Jump to content

keesh

Moderators
  • Content Count

    13778
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    138

keesh last won the day on August 16

keesh had the most liked content!

Community Reputation

935 Toppertje

3 Followers

About keesh

Contact Methods

  • Website URL
    https://klassiekerplein.nl/
  • Age 59

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Roosendaal
  • Hobbies
    Jaguar, Computer en mijn vrouw
  • Age 59

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Kees, woon in Roosendaal(NBr.)Sinds 2005 in het bezit van een X300 4.0 sovereign in de kleur Morocco Red Pearl en sinds eind 2017 ook een XJS Convertible Celebration uit de VS in de kleur Turquoise Pearl.
    Werk in de GWW sector.
  • Age 59

Recent Profile Visitors

4944 profile views
  1. Ook voor mijn XJS met dezelfde AJ16 motor een groot open sportfilter(GREEN) besteld wat in het grote filterhuis past. Een XJS pakt de lucht al voor op de neus, dus voor het warme blok, dus koele lucht.
  2. Het zijn iridium bougies en aan de grijzige kleur te zien van de tip zijn ze nog wel in orde. Gaan immers ook meer dan 100.000km mee.
  3. Jaguar Land Rover werkt aan hyperrealistische 3D in-car experience. Jaguar Land Rover ontwikkelt technologie voor de volgende generatie head-updisplays, waarmee realtime veiligheidsinformatie in het blikveld van de bestuurder kan worden geprojecteerd. Wanneer autonoom rijden en autodelen realiteit zijn, kunnen de inzittenden eveneens 3D-films streamen. Krachtige technologie Jaguar Ingenieurs werken aan krachtige, nieuwe technologie voor een 3D-head-updisplay die veiligheidswaarschuwingen – bijvoorbeeld bij het onbedoeld verlaten van de rijstrook, gevaren op de route en navigatieaanwijzingen – in het blikveld van de bestuurder projecteert en hem ondersteunt bij slecht zicht door weersomstandigheden en duisternis. Met zogenoemde augmented reality wordt diepte gegeven aan de weergave door berichten als het ware direct op de weg voor de auto te projecteren. Studies in Duitsland hebben aangetoond dat stereoscopische 3D-weergave van instructies de reactietijd van de bestuurder kunnen bekorten en zijn inschatting van afstanden verbeteren. 3D-films te streamen. De innovatieve technologie kan in de toekomst – als autonoom rijden en autodelen realiteit zijn – ook worden gebruikt door de passagiers om 3D-films te streamen. Systemen die de bewegingen van hoofd en ogen van de passagiers volgen, passen de 3D-weergave individueel aan, zodat afzonderlijke schermen en 3D-brillen zoals die in de bioscoop worden gebruikt, overbodig zijn. Als volledig autonoom rijden realiteit is, kan 3D-weergave de bestuurder een gepersonaliseerde gebruikservaring bieden en tegelijkertijd de passagiers de mogelijkheid bieden om onafhankelijk van elkaar hun infotainment te kiezen: media, reisinformatie, points of interest of films – voor iedere passagier optimaal weergegeven voor hun eigen zitplaats. Hyperrealistische head-updisplay Het onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma – in samenwerking met het Engelse Centre for Advanced Photonics and Electronics (CAPE) van de Cambridge University – is gericht op de ontwikkeling van een hyperrealistische head-updisplay die zeer nauw overeenkomt met de werkelijkheid, waardoor bestuurders natuurlijker en sneller reageren op gevaren en waarschuwingen. Jaguar Land Rovers toekomstvisie De ontwikkeling van head-updisplaytechnologie van de volgende generatie vindt plaats in het kader van Jaguar Land Rovers toekomstvisie Smart Cabin: de toepassing van technologieën die samen – in de toekomst van autonoom rijden en autodelen – een persoonlijke ruimte creëren voor de inzittenden van de auto en die de veiligheid verhogen en meer entertainment en comfort bieden. Alle inspanningen samen leiden naar Destination Zero, de ambitie van Jaguar Land Rover om de samenleving veiliger en gezonder te maken en het milieu schoner. Door voortdurende innovatie, om zijn producten en diensten aan te passen aan de eisen van een snel veranderende wereld, wil Jaguar Land Rover naar een toekomst zonder emissies, zonder ongevallen en zonder verkeersopstoppingen. Centre for Advanced Photonics and Electronics (CAPE) Centre for Advanced Photonics and Electronics (CAPE) Jaguar Land Rover is een toonaangevende partner van het Centre for Advanced Photonics and Electronics (CAPE) en is verantwoordelijk voor het onderzoek op het gebied van automobiliteit. CAPE maakt gebruik van de expertise van elke tak van de technische wetenschappen van Cambridge University om wereldwijd toonaangevende samenwerking te stimuleren vanuit zijn moderne R&D-faciliteiten in de Electrical Engineering Building.(BRON:BAAZ)
