Jump to content

RichardvanErp

Members
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Reputation

2 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Driebergen-Rijsenburg
  • Hobbies
    Tennis, Formule 1, klassieke auto’s, classic rally’s.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Mijn naam is Richard van Erp, woonachtig in Driebergen en werkzaam als zelfstandig ICT-Consultant. Al jarenlang een bewonderaar van het merk Jaguar en sinds kort in het bezit van een XJ8 4.0 Executive uit de X308-serie. Tevens liefhebber van Engelse en Italiaanse klassieke auto's en heb met veel plezier al 14 jaar een Triumph TR4A uit 1966 in bezit. Sinds 2015 mijn motorrijbewijs en al vele buitenlandse trips op de motor gemaakt (sorry, op een Duitse, geen Engelse motor...)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @isabella: De passagiersstoel van een RHD zit links, de bediening zit dus ook aan de linkerkant. De bestuurderspositie van een LHD is ook links. Ergo: hetzelfde. Dus dat mag geen probleem zijn
  2. Zoals bij velen heeft ook mijn XJ8 best wr slijtplekken in het leer van de bestuurdersstoel. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een passagiersstoel uit een RHD (die meestal nog heel netjes zijn) als bestuurdersstoel in een LHD te plaatsen waarbij dan ook de memoryfunctie werkt (huidige stoel ook electrisch verstelbaar met memoryfunctie).
  3. Dat klinkt als een plan. Dank voor je voorstel, zeer gewaardeerd. En voor niks gaat de zon op hè, dus... Ik zal het morgen meteen met ze overleggen. Kan ik of zij je het beste bereiken op het mobiele telefoonnummer dat op je website is vermeld?
  4. Het houdt bij 85 nog niet op maar gaat zeker door tot 100+. Ik weet niet hoe het op hogere snelheden zit, zelf nog niet geprobeerd in de korte tijd dat ik de auto heb (van de 3 weken staat-ie nu al 2 weken in de garage, haha, ook vanwege wachten op onderdelen uit Engeland) en ik weet niet hoe en onder welke omstandigheden ze bij de garage de proefritten hebben gemaakt. Voor de zomer gaan er zéker Michelins onder, helemaal eens. Maar toch, Pirelli was OEM, maar hoeft eigenlijk ook niks te zeggen...;-) De mogelijkheden worden nu minder en de complexiteit neemt daarbij navenant toe. Er wordt nu gedacht aan het diff als mogelijke oorzaak, maar voordat je daar aan wilt beginnen wil je toch zo zeker mogelijk zijn. Verder inderdaad niet een direct idee voor zover ik nu weet: laatste contact met hen was vrijdagmiddag en ze zouden er zaterdag ook nog even mee doorgaan en vervolgens maandag verder oppakken.
  5. Dank voor je reactie. Voor banden kies ik eigenlijk altijd òf Michelin òf Pirelli, ontstaan uit ervaringen met veel verschillende merken. Kwa rij-eigenschappen bevallen die mij altijd het best. Er zaten Kumho’s onder en die wilde ik vervangen hebben (door winterbanden). De beoogde Michelins waren niet snel leverbaar en de Pirelli’s wel, vandaar. Wiellagers achter moesten sowieso want zat teveel speling op. Banden en wiellagers dus niet zozeer vervangen vanwege het trillingsprobleem maar wel vermeld voor het complete plaatje. En om dat plaatje nòg completer te maken: Schokdempers achter zijn ook vernieuwd, ook niet nav dit probleem maar omdat ze er aan toe waren. De auto is van 1999 met slechts 83.000 km gereden. Afkomstig uit Duitsland en door bedrijf waar ik heb hem gekocht van eerste Duitse eigenaar overgenomen. Omdat onderhoudshistorie van de laatste paar jaar niet aanwezig was èn ik vermoedde dat de distributie-modificatie nog niet was uitgevoerd de auto naar een Jaguar-specialist gebracht voor uitvoeren can deze modificatie, uitgebreide servicebeurt en nog een paar door mij gewenste zaken. Dat is nu allemaal gebeurd en wat rest is de trilling in de auto die nog niet is opgelost. Bij de proefrit was die trilling al aanwezig, in het begin zelfs erger dan nu. Omdat gedurende de proefrit de trilling wel merkbaar minder werd was de gedachte dat het aan de banden zou liggen omdat de auto al even stil stond. De hoop/verwachting was dat het wel helemaal zou verdwijnen na een langere rit en dat anders balanceren en uitlijnen wel uitkomst zou bieden met een uiterste maatregel om de banden te vervangen om iets als hoogteslag uit te sluiten. Helaas... Bijgesloten een foto van de auto. Niet omdat het helpt om de mogelijke oorzaak te duiden maar wel omdat het een fraai exemplaar is...
  6. Beste mede jaguar liefhebbers, Ik ben sinds een paar weken de eigenaar van een Jaguar XJ8 4.0 Executive van de X308-serie en wil jullie graag het volgende probleem voorleggen: Bij een snelheid boven de 70 kilometer per uur ontstaat een irritante trilling in de auto die van achteren lijkt te komen: wel voelbaar in stoel, maar niet of nauwelijks in het stuur. De auto is onderzocht door een Jaguar-specialist en die heeft het volgende al gedaan: wielen met nieuwe (A-merk -> Pirelli) banden gebalanceerd en uitgelijnd, wiellagers achter vervangen (te veel speling), aandrijfassen en cardanas vervangen om mogelijke speling kruiskoppelingen uit te sluiten, tussenlager van de cardanas gecontroleerd en is goed. Vraag is nu wat de oorzaak dan wèl kan zijn? Ik lees over mogelijke oorzaken als vastzittende remklauw, imperfectie van een wielnaaf, onbalans cardanas, (lock-up) van de koppelomvormer, probleem in differentieel. Zie ik nog iets over het hoofd? Waar te beginnen? Ik zie uit naar jullie advies. Groet, Richard
×
×
  • Create New...