-
Posts
16,589 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
354
keesh last won the day on May 31
keesh had the most liked content!
Reputation
3,073 ToppertjeAbout keesh

- Birthday 03/21/1960
Contact Methods
-
Website URL
https://www.jaguarforum.nl/forum/gallery/album/137-x300-40-sovereign-1995/
Profile Information
-
Geslacht
Man
-
Woonplaats
Roosendaal
-
Hobbies
Jaguar, Computer en mijn vrouw
Wie ben ik
-
Voorstellen
Mijn naam is Kees, woon in Roosendaal(NBr.)Sinds 2005 in het bezit van een X300 4.0 sovereign in de kleur Morocco Red Pearl en sinds eind 2017 ook een XJS Convertible Celebration uit de VS in de kleur Turquoise Pearl.
Werk in de GWW sector.
-
keesh started following Inbouwen betere automaat , X308 Rembehuizing and Elektrificatie subsidie voor Jaguar Land Rover.
-
Ik dacht vanaf VIN F00035 bij supercharged, maar ben er niet zo goed in thuis, in die XJ8😉
-
Zeeuwse rit op zaterdag 27 mei uit naam van Leon
keesh replied to keesh's topic in Jaguar meetings en beurzen
Degene die foto's gebruikt van internet of forums blijft daar zelf voor verantwoordelijk. Dus je mag zelf afwegen of je dat doet😉. Meestal geeft het geen problemen. -
Ook voor het circuit ?😉
-
Zeeuwse rit op zaterdag 27 mei uit naam van Leon
keesh replied to keesh's topic in Jaguar meetings en beurzen
2019 -
Zeeuwse rit op zaterdag 27 mei uit naam van Leon
keesh replied to keesh's topic in Jaguar meetings en beurzen
Nog wat foto's😎 -
XJS Daar is ze dan, the Green Machine: XJS 4.0 1994
keesh replied to Marcov's topic in Foto's, Schema's
🤔 Simpel ding, zaten volgens mij ook op de eerste XJS. Wat kan daar aan stuk? Zit er een veer onder dat rubber? Is het niet mogelijk om de twee ijzeren uitsteeksels iets te verbuigen zodat de dop beter klemt? -
XJS Daar is ze dan, the Green Machine: XJS 4.0 1994
keesh replied to Marcov's topic in Foto's, Schema's
Is DIT wat je nodig hebt? -
Zeeuwse rit op zaterdag 27 mei uit naam van Leon
keesh replied to keesh's topic in Jaguar meetings en beurzen
Begonnen met uitleg waarom de rit uit naam van Leon was en met zijn Jag werd meegereden. Dit om het een plek te geven en het proberen af te sluiten. Daarna een zeer mooie rit onder een zonovergoten Zeeland. Voor sommige medeweggebruikers minder leuk maar voor de meeste wel bewonderingswaardig. Een mooie afsluiting met pizza op locatie, lekker gezellig onder elkaar op een vertrouwde plek. We bedanken Raymond en zijn team om zo'n dag mogelijk te maken op zijn vrije dag. Het lukt hem elke keer weer om alles in goede banen te leiden, top man. Hier moeten we zuinig op zijn om zulke dagen te hebben. Het word steeds moeilijker om iets te organiseren en er vrijwilligers voor te vinden. Ook bedankt alle enthousiaste deelnemers op deze dag, zonder jullie is het zinloos om iets te organiseren. Al met al een zeer geslaagde dag. -
Zeeuwse rit op zaterdag 27 mei uit naam van Leon
keesh replied to keesh's topic in Jaguar meetings en beurzen
Vertrek zal zijn bij de garage( Noordland 10, 4451 RP) in Heinkenszand.. Tijd rond 11.00 uur vertrekken, aanwezig vanaf 10,00 uur mogelijk (of eerder, we zijn er toch) WC en koffie is in de garage. Het is dezelfde route als vorig jaar met een minieme aanpassing. De route gaat langs 3 grote bezienswaardigheden van zeeland en we hebben een ruime stop met toilet ingepast. 135km, ±4 uur. Over de Oesterdam, Philipsdam, Oosterscheldekeering. Er is Géén stop op het aantal deelnemers. Alles in gedachte van Leon waar de rit voor is dit jaar. Leon vertelde mij vorig jaar dat dit een hele bijzondere rit voor hem was na (bijna) alle ritten meegemaakt te hebben. In die gedachte en wetende wat Leon allemaal echt mooi vond doen we deze rit nogmaals, dit keer uit zijn naam vanwege zijn plots overlijden. Ik zal dit weekend de route uitsplitsen en HIER vermelden. Tot nu toe hebben de volgende mensen interesse om de rit mee te rijden. G&G G&G G&G G&G G&G Lumo 2 pers. X300 Sovereign 1997 Keesh 1 pers. XJS convertible 4.0 1996 Pizza WimXF 1 pers. F-TYPE Pizza nexttothejag 1 pers. XJ Super V8 2003 wilfredfoto 2 pers. XJ6 4.2 Series 3 1979 arie-jag 2 pers. XJ6 serie II 1978 jeroendorrestein 1 pers. XJR 2002 Marty2009 1 pers. X150 2006 MakelaarErik 2 pers. S-Type 3.0 V6 Marcov 1 pers. XJS coupe4.0 1993 FreddyJag 2 pers. S-Type 3.0 2006 paperboy62 2 pers. X308 4.0 Sovereign Rob Vermeulen 1 pers. XJ6C 4.2 1975 Silverfrost metallic Pizza MrB 2 pers. XKR convertible 2002 robertvl 2 pers.+k X350 XJ 4.2 V8 Executive 2003 Pizza cage 2 pers. S-Type 2.5 2005 John P 2 pers. XK convertible 2007 Isa-XKR 2 pers. XKR Convertible 1998 Rover827Si 2 pers. X358 4.2 Sovereign LWB 2008 Hans4481 1 pers. XK convertible 2008 JimJag 2 pers. Toy............ -
