Jump to content

keesh

Moderators +
  • Posts

    16,005
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    299

keesh last won the day on September 21

keesh had the most liked content!

Reputation

2,535 Toppertje

5 Followers

About keesh

  • Birthday 03/21/1960

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.jaguarforum.nl/forum/gallery/album/137-x300-40-sovereign-1995/

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Roosendaal
  • Hobbies
    Jaguar, Computer en mijn vrouw

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Kees, woon in Roosendaal(NBr.)Sinds 2005 in het bezit van een X300 4.0 sovereign in de kleur Morocco Red Pearl en sinds eind 2017 ook een XJS Convertible Celebration uit de VS in de kleur Turquoise Pearl.
    Werk in de GWW sector.

Recent Profile Visitors

9,224 profile views
  1. Staal van een X308 automaat. Filter van staal zit aan automaat vast, kost paar tientjes.
  2. Onderdelen bestellen lijkt zo simpel. Je besteld een filter voor je ZF4HP24 bak en je krijgt het juiste filter. Zo dus ook gedaan voor mijn XJS met ZF4HP24 bak, maar past dus niet, waarom? Omdat de ZF4HP24 bak niet zo goed paste in een XJS die nogal laag aan de grond staan en weinig bodemvrijheid hebben, heeft jaguar maar besloten om daar een andere carter pan onder te maken, een van een ZF4HP22(X300). Helaas heeft men dat bij Jaguar nooit goed geregistreerd en als je dus voor een XJS met AJ16 motor en ZF4HP24 bak een oliefilter voor de bak besteld je de verkeerde krijgt. Je krijgt dan van de meeste leveranciers een filter met aanzuigbuisje wat dan niet past. Dus een filter besteld in GB voor een X300 3.2 met onderdeel nr. LJM664. Ontvangen en wat denk je, de verkeerde. Dus weer wat emails verstuurd met foto's en ze gaven toe dat de verkeerde de deur uit gegaan was. Stom toeval waarschijnlijk omdat alleen onderdeel nummer had doorgegeven. Dus sturen ze de juiste en de ander hoeft niet terug(past wel in mijn X300). Vraag nog even om een paar foto's te maken van het te versturen filter, oké de juiste. Raymond heeft er inmiddels ook genoeg voor een ZF4HP24 bak. Voor een ZF4HP24 Voor een ZF4HP22 en (ZF4HP24 XJS)
  3. Nadere info komt zo spoedig mogelijk.
  4. Nu heb je Eric's twijfels weggenomen. Hij gunt jou dat stukje vla zeker niet.
  5. Vanaf 1957 bood Jaguar de XK150 aan als opvolger van de vorige XK140. Net als voorheen was er een Drop Head Coupé (DHC) en een Fixed Head Coupé (FHC). De 3,4 liter zescilinder lijnmotor met 193 of 213 pk werd overgenomen van de voorganger. Een handgeschakelde vierversnellingsbak, optioneel verkrijgbaar met overdrive, bracht het vermogen over op de achterwielen. Voor het eerst was er ook een automatische transmissie van BorgWarner beschikbaar als alternatief, waar vooral Amerikaanse klanten om vroegen. Een jaar na de première volgde de Open Two-Seater (OTS) als carrosserievariant, evenals de XK150 S als een krachtigere versie, die drie carburateurs had die 254 pk produceerden en snelheden tot 215 km/u kon halen ( 133,5 mijl per uur). In 1959 steeg de cilinderinhoud van alle versies tot 3,8 liter, waardoor de normale XK150 223 pk en de S 267 pk kreeg. Bovendien was de sportwagen een van de eerste in serie geproduceerde auto's die standaard was uitgerust met schijfremmen rondom. Er waren echter enkele klanten voor wie het ontwerp van de XK150 er niet vrolijk genoeg uitzag in vergelijking met zijn voorgangers XK120 en XK140. Anderen vonden dat de lijnen verouderd waren. Maar om die reden vroegen in totaal maar drie geïnteresseerden Bertone in Italië of er vanuit Engeland een nieuwe coupé-carrosserie op het chassis kon worden gerealiseerd. In voorgaande jaren had Bertone met zijn B.A.T. conceptauto's, en had tegelijkertijd wereldwijde erkenning gekregen. Nu, onder leiding van Franco Scaglione, werd daar een onafhankelijk voertuig gecreëerd, waarvan de technische basis op het eerste of tweede gezicht niet te zien was. Aan de voorkant bevindt zich een kleine ovale grill, die aan beide zijden wordt geflankeerd door platte, brede grillinzetstukken. Ronde koplampen en twee extra lampen zorgen 's nachts voor voldoende licht. Achter de voorwielen bevinden zich grote, geraspte luchtuitlaten. Het gebogen dak eindigt in een brede panoramische achterruit. Boven de kleine achterlichten gaf Scaglione kleine staartvinnen aan. De technische basis voor de auto was een Jaguar XK150 S met de 3,4-liter motor, die in augustus 1957 was voltooid en in september in Italië werd afgeleverd. Het is de tweede van drie exemplaren die werden gebouwd. Tot een paar jaar geleden stond deze auto bekend in het knalrood, maar inmiddels is er een restauratie uitgevoerd terug naar het originele zwart.
  6. Dan zal er vast weer wel ergens een storing of lampje gaan branden
  7. We sluiten dit topic af omdat we voor de duidelijkheid een nieuw topic hebben aangemaakt. NIEUW TOPIC
  8. Gaat het nu eindelijk weer eens lukken, een technische dag organiseren. Zulke dagen missen we gewoon als Jaguar/Daimler liefhebber. We hebben een nieuw topic aangemaakt voor de duidelijkheid. Voorlopige agenda, - Uitdeuken zonder spuiten, - Koplamppoetsen, - Lakverzorging, - Reparatie en uitleg over de CV met handzenders, - Koffie thee, -------------------------------------------------------------------- Technische gedeelten, - Spoelen van de motor (Nieuwe dienst en nieuwe behandeling), - Automaatspoelen en uitleg, - Automaatrevisie en (deel) uitleg indien er interesse voor is, - Brandstof en de problemen er van, - Injectorservice en uitleg, - Uitlijnen indien interesse, Alles kan en alles is mogelijk die dag, hebben jullie zelf nog een idee of verzoek dan nemen we dit mee. Eind deze week een uitgebreidere opgave van de indeling en de tijden etc. Gaat weer leuk worden!! Raymond Heb je belangstelling laat het hieronder weten met een bericht.
  9. Het geluidsfeedbacksysteem genereert een sportief, krachtig motorgeluid in het passagierscompartiment, bij hoge motorbelasting en snelheidsinstellingen, om de rijervaring te verbeteren... Het symposer-systeem wijzigt inductiegeluidsgolven van een specifiek frequentiebereik, bij bepaalde motorinstellingen, om het vereiste motorgeluid te produceren. Als je dit er allemaal uit sloopt zal het wel helpen
  10. keesh

