Jump to content

keesh

Moderators
  • Content Count

    14365
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    190

keesh last won the day on June 23

keesh had the most liked content!

Community Reputation

1162 Toppertje

4 Followers

About keesh

  • Birthday 03/21/1960
  • Age 60

Contact Methods

  • Website URL
    https://klassiekerplein.nl/
  • Age 60

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Roosendaal
  • Hobbies
    Jaguar, Computer en mijn vrouw
  • Age 60

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Kees, woon in Roosendaal(NBr.)Sinds 2005 in het bezit van een X300 4.0 sovereign in de kleur Morocco Red Pearl en sinds eind 2017 ook een XJS Convertible Celebration uit de VS in de kleur Turquoise Pearl.
    Werk in de GWW sector.
  • Age 60

Recent Profile Visitors

6119 profile views
  1. keesh

    Koplamp USA

    Amerikaans lichtbeeld is geen probleem als het lichtbeeld maar duidelijk is tussen onder en boven.
  2. Op een verantwoorde manier consumeren is een prioriteit geworden voor een meerderheid van de burgers. Kiezen voor producten die het milieu respecteren - gecertificeerd, gelabeld en bij voorkeur lokaal geproduceerd of op zijn minst gerecycleerd - is vandaag de dag één van de essentiële criteria. Autobouwer Jaguar Land Rover (JLR) heeft dat goed begrepen, en wil mee met die trend. Leer, een materiaal uit een andere tijd? In het interieur van een voertuig staat leer synoniem met luxe. Een gedistingeerd materiaal waarvan de autoindustrie graag gebruik maakt om zetels en dashboards van luxueuze modellen aan te kleden. Maar tegenwoordig heeft leer steeds vaker een negatief imago. Ontbossing door intensieve veeteelt, mishandeling van dieren gelinkt aan de slacht, hoge waterconsumptie en het gebruik van chroom om de huiden soepel te maken en te looien… de balans op milieuvlak is weinig flatterend. Uit zorg voor zijn ecologische voetafdruk op de planeet, heeft JLR zich tot doel gesteld om kwalitatieve alternatieven te ontwikkelen voor leer in zijn interieurs: “Het aanbod ontstond in 2017 met de Velar". “De uitdaging was om een materiaal aan te bieden dat tegelijkertijd mooi, stevig en chic is. Ze hebben gekozen voor textiel van hoogstaande kwaliteit dat ontwikkeld werd door het Deense Kvadrat. De zetels en de centrale armsteun zijn erin uitgevoerd en het wordt gecombineerd met andere high-tech materialen zoals Microfibre Suede Textile, een erg zachte stof die gemaakt wordt van gerecycleerde materialen afkomstig van plastic afval. Voor de Evoque, in 2019, wilden Ze een stap verder gaan. Zo is ‘Eucalyptus Melange’ ontstaan, een zijdezachte plantaardige stof, gemaakt op basis van eucalyptusvezels. Met deze twee textielsoorten van de nieuwe generatie zijn we één van de eerste autobouwers die een premium interieur aanbieden, ontdaan van alle van dieren afkomstige materialen." In het licht van de vele positieve commentaren van eigenaars van een model dat uitgerust is met deze nieuwe materialen, wil JLR verder gaan op zijn elan. Tegen 2022 biedt het merk zijn klanten daarom de mogelijkheid om te kiezen voor een premium interieur zonder leer, en dat voor alle modellen in het Land Rover-gamma. Comfort en hygiëne Nog een bezorgdheid die aan belang wint: een interieur waar een gevoel van welzijn en veiligheid heerst. Een stevige uitdaging in een tijd waarin onze voertuigen volgestouwd zijn met weinig gezellig ogende technologische accessoires. “Om dat dilemma op te lossen, kiezen ze steeds vaker voor materialen die comfortabel, maar ook aangenamer zijn voor het oog en om aan te raken. Ze zorgen ervoor dat technologie die zeer rigide oogt, veel aangenamer en warmer wordt. We willen ons vandaag de dag op ons gemakt voelen aan boord van een auto, in veiligheid. De materiaalkeuze heeft een grote impact op dat gevoel. Daarnaast besteden ze tenslotte ook veel aandacht aan de recycleerbaarheid van al die materialen om zo te komen tot een meer circulaire benadering van het productieproces." Tenslotte, met dank aan de gezondheidscrisis die de hele wereld treft, wil JLR in de toekomst ook de voorkeur geven aan materialen die makkelijk schoon te maken zijn en ook antibacteriële en virusdodende eigenschappen hebben. Zoveel uitdagingen die een mooie vooruitgang beloven op het vlak van materialen, om zo beter te kunnen beantwoorden aan de noden en eisen van klanten die belang hechten aan hun gezondheid en de toekomst van onze planeet.
  3. keesh

