaam Dan is er nog de nuchtere kant van de medaille; is de 400 Sport ruim € 132.000 waard, terwijl je al een V6 S hebt voor zo'n € 115.000? Ook daar komen de genoemde opties weer om de hoek: wil je een F-Type aankleden zoals je hem eigenlijk wenst (met onder meer de beter zittende Performance-stoelen, grotere wielen, een sportief ogend exterieurpakket en nog wat comfortvoorzieningen), dan stijgt de prijs al snel naar zo'n € 130.000. Het feit dat de 400 Sport zeldzamer is en over unieke details aan binnen- en buitenzijde beschikt, kan eveneens in z'n voordeel spreken. Dus ja, er bestaan zeker auto's die hitsiger en opwindender zijn om te rijden, of waarmee je snellere rondetijden neerzet. Maar dat is niet zozeer de reden waarom je een Jaguar F-Type koopt. Deze auto wil je hebben omdat je van zijn frivole inborst houdt, van het speciale sfeertje dat eromheen hangt. Wat dat betreft kun je goed de vergelijking maken tussen fans van Feyenoord en Sparta. Objectief gezien heeft de club uit de Kuip de grootste kans om kampioen te worden, net zoals een Porsche 911 Carrera S sneller naar 100 km/u sprint dan de F-Type 400 Sport. Toch kiezen duizenden mensen er elk weekend voor om in het Kasteel naar Sparta te kijken; omdat de club uit Spangen een bijzondere clubhistorie heeft, omdat zij vinden dat er een fijner sfeertje hangt dan 'op Zuid', omdat ze de underdog willen steunen. In die zin is deze Jaguar F-Type 400 Sport het Sparta van de sportwagens; je verwacht hem niet op de eerste rij, maar je sluit hem vol liefde in je hart. + Fijner met Configurable Dynamics + Je zintuigen maken sprongen - Scherpere concurrenten - Automaat reageert soms traag Technische gegevens Motor3,0-liter V6, supercharged Vermogen400 pk Koppel460 Nm Topsnelheid275 km/u 0-100 km/u4,9 sec Gemiddeld verbruik1 op 11,6 Prijs:€ 132.320 BRON:NU>NL
  6. Just 53 Jaguar XJR-15s were ever made and this model has barely seen the light of day making it a collector's dream Jaguar XJR-15 that’s covered just 15 miles a year since 1991 is expected to sell for £500,000. The British supercar has racked up just 385 miles having been kept in storage since the eccentric owner bought it. The ultra-rare XJR-15 is one of just 53 made and has a top speed of 190mph thanks to a huge 6.0-litre engine. The owner was attracted by its beautiful styling rather than performance, though, and kept the supercar tucked up in his garage after driving it just once. After 26 years, the unnamed owner has finally decided to dust it off and put it up for sale. The two-seater Jaguar XJR-15 was based mechanically on the Le Mans-winning Jaguar XJR-9. Its aerodynamic body was dreamed up by XJR-9 designer Tony Southgate and Peter Stevens, who went on to style the McLaren F1 supercar. And combining its beauty, performance, low-mileage and ultra-rare status, the XJR-15 is expected to command a price tag of half a million pounds at auction. Rob Hubbard, Bonhams’ car specialist, said: “This is a stunning original Jaguar XJR-15 with only 385 miles on the clock from new. “The current owner is an artist who was attracted by the car’s beautiful styling. Unbelievably, he only drove it once before putting it in the garage and never taking it out again. “He would go in once in a while to start the engine up and listen to the superb sound it makes. But the car hadn’t seen the light of day until I pulled it out the garage a few weeks ago. “It’s always fantastic to find something special tucked away in a barn, but even more so when it has such low mileage. “It’s in remarkably original condition and remains just as beautiful as it was over two decades ago.” The Jaguar XJR-15 will be sold at Bonhams’ Goodwood Revival sale near Chichester, West Sussex, on September 9. BRON:THE SUN
  7. Rem vermogen serie 3

    BRITISH PARTS
  8. black XJS cat

    Ga je onderhandelen over de prijs, krijg je een bericht dat hij verkocht is Een week later kom ik hem weer tegen op internet bij dezelfde verkoper maar voor €4000,- meer. Of ze zoeken een gek of ze willen hem niet verkopen.
  9. PaulusP overleden

    Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig dat we weten te zeggen. Met de Zeeland tour nog gezamelijk met mijn vrouw, Roelien en Paul uitgebreid geluncht. Best wel diepgaande gesprekken gehad over zijn ziekte en hoe hij ermee om ging. Hoeveel hij nog wilde doen, maar helaas. Ik ken hem al vanaf het begin, een rustige interessante man. We gaan hem missen en zal nog heel lang in onze gedachten zijn. Ik ben blij dat ik hem heb leren kennen. Had regelmatig gesprekken met hem over het forum en hij had daar goede ideeën over.
  10. De Britse groep JLR (Jaguar-Land Rover) biedt een nieuw soort stof aan ter vervanging van het leer. De Range Rover Velar is de eerste die ermee kan worden besteld. Zitten er binnenkort geen dierenhuiden meer in Jaguars en Land Rovers? Het einde van het leer in deze symbolen van Britse luxe is nog niet voor morgen, maar binnen de groep bestaat steeds meer animo voor het vinden van een alternatief voor koeienhuiden. “De publieke houding tegenover producten afkomstig van dieren verandert. De wereld van de luxeproducten wordt steeds meer verfijnd en consumenten zoeken naar gemoedsrust in het materiaalgebruik, zoals meer duurzame stoffen met vooral een meer verantwoordelijke ecologische voetafdruk”. Dat verklaarde Gerry McGovern, hoofddesigner bij Land Rover. Gerecycleerde kunststoffen In de Range Rover Velar kan zo het leer (als optie) worden vervangen door een nieuwe bekleding die is ontwikkeld met de Deense specialist Kvadrat. Die bestaat uit verschillende wolsoorten uit Nieuw-Zeeland en Australië in combinatie met suède gemaakt op basis van gerecycleerde plastics. Deze ecologische stoelen kosten de klant meer dan 5.000 euro. Maar ook andere constructeurs gaan deze weg op, zoals Tesla, dat heeft beslist niet langer leer van dierlijke oorsprong in zijn auto’s te plaatsen. En Maserati biedt een alternatief voor echt leer aan zijn veganistische klanten met een zijden bekleding van het modehuis Ermenegildo Zegna.
×