Jump to content

brianvanboven

Members
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

Reputation

6 Goed

About brianvanboven

  • Birthday 06/13/2002
  • Age 19

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Hasselt
  • Hobbies
    klussen aan project auto's en werken als fulltime automonteur

    thuis heb ik een volvo amazon uit 1967 met een volvo240 blok erin staan samen met mijn vader gebouwd
    het huidige project is een de jaguar xj12 uit 1990

Wie ben ik

  • Voorstellen
    ik ben brian 19 jaaren zelf ik ik dagelijks rond in een volvo amazin uit 67
    ik heb sinds maart 2021 een jaguar xj12 3serie uit 1990 project
    voertuig is al 21 jaar geschorst en het zal nog een harde weg worden om die weer op de weg te krijgen

Recent Profile Visitors

90 profile views
  1. de kabels zelf had ik er helemaal uitgehaald en naast elkaar gehangen om te kijken of er wat raars te zien was maar helaas. ook geen lengte verschil ik kan nog wel even kijken of het inderdaad niet scheef werd getrokken, daar had ik zo niet aan gedacht om naar te kijken
  2. heb hem al een berichtje gestuurd dus hopen dat het mogelijk is
  3. het electronica heb ik van de week volledig na gelopen en bleek goed te zijn. ook heb ik het dakraam zelf helemaal los gehad en volledig ingesmeerd en extra goed gangbaar gemaakt, MAAR... als ik de kabels van het dakraam niet aangesloten heb zitten gat het nu met een vinger open en dicht bij wijze van spreken, maar als ik de kabels er bij aanslaat begint die tocht wel iets stroef te gaan met open en dicht. vooral dicht. de kabels heb ik eruit gehaald gereinigd en volledig doorgesmeerd maar toch blijven ze niet goed soepel in beweging te willen gaan. hierdoor is tijdens het testen mijn nieuwe randwiel ook stuk gesleten met het zelfde resultaat als voorheen... het probleem zit hem dus in de geleiders van de kabels en ik vroeg mij af of er nog een tip was hoe je die goed gangbaar krijgen kan of dat er een nieuwe kabel set voor links en rechts in moet komen doordat deze alle twee niet goed soepel blijven gaan is het wormwiel van het elektro motortje zichzelf naar buiten gaan wezen drukken op dat plastic tandwieltje waardoor op het tandwiel is gaanslippen en dus ook wezen slijten. ik baal hier dus wel aardig van.
  4. heb van de week het dakraam motortje getest en deed het goed. de totaal kosten bij dat tandwiel was 127.75,- vond ik nog erg meevallen. alleen wat mij wel op viel was dat het schuifdak soepel ging met de hand heen en weer maar met het motortje heel moeizaam en opgegeven moment niet dicht ging. tandwiel bleef gelukkig heel, maar heeft iemand enig idee waar dan het probleem vandaan zou kunnen komen? moet ik hiervoor het hele schuifdak demonteren?
  5. ik had uiteindelijk toch besloten het tandwiel te laten printen en kreeg gister te horen dat hij klaar was met printen en op de post is gedaan. bijgevoegd staan foto's van het nieuwe tandwiel die ik vanmiddag binnen kreeg. zal hem van de week nog even uittesten maar ben hier zekerweten blij mee nu kan het tenminste weer elektrisch bediend open en dicht gaan in plaats van met de hand heen en weer schuifen
  6. ik ben erachter gekomen dat het dak aardig soepel gaat aangezien ik die zonder enige moeite kan verschuifen met de hand ik zal de geleiders en de runners eerst nog even goed doorsmeren voor de zekerheid. ook heb ik iemand gevonden die zo een tandwiel kan 3d printen als ik de oude opstuur. wat hij dan die is het laten inscannen en verwerken zodat hij een nieuwe kan maken voor 100 euro maar ik weet niet zeker of dat plastic sterk genoeg zal zijn voor zoiets, ook heb ik iemand gevonden die een motor heeft liggen uit een jaguar doe motorbrand heeft gehad maar die moet hij eerst nog uitbouwen. daar vraagt hij ook 100 euro voor. enige waar ik bang voor ben is dat deze motor een opdonder heeft gehad door kortsluiting tijdens de brand als dat mogelijk is maar daarvan weet ik ook de staat van dat tandwiel niet om dat anders over te zetten ik denk dat ik heb laat printen maar ik heb zo nog mijn twijfels
  7. het dakraampje heeft het wel heel eventjes gedaan in het begin maar toen al heel moeilijk en stroef.
  8. staat in de schuur opgeslagen aangezien hij toch de weg niet op kan
  9. ik heb dus sinds kort een jaguar xj12 3serie uit 1990 gekocht als project auto en ik toen ik mijn schuifdak wou bedienen deed hij het op gegeven moment niet meer maar hoor de ik de motor toch overslaan. ik ben hier en daar even wezen rondzoeken naar het motortje die verstopt zat in de kofferbak en wou het dakraam met de hand weer dicht doen met een klein lier achtig iets dat erbij zat, maar er was geen beweging niks??... uit eindelijk heb ik dus het motortje uit de auto gekregen en uit elkaar gehaald om te kijken waar het fout gaat. waar ik dus achter ben gekomen is dat het plastic tandwiel die word aangedreven door het wormwiel stuk gesleten is. hierbij is mijn vraag: weet iemand waar ik dit onderdeel los kan vinden? of heeft iemand nog toevallig een oude dakraam motortje liggen? gr. brian onderstaande afbeelding de boosdoener
×
×
  • Create New...