    Koplamp USA

    Ja, bij mijn XJS MY'96 ook.
  4. Verzekeren is maatwerk, elke situatie is anders.
  5. Kunnen jullie ook niet wachten tot het 11 juli is? Wij verheugen ons ook ontzettend op de rally! Hierbij alvast wat informatie over de rally: We starten bij het Aardhuis (Aardhuis 1, 7346 AA Hoog Soeren). Tijd: vanaf 10:00 uur binnenkomst (in de eerste aankondiging stond 09:30 uur) 10:15 uur Briefing 10:30 uur Start rally vanaf 12:00 uur Lunch +/- 15:00 uur binnenkomst met drankje en een hapje +/- 16:00 uur prijsuitreiking Einde? We eindigen bij de Hangar (De Zanden 105 A, 7395 PG Teuge). Je kunt hier op eigen kosten eten. Bekijk hier het menu alvast. https://www.thehangar.nl/index.html We rijden volgens het “bolletje/pijltje” principe. Het is wel van belang om hiervoor alvast een app op je telefoon te downloaden. Apple https://apps.apple.com/nl/app/tripmaster-gps/id1437574050 Android https://play.google.com/store/apps/details?id=ee.planet.kaupov.gpstripmeter&hl=nl Je ontvangt na aanmelding via de WhatsApp een verzoek voor de betaling. Mocht je geen gebruik willen maken hiervan, dan verzoeken we je vriendelijk om dit voor 4 juli aan ons over te maken. NL92 RABO 0350 7971 53 T.n.v. Youngtimer-Platform Vergeet niet de naam van de bestuurder en navigator erbij te vermelden! We hebben plek voor maximaal 25 auto’s. Dus, als je erbij wilt zijn: Betaal op tijd! Indien we vol geboekt zijn, krijg je uiteraard direct het geld terug. Tot dan! Namens Youngtimer Rally: Jessica, Simone, Mark, Giscard en Gerraldson Namens onze hoofdsponsor: Rinaldo Wolf “specialisten in vlees” https://www.rinaldowolff.nl/
  6. ...of ze wegen hem gewoon. Hebben ze bij mijn XJS uit de VS ook gedaan.
  7. Jaguar Classic herintroduceert de 3.8-liter XK-motor, die op vele Jaguar-berlines en -sportwagens uit de jaren 1950 en 1960 werd gemonteerd, waaronder de legendarische E-type. Na meer dan 50 jaar zijn er dus weer splinternieuwe XK-motorblokken beschikbaar. Het gloednieuwe gietijzeren blok werd herwerkt tot de exacte originele specificaties en is een directe vervanger voor de 3.8-liter zescilinders die oorspronkelijk werden gemonteerd op de XK150, XK150 S, MkIX, Mk2, MkX, E-type Series 1 en S-type. Behoudens documentatie ter bevestiging van het eigendomsbewijs, kunnen klanten ervoor kiezen het serienummer van hun oorspronkelijke motorblok te behouden. Dit nummer zal op het nieuwe motorblok worden gestempeld met een bijkomende asterisk die aangeeft dat het nieuwe blok een vervangingsitem is. Als alternatief wordt het nieuwe blok voorzien van een nieuw uniek serienummer. De nieuwe 3.8-liter Jaguar XK-motorblokken kosten 14.340 Britse pond, bieden minstens 12 maanden garantie en zijn voorzien van een certificaat van authenticiteit van Jaguar Classic.
  8. EAGLE LIGHTWEIGHT GT IS DE ULTIEME JAGUAR E-TYPE Speciaal voor de racerij bouwde Jaguar in 1963 twaalf exemplaren van de E-Type Lightweight. Drie jaar geleden werd er eentje geveild voor 7,2 miljoen euro. Dus eigenlijk is deze meer dan 1 miljoen euro kostende Eagle Lightweight GT een koopje. Eagle is een Engels bedrijf dat zich specialiseert in het restaureren van klassieke Jaguar E-Type's. Maar het doet inmiddels meer dan dat. Eagle ontwikkelt ook verbeterde versies van de E-Type; een beetje zoals het Amerikaanse bedrijf Singer doet met Porsche 911's. Door de jaren heen bracht Eagle onder meer de Speedster op de markt, de Low Drag GT en de Spyder GT. LICHTGEWICHT CARROSSERIE VAN ALUMINIUM De Low Drag GT is een recreatie van een E-Type-racewagen, waarvan Jaguar in 1962 slechts één exemplaar bouwde. De nieuwe Eagle Lightweight GT is losjes gebaseerd op zijn opvolger: de eerder genoemde Jaguar E-Type Lightweight. In de basis was dat een E-Type Convertible, maar dan met een lichtgewicht carrosserie van aluminium, een hardtop en een gestript interieur. MET DE HAND GEVORMDE BODYPANELEN Eagle baseert zijn Lightweight GT