    Kachelkraan

    Deze van een MK10 zal toch wel passen zeker. PART NUMBER: C43264 FITS MARK 10 420G & DAIMLER DS420
  11. ZO VER KOMT DE JAGUAR I-PACE IN DE PRAKTIJK. De Jaguar i-Pace zorgde eind 2018 voor een hoop reuring op de zakelijke markt. Het geheel elektrische model maakte door het bijtellingsvoordeel heel wat leaserijders enthousiast om nog even voor 31 december in te stappen. De winter confronteert EV-rijders met een kleine actieradius. Nu we bijna drieënhalf jaar verder zijn, kunnen we gelukkig een aardig beeld geven van hoe het met de actieradius zit bij mooie temperaturen. We reden hem echter ook bij temperaturen onder de 0 graden. Gelukkig hadden wij al in de zomer van 2018 een exemplaar een week te leen, in een vergelijkende test waarbij de i-Pace aantrad tegen een Tesla Model S 75D. Temperatuur 23 graden, rustig zomerweer, en toen kwam de auto met het accupakket van 90 kWh 330 kilometer ver op een lading. In maart 2020 stuurden we de Jaguar i-Pace op pad voor een actieradiustest met meerdere elektrische auto’s en bij die rit haalden we er 11 kilometer meer uit, het verbruik was daarbij 23,4 kWh/100 km. De temperatuur lag net onder de 10 graden Celsius. Een jaar later kreeg een Jaguar i-Pace nog lagere temperaturen voor de kiezen, in de vergelijkende test van de elektrische Jag tegen de BMW iX3 was het -5 graden Celsius en ging het verbruik van de i-Pace over de grens van 30 kWh/100 kilometer. Bij 31,5 kWh/100 km haalde de Jaguar nog maar 269 kilometer op een lading. We hadden toen een i-Pace die met drie fasen kon laden, bij de eerste batch kon de Jaguar dat nog niet. Snelladen kan tot 100 kW. 16 gebruikersreviews Alle zestien gebruikers die de bevindingen met hun i-Pace bijhouden hebben een EV400. Er is ook een EV320 geleverd, de auto met hetzelfde accupakket maar met anders afgeregelde software zodat het vermogen 320 pk bedraagt in plaats van 400 pk. De range van die versie is gelijk: 470 kilometer volgens WLTP. Een iemand merkt op dat er daadwerkelijk meer stroom in de auto moet dan de auto aangeeft via de boordcomputer. Vandaar zijn opmerking dat de praktijkrange tussen de 350 en 400 kilometer is. Wij meten het verbruik van elektrische auto’s aan de laadpaal. Bij zomerse vakantieritten met dakkoffer noteert hij een range tussen de 250 en 300 kilometer. (BRON)
  12. P0420 en P0430zou ook kunnen komen door een luchtlek bij de inlaat. Makkelijk te testen.
  13. Code P2610 wordt bij een S-type meestal veroorzaakt door een van het volgende: Een intern (Powertrain Control Module)PCM-probleem Een probleem met het PCM-voedings- of aardingscircuit Code P2610 is een indicatie dat de ECM/PCM niet kan detecteren hoe lang de motor is uitgeschakeld en dit is nodig om een rijcyclus voor de interne testmonitors te voltooien. Dit kan ertoe leiden dat de monitoren niet worden voltooid en dit zal de voertuigemissies mislukken. Code kan ook komen door lek in uitlaat kort bij sensors. Een PCM-reset wordt bereikt door de accukabels loskoppelen en ongeveer 30 minuten met elkaar verbinden.
×
×
  • Create New...