Jump to content

Jop02

Members
  • Posts

    32
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Jop02 last won the day on February 27 2021

Jop02 had the most liked content!

Reputation

18 Goed

About Jop02

  • Birthday 05/23/2002

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Akkrum

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Jop, 18 jaar, en woonachtig in Friesland. Momenteel studeer ik Hbo werktuigbouwkunde (HTS) in Zwolle. En ik ben bezig een Jaguar 420 te restaureren.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bedankt voor je bericht Ik denk dat een XJ6 head makkelijker te vinden dus ik zal opzoek gaan.
  2. Helaas heeft de reviseur een scheur in mijn cilinderkop ontdekt, ook was de speling op de klepgelijders vrij fors om het zo maar te zeggen. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe cilinderkop voor mijn 4.2. Zou iemand mij kunnen adviseren welke koppen allemaal op een 420 4.2 passen. wat ik uit eigen onderzoek heb kunnen vinden is dat de 4.2 koppen van de 420, 420g dezelfde zijn. xj6 en latere koppen hebben andere waterkanalen. zou iemand dit kunnen bevestigen?
  3. Bij het reviseren van de main en "slave" rem cilinder ben ik tegen een paar problemen aangelopen. Allereerst is er iets gebeurd met de circlip (foto 2). deze houdt de veer op zijn plek welke de main cilinder weer terug duwt. Na 2x op het rempedaal drukken vliegt deze er af. makkelijk op te lossen met een circlip set (denk ik). het 2e probleem is dat vacuum buis 12 doorgerot is en deze enkel normaal te verwijderen is als de motor + radiator eruit zijn. Deze leiding loopt voor de radiator mounts lang, deze heb ik doorgezaagd en ik ga deze via een "handigere" route laten gaan. De vorige eigenaar van de auto heeft alle remleidingen vervangen door 6mm koperen leidingen. Dit in plaats van de 3/16 originele leidingen. Nu vroeg ik mij af of de remcilinder het extra volume van de grotere 6mm leiding aankan. Kan iemand ook bevestigen dat het remsysteem (Remcilinders en leiding) op de Jaguar 420 exact hetzelfde is als op je Jaguar XKE? Dan zou deze post: https://www.jaguarforums.com/forum/mki-mkii-s-type-240-340-daimler-61/jag-mk2-brake-line-fittings-184953/ ook gelden voor de Jaguar 420 Foto 1: remsysteem jaguar 420
  4. Na een lange tijd weer een update, Ik heb sinds de laatste post veel gedaan maar niet extreem veel aan mijn Jag. Ik heb een beetje gelast wat nu wacht op een mooi laagje tin eroverheen. Ook heb ik een flinke voorraad onderdelen opgebouwd, waardoor ik nu alle ruiten in mijn auto 2x kapot kan slaan en nog een set over hebben Helaas, mijn grootste tegenslag ook meteen, 1 afgebroken bougie en 2 die nog heel erg vast zitten. inmiddels een linkse tap en een normale tap onderweg. Mochten er nog 420/ S-type eigenaren onderdelen nodig hebben, wellicht heb ik ze liggen
  5. Nee niks draait, enkel de klem. Ik zal de komende week er geregeld kruipolie op spuiten en aan het einde weer eens proberen. Bedankt alvast voor de tip!
  6. jahaha misschien dat het zo simpel was toen de jag nieuw uit de fabriek kwam rollen, maar nu zit dat ding echt moker vast
  7. volgens mij is alles los... of zou het helpen de motor iets rond te gooien?
  8. Gatenkaas aan het maken... Is het overigens normaal dat de distributor heel lastig te verwijderen is? Na het losmaken van de "slangenklem" zou deze er toch redelijk makkelijk uit moeten komen?
  9. Update: Ik heb gelukkig niks aan het ongeluk over gehouden. Helaas heb ik nog geen tijd gehad om met de jag bezig te gaan. overigens nog wel een doos onderdelen ontvangen
  10. De laatste foto is van mijn velg links voor...
  11. Er is inderdaad een beetje vervorming, maar eerst het las apparaat instellen enz. ik ben redelijk tevreden over hoe het is gegaan. Vrijdag had ik ook de eerste bestelling binnengekregen van SNG Barratt. De carburateurs kan ik nu in elkaar gaan zetten en eventueel de auto starten. Ik zou afgelopen vrijdag ook nog een rondje randstad doen, even langs Steef Rutten (420G expert) en wat onderdelen ophalen bij Herman Hulshof. Echter had ik de avond ervoor een zware frontale aanrijding. Wonder boven wonder ben ik er vrijwel ongedeerd vanaf gekomen door het engeltje op mijn schouder en de veiligheid ingenieurs die de Renault Espace hebben ontworpen. De meid in de Seat is er wonder boven wonder ook zeer goed vanaf gekomen, gisteren samen het aanrijdingsformulier ingevuld. Ik heb de komende weken nog een aantal hertentamens dus na die tijd ga ik weer aan de jag bezig. https://noordernieuws.nl/friesland/auto-vliegt-over-de-kop-bij-frontale-aanrijding-op-n392-bij-terwispel-114271/ (De meid in de Seat had 1 pilsje op, 1 teveel voor een beginnersrijbewijs...)
  12. 1 carburateur schoongemaakt welke nu wacht op de rebuild kit. De andere laat ik nog even in elkaar voor het geval ik moet afkijken. Ook begonnen aan het laswerk. Eerste keer dat ik aan een auto las dus het begin was zeer matig.
  13. Dashboard is er inmiddels uit, alle draadjes & slangetjes netjes gemarkeerd. Ondertussen een verlanglijstje gemaakt bij sng barratt. Ook kwam een oude schade reparatie uit de jaren 70 a 80 aan het licht, bijna een centimeter dikke laag plamuur verwijderd. Weet iemand ook of de Jaguar 420 ooit met een anti roll bar op de achterwielen kwam? de mounts zijn er in ieder geval wel voor.
  14. Ik vond het al vreemd maar wist niet zeker of het een feature of een flaw was. Ik zal ze rebuilden en een tijdje in de benzine leggen, kijken of ik de flaw niet erger heb gemaakt. Heeft iemand ervaring met de seal kits van sng barratt? voor €620 is daar een full body kit te verkrijgen, wat ik eigenlijk best prijzig vind.
×
×
  • Create New...