  4. ...... in het Nederlands😉 Jaguar Land Rover bouwt nieuw distributiecentrum. Jaguar Land Rover wil in de Engelse Midlands tussen Birmingham en Leicester een nieuw internationaal distributiecentrum bouwen. Vanuit dat logistieke centrum van 270.000 vierkante meter moeten vanaf 2022 onderdelen voor Jaguar en Land Rover naar dealers en garages over de hele wereld worden verzonden. Het project past in de bij JLR aan de gang zijnde kostenoperatie omdat het nieuwe complex tien bestaande kleinere distributiecentra moet vervangen en met flink minder arbeidsplaatsen toe kan. De dochteronderneming van Tata Motors heeft ondanks de onzekerheid rond Brexit toch voor Engeland zelf gekozen. Dat is dan een locatie aan de snelweg M42 op korte afstand van de fabrieken van JLR. De autofabrikant werkt bij het project samen met de Britse ontwikkelaar IM Properties dat net als JLR is gevestigd in Solihull. De bouwvergunning is inmiddels aangevraagd bij de regionale overheid die er binnenkort een hoorzitting over houdt. Hoeveel geld met het project is gemoeid is nog niet bekend gemaakt.
  5. Natuurlijk lukt het, simpel, bij mij is het ook gelukt voor minder dan €100,- en netjes en strak.
  6. Ik heb standaard 7J X 16" velgen. Dan is het aanbod van brede banden beperkt.😉 De Toyo 245/55/16 liggen ook op mijn XJS.
  7. Deze Toyo Proxis liggen er nu 55.000 km op dus slijtage valt wel mee. Ze kunnen nog wel een jaartje mee. Voor nog 3½mm en achter nog ruim 2 mm.
  8. Na enkele jaren van optimisme, onder meer te danken aan het succes van de Range Rover Evoque, is de stemming bij Jaguar Land-Roverinmiddels weer somber. Onder meer de dieselhetze, de strengere uitstootnormen en de Brexit baren het bedrijf zorgen. De resultaten waren slecht, de wijziging in productstrategie onvermijdelijk. Samen voor elektrische auto's slechts het begin Eerder kondigde Jaguar Land Rover en BMW, tijdens de jaren negentig even eigenaar van die Britse merken, al aan dat ze samen aan elektrische systemen en aandrijflijnen zouden werken. Nu lijkt BMW ook de sleutel te bieden voor een noodzakelijk geachte gamma-uitbreiding bij beide Engelse merken. Jaguar en Land-Rover spelen naar eigen zeggen onvoldoende in op de vraag naar SUV’s. Vooral dan die van het meer betaalbare type. BMW’s recente FAAR-onderstel zal als basis dienen voor een reeks nieuwe Engelse producten. Crossovers en SUVs De bodemgroep van BMW is aan de basis voorwielaangedreven, maar ook versies met inschakelbare vierwielaandrijving zijn mogelijk. Daardoor is het een geschikte basis voor een opvolger van de Discovery Sport en een derde generatie van de Evoque (generatie 2 is nog maar net op de markt, nvdr). Maar het zou ook moeten dienen voor een nieuwe instap-Land Rover. Kleiner en goedkoper dan de Discovery Sport. BMW zal overigens niet alleen de structuur leveren. Het zal ook vier- en zescilindermotoren aanbieden in combinatie met stekkerhybride-technologie. De Britten lijken daarmee te erkennen dat hun intern ontwikkelde Ingenium-motoren weinig toekomst hebben. De centrales zijn ijverig, maar staan bepaald niet gekend voor hun zuinigheid. Jaguar heeft op korte termijn twee concrete modellen op FAAR-basis op de planning staan. Er is sprake van een compacte SUV onder de E-Pace en een crossover met coupé-allures. De ontwikkeling van beide modellen is opgestart, maar ze zullen nog enkele jaren op zich laten wachten.(BRON:AUTO55)
  9. De klassieke Jaguar XK120 was het boegbeeld van de ultieme sportwagen van zijn tijd. Met zijn geavanceerde dubbele bovenliggende nokkenas en 3.4 liter motor die 160 pk produceerde was de Jaguar XK120 in staat om tot 120 MPH te behalen. Vandaar dat dit prachtige exemplaar ook 120 in zijn naam bevat. EEN VAN DE EERSTE STALEN CARROSSERIE MODEL VAN JAGUAR In 1950 stapte Jaguar over van aluminium naar stalen carrosserieën om de vraag naar de auto bij te houden. Het model XK120 was hier een van de eerste voorbeelden van. De Jaguar die hier te zien is, is in 1951 in Californië voor het eerst verkocht. In 1960 werd hij doorverkocht, waarvan de eigenaar in 2002 afstand deed. De auto heeft echter sinds de jaren ’70 heeft de auto in een opslag gestaan. De klassieker beschikt over een getuigschrift van Jaguar, samen met een aantal interessante aanpassingen en een uitstekende patina. Deze XK120 is de perfecte kandidaat voor een volledige restauratie. Deze Jaguar is dan ook klaar voor een nieuwe eigenaar, die hem terug kan brengen naar waar hij behoort – op de weg.(BRON:PURELUXE)
  10. Jaguar I-Pace is geen auto! We geven toe, het is een beetje een vreemde situatie dat de Car of the Year 2019, de Jaguar I-Pace, niet eens binnen de definitie van ‘car’ valt volgens de Oxford English Dictionary. Daar staat namelijk in dat een auto een verbrandingsmotor hoort te hebben, terwijl de I-Pace een volledig elektrisch aangedreven auto is. Maar om daar nu een hele campagne voor op te stellen om de definitie te veranderen… Doorgaans, en niet altijd De definitie luidt namelijk: “A road vehicle powered by a motor (usually an internal combustion engine) designed to carry a driver and a small number of passengers, and usually having two front and two rear wheels, esp. for private, commercial, or leisure use.” Doorgaans met een verbrandingsmotor, dus, en niet altijd. Al vermeldt OxfordDictionaries.com wel dat een auto steeds een verbrandingsmotor moet hebben. Volgens Jaguar moeten de woordenboeken hun definities aanpassen om mee te gaan met de omschakeling naar elektrisch. Volgens ons moet Jaguar wat minder tijd steken in dit soort niemendalletjes. (BRON:AUTOWERELD)
  11. Dit is een ontwerp van zijn vader Sam in de jaren 70.
  12. Hij heeft ook al plannen voor de F-Type 🤔
×
×
  • Create New...