Jump to content

iksjee

Members
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Goed

Profile Information

  • Woonplaats
    Stein
  • Hobbies
    klassieke autos,
    sport

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hoi Hans, Goeie tip. Hendrikus had er nog eentje liggen. Stuk goedkoper. Bedankt.
  2. Inderdaad, duur dingetje. Ga 's informeren voor een gebruikt exemplaar. Gr. Rob
  3. Bij indrukken rempedaal branden de remlichten niet. De zgn. 'brake stop switch' (parts catalogue: DAC 1308) doet het niet meer. Na openen van de schakelaar bleek het veertje gebroken te zijn en daardoor werkt het hefboompje niet. Is dit veertje te vervangen? Of een nieuw aftermarket onderdeel bestellen? Alvast bedankt voor jullie tips. Jaguar XJ6 serie 3 1983.
  4. Gisteren motor aan de praat gekregen. Voorlopig. Vandaag weer starten na een nacht stilstaan. Ben benieuwd. Van alles nagelopen zoals: Massapunten en aarding injectoren. Temperatuur sensor op waterrail. Bekabeling gecontroleerd op breuken (vooral onder bobine). Witte connectoren naast accu. Werking injectoren getest. Connectoren resitorpack rechter voorscherm gecontroleerd. Enz. Wat was het euvel? We denken dat de luchtmassameter (achter luchtfilter) niet overneemt als motor start. Na de start moet luchtklep open gaan door stroom naar pomprelais (onder schutbord). Klep handmatig kortgesloten met pomprelais dmv losse draad. Eerste keer sloeg motor nog af na opheffen verbinding. Na tweede keer bleef motor lopen. Rondje gereden, motor afgezet en weer gestart en nu bleef de motor lopen. Een uur gewacht en motor startte normaal. We denken aan een geoxideerd contactpunt o.i.d.. We zoeken verder. Wordt vervolgd. Pomprelais heeft 6 contactpennen. Relais heeft pennen met de nrs. 30/85 massa/86/87 spanning/87(die is niet in gebruik). Pen 87 verbonden met luchtklep.
  5. Bedankt. Ga jullie tips uitproberen. Ik laat het resultaat weten.
  6. Na een rit start de auto de volgende dag niet meer. Slaat aan via koude start ventiel, maar de injectoren nemen het niet over. Accu vol, luchtkanaal OK, benzinedruk OK. Wat zou ik nog meer kunnen checken? Rij er weinig mee. Alvast bedankt voor jullie reacties.
  7. iksjee

    nardistuur

    Hoi Hans, In mijn XJ series III zit een houten Moto Lita stuur diam. 38 cm (15 inch). Zie fotos. Het zat er al in toen ik 'm kocht. Model en maat bevalt me goed. Dit stuur is te krijgen in diam. 13/14/15/16 inch. succes. Gr. Rob
  8. Hoi allemaal, Bedankt voor jullie adviezen. De motor loopt weer. Heb, op advies van John37, als eerste de stekkers van de ECU gecheckt c.q. aangeduwd, en hij loopt weer. Fantastisch. Vandaag een rit gemaakt en daarna nog een paar gestart. Alles werkt naar behoren. Morgen hebben we een langere rit gepland. Blijft spannend met je Jaguar op vakantie gaan. Maar het bevalt me al met al uitstekend. Vooral als het weer meezit. Hou jullie op de hoogte, Gr. Rob
  9. Inderdaad, als ik start loopt de motor eventjes, maar als ik de sleutel loslaat slaat ie af.
  10. Het is een Jaguar XJ6 4.2 uit 1983. Geen gereedschap bij me. Ik zal de tips uitproberen als het lukt. In ieder geval bedankt voor het meedenken. gr. rob
  11. Hallo, een probleem. Wat is er gebeurd? Vanmiddag wilde mijn Jaguar niet meer starten. Accu is OK, voltmeter op 14 en genoeg benzine. Hij slaat wel aan, gaat heel ff rond, maar slaat daarna meteen af. Het kan zijn dat ie na de koude start geen lucht aanzuigt. Ik heb het thuis al eens eerder gehad. De luchtklep zat enigszins vast. Het luchtfilter ervan af gehaald, de luchtklep bewogen en toen was alles weer OK. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn. We zijn nu op vakantie in Zuid-Frankrijk en het is verrekte lastig als je auto het niet meer doet. Wie weet raad? De ANWB bellen kan altijd nog. Groeten van Rob uit zonnig Zuid-Frankrijk
  12. Hallo, Alle problemen opgelost, ik ben door de keuring, CO-gehalte van 0,5% bij de RDW. Allemaal bedankt voor de tips, forum bedankt. Heb met Theo van Theo Swertz Classics Bunde van alles uitgeprobeerd en getest. Tune-up in de benzine gegooid om de injectoren te reinigen. Uiteindelijk ook een nieuwe brandstofdrukregelaar ingebouwd. Want met een vacu
  13. Hallo Bob, bedankt voor de tip maar ook dat helpt niet. Ik check nu de fuel pressure regulator. Misschien is de druk te hoog en krijgt de motor teveel benzine. Wie weet hoeveel druk de fuel pressure regulator moet regelen met en zonder vacu
  14. Hallo, bedankt voor de reacties. De laatste optie vind ik wel een leuke. Die bewaar ik voor het laatst. De auto start en loopt goed en ruikt niet overmatig naar benzine bij stationair draaien. Ik ga eerst mijn injectoren ultrasoon laten reinigen. Een vraag over de ZUURSTOF SENSOR. De Jaguar is een series III 4.2, jaar 5-1983, komt uit Duitsland, automaat, elektronische ontsteking en zonder kat. Kent deze uitvoering een zuurstof sensor? Zo ja, waar zit ie ergens in het uitlaatsysteem, waar herken ik 'm dan aan, m.a.w. hoe ziet het eruit? Tot zover, groeten, Rob
  15. Hallo niet allemaal tegelijk, Is er niemand op het forum die mij goeie raad kan geven? Groeten, Rob
×
×
  • Create New...