Jump to content

cage

Club Donateur
  • Posts

    987
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    34

cage last won the day on December 2 2022

cage had the most liked content!

Reputation

847 Toppertje

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Den Dolder
  • Hobbies
    Klassieke engelse auto's, fotografie, modelbouw, tuinieren, koken

Contact Methods

  • Skype
    CarlGellings

Wie ben ik

  • Voorstellen
    IT Programmeur/Adviseur. Trotse eigenaar van een S-type 2.5 V6, 2005, zwart, handgeschakeld en een XKR 4.0 1998, Rood

Recent Profile Visitors

896 profile views
  1. desomswatsuffe-maarbestwelaardigbijdehandte (voor een Fries dan 😉) Ik zou natuurlijk m'n herder kunnen vragen of ze even wil starten terwijl ik de multimeter vasthoud 🤔
  2. Rob, Ik lees alleen uit, ik stel niets in. Daar heb je professionals voor. Mijn iCarSoft gebruik ik op m'n ST, maar ook daar geldt: Alleen lezen. Als je je auto programmatisch om zeep wil helpen moet je vooral met een OBD2 apparaat en software aan de gang. Ik werk al 35+ jaar in software ontwikkeling en DevOps en ik sta er nog steeds van te kijken hoe slim sommige mensen zichzelf vinden.😧 Bovendien, wacht wel tot morgen na het telefoontje met Ray. Zoals ik al eerder schreef: Ik ben niet disJagged
  3. Dan maar een ELM327 erbij, zo duur zijn die dingen ook niet, bedankt Rob
  4. Mijn OBDII scanner kent en herkent de X100 niet .. dat is dus ook een ander probleempje dat ik moet zien op te lossen.
  5. Ogen op stokjes waren uitverkocht ... alleen wordt dat toch wat moeilijk. Vraag me ook af of kabels van 2 2,5 m niet een verkeerd beeld geven, om niet te zeggen een vervormd beeld van de werkelijke uitgelezen waarden ...
  6. So true, dezelfredzame. ALS de accu voorin zit wel maar de draadjes tussen de pennen en de multimeter zijn wat kort om de voorruit te halen of voorbij de achterruit te komen. Zou een multimeter met geheugen moeten hebben ... MAARRRRR dat verklaart nog steeds niet waarom ik geen jus op het dashbord heb.
  7. Niet opgelost met een volle accu. Accu lading bekeken aan de netspanning: Helemaal afgeladen vol. Dus zeulen met dat ding van de schuur naar de auto, misschien kunnen ze de oude accu's als ballast voor schepen gebruiken ..., ding erin gezet, kabels aangesloten - ja ik heb hem er niet verkeerd om ingezet, klemmen aangedraaid, instappen .. adem inhouden ... starten (*&#&^@)($@!()*^%#$ Grrrrrrrr piep, piep, piep, piep, piep "Er" in het display van de verwarming/airco ... soms verlang ik naar een simpele dame zonder al te veel kuren, maar m'n Mini 1000 HLE was niet veel beter soms zonder alle electronica. Dashbord doet inmiddels ook geen moer. Geen toeren bij stationair draaien ook niet met gasgeven, geen verlichting niets. Olie en Accu klokken ook geen sjoege. G&G vragen uurtje, en dan moet ik de antwoorden nog maar zien te vinden ...
  8. Ga ik ook vanuit, heb nog een S-type als daily drive, dus ik ben niet disJagged
  9. Vrijdag de XKR uitgepakt om haar klaar te maken voor een stevige rit, ze stond alweer een tijdje stil. Deuren gingen niet met de afstandsbediening open, dus met de sleutel. Sleutel in contact, omdraaien en de motor maakt omwentelingen en slaat aan. Het vertrouwde geluid komt naar binnen en het dashbord geeft niets aan, alleen de lampjes in de klokken voor de olie, en de spanning geven een waarschuwing. Motor laten draaien maar maakte geen verschil, krijg Err op het display van de verwarming ... #&$@(*(#@! Dat verdwijnt weer, geen foutcode in het berichten display, helemaal niets! Kijken of de dame wilt bewegen het pientere pookje zit vast, 0,5cm speling, inderdaad uit de "nok" is zo'n beetje maximaal haalbaar. G&G bellen. Zekeringen visueel controleren is het advies, daarna terugbellen. Nu hoorde ik dat Petra er niet was en Raymond dus grotendeels alleen staat voor het werk en vrijdag is de drukste dag. Ik had zelf ook nog wat te doen, dus Raymond niet verder lastig vallen was mijn idee en afgesproken maandag terug te bellen. Inmiddels alle zekeringen gecontroleerd, handig al die zekeringkasten verspreid over de hele auto. Daar word je vrolijk van. Met een tangetje één voor één iedere zekering er uitgetrokken en weer teruggeduwd. Lekkere klus. Helaas, nix an de hand, geen enkele kapotte zekering. 🤔 Accu loskoppelen, en mijn zonnepaneel natuurlijk ook. Even wachten en weer aankoppelen. Terug naar voren, starten, als een zonnetje, krijg nu response op het dashbord, de controle lampjes werken nog 🎂🥳 Echter nu blijf alles branden, ENG CHECK, ABS, de hele bups, het lijkt wel kerst en "Err" is ook nog niet vertrokken, maar die houdt niet lang stand. Dan de accu er maar uit, naar de schuur en de druppellader erop, en gewone lader heb ik niet meer dus je moet wat. Gelukkig druppelt dat ding de accu niet vol 😉 Accu is goed leeg, ver onder de helft van de maximale laadspanning!. Wat mij al eerder opgevallen was, de accu lijkt ook met het zonnepaneel nooit maximaal op te laden, trekken de electrische systemen en. componenten van de XKR met alles uit nog zoveel stroom ...? Vanmiddag de accu weer in de auto plaatsen, als die vol is en de volgende test. Morgen G&G bellen ... altijd even laten weten wat je hebt gedaan en de resultaten daarvan ... wel zo beleefd
  10. Er schijnt in Groningen een goed restaurateur van bekleding te zijn, weet alleen niet meer wie dat is. Maar iemand hier op het forum heeft zijn stoelen daar laten opknappen
  11. hij schrijft niet meer, dus hoogst waarschijnlijk wel, of de auto is weg 😉
  12. Dus een Jag, die op een Mazda, of een Audi, of een Toyota, etc lijkt, behoort gepositioneerd te worden in het "premiumsegement"!? ... Ik kan de positionering van dit soort "tupper ware" transportmiddelen niet meer volgen
  13. Had ik in het begin al gedaan, was ik voor nix naar Heinkenszand gereden! Nou ja voor niks ...
×
×
  • Create New...