op een volledig gestript chassis van een Jaguar E-Type Series I. De koets wordt vervolgens opgetrokken uit nieuwe, met de hand gevormde aluminium panelen, waaraan specialisten meer dan 2500 uur werken. De vorm van de carrosserie is subtiel gewijzigd ten opzichte van de originele Lightweight. Dit om de aerodynamica te verbeteren. IN MINDER DAN 5 SECONDEN NAAR 100 KM/H Voor de aandrijving zorgt een door Eagle ontwikkelde 4,7-liter zes-in-lijn, die 380 pk en 508 Nm produceert. Hij is gekoppeld aan een originele, maar verbeterde handgeschakelde vijfbak van Jaguar. Volgens Eagle moet de Lightweight GT in minder dan 5 seconden naar 100 km/h kunnen sprinten. De topsnelheid van de auto ligt op 273 km/h. EAGLE LIGHTWEIGHT GT IS BIJZONDER LUXUEUS De originele E-Type Lightweight was een gestripte racewagen. Eagle heeft de Lightweight GT echter voorzien van een prachtig en luxueus interieur, met daarin onder meer airconditioning. En toch weegt de bijzondere sportwagen niet meer dan 1017 kilo (droog). Eagle heeft gewicht bespaard door onder meer gebruik te maken van titanium, magnesium en Inconel. PRIJSKAARTJE MET ZES NULLEN EROP Een prijs geeft Eagle niet op voor de Lightweight GT. Maar gezien het feit dat het zo'n 8000 manuren kost om er een te bouwen, zal op het prijskaartje vast een bedrag met zes nullen staan. De Eagle Low Drag GT zit zo rond de miljoen euro, dus moet je ook voor de Lightweight GT ongetwijfeld diep in de buidel tasten.
  9. Waar Mercedes geen heil ziet in waterstofauto’s, denkt Jaguar Land Rover daar toch anders over. Waterstofauto’s zijn een grote belofte, maar weten die nog niet helemaal waar te maken. Het idee is dat je het tanken en de range hebt van een benzineauto, maar de milieuvoordelen hebt van een EV. Het probleem is alleen dat waterstofauto’s gigantisch duur zijn om te ontwikkelen en wat praktische bezwaren hebben. De laatste jaren zagen we dan ook dat automerken zeiden zo’n waterstofauto te willen ontwikkelen, om het later te laten vallen. Mercedes liet een paar maanden terug nog weten met waterstofauto’s te stoppen, bijvoorbeeld. Het ontwikkelen van een waterstofauto is volgens Mercedes twee keer zo duur als het ontwikkelen van een elektrische auto. Dat terwijl het ontwikkelen van zo’n elektrische auto al duurder is dan een benzine- of dieselauto. En zo’n waterstofauto kan je aan bijna niemand verkopen. Op dit moment zijn eigenlijk alleen BMW, Hyundai en Toyota bezig met waterstof. Al kan je daar vanaf vandaag nog een automerk aan toevoegen. Jaguar Land Rover gaat volgens Auto Express namelijk zo’n waterstofauto ontwikkelen. Hiervoor krijgt het zo’n 80 miljoen euro van de Britse regering. Het is vooralsnog een onderzoeksproject, het zou dan ook zomaar kunnen dat de bolide nooit het levenslicht ziet. Maar het is wel interessant dat er tóch partijen zijn die interesse tonen in deze techniek. Voor Project Zeus werkt JLR samen met meerdere Britse bedrijven, waaronder Delta Motorsport, Marelli Automotive Systems en UKBIC. Het idee is dat het een premium waterstofauto wordt met ‘JLR-kenmerken’. Denk hierbij aan een lange actieradius en het snel kunnen tanken, zo blijkt. Al hoort het kunnen trekken van iets, offroaden en het werken in lage temperaturen hier ook bij. Project Zeus staat nog in haar kinderschoenen. Het is dan ook onduidelijk wanneer we deze waterstof-Jaagggg kunnen zien. Al is het ook onduidelijk of het een Jaaaggg wordt. Zeus zou ook zomaar een Land Rover kunnen zijn. Maar ga er maar vanuit dat je zo’n waterstofauto niet in een paar maanden in elkaar geknutseld hebt. Maar over enkele jaren zouden we er zomaar meer van kunnen zien. Een jaar of vier geleden zei Wolfgang Ziebart, de Technical Design Director van Jaguar Land Rover, “WATERSTOF? DAT IS COMPLETE ONZIN”😂
  10. Wat denk je van DIT topic?
  11. In de VS gebruiken ze een andere VIN code😉 Heb hetzelfde met mijn XJS meegemaakt.
×
×
  • Create New...