Zeeuwse rit op zaterdag 27 mei uit naam van Leon
keesh replied to keesh's topic in Jaguar meetings en beurzen
Bij deze, ik ook😋 -
Zeeuwse rit op zaterdag 27 mei uit naam van Leon
keesh replied to keesh's topic in Jaguar meetings en beurzen
We zullen die stinkende diesel wel missen😂🤣 -
Britse regering biedt Jaguar Land Rover elektrificatie subsidie De aanbieding komt een paar dagen nadat automakers waarschuwden voor te strenge Brexit regels, waardoor fabrieken in het land kunnen sluiten. Jaguar Land Rover heeft een aanbieding van 500 miljoen pond gekregen van het Britse lagerhuis. Op die manier wil de Britse regering de automaker overhalen om te investeren in de bouw van een nieuwe EV-batterijenfabriek, meldt The Guardian. Politicus Jeremy Hunt heeft het subsidieplan voorgesteld aan Tata, het moederbedrijf van JLR. Tata moet nog beslissen of zij een nieuwe fabriek gaat bouwen in het Verenigd Koninkrijk of in Spanje. Een grote toezegging Volgens The Guardian is de subsidie een mix van een geldbedrag en een verlaging in energiekosten. Ook wil de Britse regering garant staan voor de kosten van het upgraden van transport routes en het stroomnetwerk rondom de locatie waar de fabriek moet komen. Vorig jaar vertelde Natarajan Chandrasekaran, voorzitter van Tata, dat als het bedrijf geen subsidies zou krijgen voor groenere productiemethodes, een aantal fabrieken zullen moeten sluiten. Het aanbod van 500 miljoen pond vertegenwoordigt een grote toezegging van de Britse overheid om de automotive elektrificatie van het land te ondersteunen. Eerder investeerde JLR 17 miljard euro in de elektrificatie van het bedrijf.
-
Vergeten concept: Jaguar XJS Ascot, wilde inhaalpoging Heeft Jaguar, dat nog steeds in financiële moeilijkheden zit, een nieuwe F-Type nodig om zijn imago op te poetsen? Een brute bolide met open dak en veel pk’s onder de motorkap? Dit vergeten concept zou als inspiratiebron kunnen dienen: de Jaguar Ascot, een duidelijke stijlbreuk met de traditionele modellen van het merk... Een Jaguar is voor ons een wulpse bolide, met rondingen die zowel aantrekkelijk als gespierd ogen. Een subtiele mix van passie en agressiviteit. Het is deze delicate balans die heeft gezorgd voor het succes van de meest bekende modellen van het merk: XK120, Mk. 2, E-Type, XJ6, F-Type, ... Deze conceptcar van Bertone gaat echter duidelijk tegen de stroom in. Zijn agressieve en scherpe lijnen doen zelfs denken aan een Lotus of TVR uit de jaren ’70! Weinig liefde voor de XJ-S In de eerste helft van de jaren ’70 had Jaguar de grootste moeite om de E-Type te vervangen, die verouderd was en waarvan de klassieke ronde vormen het niet toelieten om de noodzakelijke aanpassingen door te voeren om conform te blijven met de Amerikaanse regels. Daardoor kwam in 1975 de XJ-S, een radicaal andere auto die veel meer als GT werd gepositioneerd... en die het publiek niet wist te overtuigen. Na de geweldige rondingen van de E-Type, vonden de klanten dat de rechte lijnen van de XJ-S finesse misten. Een groot aantal carrossiers probeerde dan ook zijn eigen versie te tekenen van de opvolger van de E-Type. Pininfarina haalde de krantenkoppen met de XJ Spider, terwijl Bertone in 1978 deze opvallende XJ-S voorstelde, met een volledig nieuwe look én een nieuwe naam: Ascot. Streep door het verleden De Ascot werd gebouwd op het platform van de XJ-S en kreeg ook zijn V12, maar qua design verwees Bertone de traditionele rondingen van Jaguar naar de vuilbak om iets voor te stellen dat veel meer in de geest van de jaren ’70 lag: de ‘Wedge’, of wigvorm. Die was toendertijd in de mode en Bertone maakte er een punt van om dezelfde stijl toe te passen op deze XJ-S. De Ascot werd korter door te snijden in de overhangen en onderscheidt zich ook met zijn volledig aluminium constructie, met uitzondering van de neus, die bestaat uit een sandwichmateriaal van metaal en... rubber. Geen twijfel mogelijk dat dit een conceptcar uit de jaren ’70 is! Het interieur blijft vrij traditioneel met een bruine bekleding, die past bij de gouden tint van de auto. Typischer kan bijna niet. De conceptcar is echter nooit in productie gegaan...
-
Zeeuwse rit op zaterdag 27 mei uit naam van Leon
keesh replied to keesh's topic in Jaguar meetings en beurzen
Als daar behoefte naar is hoor ik het wel, tot nu toe niet. -
De 3.2 hebben allemaal een ZF4HP22 bak. De 4.0 hebben een ZF4HP24e