Jump to content

keesh

Moderators
  • Content Count

    14211
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    181

keesh last won the day on March 31

keesh had the most liked content!

Community Reputation

1097 Toppertje

4 Followers

About keesh

  • Birthday 03/21/1960
  • Age 60

Contact Methods

  • Website URL
    https://klassiekerplein.nl/
  • Age 60

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Roosendaal
  • Hobbies
    Jaguar, Computer en mijn vrouw
  • Age 60

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Kees, woon in Roosendaal(NBr.)Sinds 2005 in het bezit van een X300 4.0 sovereign in de kleur Morocco Red Pearl en sinds eind 2017 ook een XJS Convertible Celebration uit de VS in de kleur Turquoise Pearl.
    Werk in de GWW sector.
  • Age 60

Recent Profile Visitors

5809 profile views
  1. Met de i-Pace heeft Jaguar al een elektro-auto, maar er staan meer elektrische modellen op de agenda. Zoals bekend zal eind dit jaar de volledig elektrische XJ worden voorgesteld. Een derde model volgt komend jaar, terwijl zustermerk Land Rover eveneens een elektro-auto in het gamma krijgt. Dat schrijft het Engelse automagazine AutoCar op basis van bronnen bij de fabrikanten. Volgens het medium zullen de drie nieuwe elektrische modellen binnen iets meer dan anderhalf jaar in productie zijn. Anders dan bij de Jaguar i-Pace nemen Jaguar en Land Rover de bouw van de elektro-auto’s nu wel zelf voor zijn rekening. Waar de i-Pace door externe partner Magna-Steyr in Oostenrijk wordt gemaakt, daar zullen de nieuwe elektro-auto’s in de historische fabriek Castle Bromwich worden gemaakt. De aloude Jaguar-fabriek zal tevens het kloppende hart van de elektrische Jaguars en Land Rovers gaan vormen. MLA-platform Als technische basis leunen de aanvullende elektrische modellen niet op de techniek van de i-Pace, maar maken ze gebruik van het Modular Longitudinal Architecture (MLA)-platform. Deze architectuur is flexibel als het gaat om afmetingen, modellen en aandrijflijn. Jaguar Land Rover kan de bodemsectie voor kleine en grote modellen gebruiken en die voorzien van benzine- hybride-, plug-in hybride- en elektromotoren. Ondanks dat het trio nieuwe elektrische modellen weer meer techniek en verbeteringen kennen ten opzichte van de drie jaar oude i-Pace (reken op een facelift voor 2021), komen de nieuwe types naast de bestaande elektro-Jag in het programma. Limousine en SUV Jaguar had beloofd om de XJ nog dit jaar aan te kondigen. Of de coronacrisis nu roet in het eten gooit, is niet bekend. De productie stond sowieso voor begin volgend jaar gepland, reken op april 2021. Kort daarna verschijnt de ‘j-Pace’, gevolgd door de elektrische Land Rover. De XJ is in de traditie van zijn voorgangers met de XJ-aanduiding een limousine, de j-Pace is een SUV, zoals de elektro-Landy dat ook wordt. AutoCar schrijft dat de j-Pace ook met verbrandingsmotoren beschikbaar komt, iets dat voor de XJ niet gepland staat.(BRON:AUTOVISIE)
  2. Ziet er goed uit op de foto's, zal wel wat werk aan zitten😉 Ik heb mijn XJS uit de VS ook zo gekocht via videobellen. Wel spannend inderdaad wat je in werkelijk krijgt te zien later😊 Het was bij mij in ieder geval geen miskoop.
  3. Bandenspanningsmeter😉
  4. keesh

    Banden X300

    Dat is zeer persoonlijk en ook afhankelijk van de bandenspanning die je gebruikt. Welke velg en welke diameter en breedte.
  5. Het mooiste geluid heb je toch met een geïsoleerde motorkap met ontdreunings plaat er tegen aan. Als zo'n oppervlakte van een motorkap gaat trillen krijg je de vreemdste geluiden.
  6. In Londen is onder de naam Havn een nieuwe dienst met elektrische taxi’s van start gegaan. De vloot bestaat volledig uit exemplaren van de Jaguar I-Pace. Aan de officiële start van de ‘premium chauffeursdienst’ is een proeffase voorafgegaan, waarin een kleine 30.000 kilometer aan taxiritten is afgelegd. Uitgangspunt van Havn is dat er ‘eersteklas gastvrijheid’ wordt geboden, en ‘duurzaam vervoer zonder compromis op het gebied van luxe en stijl’. In zekere zin lanceert Jaguar Land Rover hiermee een taxibedrijf, want alle chauffeurs zijn “zorgvuldig geselecteerde fulltime-medewerkers van het bedrijf, die allen een uitvoerig en grondig trainingsprogramma hebben gevolgd. De training is gericht op het bieden van de ultieme klantbeleving waarop Havn zijn goede reputatie bouwt.” De officiële app van de taxidienst is inmiddels ruim 5.500 keer gedownload en heeft een gemiddelde beoordeling van 4,8 uit 5 sterren. Groeiende vloot Na de 30.000 proefkilometers die het afgelopen half jaar zijn afgelegd, is het nu dus tijd voor het echte werk. InMotion, onderdeel van Jaguar Land Rover, investeert in innovaties op het gebied van autonome, elektrische, gedeelde en onderling verbonden mobiliteit. Havn is daar een concreet voorbeeld van, waarmee uiteraard ook de elektrische I-Pace in de schijnwerpers wordt gezet. Sinds de start van de testfase in september 2019 is de vloot van Havn gegroeid dankzij de vraag van individuele klanten en klanten van bedrijven voor zakelijke ritten. Bij de receptie van luxe hotels in Londen die van de dienst gebruikmaken, kunnen gasten een Havn-auto aanvragen en zich bij de deur laten ophalen. De gastvrijheid wordt verder onder meer ingevuld met opties als een playlist, aangepaste temperatuur en de gewenste interactie met de chauffeur.
  7. Dit gaat misschien niet door ivm CORONA 🤣
  8. Datum voor mij geen probleem. Week ervoor en week erna heb ik al iets. Kan je niet mooier plannen😉
  9. Ik snap niet dat je de gehele motorkap niet weglaat😂🤣
  10. keesh

    DONEREN

    Het bijhouden en beheren van deze website doet ons team met heel veel enthousiasme en energie. Door het aanbieden van een uitgebreid Jaguarforum kan iedereen hier gratis terecht met vragen. We helpen elkaar en houden onze kennis van Jaguar/Daimler op peil. Iedereen werkt hier op vrijwillige basis en dat blijven we ook allemaal doen. Het beheren en hosten van deze website kost echter geld. Denk hierbij aan de kosten voor hosting, suport, domeinnaam en verschillende licenties voor de software. Ook zijn sommige gebruikte extensies niet gratis. Als jij de Jaguar/Daimler gemeenschap ook een warm hart toedraagt, kan je een bijdrage leveren. Je kunt dit op verschillende manieren doen, maar een belangrijke manier is een financiële bijdrage leveren. Met jouw bijdrage kunnen wij deze website verder uitbouwen, Zodat we het grootste en mooiste Nederlandstalig Jaguarforum van Nederland en België blijven. We zorgen ervoor dat we een snelle server gebruiken met de nieuwste software, zodat jij snel kunt blijven surfen op het Jaguarforum, ook al zijn er heel veel bezoekers tegelijk. Groeten, JF-TEAM
  11. Heeft mij nog nooit problemen gegeven. Wel goed laten drogen(olie intrekken) na het oliën natuurlijk.
×
×
  • Create New...